Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2017, 14:56   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard Radicalisering bij moslimjongeren: 'Ik ben bang dat er geesten in mijn lichaam kruipe

De verhaaltjes die de kaloten 50 jaar geleden vertelden, wordt nu nog verteld in de islam-lessen.

En dan maar lullen achteraf dat er onvoldoende doorstromen naar het hoger onderwijs; dat ze radicaliseren; dat ze zich niet integreren ....

titel: Radicalisering bij moslimjongeren: 'Ik ben bang dat er geesten in mijn lichaam kruipen'
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ra...T=186534368019

Citaat:
Imams en islamleerkrachten jagen moslimkinderen angst aan: dat stelde jihadexpert Montasser AlDe'emeh vast in meerdere Brusselse scholen. Zijn bevindingen, die hij optekende voor Knack, monden uit in een oproep aan de Belgische moslimleiders: 'Neem uw verantwoordelijkheid.'

Citaat:
'Als je goed hebt geleefd, dan krijg je later een comfortabel graf, als een paradijselijke tuin, in afwachting van de dag des oordeels. Maar heb je niet volgens de religieuze voorschriften geleefd, dan wordt je graf kleiner en kleiner. Dan word je na je dood gemarteld.' Aan het woord zijn eerstejaarsleerlingen van het Atheneum Anderlecht. 'Hoe weten jullie dat?' vraag ik. Algauw blijkt dat ze het 'van horen zeggen' hebben: van hun ouders en familieleden, van imams, islamleerkrachten en in de Koranscholen.

- 'Hoe zeker zijn jullie van die ideeën?'

- 'Het staat zo in de Koran.'

- 'Hebben jullie dat ook zelf gelezen?'

- 'Nee.'

Na de les zullen de leerlingen me nog twee uur lang vragen stellen. De een na de ander stuurt een sms naar zijn of haar ouders: dat ze nog op school moeten blijven. Ze snakken naar geruststelling, willen hun angsten weerlegd zien. Eén meisje blijft me aanklampen met verhalen die ze wil 'checken'. 'Mijn oma gedroeg zich raar, en toen kwam een imam die verzen voorlas. Dat bewijst toch dat ze door een geest bezeten was?'

Delen

Als ik aan de klas vraag wie er 's nachts angstig is, steekt meer dan de helft van de kinderen de vinger omhoog. "Een goede moslim zijn" betekent voor hen vooral: bang zijn
Montasser AlDe'emeh

'Toen ik over die martelingen in het graf hoorde, was ik gechoqueerd', zegt Erik Van Den Berghe, directeur van het Atheneum. 'Jongeren mogen niet opgevoed worden in een omgeving waar angst gepromoot wordt. Onze school focust sterk op actief burgerschap. Via concrete projecten leren we onze leerlingen samenleven, ongeacht hun geslacht, geaardheid, levensbeschouwing of etnische achtergrond. En dat lukt, vooral omdat we de nadruk leggen op vier kernwaarden: respect, verantwoordelijkheid, openheid en zorg.'

De verhalen alarmeerden ook Jacky Goris, algemeen directeur van de Scholengroep Brussel van het gemeenschapsonderwijs. Hij stelde een team samen om de radicalisering van Brusselse jongeren tegen te gaan en de invloed van salafistische haatpredikers in te dammen. Sinds begin dit schooljaar maak ik deel uit van dat team. Op Goris' vraag bezocht ik, behalve het Atheneum Anderlecht, nog andere Brusselse scholen. Ook daar hield ik interactieve klasgesprekken rond kritisch denken. Ik wilde de kinderen stap voor stap de vraag laten beantwoorden hoe ze iets te weten waren gekomen.
'Een baby met één oog'

Eén conclusie drong zich algauw op: angst is een onderbelichte factor in de strijd tegen vervreemding en (gewelddadige) radicalisering. En de angst van de moslimleerlingen aan het Atheneum Anderlecht, zo bleek ook, is breed gedeeld.

