Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2017, 20:07   #1401
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

btw; in deze draad had ik al eerder aangegeven dat ik nooit in bananenrepubliek wil wonen als Bolvia waar recht wordt beslecht met short cuts endergelijke, niet mijn ding.

Suriname is overigens niet een dergelijk bananenrepubliek en hanteert het Nederlandse recht. Staat op de corruptie index van L. Amerika na Chili, Costa Rica en bepaalde Caraïbische eilanden; de resterende landen komt erna.

Thailand, Bolivia of Rusland staan veel lager - corrupter -in de corruptie index ranking.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 juni 2017 om 20:18.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 20:46   #1402
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat klinkt nogal neerbuigend voor die landen vooral uit de mond van iemand die zelf in soortgelijke landen vertoefd. Hoe goed of slecht hun gerecht is er moet van buitenland een zeker respect komen. Niet van dit is een bananen republiek en we gaan die man hier rap eens uit het gevang halen. Ik moet het niet herhalen maar ik hanteer een zero drug tolerantie. Als een tiental buitenlandse drug trafikanten in Indonesië gefusilleerd worden heb ik daar geen enkele empathie mee.

En die hadden allemaal stuk voor stuk verhalen in dezelfde stijl dat ze ofwel van niets wisten of dat iemand anders hen een hak had gezet. Het is net dat gedrag dat een omgekeerd effect moet hebben op de lokale justitie. Wat die Frans/Nederlandse betreft er is tot hiertoe nog geen enkel officiële of betrouwbare bron die dat bevestigd heeft.
Daar geef ik je wel weer voor 100% gelijk in !

's lands eer lands wijs.

Als er een agent voor de deur staat en zegt betalen of de bak in; dan wordt het dus betalen in dat soort landen. Of je schuldig of onschuldig bent is dan gewoon totaal irrelevant.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 juni 2017 om 20:47.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 21:12   #1403
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Daar geef ik je wel weer voor 100% gelijk in !

's lands eer lands wijs.

Als er een agent voor de deur staat en zegt betalen of de bak in; dan wordt het dus betalen in dat soort landen. Of je schuldig of onschuldig bent is dan gewoon totaal irrelevant.
In dit geval zouden we klakkeloos het verhaal van JB moeten geloven. Dat doe ik dus niet. Dat zijn madam een mediageile BV inschakelt om hun verhaal te steunen maakt eerlijk gezegd niet veel indruk. Mij moet ge echt niet uitleggen hoe je iemand omkoopt maar er stinkt iets aan het hele verhaal. Moest hij echt onschuldig vastzitten dan was het Belgische consulaat of ambassade al opgetreden. Zij hebben meer informatie dan het gissen dat hier gedaan wordt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 21:30   #1404
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind niet dat je beide gevallen kan vergelijken.
In het buitenland ontvoerd worden of ginder een drugfabriekje runnen lijkt me een groot verschil....
Johan runde helemaal geen drugfabriekje. Dan kun je voor hetzelfde geld zeggen dat die journalisten zich aansloten bij de guerilla...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 21:31   #1405
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht

Als er een agent voor de deur staat en zegt betalen of de bak in; dan wordt het dus betalen in dat soort landen. Of je schuldig of onschuldig bent is dan gewoon totaal irrelevant.
Dat heeft Johan verkeerd ingeschat.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 21:42   #1406
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
btw; in deze draad had ik al eerder aangegeven dat ik nooit in bananenrepubliek wil wonen als Bolvia waar recht wordt beslecht met short cuts endergelijke, niet mijn ding.

Suriname is overigens niet een dergelijk bananenrepubliek en hanteert het Nederlandse recht. Staat op de corruptie index van L. Amerika na Chili, Costa Rica en bepaalde Caraïbische eilanden; de resterende landen komt erna.

