Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2008, 18:37   #21
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zeg; alsof het zo'n verrassing is dat JGV en LDD niet opdezelfde lijn staan. Jong-Vld, Jong-Cd&v, etc. hebben ook allemaal verschillende standpunten dan de moederpartij. :/
Ik weet niet of de Dedeckeristen dat zo'n compliment gaan vinden hoor, vergeleken worden met de VLD of de CD&V. Los daarvan is het binnen een oppositie- of zelfs anti-establishmentpartij echt niet aan te raden om over zo'n cruciale thema's al te zeer van mening te verschillen.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 17 juni 2008 om 18:37.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 10:32   #22
flamingant
Provinciaal Statenlid
 
flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik weet niet of de Dedeckeristen dat zo'n compliment gaan vinden hoor, vergeleken worden met de VLD of de CD&V. Los daarvan is het binnen een oppositie- of zelfs anti-establishmentpartij echt niet aan te raden om over zo'n cruciale thema's al te zeer van mening te verschillen.
Vlaamse autonomie is geen doel op zich, het dient gerealiseerd te worden om het economische programma uit te kunnen voeren, waardoor het niet het "main issue" is van LDD, maar wel een belangrijk onderdeel
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 12:48   #23
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
Vlaamse autonomie is geen doel op zich, het dient gerealiseerd te worden om het economische programma uit te kunnen voeren, waardoor het niet het "main issue" is van LDD, maar wel een belangrijk onderdeel
Echte flaminganten of Vlaams-nationalisten hebben dus nog altijd maar één alternatief, namelijk het Vlaams Belang. Die partij strijdt niet in de eerste plaats voor Vlaamse onafhankelijkheid om bepaalde partijpolitieke agenda's uit te voeren (dat komt slechts op de tweede plaats), maar vooreerst omdat het zelfbeschikkingsrecht van elk volk primeert.

"Het Vlaams Belang is een Vlaams-nationalistische partij. Voor ons is het zelfbeschikkingsrecht der volkeren fundamenteel. De soevereiniteit van een natie moet van het volk zelf uitgaan. Elk volk heeft het recht zijn toekomst in te richten zoals het dat wil, bij voorkeur in een eigen staat. Wij vinden dat de identiteit van ons volk, van élk volk, zo waardevol is dat een nationale identiteit speciale bescherming moet genieten."

Deze principiële stellingname spreek mij, als Vlaams-nationalist, in ieder geval véél meer aan "als het economisch noodzakelijk is, gaan we Vlaanderen meer bevoegdheden geven". Ieder het zijne natuurlijk.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 12:51   #24
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Echte flaminganten of Vlaams-nationalisten hebben dus nog altijd maar één alternatief, namelijk het Vlaams Belang. Die partij strijdt niet in de eerste plaats voor Vlaamse onafhankelijkheid om bepaalde partijpolitieke agenda's uit te voeren (dat komt slechts op de tweede plaats), maar vooreerst omdat het zelfbeschikkingsrecht van elk volk primeert.

"Het Vlaams Belang is een Vlaams-nationalistische partij. Voor ons is het zelfbeschikkingsrecht der volkeren fundamenteel. De soevereiniteit van een natie moet van het volk zelf uitgaan. Elk volk heeft het recht zijn toekomst in te richten zoals het dat wil, bij voorkeur in een eigen staat. Wij vinden dat de identiteit van ons volk, van élk volk, zo waardevol is dat een nationale identiteit speciale bescherming moet genieten."

Deze principiële stellingname spreek mij, als Vlaams-nationalist, in ieder geval véél meer aan "als het economisch noodzakelijk is, gaan we Vlaanderen meer bevoegdheden geven". Ieder het zijne natuurlijk.
Over welk 'volk' hebt u het eigenlijk?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 14:39   #25
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
Vlaamse autonomie is geen doel op zich, het dient gerealiseerd te worden om het economische programma uit te kunnen voeren, waardoor het niet het "main issue" is van LDD, maar wel een belangrijk onderdeel
Als 'de economie' in België beter draait dan in Vlaanderen, is een onafhankelijk Vlaanderen voor LDD niet meer nodig? Juist? Of ben ik fout? Wat zegt JGV hierover?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 15:22   #26
flamingant
Provinciaal Statenlid
 
flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Als 'de economie' in België beter draait dan in Vlaanderen, is een onafhankelijk Vlaanderen voor LDD niet meer nodig? Juist? Of ben ik fout? Wat zegt JGV hierover?
Laat dit duidelijk zijn. Ik had het over het partijstandpunt. Ik ben op zich voor Vlaamse Zelfstandigheid (een liberaal principe, in wezen: zelfbeschikkingsrecht en vrijheid van een volk). Te beginnen met een confederatie om over te gaan naar onafhankelijkheid, waar we vooral alles hebben geregeld zowel binnenlandse aangelegenheden (staatsschuld, patrimonium, ...) als buitenland (EU, NAVO, VN). Daarbij moet een campagne komen om de deelstaten bekendheid te geven op internationaal vlak en de toekomstige situatie uitleggen.

