Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2011, 16:49   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee hoor.
Herlees maar eens de eerste quote, er staat duidelijk "zonder ernstge reden". Vinden van bewijsmateriaal is een ernstige reden.
Vinden dus hé, niet zoeken.
De rechten van het slachtoffer tellen ook mee.
Waar staan die in de wet en op welke manier heffen die de rechten van de verdediging op?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 16:53   #142
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar staan die in de wet en op welke manier heffen die de rechten van de verdediging op?
Dan wordt het tijd dat die in de wet komen.
Is de wet nu plots wel volmaakt voor u ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 17:02   #143
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan wordt het tijd dat die in de wet komen.
Is de wet nu plots wel volmaakt voor u ?
De wet is wat ze is, ik kan daar niets aan veranderen.

En ik begrijp dat volgens de persoonlijke mening van sommigen de rechten van de verdediging gerust in de vuilbak mogen gesmeten worden, maar gelukkig werkt de rechtstaat anders en zijn de rechten van de verdediging gegarandeerd.

Hoe komt het dat er tijdbommen uit de gevangenis komen? Kijk naar deze zaak, die gast heeft 42 maand bak gedaan, en op het beroepshof bleek dan dat hij er eigenlijk maar 8 maand had mogen doen. Allee, zeggen ze dan, waarom was die nu zo kwaad?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 17:06   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ja dat noemt men zo.
Blijkbaar zijn de rechten van de advokaten belangrijker dan deze van de slachtoffers.
De rechten van de verdediging =/= de rechten van de advocaat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 17:09   #145
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De wet is wat ze is, ik kan daar niets aan veranderen.

En ik begrijp dat volgens de persoonlijke mening van sommigen de rechten van de verdediging gerust in de vuilbak mogen gesmeten worden, maar gelukkig werkt de rechtstaat anders en zijn de rechten van de verdediging gegarandeerd.

Hoe komt het dat er tijdbommen uit de gevangenis komen? Kijk naar deze zaak, die gast heeft 42 maand bak gedaan, en op het beroepshof bleek dan dat hij er eigenlijk maar 8 maand had mogen doen. Allee, zeggen ze dan, waarom was die nu zo kwaad?
Niet vergeten wie de slachtoffers zijn hé...hij iig niet..zelfs niet als hij onschuldig in de cel zat...

Geen excuses voor tuigmannen...verongelijkt volk moet maar schadevergoeding eisen of zoiets..

Als de wet is wat ze is, gelieve dan ook niet meer te komen klagen over de langdurige mensonterende voorhechtenissen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 december 2011 om 17:11.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 17:42   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Niet vergeten wie de slachtoffers zijn hé...hij iig niet..zelfs niet als hij onschuldig in de cel zat...

Geen excuses voor tuigmannen...verongelijkt volk moet maar schadevergoeding eisen of zoiets..

Als de wet is wat ze is, gelieve dan ook niet meer te komen klagen over de langdurige mensonterende voorhechtenissen..
Het ene heeft niets met het andere te maken. Belgie is door Europese rechtbanken veroordeeld wegens de toestanden in de gevangenissen, door de VN word de toestand in de Belgische gevangenissen aangeklaagd en mensonwaardig genoemd.

En ik begrijp wel wat je wil zeggen met schadevergoeding eisen, alleen heeft den deze het nu anders geregeld.

Wat ga je dan nu zeggen, zijn slachtoffers moeten niet zeveren, ze moeten maar schadevergoeding eisen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 december 2011 om 17:43.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 17:52   #147
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het ene heeft niets met het andere te maken. Belgie is door Europese rechtbanken veroordeeld wegens de toestanden in de gevangenissen, door de VN word de toestand in de Belgische gevangenissen aangeklaagd en mensonwaardig genoemd.

En ik begrijp wel wat je wil zeggen met schadevergoeding eisen, alleen heeft den deze het nu anders geregeld.