Thailand, Bolivia of Rusland staan veel lager - corrupter -in de corruptie index ranking.
In een corrupt land wonen heeft ook z'n voordelen, als je geld hebt.
Het is een andere manier van denken. Je weet dat alles z'n prijs heeft.
Als je iets gedaan heb dat tegen de wet is, zoals dronken rijden, geef je 30$, als je niets illegaals gedaan hebt geef je 5$, als appreciatie. Er moeten geen woorden aan te pas komen, men begrijpt elkaar, en een blik zegt voldoende.
Als je in een benarde en moeilijke situatie zit, als Johan, geef je direct een fiks bedrag. Er zit een systeem in de corruptie.
Je kunt als individu daar weinig tegen doen. Meer dan de helft van de wereld werkt volgens dat systeem.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 juni 2017 om 21:44.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 21:52   #1407
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat klinkt nogal neerbuigend voor die landen vooral uit de mond van iemand die zelf in soortgelijke landen vertoefd. Hoe goed of slecht hun gerecht is er moet van buitenland een zeker respect komen. Niet van dit is een bananen republiek en we gaan die man hier rap eens uit het gevang halen. Ik moet het niet herhalen maar ik hanteer een zero drug tolerantie. Als een tiental buitenlandse drug trafikanten in Indonesië gefusilleerd worden heb ik daar geen enkele empathie mee.

En die hadden allemaal stuk voor stuk verhalen in dezelfde stijl dat ze ofwel van niets wisten of dat iemand anders hen een hak had gezet. Het is net dat gedrag dat een omgekeerd effect moet hebben op de lokale justitie. Wat die Frans/Nederlandse betreft er is tot hiertoe nog geen enkel officiële of betrouwbare bron die dat bevestigd heeft.
Niemand beweert dat Johan een drugstrafikant is. Hij zit in de gevangenis omdat er drugs onder zijn dak gevonden werden, drugs die dan nog half legaal zijn in Bolivië. Door een anomalie in de wet kan Johan echter opgesloten en veroordeeld worden, zelfs al is er geen enkel bewijs dat hij daar iets mee te maken heeft. Hij zit in een gevangenis die zelf een grote producent van cocaïne is. Je hebt zelf toegegeven dat Indonesië corrupt is, als je daar een zaken conflict hebt, zul je betalen en omkopen zo simpel is het.
Er zijn volop drugs te vinden in Indonesië volgens een Russische vriend van me, en de lokale politie is super corrupt en dealt zelf. Die drugs moet ergens binnen raken en vandaan komen. In Thailand gebeurt dat door het leger en enkele grote mannen binnen het regime, die zo een miljardenwinst opstrijken. De kleine garnalen worden vermorzeld. Met rechtvaardigheid heeft dat allemaal niets te zien.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 21:55   #1408
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In dit geval zouden we klakkeloos het verhaal van JB moeten geloven. Dat doe ik dus niet. Dat zijn madam een mediageile BV inschakelt om hun verhaal te steunen maakt eerlijk gezegd niet veel indruk. Mij moet ge echt niet uitleggen hoe je iemand omkoopt maar er stinkt iets aan het hele verhaal. Moest hij echt onschuldig vastzitten dan was het Belgische consulaat of ambassade al opgetreden. Zij hebben meer informatie dan het gissen dat hier gedaan wordt.
België schiet hierin te kort, ook al omdat België er geen ambassadeur of consul geeft. België staat er om bekend dat het Belgen in moeilijkheden in het buitenland minder help dan bvb. Nederland of Frankrijk.
Dat België weinig doet bewijst niets behalve dat de Belgische staat in gebreke blijft.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 21:57   #1409
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik denk dat er ginder meer dan een halve Indiaan was, die overtuigd was van Johan zijn bollenwinkel...
Iedereen weet dat het enkel om geld draait. Dat werd bevestigd door z'n advocaat, en zelfs het Boliviaanse parlement en de president kwamen tot de conclusie dat hun rechtssysteem rot en corrupt is. (zie boven)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 22:00   #1410
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Kijk grote groep Belgen op dit forum; zo kan het ook. Niet zeuren van hadden die journalisten maar niet in rood gebied moeten gaan. Eigen schult dikke bult dus en barst maar.