Als ik voor de zesde klas van basisschool De Weg-Wijzer in Evere sta, begin ik bewust met de vraag: 'Waarvoor zijn jullie bang?' Waarop een meisje feilloos de voortekenen opsomt van het einde van de wereld: 'Mannen zullen zich gedragen en kleden als vrouwen, en vrouwen als mannen. Kinderen hebben geen respect meer. Er komen ziektes. Veertig dagen lang hangt er een wolk over de aarde. De engel des doods blaast op een hoorn. En dan wordt een baby geboren met één oog: de antichrist.' Als ze klaar is, barst ze in tranen uit en legt haar hoofd op haar bank, met haar vingers in haar oren.

Als ik vraag wie er 's nachts angstig is, steekt meer dan de helft van de kinderen de vinger omhoog. 'Een goede moslim zijn' betekent voor hen vooral: bang zijn voor Allah, bang zijn om 's nachts te sterven, met het stellige vooruitzicht gemarteld te worden in het graf - want natuurlijk overtreedt iedereen weleens de regels. Een jongen die tijdens de les geregeld zijn oren dichthield, komt me na afloop zeggen: 'Maar ik ben toch een moslim?' Wat zoveel betekent als: 'Ik móét die dingen wel geloven.' Een meisje vertelt dat ze haar gsm laat filmen terwijl ze slaapt, om te checken of er geen kwade geesten in haar kamer zitten: 'Ik ben bang dat die in mijn lichaam kruipen.'
Radicalisering bij moslimjongeren: 'Ik ben bang dat er geesten in mijn lichaam kruipen'

Martine Somers, directeur van De Weg-Wijzer: 'Ik wist niet dat die ideeën bij onze kinderen leven, ik ben er echt van geschrokken. Ze praten daar niet over met ons - nu pas kan ik de link leggen met incidenten uit het verleden. Waarom moeten ze met die angsten opgezadeld worden? Als we niets ondernemen, als we niet preventief te werk gaan, zal dat hun ontwikkeling negatief beïnvloeden.'

In het Koninklijk Atheneum Koekelberg praat ik met achttienjarigen. Zeven moslimjongeren geloven allemaal hetzelfde: het zit er dik in, zeggen ze, dat ze na hun dood bestraft zullen worden. Eén jongen heeft het over een engel die zijn schedel met een hamer zal bewerken. Een andere haalt aan hoe beenderen in het graf zullen worden verpulverd. Een meisje dat al jaren met angsten leeft, barst in tranen uit als ik haar horrorverhalen één voor één ontkracht.

Het verbaast de directeur van het KA, Serge Algoet, dat het wereldbeeld van moslimleerlingen blijkbaar haaks staat op het PPGO, het pedagogisch project van het gemeenschapsonderwijs. 'Het gaat hier om leerlingen die het goed doen in het aso, die binnenkort naar het hoger onderwijs gaan, maar die een aantal denkbeelden hebben die, naar westerse normen, thuishoren in de middeleeuwen. Het schrikbeeld van het laatste oordeel, bijvoorbeeld, kennen wij alleen nog van oude schilderijen. Geloven dat die taferelen tot de werkelijkheid behoren, lijkt anno 2017 wel érg vreemd.'
YouTube-indoctrinatie

Vanwaar komt dat door angst gevormde wereldbeeld? Het minste wat je kunt vaststellen, is dit: zij die het beste geplaatst zijn om kinderen gerust te stellen, de imams en de islamleerkrachten op onze scholen, doen dat niet. Ze ontkrachten de horrorverhalen niet. Waarom? Omdat ze zelf in die verhalen geloven? Of willen ze de intellectuele bevrijding van moslimjongeren tegenhouden, zodat ze hen kunnen blijven controleren? Feit is dat ze via hun indoctrinatie een angstcultuur creëren. Bij kinderen die van thuis uit niet het culturele kapitaal meegekregen hebben om hun verhalen te relativeren en te plaatsen, maar ook bij volwassenen.

