Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2013, 23:31   #521
marjan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
Standaard

In Groot-Brittannië leidt dit bijna tot christenvervolging: terwijl altijd en in alle overheidsdiensten een opvallende hoofddoek mag worden gedragen, worden christenen die een kruisje dragen ontslagen.
Een bediende die bij de Engelse luchtvaartmaatschappij werkte, werd ontslagen omdat ze een kruisje boven haar uniform droeg, terwijl er wél opvallende hoofddoeken mogen worden gedragen....Deze discriminatie van christenen komt steeds meer voor onder invloed van de islamisering.

Buitenland Britse christen steeds meer in marge
01-05-2010 00:24 | Mark Wallet

LONDEN – Ondertussen voelen orthodoxe christenen zich in Groot-Brittannië echter steeds verder in het nauw gedrukt.
Advocaat Peter Diamond veegt wat stof van zijn jasje. „Dit is de zoveelste zaak waarbij de religieuze vrijheid wordt ingeperkt”, zegt hij buiten het imposante hooggerechtshof in Londen. Zojuist is uitspraak gedaan in de zaak-Mcfarlane. Gary Mcfarlane is een relatietherapeut uit Bristol die in 2008 door zijn werkgever, Relate Avon, is ontslagen nadat hij had aangegeven moeite te hebben met het geven van sekstherapie aan homoseksuele stellen. Mcfarlane vocht de zaak aan, maar kreeg donderdag van het hoogste rechtscollege te horen dat zijn werkgever rechtvaardig heeft gehandeld.

„Ik ben zeer teleurgesteld”, zegtMcfarlane, die buiten de rechtbank opgewacht wordt door journalisten van grote stations als BBC en Sky News. „Ik kan niet begrijpen dat in Groot-Brittannië een traditie van 2000 jaar christendom zo snel terzijde wordt geschoven. Dit is een seculier land geworden.” Zelfs de anglicaanse oud-aartsbisschop van Canterbury, Lord Carey, had in de zaak bemiddeld en de rechters opgeroepen uitspraak te doen „met gevoeligheid en begrip voor religieuze zaken.” „Het is maar een kleine stap van het ontslaan van gewetensvolle christenen tot een religieuze uitsluiting van christenen in elke baan”, had de geestelijke gewaarschuwd. „Ik geloof dat verdere juridische uitspraken daar zullen eindigen en daarom geloof ik dat het noodzakelijk is nu te interveniëren.”

De rechter had tijdens de zitting echter geoordeeld dat de zienswijze van Lord Carey „misplaatst” was en dat christenen niet konden verwachten grotere vrijheden te genieten dan andere burgers. Bovendien, zo voegde het gerechtshof eraan toe, is „de wet van de theocratie” niet door bevoegde rechters en regeringen opgesteld. „Het geweten van het individu is vrij om een dergelijke gedicteerde wet te accepteren, maar niet de staat. Omdat zijn mensen vrij zijn, heeft de staat de zware plicht voor zichzelf te denken.” Het hof gaf aan de christelijke waarden te willen beschermen, voor zover ze „redelijk” zijn.

Irrationale haat
Advocaat Diamond spreekt van een „irrationele haat” tegen alles wat christelijk is. „Sinds ik vooral religieuze zaken doe, voel ik me bedreigd en krijg ik met allerlei tegenwerking te maken. Voorheen deed ik moordzaken en dergelijke en werd ik met respect behandeld. Ik wacht nu echter op de dag dat er een aanklacht tegen mij wordt ingediend.”

De zaak-Mcfarlene is niet de eerste kwestie op het gebied van religieuze vrijheid die in Groot-Brittannië speelde. Eerder oordeelde het hof onder meer al dat een verpleegkundige uit Exester, Shirely Chaplin, niet langer een kruisje mocht dragen tijdens haar werk; hetzelfde geldt voor medewerker Nadia Eweida van British Airways. Burgerlijk ambtenaar Lilian Ladele mag haar werk in Islington niet meer doen, omdat zij het sluiten van homohuwelijken in strijd acht met het christelijk geloof.