Neen niets van dat alles, een geoliede machine komt op gang. Nederlanders, media en politiek staan achter 1 blok achter hun man. Dit ipv onsmakelijke grappen over een landgenoot te maken.

http://www.volkskrant.nl/televisie/e...aren~a4502566/
Ja, veel Belgen zouden zeggen, domme schuld eigen bult en willen dat er geen euro besteed zou worden aan hun redding. Je moet maar niet naar "rare landen" gaan. Ga gewoon met de auto naar Frankrijk zoals iedereen.
Leopold II (niet dat ik die man in hoog aanzien houdt) zei al dat Belgen een volk van keuterboertjes zijn die niet verder kijken dan hun dorp.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 22:06   #1411
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, veel Belgen zouden zeggen, domme schuld eigen bult en willen dat er geen euro besteed zou worden aan hun redding. Je moet maar niet naar "rare landen" gaan. Ga gewoon met de auto naar Frankrijk zoals iedereen.
Leopold II (niet dat ik die man in hoog aanzien houdt) zei al dat Belgen een volk van keuterboertjes zijn die niet verder kijken dan hun dorp.
Johan bollenwinkel had die raad, achteraf gezien, beter opgevolgd...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 juni 2017 om 22:06.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 22:38   #1412
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Johan bollenwinkel had die raad, achteraf gezien, beter opgevolgd...
Hij komt niet als de meest snuggere over, dat wel. Maar dat is nog geen excuus.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 23:43   #1413
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In een corrupt land wonen heeft ook z'n voordelen, als je geld hebt.
Het is een andere manier van denken. Je weet dat alles z'n prijs heeft.
Als je iets gedaan heb dat tegen de wet is, zoals dronken rijden, geef je 30$, als je niets illegaals gedaan hebt geef je 5$, als appreciatie. Er moeten geen woorden aan te pas komen, men begrijpt elkaar, en een blik zegt voldoende.
Als je in een benarde en moeilijke situatie zit, als Johan, geef je direct een fiks bedrag. Er zit een systeem in de corruptie.
Je kunt als individu daar weinig tegen doen. Meer dan de helft van de wereld werkt volgens dat systeem.
Tsja, ik heb eens naar een aflevering gekeken. 'Wij vertrekken' of iets dergelijks.

Een Nederlands echtpaar met rijke ervaring in de horeca gingen hun geluk beproeven Noord Oost Brazilie, konden gewoon geen voet aan de grond krijgen. Vooral vanwege de kick van de locals om Westerlingen te 'pakken' en een landgenoot die hun ook enkel als 'geld' zag. Dubbel gepakt dus.

Ik herken dit overigens, maar de intense mate van kronkels en vertragingen waarin ze terechtkwamen, deed mij verbazen en mij achter mijn hoofd krabben of het ginder wel zo'n jovel land is ondanks het klimaat met de Passaat wind.

Wat je zegt dat meer dan de halve wereld zo werkt is correct maar als zeker Westerling moet je 3-dubbel oppassen dat ze je geen (extra) oor aannaaien. Aan de andere kant; doe je die grappenmakerij andersom kan je een machet van een local in je nek verwachten. De politie zal een blanke ook niet snel helpen, waarom moeite doen voor een buitenlander. Het is niet makkelijk en even eerlijk dus.

Tenzij bij moord of verkrachting bij een Westerling en dus de (wereld) media in werking is getreden; dan is het een heel ander verhaal.