Aan de kinderen die ik in de Brusselse scholen ontmoette, vertelde ik dat predikers ook mij op hun leeftijd met angstbeelden opgezadeld hebben. Ik kan me het moment nog goed herinneren waarop ik imams met mijn onafhankelijke denken confronteerde: sidderen en beven deden ze. De intellectuele bevrijding van het individu wordt nog altijd gezien als een bedreiging. Hoe meer je leest, hoe gevaarlijker voor heel wat imams in ons land. Hun slogan: 'Je denkt n�*ét, dus je bestaat.'

Verhalen als die over de bestraffing in het graf, daarvan verzekerde ik de kinderen ook, staan niet in de Koran. Integendeel: alleen God, zo stelt dat boek, weet precies wat er na de dood met de ziel zal gebeuren. Mensen hebben daarover maar weinig kennis gekregen.

Delen

Hoe meer je leest, hoe gevaarlijker voor heel wat imams in ons land. Hun slogan: "Je denkt n�*ét, dus je bestaat"
Montasser AlDe'emeh

Dat zou je niet zeggen als je het internet afspeurt. Surf naar YouTube, tik de woorden 'bestraffing in het graf' in, en je krijgt een hele reeks weinig aan de verbeelding overlatende video's voorgeschoteld. Hoe 'aanschouwelijker' een clip, hoe zwaarder hij gesponsord is. Of neem de filmpjes die circuleren sinds de dood, in 2000, van de bekende Saudische muzikant Talal Maddah: als je die mag geloven, is Maddahs graf gevuld met slangen die hem al jaren belagen. Imams willen er hun publiek mee waarschuwen voor de gevolgen van muziek, of je die nu speelt of beluistert. De gevolgen van zulke campagnes laten zich niet alleen in Saudi-Arabië voelen: vorig jaar moest Jacky Goris getuigen hoe Brusselse moslimleerlingen muziekles weigerden, omdat ze muziek haram vonden.

Na de Koran heeft de islam nog een tweede basisbron, de ahadith: de overleveringen over uitspraken en daden van de profeet Mohammed. Die overleveringen gaan wél vaak over de bestraffing in het graf. Een meerderheid van moslimgeleerden, ook bij ons, beschouwt ze als authentiek en betrouwbaar. Dat de Koran ze regelrecht tegenspreekt, weten moslims daardoor niet. Ook het verhaal over de islamitische versie van de antichrist - de valse messias of Bedrieger ('al-Dajjal') - van het meisje in basisschool De Weg-Wijzer spruit voort uit het oudtestamentische boek Daniël en de ahadith, niet uit de Koran.
Onwetendheid als norm

Terwijl de Koran barmhartigheid benadrukt in plaats van bestraffing, doen imams, islamgeleerden en predikers het omgekeerde. Hun hardheid, ten onrechte gebaseerd op 'wat de profeet zou hebben gezegd', zadelt moslimkinderen op met slapeloze nachten en vervreemdt hen van onze maatschappij. Hedendaagse imams hebben het over een 'rationele', 'Europese' en zelfs 'Belgische islam' - met hen zou, hoor je weleens, een positieve wending zijn ingezet. In werkelijkheid zijn ze zelfs niet in staat om de afval-ahadith tegen het licht te houden. Daardoor is in de moslimgemeenschap onwetendheid de norm.

In het interviewboek De weg naar radicale verzoening waarschuwde ik vorig jaar al voor ongeloofwaardige ahadith. In Brussel bestaan genoeg winkeltjes met boeken die daarop zijn gebaseerd; ze zijn de munitie waarmee predikers jonge moslims de stuipen op het lijf jagen. In Belgische islamwinkels kun je ook publicaties kopen waarin wordt uitgelegd hoe, als je 'slecht' hebt geleefd, engelen uit de hemel zullen neerdalen en je tientallen meters dieper onder de grond zullen 'boren' - gruwelijke pijn zal je deel zijn. Die waarschuwing kwam me op bagger en doodsbedreigingen te staan.

