Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2018, 07:46   #40701
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Denk dat maar niet. Het leger van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden, dus in de periode van 1815 tot 1830 bestond voor 40% uit Nederlanders en bij de hogere officieren was zelfs de meerderheid Nederlands. Het zullen er dus wel meer dan een handjevol geweest zijn die aan de grens klaar stonden om naar Nederland af te zwaaien rond 1830.

Norbert
De legermacht van Willem I nog voor de Tiendaagse Veldtocht past gemakkelijk in een stadion, niet meer dan
20.000 man. Dus een handjevol. In feite was het politie en geen echt leger.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 08:40   #40702
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Wat gij hier schrijft is zeer juist. Ik heb de haat tegen de "protestanten" nog zelf aangevoeld, hier bij mij thuis, toen ik nog een jongetje was. Mijn moeder, die uit de kanaalzone Gent-Terneuzen kwam zei het zo:"In Olland, daar wonen de protestanten." En ze zei het op een zeer demonstratieve, verwerpende toon. En alle buren hier zeiden hetzelfde. Overigens was het niet eens leuk om naar de Nederlandse radio te luisteren want daar was het de hele dag van "de Here Jezus, hier" en "de Here Jezus, daar." Dat gezaag was niet om uit te houden. De enige zender waar we naartoe luisterden was de piratenzender Radio Veronica. En als ge wist dat er een Nederlander aan de deur kwam wist ge ook dat ge moest opletten. Zoals ik hier al geschetst heb.

Norbert
Hier in Nederland lopen overal protestanten en we zingen de hele dag "Here Jezus"
Vlaanderen wil al geen moslims en nu is de " Here Jezus" ook niet goed.
Wat moet er gezongen worden om met Vlamingen om te gaan?

Laatst gewijzigd door cato : 31 oktober 2018 om 08:44.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 08:44   #40703
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Dat was dus de haat van rond de jaren 1600. De haat van rond 1830 stamt eigenlijk van iets later, tot wanneer de Belgische onafhankelijkheid officieel door Nederland erkend werd. Dat kwam doordat Nederland de afwatering van de Vlaamse poldergebieden blokkeerde. Daardoor kwamen de polders onder water te staan en brak er om die reden een cholera-epidemie uit. Duizenden mensen hier zijn hieraan gestorven. Een andere bron van haat waren de keren dat de Schelde afgesloten werd, voor zowel Gent als Antwerpen. De rivier werd niet echt helemaal afgesloten maar de handel moest -met tol!- over het Zeeuwse gebied gevoerd worden.

Norbert
Willem I was de koning van de kanalen en waterwegen.
IK kan me niet voorstellen dat hij Vlaanderen toen droog heeft gelegd voor de scheepvaart.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 09:00   #40704
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De legermacht van Willem I nog voor de Tiendaagse Veldtocht past gemakkelijk in een stadion, niet meer dan
20.000 man. Dus een handjevol. In feite was het politie en geen echt leger.
Correctie: 12.000 man in Brussel. Men stopte met oorlogsvoering Brussel omdat het anders een bloedbad zou worden. Dat leer je dus niet op school hé! De rest van de "manschappen" was politie. Ter vergelijk, bij de inhuldiging van Willem Alexander was 10.000 man politie aanwezig. Bovendien wilden de kleine groep opstandelingen Willem I ook niet direct kwijt. Ook dat zal men in het zuiden ook niet op school leren.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 09:45   #40705
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Willem I was de koning van de kanalen en waterwegen.
IK kan me niet voorstellen dat hij Vlaanderen toen droog heeft gelegd voor de scheepvaart.
Toen, maar ook nu leefde en leeft Nederland van de handel met het buitenland. Onwaarschijnlijk dus.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 10:20   #40706
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Willem I was de koning van de kanalen en waterwegen.
IK kan me niet voorstellen dat hij Vlaanderen toen droog heeft gelegd voor de scheepvaart.
Dat deed hij wel. Tussen 1830 en 1839 werd de Schelde afgesloten volgens het oorlogsrecht en het heeft tot 1863 geduurd vooraleer de Scheldetol werd opgeheven.
Nederland heeft altijd moeilijk gedaan tegenover Vlaanderen waar het het gebruik van de Schelde betrof, tenzij het er zelf profijt kon uit trekken. De verdragen, die Nederland en België met mekaar afsloten in de 19de eeuw gaven de Vlamingen vrij verkeer over en visrechten op de Westerschelde. Maar daarvoor moest België bijvoorbeeld zorgen dat er altijd zoet water beschikbaar was voor de inwoners van Zeeuws-Vlaanderen. Om die reden hebben wij, hier in Assenede, nog altijd een watertoren staan die uitsluitend zoet water levert aan Nederland. Omdat ze in Zeeuws-Vlaanderen een tekort hebben aan drinkbaar zoet water.
Ik heb ook een klacht ten opzichte van Nederland over die visrechtverdragen. Vroeger mochten wij, Vlamingen, vrij vissen op en schelpenrapen langs de boorden van de Westerschelde. Maar in de jaren '90 werd dat schelpenrapen verboden, zogezegd om de zeevogels voedsel te verschaffen. Als strandkruier ( garnaalkruier) deed ik dat ook vaak. Maar wat ik toen gezien heb illustreert ook de hypocrisie van de Nederlanders: in de maanden voordat het verbod op schelpenrapen inging visten de schelpenzuigers van de Oosterschelde al de stranden van Zeeuws-Vlaanderen leeg!! Niets bleek er nog van over te schieten. Alle kokkels en kreukels waren weg. En als ge u voorstelt dat zo één schelpenzuiger 30 ton kokkels of kreukels in één keer kon meenemen dan kunt ge u wel voorstellen wat er gebeurd was. Schande! Driewerf schande over de Nederlanders van die tijd. De kokkelstranden aan de Zeeuwse kust waren ongeschonden en hadden de Nederlanders dat verbod niet ingevoerd dan waren ze dat nog. Maar in één maand tijd hebben ze zelf heel de boel naar de kloten geholpen. Hoe het er ginder nu voor staat weet ik niet want ik kom er niet meer. Maar als jullie denken dat Nederlanders zulke onschuldige mannekes zijn dan zijn jullie dik naïef.

