Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2006, 04:01   #21
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik ben ook trouwe partijslaaf, op voorwaarde dat ik zelf de partijlijn bepaal
Maar SLF is een beweging en geen partij, of ben je van plan een partij op te richten
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 04:36   #22
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dan zou bijna iedereen die bewust met politiek bezig is - met uitzondering van functionarissen en partijslaafjes - wellicht uit principe blanco moeten stemmen, want de perfecte partij waar je het volledig mee eens bent op alle punten, bestaat niet.
Daarom dat SFL voor volksdemocratie is, omdat de perfecte partij niet bestaat, laat het volk de baas spelen
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 04:40   #23
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Daarom dat SFL voor volksdemocratie is, omdat de perfecte partij niet bestaat, laat het volk de baas spelen
En omdat tijdens het referendum over de koningskwestie bleek dat de Vlamingen en de Walen niet overeenkwamen, pleit ik voor een Vlaamse volksdemocratie en de Walen kunnen dan ook een Waalse volksdemocratie stichten, maar de Walen doe wat ze willen he, desnoods zijn ze zo stom om bij Frankrijk te gaan, dan zullen ze pas kunnen klagen, maar dan is het te laat.
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 10:38   #24
An VdS
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 maart 2005
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja goed. 90% is wel wat overdreven hoor. Deze maand is het zo rond de 10% van de artikels. NSV is één van de weinige organisatie die op straat komt. De anderen mogen wellicht nooit buiten van hun mamma en dat maakt het minder evident om daar aandacht aan te besteden. Maar goed. Misschien hebben we een kans laten liggen om tegen te betogen toen die Belgicisten zich verzamelden rond het monument van Leopold II. Maar bon konden wij het weten dat die mensen daar zouden afspreken. Leek me niet de meest voor de hand liggende locatie.
Stel u voor dat de NSV een betoging zou organiseren tegen het koningshuis. Zou het klein extreem links clubje LSP haar standpunt verdedigen en meedoen? Zou het klein extreem links clubje LSP haar traditie volgen en tegenbetogen? Of zou het klein extreem links clubje LSP gewoon niets doen?
An VdS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 10:47   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
En omdat tijdens het referendum over de koningskwestie bleek dat de Vlamingen en de Walen niet overeenkwamen, pleit ik voor een Vlaamse volksdemocratie en de Walen kunnen dan ook een Waalse volksdemocratie stichten, maar de Walen doe wat ze willen he, desnoods zijn ze zo stom om bij Frankrijk te gaan, dan zullen ze pas kunnen klagen, maar dan is het te laat.
"Volksdemocratie" is als woord een draak van jewelste... "Demos" betekent immers "volk". "Volksdemocratie" is hetzelfde als "Volksvolkscratie"...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 11:13   #26
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Volksdemocratie" is als woord een draak van jewelste... "Demos" betekent immers "volk". "Volksdemocratie" is hetzelfde als "Volksvolkscratie"...
????
Het gaat hier twee maal om een ander volk he of snapt u dat ook al niet?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 11:15   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
????
Het gaat hier twee maal om een ander volk he of snapt u dat ook al niet?
Leg eens uit...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 11:20   #28
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS Bekijk bericht
Stel u voor dat de NSV een betoging zou organiseren tegen het koningshuis. Zou het klein extreem links clubje LSP haar standpunt verdedigen en meedoen? Zou het klein extreem links clubje LSP haar traditie volgen en tegenbetogen? Of zou het klein extreem links clubje LSP gewoon niets doen?
Ze zullen tegenbetogen, in het buitenland is het eens geweest dat een rechtse beweging iets steunde, en de antifascisten die dat ook steunden, kwamen een gewelddadige tegenbetoging doen, 'soms' zijn politiekers hypocriet, kijk ik ben voor SLF en we zijn tegen het koningshuis, dus in principe kan ik meedoen met die NSV-betoging, maar als ik dat doe zijn de NSV-ers kwaad, linkse rat en omgekeerd zeggen ze dan verrader meedoen met de fascisten
__________________



Laatst gewijzigd door Pluche : 21 december 2006 om 11:25.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 11:23   #29
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leg eens uit...
Volksdemocratie, het Vlaams volk is baas in hun eigen soeverein land en omgekeerd het Waals volk is baas in hun eigen land, en met VOLK bedoel ik al die 6 miljoen vlamingen.

