Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2017, 12:20   #181
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Wilders gaf in het debat met Rutte aan dat 69% van de Turkse Nederlanders
een stem op Erdogan had uitgebracht, het hoogste in Europa

Met een stalen gezicht loog hij er op los of het gedrukt stond
Probleem is wel dat de Nederlandse kiezer ervan uitgaat dit klopt
In werkelijkheid: 32,8% van de kiesgerechtigden
Weliswaar 69% van de actieve stemmers en het zijn de actieven die de wereld in beweging zetten en niet diegenen die alles aan zich laten voorbij gaan. Met hoeveel % van de stemgerechtigden is Trump verkozen bvb (en ik bedoel niet van diegenen die zich geregistreerd hebben om te kunnen gaan stemmen he, van diegenen die mogen stemmen) ?
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 13:07   #182
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Weliswaar 69% van de actieve stemmers en het zijn de actieven die de wereld in beweging zetten en niet diegenen die alles aan zich laten voorbij gaan. Met hoeveel % van de stemgerechtigden is Trump verkozen bvb (en ik bedoel niet van diegenen die zich geregistreerd hebben om te kunnen gaan stemmen he, van diegenen die mogen stemmen) ?
Het aantal meer dan verdubbelen naar 69% is een flinke vorm van bedrog om Nederlanders te misleiden
Ofwel, Turkse Nederlanders tegen elkaar opzetten, als wel autochtone Nederlanders opzetten tegen Turkse Nederlanders

Laatst gewijzigd door Adrian M : 18 maart 2017 om 13:10.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 20:08   #183
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Europa kijkt weg nu een Turkse minister perse naar Duitsland en Nederland willen komen om hier campagne te voeren.
Als je kijkt wat Erdogan over Duitsland heeft gezegd ,
door een vergelijking met Nazi- Duitsland te maken ,

dan zou ik zeggen de contacten met Turkije direct bevriezen en een strengere visumplicht invoeren voor Turken.
We kunnen hier geen haat zaaiers gebruiken.
daarom Juncker en Tusk ,doe je plicht en pleeg geen verraad aan de burgers van Europa.
Erdogan doet er nog een schepje bovenop met aanval op Angela Merkel.
'De gaskamers kunnen zo weer aan de orde komen'.
(NOS) De Turkse president Erdogan heeft nu ook de Duitse bondskanselier Angela Merkel "nazi-methoden" verweten. Duitsland verbiedt, net als Nederland, de Turkse regering om campagne te voeren voor het grondwetsreferendum van 16 april. .... In een toespraak zei Erdogan vandaag dat Merkel nazi-methoden toepast bij Turkse medeburgers in Duitsland en Turkse ministers. In de rede haalde hij ook nog eens uit naar Europa. Daar kunnen volgens Erdogan "de gaskamers en kampen'' weer een thema worden. "Maar dat durven ze niet'', voegde hij er aan toe. Wie hij met "ze'' bedoelde, is niet duidelijk.
Jammer voor al die Turken die vooruitgang willen. De Turkse toeristische industrie staat op instorten. Aantal boekingen vanuit Nederland is nu bijna nul.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 20:52   #184
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Erdogan doet er nog een schepje bovenop met aanval op Angela Merkel.