Ik ben zelf een overigens aantal keren op flink mijn bek gegaan, en zal ook nog wel eens gebeuren maar het wordt steeds minder. Toch zal ik alerter en sterker moeten zijn dan de locals, gewoon omdat 'ze' erop kicken mij als witte te belazeren. Tegen de politie zal ik mij nederiger moeten opstellen dan een local omdat ze erop kicken, etc. Nu luisteren ze wel naar mij, een Filipijn daarentegen die ik ken - is arts - wordt vaak gewoon totaal genegeerd en proberen ze eronder te trappen. Ik mag niet klagen dus als blanke..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 juni 2017 om 23:49.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 00:35   #1414
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Johan bollenwinkel had die raad, achteraf gezien, beter opgevolgd...
Sommige mannen moet je niet alleen laten. 'Ze' worden alcoholist in den vreemde, andere niet en nodigen gezelschap uit, dat kunnen stagiaires of hoeren zijn. De laatste 2 groepen zijn het makkelijkst als enkeling contact mee te maken. An zich is niets mis met jonge studenten of pas afgestudeerden die op wereldreis zijn, maar hou ze in de gaten. Zeker in een land waar straffen draconisch zijn als het om drugs gaat.

Als Johan het op zijn zuipen had gezet en af en toe een gezelschapsdame had laten overkomen in zijn huis was hij veel beter af geweest.

Maar wat ik in de docu had gezien is hij daar het type niet voor. Laat staan een professionele drugsfabrikant.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juni 2017 om 00:37.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 01:21   #1415
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Sommige mannen moet je niet alleen laten. 'Ze' worden alcoholist in den vreemde, andere niet en nodigen gezelschap uit, dat kunnen stagiaires of hoeren zijn. De laatste 2 groepen zijn het makkelijkst als enkeling contact mee te maken. An zich is niets mis met jonge studenten of pas afgestudeerden die op wereldreis zijn, maar hou ze in de gaten. Zeker in een land waar straffen draconisch zijn als het om drugs gaat.

Als Johan het op zijn zuipen had gezet en af en toe een gezelschapsdame had laten overkomen in zijn huis was hij veel beter af geweest.

Maar wat ik in de docu had gezien is hij daar het type niet voor. Laat staan een professionele drugsfabrikant.
Niet iedereen is van het professionele type drugfabrikant of addict van een of ander soort gesjoemel.
U schreef hierboven zelf reeds op je bek te zijn gegaan in het verleden.
Niet iedere expat krijgt nochtans problemen met de locals, zelfs niet in Suriname... denk ik. Zeker niet als justitie naar Nederlands recht ginds optimaler zou werken, niet? ???? Een aantal contradicties in uw schrijfsel daar.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 25 juni 2017 om 01:32.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 01:33   #1416
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Sommige mannen moet je niet alleen laten. 'Ze' worden alcoholist in den vreemde, andere niet en nodigen gezelschap uit, dat kunnen stagiaires of hoeren zijn. De laatste 2 groepen zijn het makkelijkst als enkeling contact mee te maken. An zich is niets mis met jonge studenten of pas afgestudeerden die op wereldreis zijn, maar hou ze in de gaten. Zeker in een land waar straffen draconisch zijn als het om drugs gaat.

Als Johan het op zijn zuipen had gezet en af en toe een gezelschapsdame had laten overkomen in zijn huis was hij veel beter af geweest.

Maar wat ik in de docu had gezien is hij daar het type niet voor. Laat staan een professionele drugsfabrikant.
Niet iedereen is van het professionele type drugfabrikant of addict van ander soort gesjoemel.
U schreef hierboven zelf reeds op je bek te zijn gegaan in het verleden.
Niet iedere expat krijgt nochtans problemen met de locals, zelfs niet in Suriname... denk ik. Zeker niet als justitie naar Nederlands recht ginds optimaler zou werken, niet? ???? Een aantal contradicties in uw schrijfsel daar.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 03:03   #1417
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Niet iedereen is van het professionele typedrugfabrikant of addict van ander soort gesjoemel.
U schreef hierboven zelf reeds op je bek te zijn gegaan in het verleden.
Niet iedere expat krijgt nochtans problemen met de locals, zelfs niet in Suriname... denk ik. Zeker niet als justitie naar Nederlands recht ginds optimaler zou werken, niet? ???? Een aantal contradicties in uw schrijfsel daar.
Ik ben geen expat. Laatste zijn managers die worden uitgezonden en op hoge posten worden geplaatst. Om vervolgens na verloop van contract huiswaarts te gaan of 'weer' naar een nieuw land te vertrekken en weer in een 'Westerse organisatie sfeer' terecht te komen.