Partijstandpunt zegt dat de zelfstandigheid KAN binnen een confederaal kader, indien de Franstalige van goede wil zijn. Anders moeten onze wegen scheiden.
Het JGV-amendement, dat pleitte voor Vlaamse autonomie, werd afgekeurd op het nationaal partijcongres, waardoor het standpunt van LDD hierin niet wijzigde.

En op uw hypothetische vraag is het nutteloos te antwoorden. Ik heb er ook geen gedacht van en het is bijgevolg overbodig

Laatst gewijzigd door flamingant : 19 juni 2008 om 15:22.
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 15:27   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Vlaamse Zelfstandigheid (een liberaal principe, in wezen: zelfbeschikkingsrecht en vrijheid van een volk).
Interessant.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 15:59   #28
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
Laat dit duidelijk zijn. Ik had het over het partijstandpunt. Ik ben op zich voor Vlaamse Zelfstandigheid (een liberaal principe, in wezen: zelfbeschikkingsrecht en vrijheid van een volk). Te beginnen met een confederatie om over te gaan naar onafhankelijkheid, waar we vooral alles hebben geregeld zowel binnenlandse aangelegenheden (staatsschuld, patrimonium, ...) als buitenland (EU, NAVO, VN). Daarbij moet een campagne komen om de deelstaten bekendheid te geven op internationaal vlak en de toekomstige situatie uitleggen.

Partijstandpunt zegt dat de zelfstandigheid KAN binnen een confederaal kader, indien de Franstalige van goede wil zijn. Anders moeten onze wegen scheiden.
Het JGV-amendement, dat pleitte voor Vlaamse autonomie, werd afgekeurd op het nationaal partijcongres, waardoor het standpunt van LDD hierin niet wijzigde.

En op uw hypothetische vraag is het nutteloos te antwoorden. Ik heb er ook geen gedacht van en het is bijgevolg overbodig
Maar uw voorzitter - die jij als president wil - is daar niet voor. 'Met België als het kan, zonder als het moet!'. Er is dus een soort tweestrijd binnen LDD-JGV bezig, blijkbaar.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 16:04   #29
flamingant
Provinciaal Statenlid
 
flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Maar uw voorzitter - die jij als president wil - is daar niet voor. 'Met België als het kan, zonder als het moet!'. Er is dus een soort tweestrijd binnen LDD-JGV bezig, blijkbaar.
laatste keer: JMDD heeft meermaals gezegd (ik vind geen citaat terug) dat hij een confederalist is, maar dat dit op termijn zal uitmonden in een verdampingsscenario van België. Voor verder vragen verwijs ik naar hier
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 16:05   #30
flamingant
Provinciaal Statenlid
 
flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Interessant.
das mn eigen interpretatie. Voor mij kan vrijheid enkel als een volk zelfbeschikking heeft. Overbodige constructies (lees belgië) belemmeren de vrijheid van het individu omdat er compromissen moeten worden gemaakt met een ander volk.
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 16:18   #31
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
laatste keer: JMDD heeft meermaals gezegd (ik vind geen citaat terug) dat hij een confederalist is, maar dat dit op termijn zal uitmonden in een verdampingsscenario van België. Voor verder vragen verwijs ik naar hier

Waarom is de voorzitter van JGV hierover dan zo boos op de voorzitter van LDD? Waarom is de partijideoloog van LDD dan niet akkoord met de visie van zijn voorzitter?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 17:40   #32
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Waarom is de voorzitter van JGV hierover dan zo boos op de voorzitter van LDD? Waarom is de partijideoloog van LDD dan niet akkoord met de visie van zijn voorzitter?
Omdat LDD een verzamelbak is van alle soorten blauwen die vooral streven naar hun eigen individueel groot gelijk.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 19:59   #33
flamingant
Provinciaal Statenlid
 
flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Waarom is de voorzitter van JGV hierover dan zo boos op de voorzitter van LDD? Waarom is de partijideoloog van LDD dan niet akkoord met de visie van zijn voorzitter?
vraag het haar hé, ik ben de JGV-voorzitter niet hé
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 22:17   #34
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik begin me toch enkele vragen te stellen bij die partij:
- tegen flitspalen en superboetes
- tegen "de heksenjacht" op roken
- de klimaatsverandering wordt ontkend
- foute informatie over kernenergie op hun website
- ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2008 om 22:17.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 22:28   #35
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik begin me toch enkele vragen te stellen bij die partij:
- tegen flitspalen en superboetes
- tegen "de heksenjacht" op roken
- de klimaatsverandering wordt ontkend
- foute informatie over kernenergie op hun website
- ...
²
vooral dat vd klimaatsverandering
Voor partij die zich op gezond verstand beroept lijkt me wetenschappelijke feiten ontkennen niet al te verstandig
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 11:22   #36
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
²
vooral dat vd klimaatsverandering
Voor partij die zich op gezond verstand beroept lijkt me wetenschappelijke feiten ontkennen niet al te verstandig
Inderdaad.
Ik vraag me zelfs af of een partij zoiets mag verkondigen?
Dit gaat niet over een ethisch oordeel of dergelijke, maar over het puur ontkennen van wetenschappelijke vaststellingen met als doel het volk te misleiden... want laten we eerlijk zijn. Gelooft er iemand dat ze zich niet bewust zijn van de juiste stand van zaken?
Indien dat wel zo is en ze voor geen enkele tekst die ze daar hebben neergeplant geen informatie hebben opgezocht maar zich enkel hebben beroept op hun "gezond verstand" (lees: buikgevoel dat in wetenschappelijk onderzoek al zo vaak onjuist is gebleken) dan ben ik enkel maar blij dat ik over die overige standpunten niet al te veel ken!
Een partij openlijk totaal ongegronde volkspraat zien verkopen die nergens op slaat en waarvan geen enkele zin ook maar enigszins wetenschappelijk onderbouwd is, is namelijk niet al te goed voor mijn tikker.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 juni 2008 om 11:23.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 11:33   #37
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik begin me toch enkele vragen te stellen bij die partij:
- tegen flitspalen en superboetes
Ben jij soms een voorstander van al die honderden camera's langs de weg om de staatskas te vullen?