voila
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 11:32   #30
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leg eens uit...
Mij gelooft u zeker niet (ik ben namelijk een 'franskiljon' weetje wel...) dus zal ik er de hulp van enen woordenboek bijnemen voor u:


[SIZE=4]volk[/SIZE] (het ~) 1 (~en/~eren) de gemeenschap van bewoners van een land die afstamming, taal, zeden, overlevering gemeen hebben 2 (~en/~eren) de gezamenlijke bewoners van een staat in betrekking tot het staatshoofd of de regering, de onderdanen => natie 3 de lagere sociale klassen => canaille, crapuul, gemeen, gepeupel, goegemeente, grauw, het gemene volk, het gewone volk, janhagel, Jan Publiek, klootjesvolk, plebs, publiek, voetvolk, vulgus 4 een of meer mensen 5 groep bijen of andere in groepen levende insecten met eenzelfde woonplaats

http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...zoekwoord=volk

demos=volk (zoals in "de massa") kratos= kracht (zoals in "beslist") de democratie is de macht geven aan de meerderheid gewoon. Uw "volk" is een 19de eeuwse term uitgevonden (op basis van menselijke zwakten) om een politieke stroming door te voeren (zoals het fascisme, het communisme, het extremisme,...).
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 11:36   #31
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Mij gelooft u zeker niet (ik ben namelijk een 'franskiljon' weetje wel...) dus zal ik er de hulp van enen woordenboek bijnemen voor u:


[SIZE=4]volk[/SIZE] (het ~) 1 (~en/~eren) de gemeenschap van bewoners van een land die afstamming, taal, zeden, overlevering gemeen hebben 2 (~en/~eren) de gezamenlijke bewoners van een staat in betrekking tot het staatshoofd of de regering, de onderdanen => natie 3 de lagere sociale klassen => canaille, crapuul, gemeen, gepeupel, goegemeente, grauw, het gemene volk, het gewone volk, janhagel, Jan Publiek, klootjesvolk, plebs, publiek, voetvolk, vulgus 4 een of meer mensen 5 groep bijen of andere in groepen levende insecten met eenzelfde woonplaats

http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...zoekwoord=volk

demos=volk (zoals in "de massa") kratos= kracht (zoals in "beslist") de democratie is de macht geven aan de meerderheid gewoon. Uw "volk" is een 19de eeuwse term uitgevonden (op basis van menselijke zwakten) om een politieke stroming door te voeren (zoals het fascisme, het communisme, het extremisme,...).
Goede woordenboek en wat staat er bij volkswelwaart?
__________________


Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 11:39   #32
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Goede woordenboek en wat staat er bij volkswelwaart?

[SIZE=4]wel·vaart[/SIZE] (de ~) 1 toestand van gunstige ontwikkeling in maatschappelijk en vooral economisch opzicht => rijkdom

Zoals u wel zult weten bestaat "volkwelvaart" niet
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 12:34   #33
An VdS
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 maart 2005
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Ze zullen tegenbetogen, in het buitenland is het eens geweest dat een rechtse beweging iets steunde, en de antifascisten die dat ook steunden, kwamen een gewelddadige tegenbetoging doen, 'soms' zijn politiekers hypocriet, kijk ik ben voor SLF en we zijn tegen het koningshuis, dus in principe kan ik meedoen met die NSV-betoging, maar als ik dat doe zijn de NSV-ers kwaad, linkse rat en omgekeerd zeggen ze dan verrader meedoen met de fascisten
Waarom geven de LSP'ers geen antwoord? Een te moeilijke vraag?

Ach, dat vind ik nu eens gezever. Als mensen/bewegingen/partijen/groepen ... in een dossier eenzelfde 'vijand' hebben, moeten deze - in mijn ogen - samen in dat dossier die 'vijand' kunnen bestrijden. Van mij - maar wie ben ik - zou u dus als SLF'er aan een NSV-betoging tegen het koningshuis kunnen deelnemen.

