Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 6 maart 2015, 12:30   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Fout. Ze moeten hun kinderen via de ambassade of het consulaat gaan aangeven, om hen ook de marokkaanse nationaliteit te kunnen bezorgen.


Fout. Het probleem zit bij Turkije en Marokko : die landen maken het onmogelijk voor hun mensen om hun turkse of marokkaanse nationaliteit op te geven. In frankrijk is dat bv ook het geval.
Theo Francken wist dat, toen hij in 2012 een wetsvoorstel had gedaan om de dubbele nationaliteit af te schaffen. Hij wist dat de grootste twee groepen buiten die regeling zouden vallen.
Zeg er tenminste bij waarom Turken en Marokkanen hun kinderen aangeven op hun eigen ambassades. Omdat ze anders geen Marokkanen en Turken meer zijn en de kans lopen dat hen de toegang tot hun enige échte vaderland ontzegd wordt.

Ontzeg hen een tweede nationaliteit zolang ze zich aan hun eerste blijven vastklampen, en het probleem van de dubbele nationaliteit is opgelost.

Iedereen gelijk voor de wet. Wat is daar mis mee?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 maart 2015, 12:46   #62
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeg er tenminste bij waarom Turken en Marokkanen hun kinderen aangeven op hun eigen ambassades. Omdat ze anders geen Marokkanen en Turken meer zijn en de kans lopen dat hen de toegang tot hun enige échte vaderland ontzegd wordt.

Ontzeg hen een tweede nationaliteit zolang ze zich aan hun eerste blijven vastklampen, en het probleem van de dubbele nationaliteit is opgelost.

Iedereen gelijk voor de wet. Wat is daar mis mee?
Waarom ze dat doen is hun eigen zaak, dat gaat niemand wat aan.
Wat jij voorstelt is onmogelijk sinds 2007. Verenigingen van expats hebben er jaren voor gevochten om het verlies van belgische nationaliteit uit de wet te krijgen, wanneer men vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt.
Diezelfde wet zorgt ervoor dat de pasgeborene (belg dus) wiens vader hem gaat aangeven op de turkse ambassade ook turk is en de eerste nationaliteit niet verliest.
Uitzonderingswetgeving voor turken en marokkanen bestaat nu eenmaal niet.

