Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2017, 14:20   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard Verlicht katholicisme, de paus, exorcisme ... niet te vatten

In de reeks "vertrouw de kaloten niet, want ze leven even goed nog in de middeleeuwen als de moslims", wil ik jullie een artikel uit De Standaard van vandaag 18 maart 2017 niet onthouden.

De grote manitou van de kaloten; van de Westerse kaloten; van de kaloten die zich Verlicht noemen, en die iets gesnopen zouden moeten hebben van de actuele stand van de wetenschappen ....

Ik wist het pertang, maar toch val ik nog van mijn stoel ...

En nu een beetje de tsjeven jennen: ofwel volg je de paus, en dan zorg je ervoor dat exorcisme terugbetaald wordt door de ziekenkas, ofwel volg je hem niet, maar dan zeg je ook loud and clear dat hij een zot is.

titel: Paus: ‘Biechtvaders mogen beroep doen op exorcisten’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170317_02785884



Citaat:
Priesters moeten niet aarzelen om bij sommige spirituele stoornissen van gelovigen een toevlucht tot een exorcist te nemen. Dit heeft paus Franciscus vrijdag gezegd.

De paus deed deze uitspraken tegenover de Apostolische Penintentiarie, een van de drie gerechtshoven van de Romeinse Curie en bevoegd voor vergeving van zonden.

‘Ingeval een biechtvader de aanwezigheid van echte spirituele stoornissen gewaar wordt, moet hij niet aarzelen om zich tot exorcisten te wenden’, zei de paus volgens een mededeling van het Vaticaan.
Advertentie

De priester moet eerst ‘na een gezonde samenwerking met humane wetenschappen’ vaststellen dat er ‘bovennatuurlijke omstandigheden’ voor de psychische problemen zijn. De biechtvader kan dan binnen zijn diocees met ‘veel zorg en voorzichtigheid’ een duiveluitdrijver uitkiezen.

Exorcisme komt neer op het ‘verdrijven van demonen’ en van het kwaad dat iemand in zijn greep heeft. Niet iedereen in de katholieke kerk loopt warm voor de praktijk.

Meer dan zijn voorgangers heeft de Argentijnse paus het over de schadelijke aanwezigheid van de ‘duivel’, van de ‘demoon’, van ‘Satan’ in de wereld, en de noodzaak om die aanwezigheid met verschillende middelen te bestrijden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 14:31   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Ochot.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  GoD _n.jpg‎
Bekeken: 64
Grootte:  71,3 KB
ID: 105662  

__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 15:34   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
... wil ik jullie een artikel uit De Standaard van vandaag 18 maart 2017 niet onthouden.
Wij lezen ook de krant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Pure kwakzalverij. Ik hoop dat minder bovennatuurlijke instanties rap een eind maken aan deze middeleeuwse praktijken
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 03:37   #4
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ochot.
Een goeike!

Van Den Berghe zit momenteel zijn kas op te vreten doordat hij niet kan reageren vanwege de vastenperiode...
__________________
Etiam si omnes, ego non.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 maart 2017 om 03:38.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 06:22   #5
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Het Katholicisme is van het publieke terrein verdwenen en werd vervangen door de islam.
Proficiat. Bravo.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be