Laatst gewijzigd door An VdS : 21 december 2006 om 12:37.
An VdS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 12:36   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Volksdemocratie, het Vlaams volk is baas in hun eigen soeverein land en omgekeerd het Waals volk is baas in hun eigen land, en met VOLK bedoel ik al die 6 miljoen vlamingen.

voila
Dat is democratie. Die "volks" hoort daar niet bij, daar "demos" Grieks is voor "volk".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 12:37   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
demos=volk (zoals in "de massa") kratos= kracht (zoals in "beslist") de democratie is de macht geven aan de meerderheid gewoon. Uw "volk" is een 19de eeuwse term uitgevonden (op basis van menselijke zwakten) om een politieke stroming door te voeren (zoals het fascisme, het communisme, het extremisme,...).
De term "volk" bestaat al veel langer dan de 19e eeuw. Blijkbaar weet u dat ook niet. En dat niet alleen in het Nederlands.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 12:43   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Als democratie betekent het volk heeft de macht, dan is er per definitie al een volk. Iets dat niet bestaat kan immers geen macht hebben.
Voor iemand als Largo_w zal democratie wellicht slecht zijn, hij ziet liever de macht in handen van multinationals zonder enige collectieve inspraak.
Voor iemand die wél de democratie erkent zal de vraag zich opdringen: welk volk heeft de macht? Als er immers maar alleen 'mensen' zijn, dan zou het 'volk' niet meer of minder zijn dan alle mensen, met andere woorden een staatsstructuur van zes miljard inwoners. Anders gezegd: the empire.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 13:03   #37
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De term "volk" bestaat al veel langer dan de 19e eeuw. Blijkbaar weet u dat ook niet. En dat niet alleen in het Nederlands.
Op de man spelen... Ik weet dat wel hoor jantje alleen de invulling van volk dat u bedoelt is een negentiende eeuws:

Le nationalisme en tant qu'idéologie s'est cristallisé au XIXe siècle simultanément dans plusieurs pays d'Europe.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Nationalisme
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 13:05   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Als democratie betekent het volk heeft de macht, dan is er per definitie al een volk. Iets dat niet bestaat kan immers geen macht hebben.
Voor iemand als Largo_w zal democratie wellicht slecht zijn, hij ziet liever de macht in handen van multinationals zonder enige collectieve inspraak.
Voor iemand die wél de democratie erkent zal de vraag zich opdringen: welk volk heeft de macht? Als er immers maar alleen 'mensen' zijn, dan zou het 'volk' niet meer of minder zijn dan alle mensen, met andere woorden een staatsstructuur van zes miljard inwoners. Anders gezegd: the empire.
Eigenlijk gaat de discussie op de invulling van het woord "volk". Er zijn mensen die dit herleiden tot de burgers, anderen dan weer tot iedereen die ergens woonachtig is (ongeacht of die burger is).

Blijft evenwel dat "volksdemocratie" een term is die etymologisch gewoon kleppert aan alle kanten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 13:13   #39
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Als democratie betekent het volk heeft de macht, dan is er per definitie al een volk. Iets dat niet bestaat kan immers geen macht hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volk
enjoy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Voor iemand als Largo_w zal democratie wellicht slecht zijn, hij ziet liever de macht in handen van multinationals zonder enige collectieve inspraak.
??? Zwijgen en werken? Is dat niet eerder de manier van doen van uw ideologie? Gelijk welke multinational tegenwoordig heeft een HR-team... en gelijk welke HRM zal u zeggen dat wat u hier boven poneert jerijnste kul is!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Voor iemand die wél de democratie erkent zal de vraag zich opdringen: welk volk heeft de macht? Als er immers maar alleen 'mensen' zijn, dan zou het 'volk' niet meer of minder zijn dan alle mensen, met andere woorden een staatsstructuur van zes miljard inwoners. Anders gezegd: the empire.
AAh maar nu zeg je het zelf...
Waarom geen empire?
je moet onderschijd maken tussen volk en volk he jantje maakte de fout ook al vandaag! (zie bovenstaande link naar wikipedia)
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 13:15   #40
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigenlijk gaat de discussie op de invulling van het woord "volk". Er zijn mensen die dit herleiden tot de burgers, anderen dan weer tot iedereen die ergens woonachtig is (ongeacht of die burger is).

Blijft evenwel dat "volksdemocratie" een term is die etymologisch gewoon kleppert aan alle kanten.
Nu zegt u zelf wat u allemaal al gecontesteerd heeft tot nu toe...hmmm
En wat is uw oplossing op het probleem dat u poneert?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be