Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2017, 17:25   #101
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Neen ,maar minstens 55 %

U onderschat de woede van de gewone Franse man en vrouw volgens mij.
Zevert niet, alle rechtse partijen en alle linkse partijen gaan oproepen om op de rechtse (of linkse) kandidaat te stemmen. Eén tegen allen. Met veel moeite kan ze 30% halen. Vader Le Pen had 18% tegen 82% Chirac die zelfs door de communisten gesteund werd.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 3 februari 2017 om 17:27.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 17:48   #102
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Neen ,maar minstens 55 %

U onderschat de woede van de gewone Franse man en vrouw volgens mij.
Woede? De Fransen waarmee ik regelmatig in contact ben, zijn niet woedend, eerder hopeloos.

Maar zelfs dan nog, is Le Pen geen optie, gewoon omdat zij heel god beseffen dat het niet beter, maar nóg slechter zou gaan.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 3 februari 2017 om 17:48.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 18:47   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zevert niet, alle rechtse partijen en alle linkse partijen gaan oproepen om op de rechtse (of linkse) kandidaat te stemmen. Eén tegen allen. Met veel moeite kan ze 30% halen. Vader Le Pen had 18% tegen 82% Chirac die zelfs door de communisten gesteund werd.
Natuurlijk is dat zo... Ik snap die "nationalisten" uit vlaanderen echt niet die zitten te cheeren dat de fransen voor een fascistisch wijf zouden stemmen dat hen wil terugzetten in de ladder van de geschiedenis en de beschaving.
Ze mag dan al iets properder gebekt zijn dan haar infame vader die de gaskamers maar als een detail van de geschiedenis ziet, ze is even zwart van inborst.
Wat willen die cheerende "nationalisten" eigenlijk ? Braune Bataillonen in de straten ? Botten ? Uniform ? Kampen ?

Links zowel als rechts, hoe ze elkaar ook bekampen om de macht zullen nooit toegeven aan de druk van de fascisten. Het scenario van bij de 2e ronde voor Chirac zal zich wellicht herhalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 19:16   #104
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Woede? De Fransen waarmee ik regelmatig in contact ben, zijn niet woedend, eerder hopeloos.

Maar zelfs dan nog, is Le Pen geen optie, gewoon omdat zij heel god beseffen dat het niet beter, maar nóg slechter zou gaan.
"Jean Pastis" en "Marie Baguette "zijn even hopeloos

als "Joe Sixpack" en "Debbie Doughnut "en zij zullen gelijkaardig stemmen .

Een moedeloze kiezer denkt niet meer na.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 19:18   #105
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zevert niet, alle rechtse partijen en alle linkse partijen gaan oproepen om op de rechtse (of linkse) kandidaat te stemmen. Eén tegen allen. Met veel moeite kan ze 30% halen. Vader Le Pen had 18% tegen 82% Chirac die zelfs door de communisten gesteund werd.
Hoeveel dodelijke terroristische aanslagen waren er toen in Frankrijk ?
en hoeveel zijn er nu al geweest.
Een opmerkelijk verschil.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 19:25   #106
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Woede? De Fransen waarmee ik regelmatig in contact ben, zijn niet woedend, eerder hopeloos.

Maar zelfs dan nog, is Le Pen geen optie, gewoon omdat zij heel god beseffen dat het niet beter, maar nóg slechter zou gaan.
Ja, want stel je voor dat eindelijk na vijftig jaar, iemand eens orde op zaken zou proberen te stellen inzake islamitische migratie.
En zoiets moet natuurlijk ten allen prijze verhinderd worden.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 19:34   #107
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"Jean Pastis" en "Marie Baguette "zijn even hopeloos

als "Joe Sixpack" en "Debbie Doughnut "en zij zullen gelijkaardig stemmen .