Ook structureel wordt er aan de verworvenheden en de vrijheid van de kerk gemorreld. De Labourpartij wil af van de traditie dat anglicaanse bisschoppen zitting hebben in de House of Lords en daar ook stemrecht hebben. Begin dit jaar lag er bovendien een wetsvoorstel (de Gelijkheidswet), die impliceerde dat kerken en christelijke organisaties hun personeel niet meer op geloof of levenspraktijk mochten selecteren. Een amendement dat dat recht veiligstelde, haalde het met een nipte meerderheid.

The Christian Institute, een instelling die wil opkomen voor de rechten van christenen, stelde in een recent rapport dat „de marginalisering van christenen is gestegen tot een alarmerend niveau.” Ook de anglicaanse aartsbisschop van York, John Sentamu, sprak herhaaldelijk zijn zorg uit. „Christenen worden in de samenleving als gek beschouwd”, liet de geestelijke tegenover de Britse krant Daily Telegraph weten.

De huidige aartsbisschop van Canterbury, Rowan Williams, keerde zich in zijn paaspreek echter tegen de „oververhitte taal” die gebezigd wordt om het lijden van de Britse christenen te beschrijven. Christenen hoeven „niet te vrezen voor hun leven of voor vrijheden in dit land, simpelweg omdat ze christen zijn”, hield hij zijn gehoor voor. Hij riep de gelovigen op te denken aan al diegenen die op plaatsen leven waar werkelijk vervolging is „en waar christenen regelmatig worden vermoord en genadeloos vastgezet.”

www.cip.nl
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2013, 08:54   #522
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Goeie zaak dat de openbare maatschappij meer en meer seculier wordt, de kerk moet niet meer overal een vinger in de pap hebben. Maar moslims moeten niet meer rechten krijgen, dat is inderdaad de grote pest in het geheel.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 19:45   #523
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Goeie zaak dat de openbare maatschappij meer en meer seculier wordt, de kerk moet niet meer overal een vinger in de pap hebben. Maar moslims moeten niet meer rechten krijgen, dat is inderdaad de grote pest in het geheel.
Dat de kerk 'een vinger' in de pap had was dat zo erg? Ze hand niet de hele pap in haar macht toch? Wat levert dat seculiere van de maatschappij dan op? Meer vrijheid en meer gelijkheid of zo? De morele leiding komt in handen van een bestuurlijke elite - die is gebonden aan de multinationals. Door welke ideologie wordt dit nog in toom gehouden?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 19:52   #524
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat de kerk 'een vinger' in de pap had was dat zo erg? Ze hand niet de hele pap in haar macht toch? Wat levert dat seculiere van de maatschappij dan op? Meer vrijheid en meer gelijkheid of zo? De morele leiding komt in handen van een bestuurlijke elite - die is gebonden aan de multinationals. Door welke ideologie wordt dit nog in toom gehouden?
Waarom heb jij een morele LEIDING nodig? Heb je zelf niet genoeg moraliteit meegekregen?
en de morele leiding van de katholieke kerk.... neem me niet kwalijk, maar daar zou ik toch liever over zwijgen moest ik katholiek wezen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 22:39   #525
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom heb jij een morele LEIDING nodig? Heb je zelf niet genoeg moraliteit meegekregen?
en de morele leiding van de katholieke kerk.... neem me niet kwalijk, maar daar zou ik toch liever over zwijgen moest ik katholiek wezen.
Ja, die heb ik meegekregen, vooral van de bestuurlijke elite omdat die de dienst uitmaakt in de maatschappij. Over de morele leiding van de kerk kunnen we beter zwijgen want die heeft sinds de zeventiende eeuw feitelijk afgedaan omdat ze ondergeschikt werd aan het opkomend kapitalisme. Met schoppen tegen de kerk treft u alleen een imaginair doel. Vandaar dat ik vraag wat voor ideologie is daarvoor in de plaats gekomen? Een bureaucratie, een klassenmaatschappij met efficiëntie als hoogste beginsel en zonder idealen?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 23:44   #526
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat de kerk 'een vinger' in de pap had was dat zo erg? Ze hand niet de hele pap in haar macht toch? Wat levert dat seculiere van de maatschappij dan op? Meer vrijheid en meer gelijkheid of zo? De morele leiding komt in handen van een bestuurlijke elite - die is gebonden aan de multinationals. Door welke ideologie wordt dit nog in toom gehouden?
Meer gelijkheid inderdaad, en ik vrees dat dit niets veranderd aan multinationals en regeringen. Bush bijvoorbeeld is een new born Christian, over de moslims hebben we het dan nog niet eens, ik merk niets positief aan religie in de politiek of wereldeconomie, wel integendeel.