http://www.viw.be/nl/dubbele-nationaliteit
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 maart 2015 om 13:04.
Pandareus is offline  
Oud 6 maart 2015, 17:10   #63
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Ongeveer 5.000 Amerikanen gaven hun nationaliteit op in 2014 ten gevolge van de FATCA wetten (die toestaan de Amerikanen te belasten overal ter wereld en kennis te hebben van hun bankrekeningen ook soms offshore). 5000 lijkt niet veel maar in dit geval zijn het de super rijken die vertrekken en gaat quasi over een vertien dubbeling op enkele jaren. Het gaat dus over honderden miljarden dollars. Singapore vooral staat hoog aangeschreven als nieuwe nationaliteit.
Gipsy is offline  
Oud 7 maart 2015, 04:03   #64
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je kan wel verzaken aan de Belgische nationaliteit als je dat wil maar niet aan de Franse als je die zou hebben.
De nationaliteit afnemen , tegen je wil , is een ander verhaal.
Genoteerd.
Had geen idee omtrent officieel vrijwillig verzaken. Het opent voor sommigen wel extra mogelijkheden die Fransen dus missen... zoals officieel Chinees kunnen worden? (alleen het idee al. )
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 7 maart 2015, 18:50   #65
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Genoteerd.
Had geen idee omtrent officieel vrijwillig verzaken. Het opent voor sommigen wel extra mogelijkheden die Fransen dus missen... zoals officieel Chinees kunnen worden? (alleen het idee al. )
China is het land van de toekomst en Europa het verleden. Voor een doorsnee Westerling die zijn cocoon niet wenst te verlaten is de afstand begrijpelijk temeer de kennis over China quasi nihil is.
Gipsy is offline  
Oud 8 maart 2015, 04:38   #66
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
China is het land van de toekomst en Europa het verleden. Voor een doorsnee Westerling die zijn cocoon niet wenst te verlaten is de afstand begrijpelijk temeer de kennis over China quasi nihil is.
Ik woon en leef er sinds lang. Destijds was China de toekomst (economisch gezien).
De toekomst is echter onderhevig aan beweging van het heden. Destijds = ...destijds = verleden.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 10 maart 2015, 19:40   #67
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Als uw kind in China geboren is en er enige tijd heeft gewoond is hij een Chinees. Ook al heeft hij blond haar!
En wie heeft al dergelijke exemplaren gezien? Of in de media?
Witte merels met drie poten?
andev is offline  
Oud 10 maart 2015, 19:42   #68
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Massa-immigratie heeft 'nationaliteit' tot een waardeloos begrip gemaakt.
Inderdaad, en proberen te doen alsof het vanzelfsprekend is, is onbegrijpelijk... Ook wetten kunnen geen water in zand veranderen, wel doen alsof.
andev is offline  
Oud 10 maart 2015, 19:45   #69
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb geen DS online dus kan het artikel niet lezen. Maar uit je eigen citaat blijkt dat die gast 20 jaar gevangenis kreeg in Marokko. Waarom schrijf je dan 'op onze kosten' ?
Er stond het volgende:En nu bestaat de kunst er in om hem naar België te krijgen ... waar hij verder op onze kosten enz
andev is offline  
Oud 10 maart 2015, 19:53   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Er stond het volgende:En nu bestaat de kunst er in om hem naar België te krijgen ... waar hij verder op onze kosten enz
Klopt, maar dat was de persoonlijke mening van TS en niet iets uit het artikel en persoonlijke meningen van blok creaturen : ==>
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 10 maart 2015, 19:56   #71
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Walen, Brusselaars en Vlamingen zijn van dezelfde etnische afkomst, hoor. Net zoals de meeste West-Europeanen.
En het zou zo goed als geen probleem vormen indien die gasten die vrijwillig hier hun leven willen verder zetten samensmelten met onze eigen bevolking maar ze doen er anders alles aan om te bewijzen dat ze alles behalve Belgen zijn! Alleen om hun zakken te vullen op onze kosten.
Net zoals andere groepen zoals Italianen, Spanjaarden enz zo goed als geen enkel probleem vormen, zullen er ook wel Marokkanen zijn die gewoon opgenomen worden door onze bevolking. Alleen zijn er veel teveel die dat absoluut niet zijn of zelfs maar willen zijn! Zoals ze in verhouding ook onze gevangenissen vullen.
andev is offline  
Oud 10 maart 2015, 20:00   #72
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah ok, ja, je probeert een oorzakelijk verband te vinden tussen criminaliteit en etnische afkomst.
Voor het overige, als ze Belg zijn, zijn ze Belg, hé. Ik probeer nog steeds te begrijpen wat het probleem is...
Het probleem is toch simpel! Dat zijn geen Belgen, alleen willen sommigen hen als dusdanig opsolferen aan de gemeenschap. Vele van die gasten horen hier gewoon niet thuis, het is een vergissing ze hier te laten rondlopen. Ze "Belg" noemen, daar loopt niemand in.
andev is offline  
Oud 10 maart 2015, 20:09   #73
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ethnie is nog iets anders dan nationaliteit, snap je? Van je ethiek raak je niet af, je nationaliteit kun je veranderen. Daarom dat Belg-zijn niet zo veel voorstelt. Ik kan bijvoorbeeld morgen alles ingang zetten om Zuid-Afrikaan of Australiër te worden. Maar ik zal steeds Vlaamse roots hebben.
Maar om bvb Australiër te worden zal je aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen.Anders kom je niet eens het land binnen.
Hier is het een duivenkot, iedereen die hier binnenloopt is na verloop van tijd "Belg", ook al is hij een moordenaar, bajesklant, meteen actief als inbreker, dief, bezit geen cent en is meteen OCMW-klant voor jaren of voor altijd enz
De gevangenis in als vreemde gangster en weer buiten als "Belg" is ook geen probleem dacht ik?
andev is offline  
Oud 11 maart 2015, 08:40   #74
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het probleem is toch simpel! Dat zijn geen Belgen, alleen willen sommigen hen als dusdanig opsolferen aan de gemeenschap. Vele van die gasten horen hier gewoon niet thuis, het is een vergissing ze hier te laten rondlopen. Ze "Belg" noemen, daar loopt niemand in.
Jij bent toch een Vlaams-nationalist, neen?
Jij zijt dus ook geen "Belg" en hebt hier dan ook niks te zoeken. Volgens jouw eigen redenering.