'De gaskamers kunnen zo weer aan de orde komen'.
(NOS) De Turkse president Erdogan heeft nu ook de Duitse bondskanselier Angela Merkel "nazi-methoden" verweten. Duitsland verbiedt, net als Nederland, de Turkse regering om campagne te voeren voor het grondwetsreferendum van 16 april. .... In een toespraak zei Erdogan vandaag dat Merkel nazi-methoden toepast bij Turkse medeburgers in Duitsland en Turkse ministers. In de rede haalde hij ook nog eens uit naar Europa. Daar kunnen volgens Erdogan "de gaskamers en kampen'' weer een thema worden. "Maar dat durven ze niet'', voegde hij er aan toe. Wie hij met "ze'' bedoelde, is niet duidelijk.
Jammer voor al die Turken die vooruitgang willen. De Turkse toeristische industrie staat op instorten. Aantal boekingen vanuit Nederland is nu bijna nul.
Nog beter is dat ook alle boekingen uit Duitsland en België naar 0 gaan
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 00:08   #185
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Erdogan doet er nog een schepje bovenop met aanval op Angela Merkel.
'De gaskamers kunnen zo weer aan de orde komen'.
(NOS) De Turkse president Erdogan heeft nu ook de Duitse bondskanselier Angela Merkel "nazi-methoden" verweten. Duitsland verbiedt, net als Nederland, de Turkse regering om campagne te voeren voor het grondwetsreferendum van 16 april. .... In een toespraak zei Erdogan vandaag dat Merkel nazi-methoden toepast bij Turkse medeburgers in Duitsland en Turkse ministers. In de rede haalde hij ook nog eens uit naar Europa. Daar kunnen volgens Erdogan "de gaskamers en kampen'' weer een thema worden. "Maar dat durven ze niet'', voegde hij er aan toe. Wie hij met "ze'' bedoelde, is niet duidelijk.
Jammer voor al die Turken die vooruitgang willen. De Turkse toeristische industrie staat op instorten. Aantal boekingen vanuit Nederland is nu bijna nul.
Weet te weinig over de Turkse economie. In een artikel werd beschreven dat de Turkse economie bijna op instorten staat
Wat is dan vaak de reactie van machthebbers zoals Erdogan, dictators?
Nationalisme bevorderen en zich richten op het buitenland, desnoods problematiek creëren, om bevolking achter zich te krijgen
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 02:37   #186
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Jammer voor al die Turken die vooruitgang willen. De Turkse toeristische industrie staat op instorten. Aantal boekingen vanuit Nederland is nu bijna nul.
De mensen hebben groot gelijk !
Ik zie die halve zool in staat toeristen tijdelijk verbieden het land te verlaten na hun vakantie.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 05:56   #187
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Nog beter is dat ook alle boekingen uit Duitsland en België naar 0 gaan
Verleden week op het nieuws tv zeiden ze het nog thans juist omgekeerd ... "dat niemand zijn vakantie Turkije wijzigde ?? integendeel het regende boekingen " ik stel mij de vraag waarom altijd die tegengestelde informatie die naar buiten komt ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 05:58   #188
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