De oude baas van Kellogg's corn flakes was een vurig verdediger van het besnijden van meisjes op zeer jonge leeftijd, het zou ze rustiger maken en minder problemen met masturberen wat in strijd was met zijn Christelijk geloof, is dit de morele leiding die je zoekt bij multinationals?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 23:46   #527
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ja, die heb ik meegekregen, vooral van de bestuurlijke elite omdat die de dienst uitmaakt in de maatschappij. Over de morele leiding van de kerk kunnen we beter zwijgen want die heeft sinds de zeventiende eeuw feitelijk afgedaan omdat ze ondergeschikt werd aan het opkomend kapitalisme. Met schoppen tegen de kerk treft u alleen een imaginair doel. Vandaar dat ik vraag wat voor ideologie is daarvoor in de plaats gekomen? Een bureaucratie, een klassenmaatschappij met efficiëntie als hoogste beginsel en zonder idealen?
Wat is daarvoor in de plaats gekomen? De huidige maatschappij vind ik toch sterk verbeterd met vroeger en het verwijderen van de kerk was daar een belangrijk onderdeel van, het is alleen een pest dat die nu lijkt vervangen te worden door de Islam kanker.

Dan moet ik je gelijk geven, in het ultra katholieke Ierland zitten quasi geen Moslims, keuzes keuzes.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 09:59   #528
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Meer gelijkheid inderdaad, en ik vrees dat dit niets veranderd aan multinationals en regeringen. Bush bijvoorbeeld is een new born Christian, over de moslims hebben we het dan nog niet eens, ik merk niets positief aan religie in de politiek of wereldeconomie, wel integendeel.

De oude baas van Kellogg's corn flakes was een vurig verdediger van het besnijden van meisjes op zeer jonge leeftijd, het zou ze rustiger maken en minder problemen met masturberen wat in strijd was met zijn Christelijk geloof, is dit de morele leiding die je zoekt bij multinationals?
De leken hebben de macht van de paus overgenomen en zijn soms nog een graatje erger dan de deze.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 10:02   #529
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Wat is daarvoor in de plaats gekomen? De huidige maatschappij vind ik toch sterk verbeterd met vroeger en het verwijderen van de kerk was daar een belangrijk onderdeel van, het is alleen een pest dat die nu lijkt vervangen te worden door de Islam kanker.

Dan moet ik je gelijk geven, in het ultra katholieke Ierland zitten quasi geen Moslims, keuzes keuzes.
De islam is een sterke concurrent voor het christendom want het is ook een lekengodsdienst.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 10:13   #530
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

De oude baas van Kellogg's corn flakes was een vurig verdediger van het besnijden van meisjes op zeer jonge leeftijd, het zou ze rustiger maken en minder problemen met masturberen wat in strijd was met zijn Christelijk geloof, is dit de morele leiding die je zoekt bij multinationals?
Dat hij voorstander was van jongensbesnijdenis wist ik, maar van MEISJES? daar heb ik nog nooit iets over gehoord.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 10:29   #531
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat hij voorstander was van jongensbesnijdenis wist ik, maar van MEISJES? daar heb ik nog nooit iets over gehoord.
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Harvey_Kellogg
Bij meisjes was zijn methode chemisch of snijden, 2 technieken om uit te kiezen.