Drieënhalf jaar geleden kaartte ik in een opiniestuk op deredactie.be aan dat de imams en moslimleiders in ons land opmerkelijk oppervlakkig bleven over de beweegredenen van jongeren die naar Syrië vertrokken. Ze maakten, schreef ik, geen diepgaande analyse van het religieuze discours van die strijders. In hun reactie raakten ze niet veel verder dan dat het 'allemaal de schuld van de overheid' was.

Delen

Het gaat om leerlingen die binnenkort naar het hoger onderwijs gaan, maar die een aantal denkbeelden hebben die thuishoren in de middeleeuwen
Serge Algoet, Koninklijk Atheneum Koekelberg

In 2015 sprak ik voor Knack met de ouders van Abdelmalek Boutalliss, een negentienjarige Kortrijkse IS-strijder die zich in Irak had opgeblazen. Zijn moeder getuigde over de angsten die haar zoon in hun greep hadden gekregen. 'Een paar maanden voor zijn vertrek hoorde ik hem huilen in bed. Ik vroeg wat er scheelde. "Ik ben bang voor Allah en ik ben bang dat ik na mijn dood naar de hel ga", antwoordde hij. "Maar wat heb je dan zo fout gedaan?" vroeg ik. Hij wist het niet.'

Van Kortrijk tot Maasmechelen, van Hoogstraten tot Aarlen zijn vandaag tienduizenden Belgische moslimjongeren bang om te leven. Wie is daarvoor verantwoordelijk? Wie is verantwoordelijk voor de radicalisering van onze jongeren? Wie is ervoor verantwoordelijk dat een rechtvaardige, menselijke, realistische, rationele, moderne benadering van de islam uitblijft? De imams, de islamgeleerden en de predikers: zij zijn verantwoordelijk. Ik roep hen op: neem uw verantwoordelijkheid. Laat kinderen kinderen blijven. Want de burgers van dit land, die zich al bevrijd hebben van het katholieke doemdenken, zijn evenmin bereid om aan de zijlijn toe te kijken hoe moslimkinderen in naam van Allah met angst en schuldgevoelens worden opgezadeld - dat is misdadig. Het is tijd voor een islamitische verlichting, tijd om oprechte kritische en rationele stemmen een forum te geven.

Stel, je bent een zoekende moslimjongere in onze seculiere maatschappij. Moslimleiders die hun verantwoordelijkheid nemen zijn er niet. Je krijgt te horen dat je na je dood zult worden gemarteld in je graf. Er is, zeggen ze je, maar één uitweg: als martelaar sterven, want martelaars zijn de enigen die volgens de ahadith geen straf krijgen. Jou roep ik op: richt je naar de toekomst. Word piloot, astronaut, wiskundige of dokter. Geloof in jezelf en neem je verantwoordelijkheid, zonder dralen. En voor eens en voor altijd: je zult na je dood n�*ét gemarteld worden. De antichrist komt n�*ét.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 15:47   #2
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Vanavond Terzake kijken jongens en meisjes! 20u Canvas

Deze morgend was er al een voorproefje van op de radio: moslims traumatiseren hun kinderen al op jonge leeftijd met verhalen dat ze vermorzeld zullen worden in het graf als ze iemand van het andere geslacht aanraken of, godbetert, naar muziek luisteren.

Citaat:
Veel kinderen begrijpen niet waarover het gaat als islamleerkrachten of leraars in koranscholen hen verhalen over een "straffende god" aanpraten. Er zit dan ook een gruwelijke vorm van de islam in hun hoofd en sommigen geloven dat ze na hun dood gemarteld worden in hun graf, dat het graf steeds kleiner wordt of dat hun ribben gebroken worden. Sommigen geloven dat zelfs nog in het vijfde middelbaar.