Wat ga je dan nu zeggen, zijn slachtoffers moeten niet zeveren, ze moeten maar schadevergoeding eisen?


Wat bedoel je ? mogen de nabestaanden nu ook 200 man in de bak gaan opruimen met handgranaten en machinepistolen omdat ze zich verongelijkt voelen ?


Stop toch eens met die gast een 'slachtoffer' te noemen..onschuldigen dat zijn slachtoffers...niet iemand die vindt dat de bak wat teleursteld..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 17:52   #148
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Als jij vindt dat een cannabisboer waar duizenden planten en evenveel euro"s zijn gevonden vrijuit mag gaan omdat een bevel te laat in het dossier zat dan zijn we ook uitgepraat
Tja, dan moet je de magistraat die zich heeft laten omkopen om dat dossier om zeep te helpen maar oppakken. Als het allemaal zo'n futiliteiten zijn, waarom zorgen ze er dan niet voor dat het dossier in orde is? De cannabisboer in kwestie is overigens vorige week veroordeeld tot 9 maanden cel.

Citaat:
Als jij vindt dat dit naar de geest van de wet tot bescherming van verdachten is..proficiat...in de privé wordt je met een pak minder complimenten 'gestraft'...
Gelukkig is de rechtstaat niet geprivatiseerd. Anders krijg je Amerikaanse toestanden, waar de gevangenissen vooral geld moeten opbrengen. En zelfs in "de privé" mag men je niet zomaar zonder meer ontslaan. Ook daar moeten procedures gevolgd worden.

Citaat:
Wacht maar eens tot je zelf als slachtoffer of nabestaande zo'n geval mag gaan uitzwaaien..het zal veel minder zijn..
Wacht maar eens tot je zelf als beklaagde in de rechtbank moet verschijnen zonder rechten ... het zal veel minder zijn. Kijk, ik kan dat ook.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 17:59   #149
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Tja, dan moet je de magistraat die zich heeft laten omkopen om dat dossier om zeep te helpen maar oppakken. Als het allemaal zo'n futiliteiten zijn, waarom zorgen ze er dan niet voor dat het dossier in orde is? De cannabisboer in kwestie is overigens vorige week veroordeeld tot 9 maanden cel.



Gelukkig is de rechtstaat niet geprivatiseerd. Anders krijg je Amerikaanse toestanden, waar de gevangenissen vooral geld moeten opbrengen. En zelfs in "de privé" mag men je niet zomaar zonder meer ontslaan. Ook daar moeten procedures gevolgd worden.



Wacht maar eens tot je zelf als beklaagde in de rechtbank moet verschijnen zonder rechten ... het zal veel minder zijn. Kijk, ik kan dat ook.
dat ook... maar als die futiliteiten uit de procedurefouten worden gehaald heeft omkoping geen zin meer...

Dat ie uiteindelijk veroordeeld is, toont alleen maar aan dat bepaalde procedureregeltjes door iedereen te licht bevonden worden, waardoor men daar soms een mouw aanpast als het volk, terecht, razend wordt...

En zo zijn er nog gevallen geweest waar een minister is moeten tussenkomen ...

In de privé wordt je eerst ontslagen én dan mag je het eventueel aanvechten...dat is iets anders hé..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:00   #150
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wacht maar eens tot je zelf als beklaagde in de rechtbank moet verschijnen zonder rechten ... het zal veel minder zijn. Kijk, ik kan dat ook.
Wisten we toch al.
Niemand heeft hier al beweerd dat beklaagden geen rechten moeten hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:01   #151
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wisten we toch al.
Niemand heeft hier al beweerd dat beklaagden geen rechten moeten hebben.
Blijkbaar willen sommigen dan niet begrijpen..ik pleit voor basisrechten niet voor mierenneukerij waar volop misbruik van gemaakt wordt..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:01   #152
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat ie uiteindelijk veroordeeld is, toont alleen maar aan dat bepaalde procedureregeltjes door iedereen te licht bevonden worden, waardoor men daar soms een mouw aanpast als het volk, terecht, razend wordt...
Niet echt, de man werd deze keer veroordeeld voor het opzettelijk aanrijden van zijn buurman
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:03   #153
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht


Wat bedoel je ? mogen de nabestaanden nu ook 200 man in de bak gaan opruimen met handgranaten en machinepistolen omdat ze zich verongelijkt voelen ?


