Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2016, 20:22   #21
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het incident is zonder twijfel ooit "ergens" gebeurd, maar waar en wanneer?
Aan de kwaliteit van de video te zien is het zeker niet met een recente smartphone opgenomen.
Wapper: knap speurwerk. Hier nog een foto die je misschien kan verder helpen om de precieze locatie te achterhalen:



Ik heb enkele Franse artikelen gevonden met als datum 28/7. Men spreekt van een "vandalenstreek".

http://lci.tf1.fr/france/faits-diver...s-8769518.html

http://www.lefigaro.fr/flash-actu/20...aint-denis.php

http://www.leparisien.fr/saint-denis...16-6001479.php
vanderzapig is offline  
Oud 3 augustus 2016, 20:27   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Wapper: knap speurwerk. Hier nog een foto die je misschien kan verder helpen om de precieze locatie te achterhalen:



Ik heb enkele Franse artikelen gevonden met als datum 28/7. Men spreekt van een "vandalenstreek".

http://lci.tf1.fr/france/faits-diver...s-8769518.html

http://www.lefigaro.fr/flash-actu/20...aint-denis.php

http://www.leparisien.fr/saint-denis...16-6001479.php
LOL
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 augustus 2016, 20:44   #23
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
In de toelichting bij de video staat dat het incident zich voordeed aan de halte Charles Clos van lijn 170. Die halte is met Google Streetview perfect terug te vinden in de rue Danielle Casanova, ca. 50 meter voorbij de Rue Charles Clos.
Ik vind daar geen enkele lokatie met 2 verdiepingen en lage struiken aan de straatkant. De Rue Charles Clos lijkt me ook veel smaller te zijn dan de straat in de video.
De bushaltes kunnen verplaatst zijn. Uit het Breitbart artikel:

Citaat:
One driver, speaking anonymously, told Le Parisien: “These actions of a few individuals heavily penalize the daily lives of residents whose buses are now diverted, and peace is threatened.
Citaat:
While temporary route changes in the wake of attacks on buses is not uncommon, some services have had t0 be terminated permanently.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
I don't buy it...
Scepsis is altijd op zijn plaats met dergelijke "virale" nieuwsberichten. breitbart.com is er altijd als de kippen bij om het minste gerucht te publiceren. Het voordeel is dat je dan snel van iets nieuws op de hoogte bent, maar je dubbelcheckt best altijd bij een "deftiger" publicatie.

Het nieuws over de massa-aanrandingen in Keulen bijvoorbeeld las ik eerst op Breitbart, maar ik heb toch effe eerst een andere link gezocht om mijn draad mee te starten.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 3 augustus 2016 om 20:59.
vanderzapig is offline  
Oud 3 augustus 2016, 20:58   #24
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Toekomstige supermod en wappenflappentapper ontkent het 'vandalisme' met brandbommen, rustig dus beste medeforummers.
Didier Paillard is de burgemeester van Saint-Denis. Ik heb zijn vloeiend Frans proberen te ontcijferen maar ik vind niets waar hij de feiten ontkent.
vanderzapig is offline  
Oud 3 augustus 2016, 21:14   #25
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De bushaltes kunnen verplaatst zijn. Uit het Breitbart artikel:







Scepsis is altijd op zijn plaats met dergelijke "virale" nieuwsberichten. breitbart.com is er altijd als de kippen bij om het minste gerucht te publiceren. Het voordeel is dat je dan snel van iets nieuws op de hoogte bent, maar je dubbelcheckt best altijd bij een "deftiger" publicatie.

Het nieuws over de massa-aanrandingen in Keulen bijvoorbeeld las ik eerst op Breitbart, maar ik heb toch effe eerst een andere link gezocht om mijn draad mee te starten.
Didier Paillard:
Ces agissements d’une poignée d’individus pénalisent lourdement le quotidien des habitants du quartier du Franc-Moisin dont les bus sont aujourd’hui déviés, dont les halls et le cadre de vie sont dégradés, dont la tranquillité est menacée.
De verwarring welke sommigen beleven is begrijpbaar, maar uiteraard doet een 'omgeleide' bus niet dezelfde haltes als voordien aan. Voor sommigen volstaat dat dan blijkbaar om alle feiten terzake te ontkennen, met de nadruk op de 'recente' datums waarop deze dolle pret plaatsvond, want dit nieuws stond uiteindelijk niet in de reguliere media te lezen, dus moet het wel een zoveelste leugen en poging tot misleiding zijn van het zogenaamde 'extreem rechts'. LOL
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 augustus 2016, 21:14   #26
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Wapper: knap speurwerk. Hier nog een foto die je misschien kan verder helpen om de precieze locatie te achterhalen:



