Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Bekijk resultaten enquête: Waarom gaat u niet naar de mars in Antwerpen?
Ik ben niet welkom (VB) 18 31,03%
Ik heb geen tijd 6 10,34%
Ik woon te ver 10 17,24%
Ik ben verhinderd 12 20,69%
Ik heb wel wat beters te doen 23 39,66%
Een mars haalt niets uit 20 34,48%
Andere (vermeld in topic) 8 13,79%
#care 13 22,41%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 26 mei 2006, 15:14   #21
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Hoe kan een mars tegen discriminatie en zinloos geweld gesteund worden als deze mars tegelijkertijd de grootste partij van Vlaanderen + 1 miljoen Vlamingen discrimineert en uitsluit? Bovendien heb ik echt wel wat beters te doen dan in een mars mee te lopen die toch geen fluit uithaalt...
we blijven de leugens maar herhalen in de hoop dat ze ergens blijven hangen hé: de kiezers van het VB zijn niet uitgesloten van de betoging.
driewerf is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:14   #22
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

1. Het is pokkeweer
2. Ik zit midden in de blokperiode
Kim is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:15   #23
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
1. Het is pokkeweer
2. Ik zit midden in de blokperiode
doe da goe eh, die exames
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:15   #24
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
doe da goe eh, die exames
Ik doe m'n best!
Kim is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:30   #25
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
we blijven de leugens maar herhalen in de hoop dat ze ergens blijven hangen hé: de kiezers van het VB zijn niet uitgesloten van de betoging.
Waarom waren de organisatoren en de ouders van Luna dan verontwaardigd dat het Vlaams Belang zijn kiezers opriep mee op te stappen in de betoging?

Straks begin je eigen leugens nog te geloven.
athena is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:31   #26
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik ben niet gedaan omdat elke vorm van politieke vrije meningsuiting er verboden is.
Volgens mij is een Stille Mars het domste wat je kan doen, want dat laat de traditionele burgerlijke partijen alle ruimte om het te recupereren. Patrick Janssens zal wel staan blinken dat Antwerpen 'zich nu democratisch heeft getoond en democratisch zal stemmen' of zo van die zever. Lekker het Blok demoniseren. maar het Blok is slechts een symptoom. Dat mensen vatbaar zijn voor een racistisch discours heeft veel meer te maken met de onzekerheid waarin velen leven: onzekerheid over een vaste job, over een betaalbare woning, over betaalbaar en degelijk, onderwijs voor de kinderen. En dan is het gemakkelijker om naar beneden te schoppen, dan naar boven. 'Toevallig' zijn dat nu de Marokkanen, maar New York van de 19e eeuw waren dat de Ierse migranten.
Geheel mee eens.
jOOSt is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:33   #27
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

De echte reden waarom ik deze mars onzin vind is het herleiden van allerlei situaties tot 1) racisme en 2) Vlaams Belang.

De echte verantwoordelijken van de moorden die Hans VT pleegde, dat zijn zijn ouders. Het zijn een soort van Tokkies, die een zwaar depressief en bijna psychotisch kind maar naar een internaat stuurden, en zo hun verantwoordelijkheid niet namen.

Ik neem nog steeds niet serieus dat een kind van 18 zich "politiek moet verantwoorden" voor een daad die niets met politiek te maken heeft.

De jongen was suicidair, en zijn plotse transformatie (in het zwart, hoofd half kaal geschoren) wijst voor mij op enorme psychische problemen.

Een échte pest in onze maatschappij, dat zijn de ouders van kinderen die de verantwoordelijkheid van de opvoeding niet (kunnen) nemen.

Hier is het fout gegaan met een jongen op een internaat, en men wijst vinger naar racisten, skins, goths, VB.

Niemand die zegt dat ouders van ontspoorde jongeren falen.
PollyCorrect is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:37   #28
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Waarom waren de organisatoren en de ouders van Luna dan verontwaardigd dat het Vlaams Belang zijn kiezers opriep mee op te stappen in de betoging?