Volgens schooldirecteurs heeft het christendom een modernisering doorgemaakt in die zin dat kinderen steeds minder bang zijn voor verhalen in de Bijbel over de duivel en de antichrist. In de islam zou dat eerder erger aan het worden zijn.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2974787
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 15:50   #3
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dat is een bevestiging he.
De islam is geen kattenpis. Mensen die echt geen kant meer opkunnen en te gebainwasht worden met een paradijs waar alle zonde vergeven worden om als martelaar te sterven is niet te onderschatten.
Wat doet de regering? Radicalisten vervroegd vrijlaten, Syriëstrijders verder onderhouden. Ze zelfs des tijd een media platform geven. Slachtoffers van nabestaanden van een aanslag via de pers op de hoogte houden, totaal geen zorg voor niemand van eigen volk. Die mensen van Trekt uw plant zitten nog vast, maar ben je een Syriëstrijder of sympathisant ziet men geen gevaar?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 15:52   #4
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
- 'Het staat zo in de Koran.'

- 'Hebben jullie dat ook zelf gelezen?'

- 'Nee.'
Belachelijk suggestie van de artikelschrijven dat het niet in hun boek zou staan. Moslim op de radio confirmeerde vanmorgen dat dit wel degelijk het geval is zowel in koran als hadith. Volgens hem moesten ze de kinderen beter uitleggen dat ze hun boek niet letterlijk moesten interpreteren. Dat zal, euh, wringen vrees ik
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2017, 19:16   #5
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Belachelijk suggestie van de artikelschrijven dat het niet in hun boek zou staan. Moslim op de radio confirmeerde vanmorgen dat dit wel degelijk het geval is zowel in koran als hadith. Volgens hem moesten ze de kinderen beter uitleggen dat ze hun boek niet letterlijk moesten interpreteren. Dat zal, euh, wringen vrees ik
Het volstaat niet om de bangmakerij van de koran en hadith over zonde, duivels en geesten, straf en marteling na de dood niet letterlijk te interpreteren. Ondeugdelijk en ziekmakend onderwijs is fout en verdient niet goed gepraat te worden. Opvoedkundige boeken moeten deugdelijke en betrouwbare infornatie bevatten en geen onnodige angst inboezemen. De koran moet daarom niet aan kinderen worden onderwezen en ze moeten hem niet uit het hoofd leren.

De katholieke kerk deed tot 50 of 60 jaar geleden ook aan bangmakerij met verhaaltjes en plaatjes over duivels die kinderen tot zondigen aanmoedigden en beschermengelen die hen daarvan probeerden te weerhouden en verhalen over de hel. Het doel was om de kinderen te stichten maar het was pedagogisch onverantwoord. Die foute verhaaltjes verdienden niet om gered te worden door ze anders te gaan interpreteren. Weg er mee!
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2017, 22:56   #6
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De koran moet daarom niet aan kinderen worden onderwezen en ze moeten hem niet uit het hoofd leren.
Ga dat tegen Jambon vertellen.
Dat is een heilig boek en hij eist van ons dat we daar respect voor hebben.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 03:31   #7
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ga dat tegen Jambon vertellen.
Dat is een heilig boek en hij eist van ons dat we daar respect voor hebben.
Ben je zeker dat dit Jambon en niet De Winter was ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 20:12   #8
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Ne slimme Hollander gaat dit probleem oplossen, de koran voor kindjes.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.3019197
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 21:58   #9
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ne slimme Hollander gaat dit probleem oplossen, de koran voor kindjes.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.3019197
Van Bommel acht de teksten van de koran die angst inboezemen ongeschikt voor kinderen. Zulke teksten heeft hij weggelaten in zijn bewerking van de koran voor kinderen:
"Het boek is vooral bedoeld zodat kinderen zich kunnen ontwikkelen. Ze zijn in fase waar ze spelenderwijs leren en ontwikkelen. Angstregime is niet van toepassing voor kinderen, hel en verdoemenis is niet bedoeld voor kinderen. Daarom komt dit ook niet aan bod in het boek", aldus van Bommel nog. ... Er is veel vraag van islamitische stichtingen in zowel Nederland als België.
Dat heeft van Bommel goed gezien. Maar dat garandaart niet dat de teksten over geweld en zonde en hel de kinderen bespaard zullen blijven. Het verhaal over Noach en de zondvloed heeft hij wel opgenomen. De ongelovigen worden niet in de ark toegelaten als het water stijgt. Hadden ze maar moeten luisteren toen Noach hen waarschuwde. De tekst stelt niet dat ze verdrinken met alle dieren buiten de ark. Dat mogen de kindjes zelf concluderen.