Een moedeloze kiezer denkt niet meer na.
Zit jij echt te wachten tot er een legioen bosmongolen en retards via hun stem hun eigen debiliteit tot de winnende politieke strekking maken ? Wat denk je er eigenlijk bij te winnen dat frankrijk zou afglijden naar obscurantisme, achterlijkheid en fascisme van de jaren '30 en het gekende gevolg daarvan ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 19:36   #108
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hoeveel dodelijke terroristische aanslagen waren er toen in Frankrijk ?
en hoeveel zijn er nu al geweest.
Een opmerkelijk verschil.
Bij Marine Le Pen gaan die aanslagen dus als bij toverslag verdwijnen?
Net zoals Trump, zoals die nu bezig is gaat er een ongeziene golf van aanslagen komen op Amerikaanse doelwitten overal ter wereld. Sla mijn bijdrage op en we gaan zien binnen enkele maanden. Razende honden provoceer je niet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 19:52   #109
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Bij Marine Le Pen gaan die aanslagen dus als bij toverslag verdwijnen?
Net zoals Trump, zoals die nu bezig is gaat er een ongeziene golf van aanslagen komen op Amerikaanse doelwitten overal ter wereld. Sla mijn bijdrage op en we gaan zien binnen enkele maanden. Razende honden provoceer je niet.
Alsof er zonder die aanslagen, geen gigantische problemen zijn met islamieten.
De voorbije VIJFTIG JAAR, heeft nog geen enkel politicus de moeite gedaan om die problemen serieus aan te pakken. Niet in België, en ook niet in Frankrijk.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 20:57   #110
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zit jij echt te wachten tot er een legioen bosmongolen en retards via hun stem hun eigen debiliteit tot de winnende politieke strekking maken ? Wat denk je er eigenlijk bij te winnen dat frankrijk zou afglijden naar obscurantisme, achterlijkheid en fascisme van de jaren '30 en het gekende gevolg daarvan ?
Het is niet omdat je het niet wil ,dat het ook niet zal gebeuren .

Het enige wat ik doe,is mijn mening geven wie er de volgende president zal worden in Frankrijk .
En volgens mij zal dat Le Pen zijn.

Wat dit zal geven, zullen we moeten af wachten.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 20:59   #111
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Bij Marine Le Pen gaan die aanslagen dus als bij toverslag verdwijnen?
Net zoals Trump, zoals die nu bezig is gaat er een ongeziene golf van aanslagen komen op Amerikaanse doelwitten overal ter wereld. Sla mijn bijdrage op en we gaan zien binnen enkele maanden. Razende honden provoceer je niet.
Na een jaar zullen we zien hoeveel Islamistische aanslagen er gepleegd zullen zijn in de VS en hoeveel in de EU.
Dan zullen we kunnen oordelen of de tactiek van Trump beter of slechter was dan die van onze politici.
Op dit moment is het al 0-1 .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 februari 2017 om 21:00.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 23:18   #112
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Na een jaar zullen we zien hoeveel Islamistische aanslagen er gepleegd zullen zijn in de VS en hoeveel in de EU.
Dan zullen we kunnen oordelen of de tactiek van Trump beter of slechter was dan die van onze politici.
Op dit moment is het al 0-1 .
Maar eigenlijk niet natuurlijk.

De dader is een Egyptenaar die niet onder Trump zijn immigratieban zou vallen.

Als Frankrijk een identieke maatregel had getroffen, had het de dader niet tegengehouden.