Citaat:
In females, the author has found the application of pure carbolic acid (phenol) to the clitoris an excellent means of allaying the abnormal excitement.
Cool sitz baths; the cool enema; a spare diet; the application of blisters and other irritants to the sensitive parts of the sexual organs, the removal of the clitoris
Dus de clitoris verwijderen was een optie maar dat was iets te bloedig voor het publiek denk ik, daarom stelde hij ook carbolzuur voor, dat is een zuur die alle zenuwen rond een inspuiting volledig dood maakt. Je krijgt dus hetzelfde effect zonder snijden.

Bij jongetjes stelde hij zelfs voor om de penis toe te naaien zodat ze geen erectie meer konden krijgen, of toch niet pijnloos.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 20:25   #532
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Feiten die ze je op school niet vertellen.

Islam is not peace. islam is inderdaad oorzaak van toenemende ellende sinds het in de 7de eeuw de kop op stak, tot op de dag van vandaag.
Kijk en huiver
http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 29 januari 2013 om 20:27.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 20:48   #533
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Harvey_Kellogg
Bij meisjes was zijn methode chemisch of snijden, 2 technieken om uit te kiezen.



Dus de clitoris verwijderen was een optie maar dat was iets te bloedig voor het publiek denk ik, daarom stelde hij ook carbolzuur voor, dat is een zuur die alle zenuwen rond een inspuiting volledig dood maakt. Je krijgt dus hetzelfde effect zonder snijden.

Bij jongetjes stelde hij zelfs voor om de penis toe te naaien zodat ze geen erectie meer konden krijgen, of toch niet pijnloos.
Jakkes! dat is genoeg om nooit nog één cornflake door je strot te krijgen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 21:39   #534
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

A Rational Study of Radical Islam
http://www.youtube.com/watch?v=C9sYgqRtZGg
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 15:59   #535
marjan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
Standaard

En weer eens een (verijdelde) moordaanslag op iemand die de islam kritisch belicht ( zoals dit voor ELKE religie gebeurt, maar zonder gevaar voor het eigen leven)....

Islamcriticus beschoten in Denemarken
gepubliceerd woensdag 6 februari 2013
bron: ANP
Lars Hedegaard, Deense journalist en islamcriticus, heeft een aanslag op zijn leven overleefd. Hedegaard werd voor de deur van zijn huis in de wijk Frederiksberg in Kopenhagen beschoten door een man. Die schoot een keer mis; de tweede keer weigerde zijn pistool dienst. Dat schrijft de Deense krant the Copenhagen Post dinsdag, aldus het ANP.

Volgens een buurman kreeg Hedegaard een pakketje aangeboden. Toen hij het wilde aannemen, werd hij beschoten. De politie heeft de straat waar Hedegaard woont, afgezet. Ook de Kopenhaagse dierentuin is afgezet, nadat er twee mannen met bivakmutsen het luipaardenverblijf in zijn gesprongen.

Hedegaard verdedigde de controversiële Mohammed cartoon die in 2005 in een Deense krant werd gepubliceerd. Hij is aangeklaagd geweest voor racisme, toen hij moslims en de islam vergeleek met nazisme. Hedegaard werd in 2011 door de Hoge Raad vrijgesproken van de aanklacht.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 09:32   #536
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
En weer eens een (verijdelde) moordaanslag op iemand die de islam kritisch belicht ( zoals dit voor ELKE religie gebeurt, maar zonder gevaar voor het eigen leven)....

Islamcriticus beschoten in Denemarken
gepubliceerd woensdag 6 februari 2013
bron: ANP
Lars Hedegaard, Deense journalist en islamcriticus, heeft een aanslag op zijn leven overleefd. Hedegaard werd voor de deur van zijn huis in de wijk Frederiksberg in Kopenhagen beschoten door een man. Die schoot een keer mis; de tweede keer weigerde zijn pistool dienst. Dat schrijft de Deense krant the Copenhagen Post dinsdag, aldus het ANP.