Van Bommel (72) werkt nu aan deel twee en verwacht daar nog enkele jaren mee bezig te zijn. Dan komen er nog twee delen. Moslimkindjes van nu zullen voor les over driekwart van de koran vooralsnog andere bronnen aangeboden krijgen. Ze leren al jong over de islam-verplichtingen die gelden wanneer ze volwassen worden (eerste tekenen van pubertijd) en de straffen die er op staan als ze die niet nakomen. Het is afwachten of dit project voltooid zal worden en of er geen fatwa over zal worden uitgesproken.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 22:37   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ben je zeker dat dit Jambon en niet De Winter was ?
Heel zeker !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 22:43   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ne slimme Hollander gaat dit probleem oplossen, de koran voor kindjes.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.3019197
Het geïllustreerde kinderboek is geen letterlijke vertaling van de koran, maar kinderen kunnen op een speelse en creatieve manier kennismaken met verhalen over profeten zegt de schrijver.

Staat er in zijn boek ook dat MO een roofzuchtige en moorddadige pedofiel was?
Of is het weer een opeenstapeling van leugens over Mo ?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 23:04   #12
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.223
Standaard

Dat kinderboek zal wel heel erg haram zijn. Die kindjes moeten naar madrassas en moeten klop krijgen als ze de koran zinnen niet perfect vanbuiten kunnen opzeggen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 02:32   #13
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Vroeger waren ze braaf en nu zijn ze 'geradicaliseerd' omdat ze zich gediscrimineerd voelen.
We moeten er dus nog meer eieren onder leggen. Dan komt het misschien nog goed.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 17:46   #14
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Vroeger waren ze braaf en nu zijn ze 'geradicaliseerd' omdat ze zich gediscrimineerd voelen.
We moeten er dus nog meer eieren onder leggen. Dan komt het misschien nog goed.
Ik denk dat men die radicalisering niet te ver moet gaan zoeken : Haat, racisme en lijfstraffen schering en inslag op Britse moslimscholen. Een artikel in HLN dd 14/2/11
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...mscholen.dhtml
Radicalisering wordt hen gewoon aangeleerd !
Als je als kind al dan niet gerechtvaardigd slaag krijgt dan wil je dat "later" gewoon "wreken"...
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 21:08   #15
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
"Ik ben bang voor Allah en ik ben bang dat ik na mijn dood naar de hel ga", antwoordde hij. "Maar wat heb je dan zo fout gedaan?" vroeg ik. Hij wist het niet.'
Best oneerlijk om jongeren te interviewen en niet de imams of moslimleraars zelf. Als 19jarige wist ik ook minder over de islam of kon ik niet steeds een gepast antwoord geven (deels omdat ik ook nog niet zo lang had geleefd). Islamitische kennis is iets dat bij voorkeur blijft groeien in je leven.

Het antwoord op bovenstaande vraag is dat gelovigen enkel bij gratie van Allah swt het paradijs binnen zullen treden, aangezien iedereen fouten maakt in het leven (de ene al wat groter of bewuster dan de andere)

En moslims zoeken inderdaad best bescherming tegen de duivel. Het beste daarvoor is het reciteren van de ayat ul kursi, bv. voor het slapen gaan. Wie het trouwens na elk gebed reciteert, zou rechtstreeks naar het paradijs gaan.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 8 juli 2017 om 21:13.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 22:04   #16
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Ik denk dat men die radicalisering niet te ver moet gaan zoeken : Haat, racisme en lijfstraffen schering en inslag op Britse moslimscholen. Een artikel in HLN dd 14/2/11
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...mscholen.dhtml
Radicalisering wordt hen gewoon aangeleerd !
Als je als kind al dan niet gerechtvaardigd slaag krijgt dan wil je dat "later" gewoon "wreken"...
In het college vroeger heb ik ook nog zware oorvegen gekregen van de priesters of kloppen op de vingers met een zware metalen regel. Nu lopen die bedorven strontjes met mama en papa naar de advocaat. Het is er feitelijk niet op verbeterd in het huidige tolerantie onderwijs.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2017, 07:58   #17
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Best oneerlijk om jongeren te interviewen en niet de imams of moslimleraars zelf. Als 19jarige wist ik ook minder over de islam of kon ik niet steeds een gepast antwoord geven (deels omdat ik ook nog niet zo lang had geleefd). Islamitische kennis is iets dat bij voorkeur blijft groeien in je leven.