Citaat:
- tegen "de heksenjacht" op roken
Terecht, heksenjachten zijn niet meer van deze tijd. Dat is een praktijk uit de Middeleeuwen die best niet meer toegepast kan worden.

Citaat:
- de klimaatsverandering wordt ontkend
Ben geen kenner op dat vlak, maar heb al vaak genoeg horen beweren dat het één grote hoax zou zijn. Zelfs mocht het geen hoax zijn, dan nog gaat het programmastandpunt van één partij er weinig aan veranderen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 12:28   #38
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ben jij soms een voorstander van al die honderden camera's langs de weg om de staatskas te vullen?
Ja, en ze mogen ze nog eens verdubbelen in aantal op voorwaarde dat ze de snelheidsovertreding van 11km/u te snel rijden terug invoeren ipv de huidige 5km/u.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 21 juni 2008 om 12:29.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 12:40   #39
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ben jij soms een voorstander van al die honderden camera's langs de weg om de staatskas te vullen?
Als dat is wat er nodig is om mensen te demotiveren hun medemens niet weg te maaien omdat ze een zware voet hebben: absoluut wel!
Toegegeven: een continue snelheidsmeting via satelliet of dergelijke zou stukken efficiënter zijn dan al die flitspalen, want je hebt altijd grapjassen die nogal moeilijk van begrijp zijn en dan maar de gas induwen van zodra de flitspalen uit het zicht zijn...



Citaat:
Ben geen kenner op dat vlak, maar heb al vaak genoeg horen beweren dat het één grote hoax zou zijn. Zelfs mocht het geen hoax zijn, dan nog gaat het programmastandpunt van één partij er weinig aan veranderen.
Oh God. Als dit je argumentatie is voor alles, vraag ik me af waarom ik al de hele tijd met je ben aan het discussieren.

"Ik heb het al vaak gehoord".

Ik heb ook al vaak gehoord dat er kabouters zijn, en dat er elfen op een elfenbankje zitten. En dat de dieren vroeger konden spreken.
En ik weet niet of je het beseft: maar partijen drukken hun stempel op het beleid. En dat beleid heeft gevolgen, in dat geval héél duidelijke gevolgen op de toekomst die niet omkeerbaar zijn...
Alleen België zal het niet maken, maar iets met free-riders en groepsnormen enzo ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 juni 2008 om 12:41.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2008, 12:45   #40
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Als dat is wat er nodig is om mensen te demotiveren hun medemens niet weg te maaien omdat ze een zware voet hebben: absoluut wel!
Oh, als het dient om de veiligheid van de burgers te optimaliseren mogen er van mij ook nog honderden bijkomen. Als ze er echter staan om autorijders financieel te pluimen om zo geld te verzamelen voor de staatskas, dan hebben ze geen enkele bijdrage voor de veiligheid.

Citaat:
Oh God. Als dit je argumentatie is voor alles, vraag ik me af waarom ik al de hele tijd met je ben aan het discussieren.

"Ik heb het al vaak gehoord".

Ik heb ook al vaak gehoord dat er kabouters zijn, en dat er elfen op een elfenbankje zitten. En dat de dieren vroeger konden spreken.
En ik weet niet of je het beseft: maar partijen drukken hun stempel op het beleid. En dat beleid heeft gevolgen, in dat geval héél duidelijke gevolgen op de toekomst die niet omkeerbaar zijn...
Alleen België zal het niet maken, maar iets met free-riders en groepsnormen enzo ...
Je moet er geen karikatuur van maken hoor Ik heb Al Gore z'n (saaie) film gezien en heb toen ook wat opzoekwerk gedaan achteraf. Ik kwam onmiddellijk uit op een hele bibliotheek van materiaal die zijn bevindingen minimaliseerden of ontkrachten. Ik ga niet mee in dat populistische gedoe rond "global warming" of andere doemscenario's.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be