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 10:33   #40707
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Maar daarvoor moest België bijvoorbeeld zorgen dat er altijd zoet water beschikbaar was voor de inwoners van Zeeuws-Vlaanderen. Om die reden hebben wij, hier in Assenede, nog altijd een watertoren staan die uitsluitend zoet water levert aan Nederland. Omdat ze in Zeeuws-Vlaanderen een tekort hebben aan drinkbaar zoet water.
Dat klopt totaal niet. Drinkwater voor Zeeuws-Vlaanderen wordt opgepompd uit de spaarbekkens in de Biesbosch (Noord-Brabant).

De watertoren in Assenede viel tot voor kort onder de bevoegdheid van de Vlaamse Maatschappij voor Watervoorziening en voorzag Assenede, Bassevelde en Boekhoute van drinkwater. Niets anders. En al zeker niet heel Zeeuws-Vlaanderen.

Dat kan ook niet, want de capaciteit van die watertoren beantwoordt totaal niet aan het waterverbruik in Zeeuws-Vlaanderen.

U komt weer eens af met het zoveelste indianenverhaaltje!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 10:35   #40708
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik heb ook een klacht ten opzichte van Nederland over die visrechtverdragen. Vroeger mochten wij, Vlamingen, vrij vissen op en schelpenrapen langs de boorden van de Westerschelde. Maar in de jaren '90 werd dat schelpenrapen verboden, zogezegd om de zeevogels voedsel te verschaffen. Als strandkruier ( garnaalkruier) deed ik dat ook vaak. Maar wat ik toen gezien heb illustreert ook de hypocrisie van de Nederlanders: in de maanden voordat het verbod op schelpenrapen inging visten de schelpenzuigers van de Oosterschelde al de stranden van Zeeuws-Vlaanderen leeg!! Niets bleek er nog van over te schieten. Alle kokkels en kreukels waren weg. En als ge u voorstelt dat zo één schelpenzuiger 30 ton kokkels of kreukels in één keer kon meenemen dan kunt ge u wel voorstellen wat er gebeurd was. Schande! Driewerf schande over de Nederlanders van die tijd. De kokkelstranden aan de Zeeuwse kust waren ongeschonden en hadden de Nederlanders dat verbod niet ingevoerd dan waren ze dat nog. Maar in één maand tijd hebben ze zelf heel de boel naar de kloten geholpen. Hoe het er ginder nu voor staat weet ik niet want ik kom er niet meer. Maar als jullie denken dat Nederlanders zulke onschuldige mannekes zijn dan zijn jullie dik naïef.
En weer datzelfde gezeur.

Niet de eerste keer dat u komt aanzetten met dat verhaaltje, terwijl daar in de media niets over te vinden is...

