Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2017, 00:48   #61
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
'argument from authority' .... En dat is niet hetzelfde als een machtsargument.


Zijn er naast het Engels en het Nederlands nog andere talen die je niet beheerst?
Inderdaad, blijkbaar is machtsargument geen algemene aanvaarde vertaling van Appeal to Authority, hoewel ik dat zo geleerd heb in de middelbare.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik hier heel duidelijk Appeal to Authority bedoelde , want de starter van deze thread gebruikt het feit dat de heruitvinder van de term oikofovie een 'gerespecteerd' schrijver is van vele boeken, als een legitimatie voor de term oikofobie.

Terwijl erg genoeg de term in 1808 uitgevonden was als een woordgrap, een eufemisme.

Ik spreek talen waaronder Chinees, ik heb gepubliceerd in het Engels in wetenschappelijke tijdschriften over de hele wereld. En u?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 00:48   #62
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
'argument from authority' .... En dat is niet hetzelfde als een machtsargument.


Zijn er naast het Engels en het Nederlands nog andere talen die je niet beheerst?
Inderdaad, blijkbaar is machtsargument geen algemene aanvaarde vertaling van Appeal to Authority, hoewel ik dat zo geleerd heb in de middelbare.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik hier heel duidelijk Appeal to Authority bedoelde , want de starter van deze thread gebruikt het feit dat de heruitvinder van de term oikofovie een 'gerespecteerd' schrijver is van vele boeken, als een legitimatie voor de term oikofobie.

Terwijl erg genoeg de term in 1808 uitgevonden was als een woordgrap, een eufemisme.

Ik spreek 5 talen waaronder Chinees, ik heb gepubliceerd in het Engels in wetenschappelijke tijdschriften over de hele wereld. En u?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 00:53   #63
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Mijn punt Is dat je geen punt hebt. Een europese identiteit verwerpen wegens subjectief Is te gek voor woorden.
Maar u bent degene die hier een stelling naar voor brengt, ik niet.
En als ik u er vragen naar stel begint u aan een hele reeks ontwijkingsmanoevers.

Op geen enkele vraag antwoord u op een normale manier!

Voor u is een Europese identiteit objectief??? Hallo? Dus elke Europeaan die die identiteit mist, daar is iets mis mee?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 01:21   #64
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Zijn vervolging van gelovigen, het afbreken van religieuze gebouwen, zijn staatssteun aan militante atheïstische organisaties, het zal allemaal toeval geweest zijn.
Maar hij vervolgde iedereen, tot zijn eigen vrienden en familie toe. In het begin was Stalin hard voor de kerk, maar vanaf WO2 zag hij de kerk als een bondgenoot, en tot de dood van Stalin was er een heropleving van de Orthodoxe kerk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
''Het is nog maar de vraag''. Je gaat nu toch niet met een of andere autoriteit komen die beweert dat Stalin eigenlijk geen atheïst is?
Wel, hij wou toch ooit priester worden. En hij heeft uiteindelijk een eigen godsdienst gestart, waar hij zichzelf als voorwerp zag van aanbidding.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Het maakt dat uw statement ''atheïsten laten iedereen met rust'' complete onzin is. Sommige van de meest autoritaire, moorddadige regimes uit de vorige eeuw werden geleid door atheïsten.
Maar dat deden ze niet uit atheisme, en dat weet ge goed genoeg. <De atheist van vandaag is niet verantwoordelijk voor wat communisten Mao en Stalin hebben mispeutert, want als dat zo is, dan zijt gij als Katholiek ook verantwoordelijk voor wat al die priesters, en pastoors hebben misdaan met kleine jongetjes. En dat is veel minder lang geleden dan Mao en Stalin!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Uw bewering dat atheïsten geen propaganda voor hun zaak voeren is ook een leugen (of weer een teken van onwetendheid).
Ge vergist u! Het gaat het niet om gelovigen te overtuigen atheist te worden, maar om het principe van de scheiding van kerk en staat te vrijwaren. Want die is constant in gevaar, omdat gelovigen denken dat ze recht hebben op privileges, en omdat ze denken dat hun regeltjes niet enkel gelden voor zichzelf, maar ook voor alle anderen, waaronder dus ook de atheisten.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Je moet niet verder kijken dan het subforum religie op dit forum. Overal ter wereld bestaan atheïstische verenigingen die mensen proberen te overtuigen. In de VS bv. de American Atheists, die elk jaar billboards plaatsen met als boodschap dat Kerstmis een mythe is.
En waarom mag dat niet? Is Kerstmis dan geen mythe?
Gij gelooft echt dat Jezus in een stalleke is geboren met een os en een ezel?