En nog een vraag ; kan die zot van een Ergdogan een echte oorlog verklaren aan Europa ? een echte oorlog ? wat dan met Europa en zijn bevolking ??
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:17   #189
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En nog een vraag ; kan die zot van een Ergdogan een echte oorlog verklaren aan Europa ? een echte oorlog ? wat dan met Europa en zijn bevolking ??
Een "leider" hitst het volk niet zomaar op.
Waarom denk je zelf dat deze dit doen? We worden tegen elkaar opgezet. Erdogan hitst de Turken op omdat zij zijn toekomstige soldaten zijn. Hij zet ze op tegen Europa en hier komt uiteraard 9 van de 10 oorlog van.

De boemerang komt terug.
Ik heb nog zo gezegd dat we afzijdig moesten blijven in deze oorlog. Het zal ons misschien het continent kosten. Ik ben niet bang van de dood, wel voor de wereld waarin nakomende generaties moeten leven.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:30   #190
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Een "leider" hitst het volk niet zomaar op.
Waarom denk je zelf dat deze dit doen? We worden tegen elkaar opgezet. Erdogan hitst de Turken op omdat zij zijn toekomstige soldaten zijn. Hij zet ze op tegen Europa en hier komt uiteraard 9 van de 10 oorlog van.

De boemerang komt terug.
Ik heb nog zo gezegd dat we afzijdig moesten blijven in deze oorlog. Het zal ons misschien het continent kosten. Ik ben niet bang van de dood, wel voor de wereld waarin nakomende generaties moeten leven.
Stel Erdogan verklaard binnen paar weken de oorlog aan EU ... wat gaat dat kalf van een Merkel dan beslissen... is dat kalf wel echt wakker is dat stom wijf en ook haar bende volgers van idioten al uit hun wazige euforie aan het geraken ? of gaan ze in hun broek staan schijten waar ze bij staan ...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 20 maart 2017 om 06:34.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:34   #191
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Stel Erdogan verklaard binnen paar weken de oorlog aan EU ... wat gaat dat kalf van een Merkel dan beslissen... is dat kalf wel echt wakker
Ik denk niet dat die oorlog zo letterlijk verklaard zal worden.
Men zal doordachte doelwitten uitkiezen, liquideren waarop een tsunami van aanslagen volgen in ieder land. Waardoor de hele EU ontwricht zal zijn, maar overgaan in staat van oorlog en het probleem erkennen? Dat nooit. Want dan moeten ze toegeven dat ze ook in de fout gingen. Dat ze dit probleem zelf veroorzaakt hebben en daar zie ik hen niet toe in staat.
Zoals een slachtoffer dat verdrinkt, trekt de EU al haar burgers mee naar de ondergang.
Er is niets meer dat je kan doen, verzet is zinloos. Het is volbracht en de oogst zal hard zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:38   #192
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik denk niet dat die oorlog zo letterlijk verklaard zal worden.
Men zal doordachte doelwitten uitkiezen, liquideren waarop een tsunami van aanslagen volgen in ieder land. Waardoor de hele EU ontwricht zal zijn, maar overgaan in staat van oorlog en het probleem erkennen? Dat nooit. Want dan moeten ze toegeven dat ze ook in de fout gingen. Dat ze dit probleem zelf veroorzaakt hebben en daar zie ik hen niet toe in staat.
Zoals een slachtoffer dat verdrinkt, trekt de EU al haar burgers mee naar de ondergang.
Er is niets meer dat je kan doen, verzet is zinloos. Het is volbracht en de oogst zal hard zijn.
Ik hoor hier dagelijks mensen rondom mij Erdogan vergelijken met Hitler ... dus een niet te onderschatten situatie zou je het niet denken...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:41   #193
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik hoor hier dagelijks mensen rondom mij Erdogan vergelijken met Hitler ... dus een niet te onderschatten situatie zou je het niet denken...
Tjah, de maskers zijn gevallen en iedereen staat in zijn blote.
Europa is al reeds gevallen, we zijn op ons zwakst. Ge zou eerder zot zijn niet toe te slagen nu he? Of wat dacht jij? Dat kinderen naar sint juttemis blazen zonder gevolg zou zijn? Wie waren de leden die hier zo pro oorlog waren jaren geleden en zich onoverwinnelijk waande?
Wel kijkt nu. De kinderen zijn jullie dankbaar als het bloed de muren opspat.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:47   #194
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Turkije kan hoog van de toren blazen ,maar een ding is duidelijk.
De geopolitiek van Europa zal drastisch moeten veranderen.
Turkije kan beslist niet in de EU.
Turkije kan veel beter uit de NAVO
Europa zal streng haar grenzen moeten bewaken en veel strenger
immigranten en vluchtelingen moeten toelaten.
Turkije uit de NAVO en heel die kwestie omtrent de 12-mijlenzone wordt weer acuut. Niet dat dit ons zou moeten afschrikken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:55   #195
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En nog een vraag ; kan die zot van een Ergdogan een echte oorlog verklaren aan Europa ? een echte oorlog ? wat dan met Europa en zijn bevolking ??
Als staatshoofd kan hij altijd de oorlog verklaren. Maar zo zot is zelfs Erdogan niet. In een oorlog tegen Europa zou Turkije onder de voet worden gelopen. Het spookbeeld van de "zieke man van Europa" komt weer bovendrijven.

Voor Europa zou het een unieke kans zijn om Constantinopel weer in te lijven.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 07:00   #196
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als staatshoofd kan hij altijd de oorlog verklaren.
Citaat:
Maar zo zot is zelfs Erdogan niet
. In een oorlog tegen Europa zou Turkije onder de voet worden gelopen. Het spookbeeld van de "zieke man van Europa" komt weer bovendrijven.

Voor Europa zou het een unieke kans zijn om Constantinopel weer in te lijven.
Ik denk van wel ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 07:03   #197
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als staatshoofd kan hij altijd de oorlog verklaren. Maar zo zot is zelfs Erdogan niet. In een oorlog tegen Europa zou Turkije onder de voet worden gelopen. Het spookbeeld van de "zieke man van Europa" komt weer bovendrijven.