Wat doet u trouwens in Nederland, dat buurland waar die verschrikkelijke mensen wonen, Nederlanders genaamd? Blijft u niet beter in Belgenland waar iedereen eerlijk is, iedereen lacht en iedereen het katholiek geloof belijdt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 11:52   #40709
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hier in Nederland lopen overal protestanten en we zingen de hele dag "Here Jezus"
Vlaanderen wil al geen moslims en nu is de " Here Jezus" ook niet goed.
Wat moet er gezongen worden om met Vlamingen om te gaan?
In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 12:17   #40710
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik durf wedden dat u geen enkel voorbeeld kunt geven van dat "anders denken".

In tegenstelling tot u heb ik heel goede ervaringen met Nederlanders. Ik kom ook heel graag in Nederland, heb er goede contacten met traditionele katholieken maar ook met bijbelvaste protestanten. Stuk voor stuk aangename mensen die ik in mijn hart koester.

Als het bij u steeds tot meningsverschillen leidt, moet u toch eens aan introspectie doen. Ik denk dat het probleem echt wel bij u ligt, en niet bij de doorsnee Nederlander met wie u in contact komt.


Ik stel voor dat we Strandkruier aanmoedigen om een ruiker bloemen neer te leggen voor het onlangs ingehuldigde standbeeld van koning Willem I te Gent.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 12:20   #40711
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht


Ik stel voor dat we Strandkruier aanmoedigen om een ruiker bloemen neer te leggen voor het onlangs ingehuldigde standbeeld van koning Willem I te Gent.
goed idee!
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 13:43   #40712
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht


Ik stel voor dat we Strandkruier aanmoedigen om een ruiker bloemen neer te leggen voor het onlangs ingehuldigde standbeeld van koning Willem I te Gent.
Als 't van mij moet komen zal het geen ruiker bloemen zijn maar wel een dikke pak stront. Vers gescheten!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 14:01   #40713
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Als 't van mij moet komen zal het geen ruiker bloemen zijn maar wel een dikke pak stront. Vers gescheten!

Norbert
Dat kun je inderdaad verwachten van iemand die stinkt uit zijn bek...

Laatst gewijzigd door quercus : 31 oktober 2018 om 14:02.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 14:03   #40714
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Als 't van mij moet komen zal het geen ruiker bloemen zijn maar wel een dikke pak stront. Vers gescheten!

Norbert
tsjongejonge, wat een kroegpraat. U verliest wel en-passant alle recht van spreken over de minder charmante kanten van onze Nederlanders.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 16:31   #40715
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Correctie: 12.000 man in Brussel. Men stopte met oorlogsvoering Brussel omdat het anders een bloedbad zou worden. Dat leer je dus niet op school hé! De rest van de "manschappen" was politie. Ter vergelijk, bij de inhuldiging van Willem Alexander was 10.000 man politie aanwezig. Bovendien wilden de kleine groep opstandelingen Willem I ook niet direct kwijt. Ook dat zal men in het zuiden ook niet op school leren.
Toch wel! Nooit iets gehoord of gelezen over "Wij willen Willem weg - wil Willem wijzer worden - wij willen Willem weer"? Dat weet ik al van uit de lessen geschiedenis in de lagere school.
Volgens mij heeft Willem I twee kapitale fouten gemaakt. 1. Hij wilde Wallonië "verollandsen" door hen via druk Nederlands te doen praten. In Zuid-Afrika is zoiets helemaal doorgevoerd geweest op de Franstalige Hugenoten. 2. Hij heeft zich bemoeid met katholiek-kerkelijke benoemingen. Dat laatste alleen zou al genoeg geweest zijn om een revolutie uit te lokken gezien de grote macht van de katholieke clerus van België in die dagen. Heden ten dage wordt die macht van de kerk in die tijd echt onderschat. Ik heb zelf de kerkelijkheid van mijn landgenoten nog ervaren in mijn jonge jaren. Tegenwoordig stelt die haast niets meer voor maar als ik even terugreken naar de tijd van Willem I dan kan ik me goed voorstellen dat laatstgenoemde zich toen erg vergaloppeerd heeft. Met de katholieke kerk had hij beter goed rekening gehouden. Daarin heeft hij zich werkelijk straf vergist. Ge moogt ook niet vergeten dat de katholieke kerk in die dagen al op militaire leest geschoeid was sedert de opkomst van de Jezuïeten en dat was toen vooral gericht tegen het Protestantisme. Maar, ja, vertelt dat eens aan een Ollander, hé? Die doet toch altijd zijn goesting! Daar moet ge mij zelfs vandaag niet van overtuigen!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 16:36   #40716
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
tsjongejonge, wat een kroegpraat. U verliest wel en-passant alle recht van spreken over de minder charmante kanten van onze Nederlanders.
Ik ga niet naar de kroeg! Die tijd is voor mij minstens al 25 jaar achter de rug! Maar ik ben wel verheugd dat u toegeeft dat ook de Nederlanders minder charmante kanten hebben. Daar mocht u gerust wel eens iets wat meer over vertellen op dit forum. Zou het u lukken?