En laten we voor het gemak zwijgen over het feit dat dader in het Louvre enkel een machete had. In de VS had die al lang een vuurwapen gekocht.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 23:33   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zit jij echt te wachten tot er een legioen bosmongolen en retards via hun stem hun eigen debiliteit tot de winnende politieke strekking maken ? Wat denk je er eigenlijk bij te winnen dat frankrijk zou afglijden naar obscurantisme, achterlijkheid en fascisme van de jaren '30 en het gekende gevolg daarvan ?
Daar gaan we weer met dezelfde overspannen retoriek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 23:33   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zit jij echt te wachten tot er een legioen bosmongolen en retards via hun stem hun eigen debiliteit tot de winnende politieke strekking maken ? Wat denk je er eigenlijk bij te winnen dat frankrijk zou afglijden naar obscurantisme, achterlijkheid en fascisme van de jaren '30 en het gekende gevolg daarvan ?
Daar gaan we weer met dezelfde overspannen retoriek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 05:08   #115
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Na een jaar zullen we zien hoeveel Islamistische aanslagen er gepleegd zullen zijn in de VS en hoeveel in de EU.
Dan zullen we kunnen oordelen of de tactiek van Trump beter of slechter was dan die van onze politici.
Op dit moment is het al 0-1 .
Uit welke landen kwamen de terroristen die een aanslag pleegden op de Twin Towers, 11 sept 2001?
Landen uit afkomstig: Saoedi-Arabië (15), VAE (2), Egypte (1), Libanon (1)

President Donald Trump heeft in het Pentagon een besluit getekend om de toestroom van radicale islamisten naar de Verenigde Staten tegen te gaan:
Syrië, Irak, Iran, Libië, Somalië, Sudan en Jemen
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 08:08   #116
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Uit welke landen kwamen de terroristen die een aanslag pleegden op de Twin Towers, 11 sept 2001?
Landen uit afkomstig: Saoedi-Arabië (15), VAE (2), Egypte (1), Libanon (1)

President Donald Trump heeft in het Pentagon een besluit getekend om de toestroom van radicale islamisten naar de Verenigde Staten tegen te gaan:
Syrië, Irak, Iran, Libië, Somalië, Sudan en Jemen
Dit is niet geheel eerlijk mijn beste

Het TIJDELIJK inreisverbod geldt vanuit landen die momenteel problemen hebben ("failed states") ,waar aktieve vijanden van de VS resideren,en ja,veelal waar de VS aktief tegen of in oorlogvoert.

De door U vernoemde,Niet getroffen-, naties hebben inderdaad veel terroristen geleverd,burgers van die naties hebben veel financien aan het terrorisme verzorgd,maar die mensen kunnen al vele jaren niet meer vanuit hun eigen land opereren op risico van executie of gevangenisstraffen.Er is VEEL veranderd sedert 9/11..


Libanon is een speciaal geval.Ik geloof niet dat er een natie in het Midden-Oosten bestaat die meer als "slachtoffer" van de machinaties van de laatste decennia kan benoemd worden dan die vroegere parel van de Orient.Libanon verdiend dan ook ONZE ruime steun .Bovendien,als Libanon,met zijn diversiteit heel blijft,dan is dat een spiegel voor al de andere Arabische landen dat het wel degelijk mogelijk is.Het lijkt te lukken.Zelfs de Trump administratie is blijkbaar zinnens om Libanon ruimhartig tegemoet te treden.

Het is DE sleutelnatie van het Midden Oosten.

Laatst gewijzigd door kelt : 4 februari 2017 om 08:15.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 08:54   #117
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ja, want stel je voor dat eindelijk na vijftig jaar, iemand eens orde op zaken zou proberen te stellen inzake islamitische migratie.
En zoiets moet natuurlijk ten allen prijze verhinderd worden.
Je hebt een punt, waarom het weer cynisch gaan spelen all�* "er zal wel weer een complot zijn omdat Eurabia bla bla bla"?

De inzet van de verkiezingen zal juist zijn: wat is de belangrijkste bekommernis: migratie of economie? In het eerste geval heeft Le Pen een kans, in het tweede totaal niet, en zal Macron (behoudens schandalen en zo'n zaken uiteraard) haar verpletteren.