Ik heb enkele Franse artikelen gevonden met als datum 28/7. Men spreekt van een "vandalenstreek".

http://lci.tf1.fr/france/faits-diver...s-8769518.html

http://www.lefigaro.fr/flash-actu/20...aint-denis.php

http://www.leparisien.fr/saint-denis...16-6001479.php

M.a.w. er is geen mediastilte geweest, meerdere kranten hebben er over bericht; daar ging het mij om. Het blijkt om vandalisme van het ergste soort te gaan.

En het filmpje was echt (ik krijg pukkels van bewijsvoering via YT door Zonbron & consoorten )
Maar de eerst vermelde plaats was er wel ver naast. Blijkbaar is de video opgenomen aan de afslag van de Rue Danielle Casanova en de Rue Lorraine.

De bovenste pijl duidt de plaats aan vanwaar de krantefoto genomen werd die je postte. De onderste vanwaar de video opgenomen werd: een appartementsgebouw met meerdere verdiepingen met bomen/struiken ervoor.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Sdenis1.jpg
Bekeken: 41
Grootte:  268,6 KB
ID: 103350
Wapper is offline  
Oud 3 augustus 2016, 21:21   #27
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 augustus 2016 om 21:24.
zonbron is offline  
Oud 3 augustus 2016, 21:24   #28
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
M.a.w. er is geen mediastilte geweest, meerdere kranten hebben er over bericht; daar ging het mij om. Het blijkt om vandalisme van het ergste soort te gaan.

En het filmpje was echt (ik krijg pukkels van bewijsvoering via YT door Zonbron & consoorten )
Maar de eerst vermelde plaats was er wel ver naast. Blijkbaar is de video opgenomen aan de afslag van de Rue Danielle Casanova en de Rue Lorraine.

De bovenste pijl duidt de plaats aan vanwaar de krantefoto genomen werd die je postte. De onderste vanwaar de video opgenomen werd: een appartementsgebouw met meerdere verdiepingen met bomen/struiken ervoor.

Bijlage 103350

Idd. Het betreft idd een vorm van ernstig vandalisme, net zoals die jongeman die met zijn bike de Marrokaanse wildlife aan het platwalsen was en daar uiteindelijk de rekening voor gepresenteerd kreeg. Het is niet meer dan wat Alluha Akhbar-ontevredenheid, maar zeer zeker geen jihadistisch terrorisme.

Duidt toch aan dat er heel wat woede heerst binnen de Allahua Akhbars-middens, bijna net zoveel als bij de Vlaamse nationalisten. LOL
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 augustus 2016, 21:45   #29
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
M.a.w. er is geen mediastilte geweest, meerdere kranten hebben er over bericht; daar ging het mij om.
De buitenlandse media hebben ervoor gekozen om er niet over te berichten. En ik vraag me af hoeveel Fransen hiervan op de hoogte zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het blijkt om vandalisme van het ergste soort te gaan.
Ik noem zoiets een terreuraanslag. Op een schaal van 0 tot 9/11 zitten we hier op het niveau "CCC". Het wordt echter weggemoffeld in het geheel van rellen na de dood van Adama Traoré.

Een hinderlaag maken voor een lijnbus om hem daarna in brand te steken onder het roepen van "Allahu Akhbar" is geen uiting meer van volkswoede tegen de politie.

Trouwens, hebben ze echt eerst de passagiers laten uitstappen (zoals in die nieuwsberichten staat) of hebben die laatsten moeten rennen voor hun leven? Er is een sprong in het filmpje dus we kunnen het niet zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
De bovenste pijl duidt de plaats aan vanwaar de krantefoto genomen werd die je postte. De onderste vanwaar de video opgenomen werd: een appartementsgebouw met meerdere verdiepingen met bomen/struiken ervoor.
Super! Bedankt.
vanderzapig is offline  
Oud 3 augustus 2016, 22:00   #30
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Didier Paillard:
Ces agissements d’une poignée d’individus pénalisent lourdement le quotidien des habitants du quartier du Franc-Moisin dont les bus sont aujourd’hui déviés, dont les halls et le cadre de vie sont dégradés, dont la tranquillité est menacée.
De verwarring welke sommigen beleven is begrijpbaar, maar uiteraard doet een 'omgeleide' bus niet dezelfde haltes als voordien aan. Voor sommigen volstaat dat dan blijkbaar om alle feiten terzake te ontkennen
Dat bericht van Paillard dateert van na de aanslag.

