Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 april 2017, 21:29   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

lol @ rare vogels hier.

Zeker ook allemaal preppers ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 23:17   #42
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol @ rare vogels hier.

Zeker ook allemaal preppers ?
Ge moet dat niet doen, preppen.
Dat is voor paranoia alu hoedjes.

Geniet toch van het leven.
Ga naar een leuk concert.
Maak een leuke citytrip.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 23:32   #43
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Maar jongen toch, uw vakgebied , duik maar al terug in uw cursussen, want door alle beledigingen heen,
Ik heb u nergens beledigd, maar mocht ik dat toch gedaan hebben , sorry dat ik uw hartje pijn heb gedaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
bevestig je gewoon dat ik gelijk heb. Ik wil jou bij deze zelfs bedanken om met uw bijdrage mijn wetenschappelijke hypothese nog wat meer kracht bij te zetten.
Ge hebt het niet goed gesnapt, maar dat is niet erg. Het was wetenschap. Ik begrijp dat dat moeilijk is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht

Als de vrouwelijke neanderthalers hun talenten hadden ontwikkeld in plaats van in de weg te lopen van de jagers, dan waren ze niet uitgestorven geweest.
Ik zal u eens iets zeggen. De Neanderthaler is niet uitgestorven. In feite zijn er nog nooit zoveel Neanderthaler genen geweest als nu. Wat u afdoet, in uw schattige onwetendheid, als een slechte beslissing, was Darwinistisch een geniale zet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht

Uiteindelijk heeft de moderne mens, wiens maatschappij beter gestructureerd was dankzij het rollenpatroon,
40 000 jaar geleden waren er geen maatschappijen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
en waarin vrouwen hun kwaliteiten via de kleermakerij konden ontplooien, de neanderthaler van het voorplan verdreven.
Dus de vrouwen aan de macht! U bent er nu, dankzij hen!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 11:06   #44
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Oftewel, het verhaal komt hier op neer: de mannen van beide soorten zijn te eenkennig en willen enkel jagen, gereedschap maken en vuur stoken, want bier drinken is nog niet uitgevonden. Ze doen niet aan plantaardig voedsel verzamelen, niet aan kleding maken en mannen kennende kuisen ze niet en negeren ze de kinderen. Vervolgens zijn er twee soorten mensen: in de ene zijn de vrouwen net zo halsstarrig en macho als de kerels, in de andere soort doen de vrouwen wat nodig is om van hun maatschappij een succes te maken. En jouw redenering is vervolgens dat het de schuld van de vrouwen en alleen de vrouwen is dat die andere soort is uitgestorven? Ik lees hier eerder in dat de vrouwen verantwoordelijk zijn voor dat de ene soort niet is uitgestorven.

(Overigens speelden er in werkelijkheid waarschijnlijk veel meer factoren mee, zoals dat wij lichter gebouwd zijn. Dit maakt ons beter geschikt voor lange afstand rennen, verre trektochten achter de kuddes aan en mogelijk het gooien van bijvoorbeeld speren. Het maakt ons echter vooral energie efficiënter, je kan meer cro magnons dan neanderthalers een koude winter door trekken op een enkel hert en wat wortels. Dit gecombineerd met het leven als jager-verzamelaar in plaats van alleen jager zal ons het vermogen gegeven hebben om grotere stabiele populaties te onderhouden in een gebied, en het gaf ons een manier om te concurreren om voedsel met de neanderthalers zonder zelf direct de pineut te zijn als de prooi populaties achteruit liepen. Wij hebben gewonnen omdat we allemaal halve vrouwen zijn. En dat nog eens bovenop die autodomesticatie waardoor wij er altijd uit blijven zien en ons blijven gedragen als een schattig nieuwsgierig baby aapje, in plaats van als een echte vent met een fatsoenlijk stel kaken. Bende verwijfde mietjes, die cro magnons. Oega.)
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 19 april 2017 om 11:09.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 11:28   #45
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Oftewel, het verhaal komt hier op neer: de mannen van beide soorten zijn te eenkennig en willen enkel jagen, gereedschap maken en vuur stoken, want bier drinken is nog niet uitgevonden. Ze doen niet aan plantaardig voedsel verzamelen, niet aan kleding maken en mannen kennende kuisen ze niet en negeren ze de kinderen. Vervolgens zijn er twee soorten mensen: in de ene zijn de vrouwen net zo halsstarrig en macho als de kerels, in de andere soort doen de vrouwen wat nodig is om van hun maatschappij een succes te maken. En jouw redenering is vervolgens dat het de schuld van de vrouwen en alleen de vrouwen is dat die andere soort is uitgestorven? Ik lees hier eerder in dat de vrouwen verantwoordelijk zijn voor dat de ene soort niet is uitgestorven.

(Overigens speelden er in werkelijkheid waarschijnlijk veel meer factoren mee, zoals dat wij lichter gebouwd zijn. Dit maakt ons beter geschikt voor lange afstand rennen, verre trektochten achter de kuddes aan en mogelijk het gooien van bijvoorbeeld speren. Het maakt ons echter vooral energie efficiënter, je kan meer cro magnons dan neanderthalers een koude winter door trekken op een enkel hert en wat wortels. Dit gecombineerd met het leven als jager-verzamelaar in plaats van alleen jager zal ons het vermogen gegeven hebben om grotere stabiele populaties te onderhouden in een gebied, en het gaf ons een manier om te concurreren om voedsel met de neanderthalers zonder zelf direct de pineut te zijn als de prooi populaties achteruit liepen. Wij hebben gewonnen omdat we allemaal halve vrouwen zijn. En dat nog eens bovenop die autodomesticatie waardoor wij er altijd uit blijven zien en ons blijven gedragen als een schattig nieuwsgierig baby aapje, in plaats van als een echte vent met een fatsoenlijk stel kaken. Bende verwijfde mietjes, die cro magnons. Oega.)
U vertelt interessante zaken. Ik ga niet op alles ingaan.

Wat betreft het lichter gebouwd zijn van de home Sapiens tov de Neanderthaler.
Dat klopt. Maar toch is er een nuance.

De homo sapiens van 40 000 jaar gelden is niet dezelfde als de Europeaan nu. Die was archaischer en zwaarder gebouwd. De Europeaan is pas echt lichter geworden direct na de invoering van de landbouw.
En vreemd genoeg waren de laatste Neanderthalers (dus degenen die samen met de homo sapiens hebben geleefd) ook lichter en ranker gebouwd dan de Neanderthalers ervoor.
Dat kon door vermenging zijn geweest, maar daarvoor is er nog geen aanwijzing gevonden. Mogelijk was het gewoon een parallelle evolutie bij de Neanderthaler.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 19:46   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.830
Standaard

De laatste Neanderthalers waren van het type Homo Sapiens Neanderthalensis administratensis...


Die deden gewoon de boeken toe.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be