Weet ge waarom American Atheists die bilboards plaatsen? Omdat American atheist zich terecht zorgen maakt over de positie van de atheist in de US, en de constante dreiging van de Christenen om de scheiding van kerk en staat op te heffen. Atheisten zijn de meest gehate minderheid in de US. (Ja, nog meer gehaat dan de moslims!) Mensen durven er niet voor uitkomen dat ze atheist zijn, met de angst om verstoten te worden.

Die bilboards zijn ook een antwoord op de ontelbare bilboards a la: 'Atheist don't love America', of 'Atheists will burn in hell'.

Maar daarover zwijgt ge natuurlijk! Dat vindt ge normaal!
Zo hypocriet!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Richard Dawkins zal zijn boeken ook wel niet geschreven hebben met de bedoeling om ze te verspreiden.
Mag dat niet? In antwoord op al die miljoenen boeken over god, mag er toch ook eens een andere mening naar voor komen? Of niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Ben jij een meestertrol of zo dom als lood?
Ik denk dat uw opperwezen dit soort uitspraken niet zal apprecieren! Is er niet 1 van de 10 geboden die zegt dat ge niet moogt spotten? Ik denkt het wel, hé! Ik denk dat ge naar de hel gaat!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 september 2017 om 01:23.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 01:24   #65
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar u bent degene die hier een stelling naar voor brengt, ik niet.
En als ik u er vragen naar stel begint u aan een hele reeks ontwijkingsmanoevers.

Op geen enkele vraag antwoordt u op een normale manier!

Voor u is een Europese identiteit objectief??? Hallo? Dus elke Europeaan die die identiteit mist (of dat gevoel niet heeft), daar is iets mis mee?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 06:49   #66
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar u bent degene die hier een stelling naar voor brengt, ik niet.
En als ik u er vragen naar stel begint u aan een hele reeks ontwijkingsmanoevers.

Op geen enkele vraag antwoord u op een normale manier!

Voor u is een Europese identiteit objectief??? Hallo? Dus elke Europeaan die die identiteit mist, daar is iets mis mee?
Ik zeg dag er wel degelijk een europese identiteit bestaat. Ik heb nooit gesteld Als zou die objectief zijn. U sleurt dit (subjectiviteit) erbij. Ik zie niet in wat dit ermee te maken heeft. Het is niet omdat iets niet objectief Is (vb een gevoel) dat het niet bestaat. Als ik zeg dat ik mij in heel wat aspecten sociologisch verbonden voel met andere europeanen, wie zal zeggen, en met welke argumenten, dat dit niet waar is, tenzij je uit bent op een rondje kafkaiaans woord- en notieschermen. Ik vind de discussie toch wel grenzen aan het belachelijke. Trouwens, ik vermoed dat u tijd te over hebt. Daar benijd ik u wel om.

