Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2017, 15:29   #2601
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik zweer noch bij de paus, noch bij de koran en ik ben geen sos...
iN DEZE ISUUE HEEFT DE Paus gelijk en jij ongelijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 15:47   #2602
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
iN DEZE ISUUE HEEFT DE Paus gelijk en jij ongelijk.
Dus jij zegt dat de paus beweert dat:
Sociale uitkeringen zijn verslavend en werken vaak luiheid in de hand
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 19:11   #2603
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
dIVIDENDEN zijn verslavend en werken vaak luiheid in de hand
Die vergelijking gaat helemaal niet op. Dividenden verdient men door kapitaal ter beschikking te stellen. Men stelt dit ter beschikking aan mensen die iets willen ondernemen en daarvoor risicokapitaal nodig hebben. Als ze slagen lijkt het me niet meer dan logisch dat ze een deel laten terugvloeien naar de verstrekker van het kapitaal.

Level op sociale uitkering is eerder parasiteren, men voegt geen enkele waarde toe aan de economie.

Sommige mensen kunnen niet anders en dan moeten we dit honoreren maar velen worden verleid om zich te wentelen in luiheid en van het systeem te profiteren.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 19:48   #2604
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Die vergelijking gaat helemaal niet op. Dividenden verdient men door kapitaal ter beschikking te stellen. Men stelt dit ter beschikking aan mensen die iets willen ondernemen en daarvoor risicokapitaal nodig hebben. Als ze slagen lijkt het me niet meer dan logisch dat ze een deel laten terugvloeien naar de verstrekker van het kapitaal.

Level op sociale uitkering is eerder parasiteren, men voegt geen enkele waarde toe aan de economie.

Sommige mensen kunnen niet anders en dan moeten we dit honoreren maar velen worden verleid om zich te wentelen in luiheid en van het systeem te profiteren.
Sommige mensen hebben dan ook niet veel kapitaal om ter beschikking te stellen.

De rijken net als de arme sloebers.....iedereen probeert op zijn manier om zo veel mogelijk te incasseren voor de minste moeite.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 19:52   #2605
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Die vergelijking gaat helemaal niet op. Dividenden verdient men door kapitaal ter beschikking te stellen. Men stelt dit ter beschikking aan mensen die iets willen ondernemen en daarvoor risicokapitaal nodig hebben. Als ze slagen lijkt het me niet meer dan logisch dat ze een deel laten terugvloeien naar de verstrekker van het kapitaal.

Level op sociale uitkering is eerder parasiteren, men voegt geen enkele waarde toe aan de economie.

Sommige mensen kunnen niet anders en dan moeten we dit honoreren maar velen worden verleid om zich te wentelen in luiheid en van het systeem te profiteren.
Lees de defintie van profiteren, er wordt bovenaan en onderaan geprofiteerd. En bovendien profiteert tussenin iedereen van alles wat hij kan profiteren.

Het zijn niet enkel de inactieven die profiteren. Het kan wel zijn dat hoe minder lui je bent, hoe meer je kan profiteren. In dat geval profiteren de inactieven het minst. Luiheid geeft dan anleiding tot het minst profiteren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De rijken net als de arme sloebers.....iedereen probeert op zijn manier om zo veel mogelijk te incasseren voor de minste moeite.
Hetzelfde register als mijn betoog

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 maart 2017 om 19:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 19:54   #2606
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dus jij zegt dat de paus beweert dat:
Sociale uitkeringen zijn verslavend en werken vaak luiheid in de hand
Zot zijn doet geen zeer, doei.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 19:58   #2607
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Sociale uitkeringen zijn humaan werken vaak een zachte en solidaire samenleving in de hand
Ik herhaal dit omdat de T.O. duidelijk de samenleving wil opblazen.
Hij is nu wel zelf weggeblazen, maar toch...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 21:09   #2608
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Sommige mensen hebben dan ook niet veel kapitaal om ter beschikking te stellen.

De rijken net als de arme sloebers.....iedereen probeert op zijn manier om zo veel mogelijk te incasseren voor de minste moeite.
Dit is juist, en ik verwijt de mensen niets. Ik vind het systeem gewoon niet goed.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 21:13   #2609
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Lees de defintie van profiteren, er wordt bovenaan en onderaan geprofiteerd. En bovendien profiteert tussenin iedereen van alles wat hij kan profiteren.

Het zijn niet enkel de inactieven die profiteren. Het kan wel zijn dat hoe minder lui je bent, hoe meer je kan profiteren. In dat geval profiteren de inactieven het minst. Luiheid geeft dan anleiding tot het minst profiteren.



Hetzelfde register als mijn betoog
Het probleem is dat luiheid geen waarde toevoegt.

Terwijl de actieven profiteren genereren ze wel lekker toegevoegde waarde voor de maatschappij. Zelfs bij frauduleuze ondernemers zoals L&H zal wel iets van toegevoegde waarde achtergebleven zijn.

Bij luiheid blijft er niets van toegevoegde waarde achter, het zorgt alleen voor frustratie bij degene die wel iets wil verwezenlijken.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 21:24   #2610
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het probleem is dat luiheid geen waarde toevoegt.

Terwijl de actieven profiteren genereren ze wel lekker toegevoegde waarde voor de maatschappij. Zelfs bij frauduleuze ondernemers zoals L&H zal wel iets van toegevoegde waarde achtergebleven zijn.