Norbert

Laatst gewijzigd door Strandkruier : 31 oktober 2018 om 16:38.
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 17:00   #40717
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Toch wel! Nooit iets gehoord of gelezen over "Wij willen Willem weg - wil Willem wijzer worden - wij willen Willem weer"? Dat weet ik al van uit de lessen geschiedenis in de lagere school.
Volgens mij heeft Willem I twee kapitale fouten gemaakt. 1. Hij wilde Wallonië "verollandsen" door hen via druk Nederlands te doen praten. In Zuid-Afrika is zoiets helemaal doorgevoerd geweest op de Franstalige Hugenoten. 2. Hij heeft zich bemoeid met katholiek-kerkelijke benoemingen. Dat laatste alleen zou al genoeg geweest zijn om een revolutie uit te lokken gezien de grote macht van de katholieke clerus van België in die dagen. Heden ten dage wordt die macht van de kerk in die tijd echt onderschat. Ik heb zelf de kerkelijkheid van mijn landgenoten nog ervaren in mijn jonge jaren. Tegenwoordig stelt die haast niets meer voor maar als ik even terugreken naar de tijd van Willem I dan kan ik me goed voorstellen dat laatstgenoemde zich toen erg vergaloppeerd heeft. Met de katholieke kerk had hij beter goed rekening gehouden. Daarin heeft hij zich werkelijk straf vergist. Ge moogt ook niet vergeten dat de katholieke kerk in die dagen al op militaire leest geschoeid was sedert de opkomst van de Jezuïeten en dat was toen vooral gericht tegen het Protestantisme. Maar, ja, vertelt dat eens aan een Ollander, hé? Die doet toch altijd zijn goesting! Daar moet ge mij zelfs vandaag niet van overtuigen!

Norbert
De 80 jarige oorlog tussen de katholieken en de protestanten is al heel lang geleden.
De Franstalige coup en afscheiding in 1830 is ook lang geleden

We leven nu in de 21 e eeuw en de kerkelijkheid stelt niet veel meer voor.
In Europa liggen onze belangen en zal de Benelux een tegenwicht moeten vormen tussen Duitsland en Frankrijk.
Daarom is een confederatie ook niet zo'n slecht idee.
Dit kan alleen gebeuren door voor de toekomst te kiezen en de frustraties uit het verleden los te laten.
Nederlanders zijn gewend aan diversiteit en alle Belgen zijn ook niet gelijk.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 17:02   #40718
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat kun je inderdaad verwachten van iemand die stinkt uit zijn bek...
Durft ge daar uw echte naam, adres en handtekening onder zetten? Anders moet ge dat maar eens doen!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 17:07   #40719
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat klopt totaal niet. Drinkwater voor Zeeuws-Vlaanderen wordt opgepompd uit de spaarbekkens in de Biesbosch (Noord-Brabant).

De watertoren in Assenede viel tot voor kort onder de bevoegdheid van de Vlaamse Maatschappij voor Watervoorziening en voorzag Assenede, Bassevelde en Boekhoute van drinkwater. Niets anders. En al zeker niet heel Zeeuws-Vlaanderen.

Dat kan ook niet, want de capaciteit van die watertoren beantwoordt totaal niet aan het waterverbruik in Zeeuws-Vlaanderen.

U komt weer eens af met het zoveelste indianenverhaaltje!
Hmm... niet helemaal waar. Het zoetwater voor Zeeuws-Vlaanderen wordt wel voor een goed stuk geleverd door de Biesbosch, maar ook (in de winter) door de Vlaamse polders.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 oktober 2018 om 17:12.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2018, 17:15   #40720
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Durft ge daar uw echte naam, adres en handtekening onder zetten? Anders moet ge dat maar eens doen!

Norbert
Waarom zou ik dat moeten doen? Jij zit hier op het forum toch evenzeer met een andere naam. Tenzij... tenzij Strandkruier uw authentieke familienaam zou zijn.

Om elk misverstand uit de weg te gaan, dat "stinken uit uw bek" is in deze context figuurlijk bedoeld. Gewoon omdat je blijkbaar met grote wellust over excrementen bezig was. Of dat "stinken uit uw b." ook aan de werkelijkheid beantwoordt kan ik van hier uit niet verifiëren.

Wat zou je doen mocht ik hier naam en adres vermelden? Mij een "bezoekje" brengen?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be