Laatst gewijzigd door Mindset : 21 september 2017 om 06:51.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 07:20   #67
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik zeg dag er wel degelijk een europese identiteit bestaat. Ik heb nooit gesteld Als zou die objectief zijn. U sleurt dit (subjectiviteit) erbij. Ik zie niet in wat dit ermee te maken heeft. Het is niet omdat iets niet objectief Is (vb een gevoel) dat het niet bestaat.
Maar een gevoel bestaat enkel bij u zelf, in uw hersens.
Het is niet omdat u voelt dat er een Europese identiteit is, dat er een Europese identiteit is. U antwoordt trouwens niet op mijn vraag:
Degenen die uw gevoel niet hebben, is daar iets mis mee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Als ik zeg dat ik mij in heel wat aspecten sociologisch verbonden voel met andere europeanen, wie zal zeggen, en met welke argumenten, dat dit niet waar is,
Maar gij klinkt echt zoals een gelovige! Wat in godsnaam betekent 'zich in heel wat sociologische aspecten verbonden voelen'? Dat zijn wollige niets zeggende woorden die u verzint om een illusoir gevoel te beschrijven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
tenzij je uit bent op een rondje kafkaiaans woord- en notieschermen. Ik vind de discussie toch wel grenzen aan het belachelijke.
Nee, dit is heel essentieel. Gij hebt een gevoel, en u wil dat niet eens in twijfel trekken, laat staan er vragen over beantwoorden. Alsof het een absolute zekerheid is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Trouwens, ik vermoed dat u tijd te over hebt. Daar benijd ik u wel om.
Wat een achterlijke neerbuigende opmerking. En raar genoeg is het superdruk deze week, met de 2 belangrijkste vergaderingen van het jaar net deze week!

Mag ik u nu ook neerbuigende persoonlijke opmerkingen maken?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 07:55   #68
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar een gevoel bestaat enkel bij u zelf, in uw hersens.
Het is niet omdat u voelt dat er een Europese identiteit is, dat er een Europese identiteit is. U antwoordt trouwens niet op mijn vraag:
Degenen die uw gevoel niet hebben, is daar iets mis mee? Maar gij klinkt echt zoals een gelovige! Wat in godsnaam betekent 'zich in heel wat sociologische aspecten verbonden voelen'? Dat zijn wollige niets zeggende woorden die u verzint om een illusoir gevoel te beschrijven. Nee, dit is heel essentieel. Gij hebt een gevoel, en u wil dat niet eens in twijfel trekken, laat staan er vragen over beantwoorden. Alsof het een absolute zekerheid is. Wat een achterlijke neerbuigende opmerking. En raar genoeg is het superdruk deze week, met de 2 belangrijkste vergaderingen van het jaar net deze week!

Mag ik u nu ook neerbuigende persoonlijke opmerkingen maken?

https://tegenstroom.wordpress.com/wa...se-identiteit/
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 08:03   #69
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Maar waarom zijt gij hier op dit forum? Om stellingen te debiteren als absolute waarheid, en dan te gaan lopen voor elke discussie?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 08:51   #70
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar waarom zijt gij hier op dit forum? Om stellingen te debiteren als absolute waarheid, en dan te gaan lopen voor elke discussie?
Absolute waarheid?
Man, man, man.. Waar haal je het?
Je springt op elk woord dat hier geschreven wordt, je fileert het danig, terwijl je goed weet dat je een non-discussie voert. En je kegt woorden in de mond die niet geschreven noch beweerd zijn. Volgens mij wil je je gewoon wat aanstellen. Aandachtsbehoeftig? Daar zijn andere plaatsen voor dan dit forum.

Laatst gewijzigd door Mindset : 21 september 2017 om 08:54.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 10:09   #71
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Absolute waarheid?
Man, man, man.. Waar haal je het?
Je springt op elk woord dat hier geschreven wordt,
wat moet anders doen? Reageren op woorden die ge ... niet geschreven hebt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht

je fileert het danig, terwijl je goed weet dat je een non-discussie voert. En je kegt woorden in de mond die niet geschreven noch beweerd zijn.
Nee hoor, dat doe ik niet. niet vergeten dat gij eerst gesprongen hebt op volgende bewering van een andere forummer:

Er bestaat geen Europese identiteit die toepasselijk is op alle Europeanen. Die term is een lege container.

Die bewering trouwens correct. Uw tegenargument was ... het posten van een wiki pagina over een pan Europese identiteit. Het is niet omdat er wiki pagina bestaat van iets, dat het ook effectief bestaat.