"Belg" is gewoon een nationaliteit, die niet noodzakelijk een link heeft met identiteit. Je kan Belg zijn, maar je geen Belg voelen, en omgekeerd, geen Belg zijn, maar je wel Belg voelen. De enige manier om "Belg zijn" te definiëren, is immers tautologisch: is Belg degene die de Belgische nationaliteit bezit.

Dus neen, ik zie het probleem nog steeds niet.

En je moogt nog miljoenen keren herhalen dat "zij" hier niks te zoeken hebben, je zal miljoenen keren gefrustreerd achterblijven, want feit is: "zij" zijn hier, en zullen niet meer vertrekken. Dat je het wilt of niet, op een of andere manier maken "zij" voortaan deel uit van onze maatschappij. Dus in plaats van achter een onbereikbare droom te lopen, steek ik liever mijn energie in de vraag van hoe ervoor te zorgen dat de maatschappelijk spanningen die onvermijdelijk gepaard gaan met maatschappelijk veranderingen, onder controle gehouden kunnen worden.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 maart 2015 om 08:41.
Bad Attila is offline  
Oud 11 maart 2015, 08:43   #75
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Jij bent toch een Vlaams-nationalist, neen?
Jij zijt dus ook geen "Belg" en hebt hier dan ook niks te zoeken. Volgens jouw eigen redenering.

"Belg" is gewoon een nationaliteit, die niet noodzakelijk een link heeft met identiteit. Je kan Belg zijn, maar je geen Belg voelen, en omgekeerd, geen Belg zijn, maar je wel Belg voelen. De enige manier om "Belg zijn" te definiëren, is immers tautologisch: is Belg degene die de Belgische nationaliteit bezit.

Dus neen, ik zie het probleem nog steeds niet.

En je moogt nog miljoenen keren herhalen dat "zij" hier niks te zoeken hebben, je zal miljoenen keren gefrustreerd achterblijven, want feit is: "zij" zijn hier, en zullen niet meer vertrekken. Dat je het wilt of niet, op een of andere manier maken "zij" voortaan deel uit van onze maatschappij. Dus in plaats van achter een onbereikbare droom te lopen, steek ik liever mijn energie in de vraag van hoe ervoor te zorgen dat de maatschappelijk spanningen die onvermijdelijk gepaard gaan met maatschappelijk veranderingen, onder controle gehouden kunnen worden.
Hoeveel % kans geef je het dat andev het deze keer snapt ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 11 maart 2015, 09:17   #76
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoeveel % kans geef je het dat andev het deze keer snapt ?
Niet veel omdat Andev, net als veel Vlaams-nationalisten (op dit forum althans), een romantisch, haast 19de eeuwse kijk heeft op het begrip "nationaliteit". Een visie waar nationaliteit en identiteit bijna synoniemen zijn, en waarin je geen "Belg" kunt zijn als je je geen "Belg" voelt. En, als onvermijdelijk gevolg, je je ook als "Belg" gedraagt.

Probleem is dat die Belgische identiteit eigenlijk niet te beschrijven valt en dus zijn zij verplicht om heel algemeen te blijven, en vooral, heel veralgemeend. Zij hangen een beeld op van "de modale Belg" waar alle "echte Belgen" aan zouden beantwoorden. Die "modale Belg" is uiteraard een fictie, een constructie zonder veel inhoud (wat zijn nu eenmaal de gemiddelde kenmerken van een "Belg"), maar is heel handig om vergelijkingen op te zetten: je steekt er immers in wat je nodig hebt om ofwel de gelijkenissen, ofwel de verschillen met "niet-Belgen" te onderstrepen.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat zij een soortgelijke redenering toepassen op "andere groepen", met hetzelfde resultaat: een compleet verwrongen, veralgemeende visie gebaseerd op een mentale constructie.