Dus die omleiding waarover hij spreekt is er één als gevolg van die aanslag.

Dús met die omleiding moet geen rekening gehouden worden wanneer men plaats of waarachtigheid van de feiten wil achterhalen.

DUS: wanneer iemand die omleiding negeert in zijn speurwerk, is dat voor jou geen reden om hem te moeten beschuldigen van de feiten te ontkennen.
vanderzapig is offline  
Oud 3 augustus 2016, 22:17   #31
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

LOL. Publieke Facebook post van de burgemeester:

Citaat:
Ces agissements d’une poignée d’individus pénalisent lourdement le quotidien des habitants du quartier du Franc-Moisin dont les bus sont aujourd’hui déviés, dont les halls et le cadre de vie sont dégradés, dont la tranquillité est menacée.
Anonieme buschauffeur volgens Breitbart:

Citaat:
One driver, speaking anonymously, told Le Parisien: “These actions of a few individuals heavily penalize the daily lives of residents whose buses are now diverted, and peace is threatened.
Le Parisien citeert de burgemeester, maar Breitbart maakt er een anonieme buschauffeur van.
vanderzapig is offline  
Oud 3 augustus 2016, 22:35   #32
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dat bericht van Paillard dateert van na de aanslag.

Dus die omleiding waarover hij spreekt is er één als gevolg van die aanslag.

Dús met die omleiding moet geen rekening gehouden worden wanneer men plaats of waarachtigheid van de feiten wil achterhalen.

DUS: wanneer iemand die omleiding negeert in zijn speurwerk, is dat voor jou geen reden om hem te moeten beschuldigen van de feiten te ontkennen.
Men tracht weldegelijk de feiten van 28/7 te ontkennen (men trekt het duidelijk in twijfel: 'I don't buy it'), men behoeft nl. geen speurwerk om de faceboek van de Burgemeester van Parijs te raadplegen.

Tevens is het een feit dat de internationale reguliere media deze gebeurtenis links heeft laten liggen, want Aluha-Akbharend bussen in de fik steken zijn duidelijk ernstige vandalenstreken, maar heus geen terrorisme.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 augustus 2016, 22:45   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

Trouwens, hebben ze echt eerst de passagiers laten uitstappen (zoals in die nieuwsberichten staat)
Maar ja natuurlijk, wat dacht jij dan, dat je te maken hebt met ordinaire terreuraanslagenplegende, moordende, allahu akbar rochelende mohamedaanhangers?

Die doen zulke stoute dingen toch niet.
SDX is offline  
Oud 3 augustus 2016, 22:47   #34
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Men tracht weldegelijk de feiten van 28/7 te ontkennen (men trekt het duidelijk in twijfel: 'I don't buy it'), men behoeft nl. geen speurwerk om de faceboek van de Burgemeester van Parijs te raadplegen.

Tevens is het een feit dat de internationale reguliere media deze gebeurtenis links heeft laten liggen, want Aluha-Akbharend bussen in de fik steken zijn duidelijk ernstige vandalenstreken, maar heus geen terrorisme.
Ge moet die burgemeester waarschuwen dat 't gewoon niet waar is.
Die GSM is veel te oud!
SDX is offline  
Oud 3 augustus 2016, 22:55   #35
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Idd. Het betreft idd een vorm van ernstig vandalisme, net zoals die jongeman die met zijn bike de Marrokaanse wildlife aan het platwalsen was en daar uiteindelijk de rekening voor gepresenteerd kreeg.
Ronduit groteske vergelijking. (Uw specialiteit)
ik heb ook ooit met een quad door de Marokkaanse Sahara "gewalst".
Buiten zand en stof was daar niet veel wildlife te bespeuren.

Citaat:
Het is niet meer dan wat Alluha Akhbar-ontevredenheid, maar zeer zeker geen jihadistisch terrorisme.
Ja hoor, nee hoor.