Straks begin je eigen leugens nog te geloven.
Tiens, riep het VB niet iedereen op. Ik kan het niet meer volgen....
jOOSt is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:41   #29
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Tiens, riep het VB niet iedereen op. Ik kan het niet meer volgen....
Ze riepen alle Antwerpenaren op. Da mocht niet, want in de Antwerpenaren zitten ook VB kiezers

Heel die hetze is één & al politiek gezeik.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:43   #30
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Tiens, riep het VB niet iedereen op. Ik kan het niet meer volgen....
Iedereen, dus ook zijn eigen kiezers, waarop de organisatoren en de ouders van Luna (btw nog nooit iemand de dood van zijn kind zo rap politiek weten uitbuiten als die twee) lieten weten dat ze daar niet mee gediend waren.
athena is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:53   #31
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
De echte reden waarom ik deze mars onzin vind is het herleiden van allerlei situaties tot 1) racisme en 2) Vlaams Belang.

De echte verantwoordelijken van de moorden die Hans VT pleegde, dat zijn zijn ouders. Het zijn een soort van Tokkies, die een zwaar depressief en bijna psychotisch kind maar naar een internaat stuurden, en zo hun verantwoordelijkheid niet namen.

Ik neem nog steeds niet serieus dat een kind van 18 zich "politiek moet verantwoorden" voor een daad die niets met politiek te maken heeft.

De jongen was suicidair, en zijn plotse transformatie (in het zwart, hoofd half kaal geschoren) wijst voor mij op enorme psychische problemen.

Een échte pest in onze maatschappij, dat zijn de ouders van kinderen die de verantwoordelijkheid van de opvoeding niet (kunnen) nemen.

Hier is het fout gegaan met een jongen op een internaat, en men wijst vinger naar racisten, skins, goths, VB.

Niemand die zegt dat ouders van ontspoorde jongeren falen.
Ik denk dat u hiermee een gevoelige uitspraak doet. Wat met jongeren die thuis 'anders' zijn dan buiten ? Weet u zo perfect wat er in het hoofd van andere mensen omgaat ? Ik weet uit de realiteit en ervaring dat het niet altijd de schuld van de ouders is. Ik denk dat bvb. geen enkele ouder zijn kind wil op het slechte pad zien terecht komen, kijk maar naar drugsgebruikers, of denk je dat die hun ouders ooit gezegd hebben 'hier se manneke/meiske, hier nu een spuitje/jointje en dat moogt ge ne keer proberen'.
Het is een feit dat de familie/vrienden/omgeving een enorme impact kunnen hebben, maar wat met al de jongeren die een goede thuis hebben, alle kansen krijgen thuis, maar de "verkeerde" vrienden hebben? Dit is zeker niet als pleidooi bedoeld voor de ouders van zoals u ze noemt 'ontspoorde' jongeren. Maar de schuld volledig ten laste bij de ouders leggen, is iets dat je best niet doet en al te makkelijk. Niet alle ouders laten hun kinderen aan hun lot over, maar als de jongeren zelf niet willen...wat ga je daar als ouder aan doen? Ze opsluiten? Ze in internaat steken? Geef daar maar eens een pasklaar antwoord op. Wat als het één van uw kinderen was, stel u die vraag eens?
De reden dat hij op internaat zat, was waarschijnlijk de afstand Roeselare-Antwerpen 2x per dag. Ik weet dat je met trein/tram/bus dan al 3u onderweg bent, enkele rit. Dat is niet haalbaar om dat elke dag 2x te doen als je school volgt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:53   #32
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Sshht, onze lieve politici verdragen logica niet
Ach ja, excuseer... Maar ik zeg het lekker toch !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:54   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Waarom waren de organisatoren en de ouders van Luna dan verontwaardigd dat het Vlaams Belang zijn kiezers opriep mee op te stappen in de betoging?