Volgens een buurman kreeg Hedegaard een pakketje aangeboden. Toen hij het wilde aannemen, werd hij beschoten. De politie heeft de straat waar Hedegaard woont, afgezet. Ook de Kopenhaagse dierentuin is afgezet, nadat er twee mannen met bivakmutsen het luipaardenverblijf in zijn gesprongen.

Hedegaard verdedigde de controversiële Mohammed cartoon die in 2005 in een Deense krant werd gepubliceerd. Hij is aangeklaagd geweest voor racisme, toen hij moslims en de islam vergeleek met nazisme. Hedegaard werd in 2011 door de Hoge Raad vrijgesproken van de aanklacht.
Leve het internet waar je nog vrij en relatief anoniem de islam kunt becritiseren, als je een revolutie wil organiseren in een moslim land moet je eerst een goedkoop en vrij internet installeren, de rest komt dan vanzelf.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 10:50   #537
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Leve het internet waar je nog vrij en relatief anoniem de islam kunt becritiseren, als je een revolutie wil organiseren in een moslim land moet je eerst een goedkoop en vrij internet installeren, de rest komt dan vanzelf.

vrij en islam is een groot probleem

Citaat:
Iran wil een 'halal internet' bouwen

De Iraanse overheid is van plan om een alternatief voor het bestaande internet te maken. Het netwerk wordt als halal omschreven, en zal Islamitische regels volgen, om zo de 'verderfelijke' invloeden van het world wide web tegen te gaan.

Het Islamitische internet wordt naast het al bestaande internet gelanceerd. Met het 'halal internet' wil de Iraanse overheid naar eigen zeggen zich richten op moslims. In sommige moslimlanden zou het bestaande internet zelfs geheel vervangen moeten worden door de Islamitische variant, maar het is nog niet bekend welke landen hier aan mee doen behalve Iran zelf.

Iran heeft geen informatie vrijgegeven over hoe de techniek achter het netwerk eruit komt te zien. Eveneens is nog onbekend wanneer het alternatief op het reguliere internet klaar moet zijn. De voertaal op het 'halal internet' zou Farsi moeten worden.

Het maken van een variant op het www lijkt een vrijbrief voor de Iraanse overheid om informatie te censureren die het land niet zint. Het is bekend dat er in Iran geen vrije meningsuiting is en daarnaast blokkeert de Iraanse overheid al veel content op internet.
Bron: http://tweakers.net/nieuws/73906/ira...et-bouwen.html
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!

Laatst gewijzigd door bf62 : 9 februari 2013 om 10:52.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 11:09   #538
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Jakkes! dat is genoeg om nooit nog één cornflake door je strot te krijgen.
De gezinnen die ervan aan de kost moeten komen, zitten daar waarschijnlijk voor niets tussen.
De wortels van het Kapitalisme en de waanzinnige 'Dogma' Wereldwijd; dienen verwijderd.
__________________
DE MENSELIJKE WAARDIGHEID NOGMAALS AAN HET WERK!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 14:56   #539
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
De gezinnen die ervan aan de kost moeten komen, zitten daar waarschijnlijk voor niets tussen.
De wortels van het Kapitalisme en de waanzinnige 'Dogma' Wereldwijd; dienen verwijderd.
Wat een nietszeggende uitspraak.

Vertel een keer, hoe ga je het vreselijke kapitalisme de wereld uit krijgen? Ze proberen het nog maar een 100 tal jaar in bepaalde landen en zelfs die omarmen het kapitalisme nu in een poging meer welvaart te brengen. Tot nu toe is de combinatie kapitalisme, democratie, rechtstaat en sociale bijsturing het best gebleken, in de praktijk is er geen enkel ander systeem dat je beter kunt noemen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 15:13   #540
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

De grootste boosdoener op deze wereld is het kapitalisme, dus geef niet de Islam van alles en nog wat de schuld.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be