Ook dat verklaart de bijna hysterische eis voor "monocultuur". Van zodra ze beseffen dat onze maatschappij, zelfs zonder "vreemdelingen", polycultureel is, vervalt het beeld van die "modale Belg", die enkel in een monoculturele omgeving kan "bestaan".

Nu, ik spreek over Vlaams-nationalisten, maar eigenlijk is dit van toepassing op alle "nationalisten". Ik zou zelfs durven zeggen, op alle ideologieën (religies inbegrepen) waar het concept "identiteit" in voorkomt, dus ook op een aantal strekkingen binnen de Islam.

En uiteraard is dit een vereenvoudiging van mijn hele redenering rond dit onderwerp, waardoor ook ik veralgemeen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 11 maart 2015, 19:09   #77
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niet veel omdat Andev, net als veel Vlaams-nationalisten (op dit forum althans), een romantisch, haast 19de eeuwse kijk heeft op het begrip "nationaliteit". Een visie waar nationaliteit en identiteit bijna synoniemen zijn, en waarin je geen "Belg" kunt zijn als je je geen "Belg" voelt. En, als onvermijdelijk gevolg, je je ook als "Belg" gedraagt.

Probleem is dat die Belgische identiteit eigenlijk niet te beschrijven valt en dus zijn zij verplicht om heel algemeen te blijven, en vooral, heel veralgemeend. Zij hangen een beeld op van "de modale Belg" waar alle "echte Belgen" aan zouden beantwoorden. Die "modale Belg" is uiteraard een fictie, een constructie zonder veel inhoud (wat zijn nu eenmaal de gemiddelde kenmerken van een "Belg"), maar is heel handig om vergelijkingen op te zetten: je steekt er immers in wat je nodig hebt om ofwel de gelijkenissen, ofwel de verschillen met "niet-Belgen" te onderstrepen.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat zij een soortgelijke redenering toepassen op "andere groepen", met hetzelfde resultaat: een compleet verwrongen, veralgemeende visie gebaseerd op een mentale constructie.

Ook dat verklaart de bijna hysterische eis voor "monocultuur". Van zodra ze beseffen dat onze maatschappij, zelfs zonder "vreemdelingen", polycultureel is, vervalt het beeld van die "modale Belg", die enkel in een monoculturele omgeving kan "bestaan".

Nu, ik spreek over Vlaams-nationalisten, maar eigenlijk is dit van toepassing op alle "nationalisten". Ik zou zelfs durven zeggen, op alle ideologieën (religies inbegrepen) waar het concept "identiteit" in voorkomt, dus ook op een aantal strekkingen binnen de Islam.

En uiteraard is dit een vereenvoudiging van mijn hele redenering rond dit onderwerp, waardoor ook ik veralgemeen.
Volgens Andev zitten jullie te kronkelen in alle richtingen en gewoon het zonlicht te ontkennen. Mijn familie, zoals zoveel anderen, woont hier al decennia in dit landje, als "Belgen" en het zo aanvoelend.
Wellicht omdat jullie beseffen dat jullie niet meer Belgen zijn dan Inuits dat jullie zo krampachtig dat willen ontkennen en jullie plaatsje hier warm houden. Het is niet eens uitsluitend een kwestie van kleur of godsdienst maar van ingesteldheid. Moslims hebben door hun godsdienst een andere ingesteldheid die ze niet kunnen of durven veranderen. Voor hen is dat hier een lap grond waar ze komen op wonen. Dit is niet hun land maar ze proberen het tot hun islamland te maken! En dan zal dit niet meer België zijn waar Belgen wonen.
Met uitzondering van een klein deel van hen waar dat wel lukt, waarom niet. Maar de overgrote meerderheid past niet in dat plaatje en de evoluties over de ganse wereld maken dat ze steeds meer moslim worden. En dit is hier geen moslimland. Nog niet. En de dag dat ze het er van maken doen ze zichzelf de das om want ze zullen het dan na verloop van tijd hier niet beter meer hebben dan in de zandbak-moslimlanden die ze ontvlucht zijn.
Ik had vroeger niets tegen "multicultuur", ik vond het zelfs een leuk vooruitzicht zoals dat werd voorgesteld. Jullie hebben bewezen dat multicul niet werkt, niet kan werken. Jullie hebben bewezen dat moslims niet zomaar een "vreemdelingengroep" zijn zoals Italianen, Grieken enz die wel in het plaatje kunnen passen. Jullie kunnen geen deel uitmaken van een multiculturele samenleving. Jullie kunnen enkel samenleven met jullie soortgenoten.
Ben ik de enige die die conclusie trekt dacht je?