Straks begin je eigen leugens nog te geloven.
M.i. hadden de ouders van Luna er problemen mee dat er mandatarissen van het VB mee zouden opstappen, ze hebben nergens de kiezers geviseerd.
Kim is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:55   #34
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
we blijven de leugens maar herhalen in de hoop dat ze ergens blijven hangen hé: de kiezers van het VB zijn niet uitgesloten van de betoging.
Ha nee? Werd er dan niet overal van de daken geschreeuwd dat VB - kiezers VB'ers zijn? En Vb'ers zijn dus niet welkom...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 26 mei 2006, 15:56   #35
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ha nee? Werd er dan niet overal van de daken geschreeuwd dat VB - kiezers VB'ers zijn? En Vb'ers zijn dus niet welkom...
Nogmaals, bij mijn weten waren het enkel de mandatarissen die niet welkom waren.
Kim is offline  
Oud 26 mei 2006, 16:17   #36
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Dat jij niet meegaat DDD.
Dit verwondert me, echt!
Dat is eerder karakterieel. Ik hou niet zo van massa-manifestaties. Maar ik sta grotendeels achter de goede bedoelingen ervan.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 26 mei 2006, 16:33   #37
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Nogmaals, bij mijn weten waren het enkel de mandatarissen die niet welkom waren.
behalve dan die moeder van Bouazza die op onduidelijke wijze om het leven kwam. Ondanks dat ik de tijd had en ik wem wou komen in combinatie met een winkelbezoek. was ik niet welkom. Trouwens als mijn verkozenen er niet mogen zijn (ouders Luna) maarwel vld en spa, dan kom ik ook niet af.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 26 mei 2006, 16:33   #38
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

"De moeder van de vermoorde Mohamed Bouazza riep iedereen op om rustig te blijven en hand in hand tegen racisme te strijden. In haar toespraak haalde ze vooral zwaar uit naar het Vlaams Belang en meer specifiek naar Filip Dewinter. Volgens de moeder van de vermoorde Mohamed Bouazza is het Vlaams Belang verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Ze riep iedereen op niet te stemmen op de partij." HLN

Maar neeeeeuuuuuuuuuuuuh hoor, het is geen mars met politieke inslag.

Ik denk niet dat Filip Dewinter verantwoordelijk is voor de dood van haar zoon. Gezien de aard van de feiten denk ik eerder dat de racistische Turken die in NL een kleine Indonesiër wou verdrinken, hierachter zitten.
Knorretje is offline  
Oud 26 mei 2006, 16:35   #39
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Waarom waren de organisatoren en de ouders van Luna dan verontwaardigd dat het Vlaams Belang zijn kiezers opriep mee op te stappen in de betoging?

Straks begin je eigen leugens nog te geloven.
Inderdaad, de komedianten op dat gebied zijn ontelbaar...
Maar diegenen die ze door hebben zijn straks misschien toch in de meerderheid.
andev is offline  
Oud 26 mei 2006, 16:41   #40
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
"De moeder van de vermoorde Mohamed Bouazza riep iedereen op om rustig te blijven en hand in hand tegen racisme te strijden. In haar toespraak haalde ze vooral zwaar uit naar het Vlaams Belang en meer specifiek naar Filip Dewinter. Volgens de moeder van de vermoorde Mohamed Bouazza is het Vlaams Belang verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Ze riep iedereen op niet te stemmen op de partij." HLN

Maar neeeeeuuuuuuuuuuuuh hoor, het is geen mars met politieke inslag.

Ik denk niet dat Filip Dewinter verantwoordelijk is voor de dood van haar zoon. Gezien de aard van de feiten denk ik eerder dat de racistische Turken die in NL een kleine Indonesiër wou verdrinken, hierachter zitten.
Springt uw kind in het water en verdrinkt, komt uw kind om bij een verkeersongeval, valt uw kind van de trap en breekt het zijn nek, streft uw kind aan terminale kanker,... één adres voor de schadevergoeding: Vlaams Belang, Madou, Brussel.

In hemelsnaam waar zijn we mee bezig en dat 20.000 nuttige idioten daar in meegaan, onbegrijpelijk.
athena is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be