Stop toch eens met die gast een 'slachtoffer' te noemen..onschuldigen dat zijn slachtoffers...niet iemand die vindt dat de bak wat teleursteld..
Er geen lachertje van maken aub, niemand die bij zijn verstand is kan die moorden vergoelijken.

Ik kijk naar de aanloop naar die moorden en ik stel vast dat de man 42 maand in de gevangenis heeft gezeten voor feiten die hem daar 8 maanden maximum hadden mogen houden.
Jij bent diegene die 3 jaar onterecht opgesloten zitten vergoelijkt en weglacht.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:03   #154
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Niet echt, de man werd deze keer veroordeeld voor het opzettelijk aanrijden van zijn buurman
Ah goed dat wist ik niet..

Ik meen dat ie ook 'hervallen' was en dat daar nog wel een procedure voor loopt..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:07   #155
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er geen lachertje van maken aub, niemand die bij zijn verstand is kan die moorden vergoelijken.

Ik kijk naar de aanloop naar die moorden en ik stel vast dat de man 42 maand in de gevangenis heeft gezeten voor feiten die hem daar 8 maanden maximum hadden mogen houden.
Jij bent diegene die 3 jaar onterecht opgesloten zitten vergoelijkt en weglacht.
En jij bent diegene die daar een excuus in ziet voor hetgeen hij gedaan heeft...dikke zever..ik erken zijn recht op een schadeloosstelling maar ik ga niet zitten mee bleiten met een recidivist omdat ie te lang vast zat..

Er zijn genoeg mensen die 30 jaar of meer volledig onterecht in de gevangenis gezeten hebben en die hun 'rancune' volledig legaal uitwerken..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:10   #156
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Blijkbaar willen sommigen dan niet begrijpen..ik pleit voor basisrechten niet voor mierenneukerij waar volop misbruik van gemaakt wordt..
Niet op letten, doen ze altijd als de argumenten op zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:15   #157
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
En jij bent diegene die daar een excuus in ziet voor hetgeen hij gedaan heeft.

...
Kom zeg, dat is ronduit de waarheid geweld aandoen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Er geen lachertje van maken aub, niemand die bij zijn verstand is kan die moorden vergoelijken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:31   #158
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kom zeg, dat is ronduit de waarheid geweld aandoen.
Waarom blijf je dan halsstarrig vermelden dat die man méér straf dan nodig was had gekregen ?..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:36   #159
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Waarom blijf je dan halsstarrig vermelden dat die man méér straf dan nodig was had gekregen ?..
Om de mensen die zeggen dat hij te vroeg is losgelaten op de realiteit te wijzen. En die is nu eenmaal het omgekeerde, de man heeft drie jaar onterecht opgesloten gezeten. Hij is dus niet te vroeg losgelaten maar drie jaar te laat.

ik kan daar niets aan veranderen, de waarheid heeft nu eenmaal haar rechten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:38   #160
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Om de mensen die zeggen dat hij te vroeg is losgelaten op de realiteit te wijzen. En die is nu eenmaal het omgekeerde, de man heeft drie jaar onterecht opgesloten gezeten. Hij is dus niet te vroeg losgelaten maar drie jaar te laat.

ik kan daar niets aan veranderen, de waarheid heeft nu eenmaal haar rechten.
Hij is toch schuldig bevonden voor zijn cannabisplantage? Daar heeft hij dan ook voor vastgezeten, hij werd vrijgesproken voor die wapens, anders was z'n straf vast nóg hoger
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be