Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2017, 13:35   #81
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Bij het kijken naar een nieuwsuitzending ben ik van mij stoel gevallen.

Ik dacht dat er al jaar en dag een verbod/serieuze straf stond op het kraken van panden.

Verkeerd gedacht blijkbaar.

Dat gore Roma wijf had dan nog het lef om water naar beneden te gooien, de middelvinger uit te steken en de toegang tot het pand verbieden.

De eigenaar zijn pand, ik vrees ervoor (de voordeur even bekeken te hebben) dat zal een zware renovatie moeten ondergaan als men de boosdoeners eruit krijgt.

Wat mij ook verwonderde was dat hij een oproep gedaan heeft naar de Politie toe om de krakers te beschermen????

Misschien was een klopploeg beter om die eruit te zetten?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 13:40   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan je hier een voorbeeld uit de praktijk aanhalen ? Politie kan enkel misdadigers oppakken als ze op heterdaad worden betrapt. In andere gevallen kan ze enkel verhoren, pv opmaken en doorgeven aan het bevoegd parket.
Je bedoelt dat de politie een dief die op heterdaad betrapt wordt op stelen in andermans huis enkel kan verhoren, PV-opmaken en doorgeven aan het parket, maar dat de dief gewoon zijn activiteiten in andermans huis kan verder zetten?

Zijn het geen inbrekers en dieven die zich zonder toelating toegang verschaffen tot het huis van iemand anders, en die noch stroom, noch verwarming, noch water, noch huur betalen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 13:45   #83
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Ik vermoed dat ze er niet daadwerkelijk gedomicileerd zijn, maar dat ze in het buitenland wonen met behoud van domicilie. Daardoor zit het pand ergens in de schemerzone bewoond/ onbewoond en kan men die krakers niet wegzetten als inbrekers. Doch de mediatisering van deze zaak, alsook de politieke uitbuiting ervan, doen toch denken dat hier sprake is van opgezet spel.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 13:46   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bij het kijken naar een nieuwsuitzending ben ik van mij stoel gevallen.

Ik dacht dat er al jaar en dag een verbod/serieuze straf stond op het kraken van panden.

Verkeerd gedacht blijkbaar.

Dat gore Roma wijf had dan nog het lef om water naar beneden te gooien, de middelvinger uit te steken en de toegang tot het pand verbieden.

De eigenaar zijn pand, ik vrees ervoor (de voordeur even bekeken te hebben) dat zal een zware renovatie moeten ondergaan als men de boosdoeners eruit krijgt.

Wat mij ook verwonderde was dat hij een oproep gedaan heeft naar de Politie toe om de krakers te beschermen????

Misschien was een klopploeg beter om die eruit te zetten?
Zo gaat dat nu eenmaal met lefgozers die misbruik maken van de wet.
De vraag is wie er verantwoordelijk is voor wetten waar zo'n schandalig misbruik van kan gemaakt worden.

Ik las dat een oud vrouwtje na een verblijf in het ziekenhuis niet meer haar huis in kon omdat schaamteloos krapuul haar woning intussen gekraakt had.

Waar wachten de huidige wetgevers op om dit misbruik, gepleegd door het goorste van het goorste uitschot, stante pede onmogelijk te maken en zwaar te bestraffen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 maart 2017 om 13:48.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 13:48   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Van andermans gerief blijf je af, simpel

http://www.n-va.be/persbericht/van-a...f-je-af-simpel



Citaat:
Stel je voor. Je komt thuis en daar huizen plotsklaps andere mensen. Meer nog, die ongenode nieuwe huisbewoners willen niet zomaar vertrekken.

Kraken is as such niet strafbaar in ons land. Je moet als eigenaar een procedure bij de vrederechter opstarten en dat neemt een poos in beslag. Zelfs een kortgedingprocedure is voor een huiseigenaar die snel zijn woning binnen wil, tergend langzaam.

De politie kan niet zomaar binnenvallen in een gekraakte woning. Dit vereist een huiszoekingsbevel, een strafbaar feit of heterdaad-situatie. Kraken is dat niet. Begrijpe wie kan.

De frustratie van de eigenaars is dan ook volledig te begrijpen. Zeker als ze van de buren vernemen dat er ook timmerwerken worden uitgevoerd in de gekraakte woning.

Dit kan niet. Punt. Onze partij wil het kraken van een woning strafbaar stellen. Dit kon tot nog toe niet. Onze partij reikt dan ook de hand naar de andere partijen in het parlement om het kraken strafbaar te stellen.

Het palaver over dit onderwerp heeft lang genoeg geduurd. Open Vld en de N-VA zitten op één lijn en willen kraken zo snel mogelijk strafbaar stellen zoals het regeerakkoord vermeldt. We roepen justitieminister Geens op tot samenwerking.

Het wordt er niet makkelijker op als de burgemeester van Gent een te laks beleid voert en liever bemiddelt om krakers te laten blijven, dan het gezond verstand doet zegevieren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 13:51   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Godverdomme! Het staat in het regeerakkoord en na drie jaar is er nog geen hol gedaan aan die rotzooi!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 13:51   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Voorpost zou gvd de woning van een aantal vooraanstaande sossen en groensels moeten kraken op een ogenblik dat ze in het parlement zitten te niksen.

De deur barricaderen en als de flikken bellen "om te bemiddelen", zelfs niet open doen.
Wel na korte tijd de plaat poetsen, want die van voorpost, die zullen, in tegenstelling tot de roma, wel degelijk juridisch aangepakt worden.

En waarom Voorpost ? Ja, wie anders durft zoiets ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 13:51   #88
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nota bene: het is aan de minister van justitie om een wetgeving omtrent kraken voor te stellen aan het parlement.