Laatst gewijzigd door andev : 11 maart 2015 om 19:14.
andev is offline  
Oud 12 maart 2015, 08:53   #78
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Volgens Andev zitten jullie te kronkelen in alle richtingen en gewoon het zonlicht te ontkennen. Mijn familie, zoals zoveel anderen, woont hier al decennia in dit landje, als "Belgen" en het zo aanvoelend.
Wellicht omdat jullie beseffen dat jullie niet meer Belgen zijn dan Inuits dat jullie zo krampachtig dat willen ontkennen en jullie plaatsje hier warm houden. Het is niet eens uitsluitend een kwestie van kleur of godsdienst maar van ingesteldheid. Moslims hebben door hun godsdienst een andere ingesteldheid die ze niet kunnen of durven veranderen. Voor hen is dat hier een lap grond waar ze komen op wonen. Dit is niet hun land maar ze proberen het tot hun islamland te maken! En dan zal dit niet meer België zijn waar Belgen wonen.
Met uitzondering van een klein deel van hen waar dat wel lukt, waarom niet. Maar de overgrote meerderheid past niet in dat plaatje en de evoluties over de ganse wereld maken dat ze steeds meer moslim worden. En dit is hier geen moslimland. Nog niet. En de dag dat ze het er van maken doen ze zichzelf de das om want ze zullen het dan na verloop van tijd hier niet beter meer hebben dan in de zandbak-moslimlanden die ze ontvlucht zijn.
Ik had vroeger niets tegen "multicultuur", ik vond het zelfs een leuk vooruitzicht zoals dat werd voorgesteld. Jullie hebben bewezen dat multicul niet werkt, niet kan werken. Jullie hebben bewezen dat moslims niet zomaar een "vreemdelingengroep" zijn zoals Italianen, Grieken enz die wel in het plaatje kunnen passen. Jullie kunnen geen deel uitmaken van een multiculturele samenleving. Jullie kunnen enkel samenleven met jullie soortgenoten.
Ben ik de enige die die conclusie trekt dacht je?
QED.

Btw, waarom gebruik jij "jullie"?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 maart 2015 om 08:56.
Bad Attila is offline  
Oud 12 maart 2015, 09:53   #79
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Jij bent toch een Vlaams-nationalist, neen?
Jij zijt dus ook geen "Belg" en hebt hier dan ook niks te zoeken. Volgens jouw eigen redenering.

"Belg" is gewoon een nationaliteit, die niet noodzakelijk een link heeft met identiteit. Je kan Belg zijn, maar je geen Belg voelen, en omgekeerd, geen Belg zijn, maar je wel Belg voelen. De enige manier om "Belg zijn" te definiëren, is immers tautologisch: is Belg degene die de Belgische nationaliteit bezit.

Dus neen, ik zie het probleem nog steeds niet.

En je moogt nog miljoenen keren herhalen dat "zij" hier niks te zoeken hebben, je zal miljoenen keren gefrustreerd achterblijven, want feit is: "zij" zijn hier, en zullen niet meer vertrekken. Dat je het wilt of niet, op een of andere manier maken "zij" voortaan deel uit van onze maatschappij. Dus in plaats van achter een onbereikbare droom te lopen, steek ik liever mijn energie in de vraag van hoe ervoor te zorgen dat de maatschappelijk spanningen die onvermijdelijk gepaard gaan met maatschappelijk veranderingen, onder controle gehouden kunnen worden.
Wat is UW oplossing wanneer dat allemaal niet onder controle kan gehouden worden? Gaat u een rondje praten met radicale moslims en gaan die naar u luisteren?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 12 maart 2015, 10:40   #80
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
QED.

Btw, waarom gebruik jij "jullie"?
Vraag ik me ook af...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be