Voor Europa zou het een unieke kans zijn om Constantinopel weer in te lijven.
nieuw maar goeike: Viennoiserie-humor.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 07:37   #198
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Turkije heeft iets van 16 keer zoveel soldaten als Nederland ofzo, maar maar een anderhalf keer zo groot militair budget, het BNP van de landen is praktisch gelijk. Dus zelfs een een op een matchup zou nog spannend worden. Op Turks grondgebied kan zo'n groot infanterie leger prima een terugtrekkende of guerilla strijd voeren, voor een invasie is vaak juist een leger met dure speeltjes geschikter.

Een oorlog tegen Europa? Ik zou er niet over wakker liggen. Turkije is qua bevolking net zo groot als Duitsland, ik denk niet dat zelfs Erdogan megalomaan genoeg is om naar de unie te kijken en te denken "die kan ik hebben".

Wat wel mogelijk ter sprake zou kunnen komen vroeger of later is de NAVO. Als Turkije zich daar uit terugtrekt zullen er ongetwijfeld een heleboel strategen bezig gaan met een eigen Europese verdedigingslinie tegen bedreigingen uit het Midden-Oosten plannen. Maar zelfs dat is meer voor het geval dat. Turkije kan tenslotte niet uit de wereldkaart stappen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 14:08   #199
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Turkije heeft iets van 16 keer zoveel soldaten als Nederland ofzo, maar maar een anderhalf keer zo groot militair budget, het BNP van de landen is praktisch gelijk. Dus zelfs een een op een matchup zou nog spannend worden. Op Turks grondgebied kan zo'n groot infanterie leger prima een terugtrekkende of guerilla strijd voeren, voor een invasie is vaak juist een leger met dure speeltjes geschikter.

Een oorlog tegen Europa? Ik zou er niet over wakker liggen. Turkije is qua bevolking net zo groot als Duitsland, ik denk niet dat zelfs Erdogan megalomaan genoeg is om naar de unie te kijken en te denken "die kan ik hebben".

Wat wel mogelijk ter sprake zou kunnen komen vroeger of later is de NAVO. Als Turkije zich daar uit terugtrekt zullen er ongetwijfeld een heleboel strategen bezig gaan met een eigen Europese verdedigingslinie tegen bedreigingen uit het Midden-Oosten plannen. Maar zelfs dat is meer voor het geval dat. Turkije kan tenslotte niet uit de wereldkaart stappen.
Het Turkse leger is ontzettend verzwakt door de zuiveringen na de coup.
Door de oorlogen in Syrië en Irak en de problemen met de Koerden zit Erdogan inderdaad niet te wachten op een oorlog met Europa.
Erdogan gebruikt Europa als zondebok om zijn eigen macht in Turkije te vergroten en ook zijn steun in de regio op te bouwen, door zich af te zetten tegen het Westen.
Europa en de NAVO zullen zich moeten voorbereiden op een plan B en dat is een EU zonder Turkije en een NAVO zonder Turkije.
De grens van Griekenland moet zo en zo versterkt worden en dit kan best gecombineerd worden met NAVO versterkingen in Griekenland.

Laatst gewijzigd door cato : 20 maart 2017 om 14:09.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 16:18   #200
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het Turkse leger is ontzettend verzwakt door de zuiveringen na de coup.
Door de oorlogen in Syrië en Irak en de problemen met de Koerden zit Erdogan inderdaad niet te wachten op een oorlog met Europa.
Erdogan gebruikt Europa als zondebok om zijn eigen macht in Turkije te vergroten en ook zijn steun in de regio op te bouwen, door zich af te zetten tegen het Westen.
Europa en de NAVO zullen zich moeten voorbereiden op een plan B en dat is een EU zonder Turkije en een NAVO zonder Turkije.
De grens van Griekenland moet zo en zo versterkt worden en dit kan best gecombineerd worden met NAVO versterkingen in Griekenland.
Ik lees juist in de Knack dat een plan B niet de juiste methode kan zijn... en dat Europa een bloedloos project dat nauwelijks ambitie heeft en geen visie , veel praat en geen inhoud Europa "moet dit & dat en doet nooit wat ... zie de vluchtelingen crisis nog altijd niet onder controle ..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be