Het antwoord op bovenstaande vraag is dat gelovigen enkel bij gratie van Allah swt het paradijs binnen zullen treden, aangezien iedereen fouten maakt in het leven (de ene al wat groter of bewuster dan de andere)

En moslims zoeken inderdaad best bescherming tegen de duivel. Het beste daarvoor is het reciteren van de ayat ul kursi, bv. voor het slapen gaan. Wie het trouwens na elk gebed reciteert, zou rechtstreeks naar het paradijs gaan.
Hopelijk zal je ooit beseffen dat de 'islamitische kennis' van de moellah's alleen maar dient om hun eigen positie veilig te stellen als hoeders van het geloof. Dat geloof is echter waardeloos en dus ook alle verplichtingen die zij hun leerlingen opleggen. Hebben zij Allah gesproken, het paradijs bezocht en de duivel gezien? In hun dromen misschien. Het is allemaal te zot voor woorden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2017, 08:26   #18
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Als 19jarige wist ik ook minder over de islam of kon ik niet steeds een gepast antwoord geven (deels omdat ik ook nog niet zo lang had geleefd). Islamitische kennis is iets dat bij voorkeur blijft groeien in je leven.
Is het deze kennis waarover je het hebt ? :
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...mscholen.dhtml
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 18:01   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Best oneerlijk om jongeren te interviewen en niet de imams of moslimleraars zelf. Als 19jarige wist ik ook minder over de islam of kon ik niet steeds een gepast antwoord geven (deels omdat ik ook nog niet zo lang had geleefd). Islamitische kennis is iets dat bij voorkeur blijft groeien in je leven.

Het antwoord op bovenstaande vraag is dat gelovigen enkel bij gratie van Allah swt het paradijs binnen zullen treden, aangezien iedereen fouten maakt in het leven (de ene al wat groter of bewuster dan de andere)

En moslims zoeken inderdaad best bescherming tegen de duivel. Het beste daarvoor is het reciteren van de ayat ul kursi, bv. voor het slapen gaan. Wie het trouwens na elk gebed reciteert, zou rechtstreeks naar het paradijs gaan.
Bescherming tegen de duivel ? In je forumgedaante van Peche zat je nog de loftrompet van het satanisme te blazen... Zou je niet beter terug wat meer wiet roken en Duvel zuipen ? Je klonk rationeler toen dan in het Guinevere typetje...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 18:12   #20
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Best oneerlijk om jongeren te interviewen en niet de imams of moslimleraars zelf. Als 19jarige wist ik ook minder over de islam of kon ik niet steeds een gepast antwoord geven (deels omdat ik ook nog niet zo lang had geleefd). Islamitische kennis is iets dat bij voorkeur blijft groeien in je leven.

Het antwoord op bovenstaande vraag is dat gelovigen enkel bij gratie van Allah swt het paradijs binnen zullen treden, aangezien iedereen fouten maakt in het leven (de ene al wat groter of bewuster dan de andere)

En moslims zoeken inderdaad best bescherming tegen de duivel. Het beste daarvoor is het reciteren van de ayat ul kursi, bv. voor het slapen gaan. Wie het trouwens na elk gebed reciteert, zou rechtstreeks naar het paradijs gaan.
Hoe? Als ik terug ga naar je eerste postings laat je een Pakistaan afkomen die je op het toilet wil neuken, maar de man is te bang om zijn materiaal boven te halen, pas daarna ga je je bekeren.
PS Je was toen ouder dan 24, remember internet vergeet niet snel?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be