Waar is uw argument dat het geen lege container begrip is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Volgens mij wil je je gewoon wat aanstellen. Aandachtsbehoeftig? Daar zijn andere plaatsen voor dan dit forum .
Ja ja ja, ik weet het, ge hebt de onhebbelijke gewoonte om persoonlijk te worden. proficiat en doe zo voort.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 21:16   #72
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Weet ge waarom American Atheists die bilboards plaatsen? Omdat American atheist zich terecht zorgen maakt over de positie van de atheist in de US, en de constante dreiging van de Christenen om de scheiding van kerk en staat op te heffen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar een gevoel bestaat enkel bij u zelf, in uw hersens.
Mooi staaltje van tegenspraak.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 22:20   #73
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
wat moet anders doen? Reageren op woorden die ge ... niet geschreven hebt? Nee hoor, dat doe ik niet. niet vergeten dat gij eerst gesprongen hebt op volgende bewering van een andere forummer:

Er bestaat geen Europese identiteit die toepasselijk is op alle Europeanen. Die term is een lege container.

Die bewering trouwens correct. Uw tegenargument was ... het posten van een wiki pagina over een pan Europese identiteit. Het is niet omdat er wiki pagina bestaat van iets, dat het ook effectief bestaat.

Waar is uw argument dat het geen lege container begrip is?



Ja ja ja, ik weet het, ge hebt de onhebbelijke gewoonte om persoonlijk te worden. proficiat en doe zo voort.
Je raast hier op het forum als een kieken zonder kop.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 23:16   #74
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Niet akkoord.
Naast vaderlandsliefde of nationale trots bestaat er een gevoel van europese samenhorigheid

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pan-Europese_identiteit
Ik heb geen enkel gevoel voor Oostblok uitschot.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 23:51   #75
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Mooi staaltje van tegenspraak.
Nee hoor.
Uit onderzoek blijkt;
Atheists remain most disliked religious minority in the U.S.
https://twin-cities.umn.edu/news-eve...us-minority-us

Een linkje, zeker op drukken!

En dat ondanks het feit dat moslims en extreem rechts constant aanslagen plegen in de US, en atheïsten niet.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 september 2017 om 23:54.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 23:53   #76
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Je raast hier op het forum als een kieken zonder kop.
Nee hoor. Ik maak een zeer redelijk en intelligent betoog, en stel pertinente vragen. Maar u antwoordt gewoon NIET.
Op geen enkele vraag. Ik vind dat straf!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 18:55   #77
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee hoor.
Uit onderzoek blijkt;
Atheists remain most disliked religious minority in the U.S.
https://twin-cities.umn.edu/news-eve...us-minority-us

Een linkje, zeker op drukken!

En dat ondanks het feit dat moslims en extreem rechts constant aanslagen plegen in de US, en atheïsten niet.
Aangezien ik geen last heb van do's & don'ts in de VS, sta me even toe te riposteren:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik open nooit uw linken.
Noot: De link die ik gaf betrof een Europees onderzoek, mbt de (on-)wenselijkheid van moslimimmigratie, iets waar ik eva dus wél last van ondervinden.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 18:57   #78
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Inderdaad, blijkbaar is machtsargument geen algemene aanvaarde vertaling van Appeal to Authority, hoewel ik dat zo geleerd heb in de middelbare.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik hier heel duidelijk Appeal to Authority bedoelde , want de starter van deze thread gebruikt het feit dat de heruitvinder van de term oikofovie een 'gerespecteerd' schrijver is van vele boeken, als een legitimatie voor de term oikofobie.

Terwijl erg genoeg de term in 1808 uitgevonden was als een woordgrap, een eufemisme.

Ik spreek 5 talen waaronder Chinees, ik heb gepubliceerd in het Engels in wetenschappelijke tijdschriften over de hele wereld. En u?
Amai
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 22:48   #79
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Aangezien ik geen last heb van do's & don'ts in de VS, sta me even toe te riposteren:
Maar waarom selecteert gij dan volgende quote van mij om commentaar op te geven:

Omdat American atheist zich terecht zorgen maakt over de positie van de atheist in de US

.... als het u niet interesseert???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht


Noot: De link die ik gaf betrof een Europees onderzoek, mbt de (on-)wenselijkheid van moslimimmigratie, iets waar ik eva dus wél last van ondervinden.
Ik weet niet over welke link ge het hebt, and frankly my dear, I don't give a damn.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 23:14   #80
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard

Eigenlijk is het heel erg simpel: diegene wie onze samenleving en onze waarden maar niks vindt, hoort hier gewoon niet thuis. Simpel toch?!
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be