Bij luiheid blijft er niets van toegevoegde waarde achter, het zorgt alleen voor frustratie bij degene die wel iets wil verwezenlijken.
Je slaat genadiglijk over hoeveel schade profiterende rijkelui en bemiddelden en actieven aanrichten. Iedereen profiteert, maar de parasieten profiteren op kleine schaal...En ze worden niet met rust gelaten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 21:28   #2611
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Je moet niet denken dat ik dat discours over luiheid au-sérieux neem. Hoe ga je dat diagnosticeren? En vervolgens bestraffen? Ik zeg altijd: daar heb je een inquisitie rechtbank voor nodig. Kan niet in deze tijden. Luiheid is niet eens strafbaar. Laat ons erover ophouden.Het is een puur STIGMA.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2017, 21:36   #2612
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Of ja, als je graag aan de hand van pure stigma's fulmineert, ga je gang...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 08:09   #2613
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Toen ik jong was was er geen wachtuitkering en we namen alle werk aan dat we konden krijgen om te kunnen uitgaan en zo vlug mogelijk uit huis te zijn. Enkele jaren later kwam er de wachtuitkering en plots zaten een pak van mijn jongere vrienden gewoon thuis.
Ik heb vroeger al gezegd dat men die moest af schaffen maar wel moest zorgen voor pensioenrechten voor de perioden dat je er niet in slaagde werk te vinden.
Ik heb de indruk dat men het omgekeerde heeft gedaan. Men heeft de pensioenrechten afgeschaft maar de uitkering behouden. Dat is zo zo fout. In plaats van te zorgen voor een incentive om werk te zoeken en tegen te gaan dat m'n op z'n oude dag in de problemen komt heeft m'n het omgekeerde gedaan. De incentive om werk te zoeken blijft ontbreken en men komt er daarenboven ook nog eens later mee in de problemen.
De politici en vakbondsmensen die tot dit omgekeerde compromis zijn gekomen moeten minstens vijf jaar de gevangenis in voor alle verwoeste levens.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 10:01   #2614
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Of ja, als je graag aan de hand van pure stigma's fulmineert, ga je gang...
Ik stigmatiseren? Ik reageer gewoon op het volgende:

Luiheid is veel beter dan de pathologische en maniakale tendens van de wereld gewetenloos en egoïstische naar de kloten te helpen voor winst. Wat zeg ik? Je zou dat soort bloedgevaarlijke business busybees moeten kunnen vaccineren met een reddende entstof die onweerstaanbare luiheid veroorzaakt . Te beginnen met Crumpy Trump.

Dit lijkt me ook stigmatiserend.

En ik vind wel dat er een balans moet zijn, namelijk dat de business busybees zich niet alles mogen permitteren, maar als ik moet kiezen tussen een systeem dat motiveert om business busybee te worden of een systeem dat motiveert om lui te worden, dan weet ik meteen welk systeem te kiezen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 10:07   #2615
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zot zijn doet geen zeer, doei.
Inderdaad niet... alles door elkaar haspelen, ook niet
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 11:15   #2616
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Toen ik jong was was er geen wachtuitkering en we namen alle werk aan dat we konden krijgen om te kunnen uitgaan en zo vlug mogelijk uit huis te zijn. Enkele jaren later kwam er de wachtuitkering en plots zaten een pak van mijn jongere vrienden gewoon thuis.
Ik heb vroeger al gezegd dat men die moest af schaffen maar wel moest zorgen voor pensioenrechten voor de perioden dat je er niet in slaagde werk te vinden.
Ik heb de indruk dat men het omgekeerde heeft gedaan. Men heeft de pensioenrechten afgeschaft maar de uitkering behouden. Dat is zo zo fout. In plaats van te zorgen voor een incentive om werk te zoeken en tegen te gaan dat m'n op z'n oude dag in de problemen komt heeft m'n het omgekeerde gedaan. De incentive om werk te zoeken blijft ontbreken en men komt er daarenboven ook nog eens later mee in de problemen.
De politici en vakbondsmensen die tot dit omgekeerde compromis zijn gekomen moeten minstens vijf jaar de gevangenis in voor alle verwoeste levens.
Hoe oud bent u dan al?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 11:19   #2617
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Alles wordt misbruikt, misbruik dient bestraft.
Mensen die het moeilijk hebben, pamperen, is humaan zijn.

Ga het maar uitleggen bij de Paus.
Helpen wel, pamperen niet.
Mensen die pech hebben gehad moeten geholpen kunnen worden, die willen ook geen gepamper, die nemen de draad weer op. Luiaards en profiteurs zijn niet de 'mensen die het moeilijk hebben'. En dat zijn nu net degene die de sociale zekerheid aan het leegzuigen zijn. En daar haalt links zijn koren.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2017, 12:48   #2618
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Probeer maar eens iemand die niet wil werken te helpen met een job aan te bieden.

Dat gaat niet...die voelen zich gestraft.
Gaan dan klagen over de paus en het systeem en zo.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 18:08   #2619
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hoe oud bent u dan al?
Een jaar of twintig ouder dan de wachtuitkering zeker
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2017, 18:11   #2620
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Probeer maar eens iemand die niet wil werken te helpen met een job aan te bieden.

Dat gaat niet...die voelen zich gestraft.
Gaan dan klagen over de paus en het systeem en zo.
Inderdaad. Als werklozen of andere uitkering-genieters tot gemeenschapsdienst verplicht worden om hun volledige uitkering te behouden dan hoor je de groensels en de sossen huilen over dwangarbeid en erger.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 27 maart 2017 om 18:11.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be