En alsof Le Pen iets ga veranderen aan het feit dat er miljoenen "allochtonen" in Frankrijk verblijven. Vraag het maar na aan de FN-burgemeesters.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 10:18   #118
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat willen die cheerende "nationalisten" eigenlijk ? Braune Bataillonen in de straten ? Botten ? Uniform ? Kampen ?
Soevereine naties met een eigen migratiebeleid, onafhankelijk van een bende onverkozen burocraten die de lijnen uitzetten in Brussel. Burocraten die trouwens omkoopbaar zijn, om wille van hun persoonlijkheid en om wille van hun verleden. Kijk naar Karel De Gucht die maar niet vervolgd wordt voor fraude. Die man is 100% chantabel. Moet hij dan geen onberispelijke reputatie hebben in zo'n positie?

Ik ben bijzonder trots op de Britten en hoop dat Nederland en Frankrijk het voorbeeld volgen. Die crisissen die ermee gepaard gaan (devaluatie vd GB pound) zijn gewoon een manier van centrale bankiers om druk uit te oefenen om in de Unie te blijven.
Spanje, Italië, Portugal etc hebben hun volledige collapse te danken aan de Europese Unie. Zwitserland bewijst al jaren dat het zichzelf prima redt als niet - lid van de EU
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 10:27   #119
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Soevereine naties met een eigen migratiebeleid, onafhankelijk van een bende onverkozen burocraten die de lijnen uitzetten in Brussel. Burocraten die trouwens omkoopbaar zijn, om wille van hun persoonlijkheid en om wille van hun verleden. Kijk naar Karel De Gucht die maar niet vervolgd wordt voor fraude. Die man is 100% chantabel. Moet hij dan geen onberispelijke reputatie hebben in zo'n positie?

Ik ben bijzonder trots op de Britten en hoop dat Nederland en Frankrijk het voorbeeld volgen. Die crisissen die ermee gepaard gaan (devaluatie vd GB pound) zijn gewoon een manier van centrale bankiers om druk uit te oefenen om in de Unie te blijven.
Spanje, Italië, Portugal etc hebben hun volledige collapse te danken aan de Europese Unie. Zwitserland bewijst al jaren dat het zichzelf prima redt als niet - lid van de EU
U kickt wel erg op complottheorieën hé. Rechters die een arrest vellen, centrale bankiers die monetair beleid voeren, dat moet wel druk door/van de EU zijn i.p.v. louter mensen die hun werk doen.

De problemen van Spanje, Italië, Portugal liggen uiteraard niet aan de EU, u kan dat nog 100 keer herhalen, dat maakt uw leugentje niet waar.

En uw voorbeeld van Zwitserland wordt door eenieder met een minimum aan kennis van zaken makkelijk doorzien.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 10:47   #120
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je hebt een punt, waarom het weer cynisch gaan spelen all�* "er zal wel weer een complot zijn omdat Eurabia bla bla bla"?

De inzet van de verkiezingen zal juist zijn: wat is de belangrijkste bekommernis: migratie of economie? In het eerste geval heeft Le Pen een kans, in het tweede totaal niet, en zal Macron (behoudens schandalen en zo'n zaken uiteraard) haar verpletteren.

En alsof Le Pen iets ga veranderen aan het feit dat er miljoenen "allochtonen" in Frankrijk verblijven. Vraag het maar na aan de FN-burgemeesters.
Ik heb er (bijna) 20jaar tussen gewoond, en ben uiteindelijk "weggepest" (op een bepaald moment werd het totaal onleefbaar ; en ik ben niet de enige, want zo zijn die homogene islam-buurten ontstaan) uit de omgeving waar ik ben opgegroeid. Ik ben er ondertussen zestien jaar weg, en het is er jaar na jaar alleen maar erger geworden, en de overheid keek/kijkt een andere kant op. Ik vind dus dat ik een beetje recht heb om cynisch te zijn.
Al de klassieke partijen hebben inzake migratie er de voorbije vijftig jaar niks van gebakken, zo min in Frankrijk als in België. Dus ja, Le Pen verdient het voordeel vd twijfel, een voordeel die de andere partijen al vijftig jaar hebben genoten, en dit zonder enig positief resultaat.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 4 februari 2017 om 10:53.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be