Hoe lang zijn ze daar nu al aan bezig ? Ik herinner me zelfs dat indertijd de toenmalige minister Van Parijs (tsjeef) een ontwerp had.
Mogelijks hebben de sossen het destijds afgeschoten.

Wat ook leuk is:
die roma mogen overal zomaar binnen;
maar de politie heeft een huiszoekingsbevel nodig.

En volgens Termont is het voldoende dat een dief die betrapt wordt in een woning, verklaart "ja maar, ik woon hier al wel vijf minuten hé zeg", dat de flikken niets meer kunnen doen.

.
Hij moet wel zijn hele gezin meebrengen, dit om te bewijzen dat ze er ook echt wonen.

Het wetsvoorstel rond kraken werd niet afgeschoten, maar genegeerd en dus niet eens besproken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 13:52   #89
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Zonder woorden de "slachtoffers"
Wie niet horen (of zien) wil - moet maar voelen ?? Overdreven misschien...
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 13:55   #90
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Interessant om lezen. Een artikel van Termont uit 2013.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...kraken-inbraak
De wet Temmerman kan dan toch ingeroepen worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 14:01   #91
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik vermoed dat ze er niet daadwerkelijk gedomicileerd zijn, maar dat ze in het buitenland wonen met behoud van domicilie. Daardoor zit het pand ergens in de schemerzone bewoond/ onbewoond en kan men die krakers niet wegzetten als inbrekers. Doch de mediatisering van deze zaak, alsook de politieke uitbuiting ervan, doen toch denken dat hier sprake is van opgezet spel.
Iemand die voor twee weken naar het ziekenhuis gaat, laat voor het gemak zijn domicilie even verplaatsen naar het ziekenhuis. Idem dito voor een gezin dat voor 14 dagen op vakantie gaat, die neemt als domicilie toch even het adres van zijn vakantiehotel.

Geloof je dat zelf?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 14:02   #92
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo gaat dat nu eenmaal met lefgozers die misbruik maken van de wet.
De vraag is wie er verantwoordelijk is voor wetten waar zo'n schandalig misbruik van kan gemaakt worden.

Ik las dat een oud vrouwtje na een verblijf in het ziekenhuis niet meer haar huis in kon omdat schaamteloos krapuul haar woning intussen gekraakt had.

Waar wachten de huidige wetgevers op om dit misbruik, gepleegd door het goorste van het goorste uitschot, stante pede onmogelijk te maken en zwaar te bestraffen?
Het land uit te gooien!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 14:02   #93
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Van andermans gerief blijf je af, simpel
Dat is en blijft de gulden regel maar in tegenwoordige tijden met al wat we hier in ons land/de EU binnenhalen, zij die daar niet zo van op de hoogte zijn van die bewuste regel of die gewoon naast zich neerleggen er niet van op de hoogte willen zijn, zoals van vele andere wetten/plichten/regels waar ze totaal geen aandacht aan besteden en gewoon hun ding maar doen.

Eruit zetten met het waterkanon want er was er ééntje fan van water geloof ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 maart 2017 om 14:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 14:03   #94
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Iemand die voor twee weken naar het ziekenhuis gaat, laat voor het gemak zijn domicilie even verplaatsen naar het ziekenhuis. Idem dito voor een gezin dat voor 14 dagen op vakantie gaat, die neemt als domicilie toch even het adres van zijn vakantiehotel.

Geloof je dat zelf?
Deze mensen werken in Vietnam. Dat is wel een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 11 maart 2017 om 14:05.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 14:04   #95
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Deze mensen werken sinds 2 maanden in Vietnam. Dat is wel een heel ander verhaal.
En dan?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 14:05   #96
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Deze mensen werken sinds 2 maanden in Vietnam. Dat is wel een heel ander verhaal.
En de zieke vrouw die terugkomt uit het ziekenhuis?
En het koppel dat terugkwam uit vakantie?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 14:06   #97
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En dan?
En dan wat?? Mensen die in het buitenland werken laten hun domicilie toch niet in België staan??
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 14:07   #98
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
En dan wat?? Mensen die in het buitenland werken laten hun domicilie toch niet in België staan??
Waarom niet?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 14:07   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voorpost zou gvd de woning van een aantal vooraanstaande sossen en groensels moeten kraken op een ogenblik dat ze in het parlement zitten te niksen.

De deur barricaderen en als de flikken bellen "om te bemiddelen", zelfs niet open doen.
Wel na korte tijd de plaat poetsen, want die van voorpost, die zullen, in tegenstelling tot de roma, wel degelijk juridisch aangepakt worden.

En waarom Voorpost ? Ja, wie anders durft zoiets ?

.
D�*�*r zeg je zoiets!

Als het Voorpost was geweest was tamme Termont gegarandeerd uit zijn krammen geschoten.

Dit kwam eind 2010 uit de hypocriete mond van Termont:

Citaat:
"Mensen, toon alstublieft uw goed hart niet, ook al breekt het bij het zien van zoveel ellende", aldus de burgervader. "Bied de Roma geen onderdak, geen dekens, geen soep, want hoe meer je ze helpt, hoe meer er naar Gent komen. En onze stad zit nu al overvol"
Maar als een troep ongelikte beren zichzelf bedient met, in, en van andermans eigendommen, dan keert Termont zijn eigen volk de rug toe!

Wat een laffe teek!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 14:08   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
En dan wat?? Mensen die in het buitenland werken laten hun domicilie toch niet in België staan??
Militairen, die voor drie of vier maanden naar het buitenland gaan, houden hun domicilie toch ook aan .
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be