Expats, zoals ambassade personeel of CEO's van bv mijnbouwbedrijven werken en denken op macro niveau.

Een derde wereld mentaliteit aan het verstand brengen aan een leek ga ik niet aan beginnen en heeft ook geen zin. Zeker niet na de Vlaamse dorpswijsheden die ik in deze draad bespeur.



Je loopt bij lokale organisaties(dus geen Westers geleide multinational) geheid binnen 2 maanden tegen muren op waar je niet overheen of onderdoor kan. Dit betekent ontslagen worden zonder sociaal vangnet of 'hun' (onproductieve) spel meespelen. Laatste kan je ook perfectioneren en hun outsmarten in hun spelletjes. Als je dit kan, ben je rijp voor zelfstandige in zulks contreien. Dit klinkt als een contradictie als je het door een Westerse bril bekijkt.

Betreft op je bek gaan: Kijk naar de 'dromers' of 'avonturiers' die naar verre oorden vertrekken en iets willen opzetten. Meestal mislukt het en soms lukt het; maar laatste nooit zonder slag of stoot.

Mocht het zonder stoot gaan dan is er subsidiegeld in het spel.. Maar deze laatste groep redt het uiteindelijk niet is mijn ervaring.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juni 2017 om 03:22.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 03:35   #1418
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Niet iedereen is van het professionele type drugfabrikant of addict van ander soort gesjoemel.
Ja ik weet het inmiddels wel. Waar rook is vuur.

Indianen kunnen als geen ander rooksignalen seinen. Vanuit de hoge Andes komt het zo Uw schoorsteen binnen.

Als Belg kunt U in zulks geval niet achterblijven door Uw landgenoot nog even een trap na te geven !

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juni 2017 om 03:37.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 03:58   #1419
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Zoals het er nu aan toe gaat is het woord "Belg" voor interpretatie vatbaar.
Wat er ook van zij. Onmiddellijk ophangen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 06:17   #1420
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik ben geen expat. Laatste zijn managers die worden uitgezonden en op hoge posten worden geplaatst. Om vervolgens na verloop van contract huiswaarts te gaan of 'weer' naar een nieuw land te vertrekken en weer in een 'Westerse organisatie sfeer' terecht te komen.
Expats, zoals ambassade personeel of CEO's van bv mijnbouwbedrijven werken en denken op macro niveau.
Een derde wereld mentaliteit aan het verstand brengen aan een leek ga ik niet aan beginnen en heeft ook geen zin. Zeker niet na de Vlaamse dorpswijsheden die ik in deze draad bespeur.
Je loopt bij lokale organisaties(dus geen Westers geleide multinational) geheid binnen 2 maanden tegen muren op waar je niet overheen of onderdoor kan. Dit betekent ontslagen worden zonder sociaal vangnet of 'hun' (onproductieve) spel meespelen. Laatste kan je ook perfectioneren en hun outsmarten in hun spelletjes. Als je dit kan, ben je rijp voor zelfstandige in zulks contreien. Dit klinkt als een contradictie als je het door een Westerse bril bekijkt.
Betreft op je bek gaan: Kijk naar de 'dromers' of 'avonturiers' die naar verre oorden vertrekken en iets willen opzetten. Meestal mislukt het en soms lukt het; maar laatste nooit zonder slag of stoot.
Mocht het zonder stoot gaan dan is er subsidiegeld in het spel.. Maar deze laatste groep redt het uiteindelijk niet is mijn ervaring.
Step 1: Set up Google Translate for locals from the Colony of Suriname.
The first time you open Google Translate, you’ll be asked to choose your primary language and the language you translate most often to (Dutch in this specific case.) To pick from other available languages, tap the Down arrow.
If confused: retry step 1 but more slowly.
Enjoy the challenge.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be