Citaat:
Duidt toch aan dat er heel wat woede heerst binnen de Allahua Akhbars-middens, bijna net zoveel als bij de Vlaamse nationalisten. LOL
Wapper is offline  
Oud 4 augustus 2016, 00:25   #36
Waterglas
Partijlid
 
Waterglas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2016
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De buitenlandse media hebben ervoor gekozen om er niet over te berichten. En ik vraag me af hoeveel Fransen hiervan op de hoogte zijn.
De media kunnen moeilijk berichten over elke brandstichting gepleegd door immigranten in Frankrijk of vreemdelinghaters in Duitsland, dat zou vrij eentonig worden.
Waterglas is offline  
Oud 4 augustus 2016, 00:39   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterglas Bekijk bericht
De media kunnen moeilijk berichten over elke brandstichting gepleegd door immigranten in Frankrijk of vreemdelinghaters in Duitsland, dat zou vrij eentonig worden.
Nee, de gazet zou nogal wat pagina's tellen en ettelijke kilo's wegen om te berichten over �*lle atrociteiten gepleegd door vreemdelingenhatende, mohamedaanse immigranten/vluchtelingen/asielzoekers in èlk land.
SDX is offline  
Oud 4 augustus 2016, 06:53   #38
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Men tracht weldegelijk de feiten van 28/7 te ontkennen (men trekt het duidelijk in twijfel: 'I don't buy it')
'I don't buy it' is nochtans een zeer nuttig uitgangspunt bij alles wat er in de pers verschijnt.

Ik denk dat jij op dezelfde manier reageert, maar dan alleen met nieuwsberichten die tegen de Alex Jones verhaallijn ingaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
men behoeft nl. geen speurwerk om de faceboek van de Burgemeester van Parijs te raadplegen.
En die vondst van jou was cruciaal. Maar niet iedereen zit op Facebook of heeft tijd om het hele internet af te schuimen.

Het is niet omdat jij iets eerst gevonden hebt dat een ander een idioot of leugenaar is.
vanderzapig is offline  
Oud 4 augustus 2016, 07:11   #39
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Op de redactie.be stond er na de dood van een zwarte man tijdens een ondervraging een berichtje dat het in de wijken daar al vijf dagen onrustig was. En in het laatste zinnetje van het kleine artikeltje : er wordt met mortiergranaten geschoten. ! Mortiergranaten ...

http://deredactie.be/permalink/1.2721340
Elf jaar geleden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
"Deze wijk is van ons. De politie moet hier niet komen. Doen ze dat wel, dan zijn we klaar om hen warm te ontvangen. We sturen ze geroosterd naar huis." Een jongen van 16 toont ons een vuilnisbak in de buurt. "Kijk wat we hier verstopt hebben: 3 molotovcocktails. We zijn op elk moment klaar om met de politie oorlog te voeren."
Dit komt uit de Telefacts reportage "Stadsguerrilla in Molenbeek" die destijds nogal wat ophef maakte.

Anno 2016 levert het afvuren van mortiergranaten in Parijs enkel nog een klein laconiek zinnetje op, op het einde van een klein artikeltje ...
vanderzapig is offline  
Oud 4 augustus 2016, 07:13   #40
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
'I don't buy it' is nochtans een zeer nuttig uitgangspunt bij alles wat er in de pers verschijnt.

Ik denk dat jij op dezelfde manier reageert, maar dan alleen met nieuwsberichten die tegen de Alex Jones verhaallijn ingaan.
Mijn excuses, maar een bus die in de fik vliegt door een molotov verdient echt mijn aandacht niet hoor, die tijden zijn voorbij. Ik heb dus zelfs dat ongetwijfeld saaie filmpje niet eens bekeken, feiten volstaan wat dit betreft voor mij.

Citaat:
En die vondst van jou was cruciaal. Maar niet iedereen zit op Facebook of heeft tijd om het hele internet af te schuimen.

Het is niet omdat jij iets eerst gevonden hebt dat een ander een idioot of leugenaar is.

Maar ik heb helemaal geen feestboek. Google of soortgelijk is Uw vriend, een simpele zoekopdracht volstond. Of de site van de burgemeester van Parijs een cruciale vondst was laat ik dan maar in het midden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be