Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2006, 13:23   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Nu zegt u zelf wat u allemaal al gecontesteerd heeft tot nu toe...hmmm
En wat is uw oplossing op het probleem dat u poneert?
U leest toch echt niet, hoor. Ik heb van in het begin gesteld dat het woord "volksdemocratie" een draak van een woord is. In mijn laatste bericht heb ik het nogmaals herhaald. Ook de oplossing is reeds langer aangebracht: gebruik gewoon het woord "democratie" in zijn juiste betekenis (zoals trouwens in het woordenboek staat).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 13:26   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wikipedia is al enige tijd van de troon gevallen wat betreft referentiepunt hoor, zeker als het op politiek geladen themas aankomt.

Citaat:
??? Zwijgen en werken? Is dat niet eerder de manier van doen van uw ideologie? Gelijk welke multinational tegenwoordig heeft een HR-team... en gelijk welke HRM zal u zeggen dat wat u hier boven poneert jerijnste kul is!
Zij zullen dat zeggen. Tuurlijk. Het grootkapitaal zegt altijd dat het sociaalvoelend is enzo. De realiteit is echter dat werknemers wel degelijk hun smoel moeten houden en slikken wat de patroons zeggen of ze worden op straat gezet en er wordt gedreigd met delokalisaties. Trouwens 'human resource' zegt het zelf: de mens gereduceerd tot louter grondstof.

Bedankt om me alwéér gelijk te geven

Citaat:
Waarom geen empire?
uw ideologie zal inderdaad een fascistisch Imperium als voortzetting hebben, dat u daar voor bent te vinden geloof ik best.

Citaat:
je moet onderschijd maken tussen volk en volk he jantje maakte de fout ook al vandaag! (zie bovenstaande link naar wikipedia
Jij denkt dus dat er een democratische staat mogelijk is van zes miljard mensen?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 13:40   #43
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wikipedia is al enige tijd van de troon gevallen wat betreft referentiepunt hoor, zeker als het op politiek geladen themas aankomt.
Nog een geluk dan dat het geen politiek punt is he dat ik wou uitleggen... of wel soms???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Zij zullen dat zeggen. Tuurlijk. Het grootkapitaal zegt altijd dat het sociaalvoelend is enzo. De realiteit is echter dat werknemers wel degelijk hun smoel moeten houden en slikken wat de patroons zeggen of ze worden op straat gezet en er wordt gedreigd met delokalisaties. Trouwens 'human resource' zegt het zelf: de mens gereduceerd tot louter grondstof.
Hahahaha... en dat haalt u uit...? Eigen bedenking? Eigen gevoelensinmenging?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Bedankt om me alwéér gelijk te geven
Tzal wel zijn...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
uw ideologie zal inderdaad een fascistisch Imperium als voortzetting hebben, dat u daar voor bent te vinden geloof ik best.

Jij denkt dus dat er een democratische staat mogelijk is van zes miljard mensen?
Het zou toch mooi zijn moesten we allemaal samen kunnen één groot land zijn? Inderdaad het is maar een droom hoor... Het kan niet in de praktijk! Net als een communistisch land in de praktijk niet kan (marx wist het maar ook zijn sponsor heeft dat nog geponeert eenmaal zijn "vriend" dood was)!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 13:50   #44
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Hahahaha... en dat haalt u uit...? Eigen bedenking? Eigen gevoelensinmenging?
ik zie je het toch niet ontkrachten he? Ik haal het uit de dagelijkse ervaringen van de brede werkende massas, uit de gazetten waar continu wordt aangekondigd dat dit of dat bedrijf mensen op straat gaat zetten, waar continu wordt gezegd dat er langer, harder en flexibeler moet gewerkt worden, en uit de letterlijke vertaling van 'human resource'.

Citaat:
Tzal wel zijn...
jep.

Citaat:
Het zou toch mooi zijn moesten we allemaal samen kunnen één groot land zijn?
Onder vlag van Coca Cola en McDonalds zeker? Nee, ik zou het helemaal niet mooi vinden. Ik hou van diversiteit, dus ook van meerdere onafhankelijke naties.

Citaat:
Inderdaad het is maar een droom hoor... Het kan niet in de praktijk! Net als een communistisch land in de praktijk niet kan (marx wist het maar ook zijn sponsor heeft dat nog geponeert eenmaal zijn "vriend" dood was)!
jij kan niet aantonen dat het communisme niet kan werken (geef trouwens die citaten van Marx en zijn sponsor eens?). Ik kan wel aantonen dat uw fascistisch rijk van zes miljard mensen per definitie minder democratisch is dan een onafhankelijk land van zes miljoen: in Vlaanderen weegt mijn stem één op zes miljoen, in uw wereldreich slechts één op zes miljard meer. Exit democratische inspraak, enter bureaucratie en corporation power.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 14:11   #45
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

En waarom zouden we dan niet ipv te zitten zeveren over 'volk' gewoon decentralisatie bepleiten, 1 op 6 miljoen vind ik bijv. nog steeds nietszeggend, en als het argument voor die eenheid van 6 miljoen een 'volksidentiteit' is, nog minder.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 14:30   #46
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik zie je het toch niet ontkrachten he? Ik haal het uit de dagelijkse ervaringen van de brede werkende massas, uit de gazetten waar continu wordt aangekondigd dat dit of dat bedrijf mensen op straat gaat zetten, waar continu wordt gezegd dat er langer, harder en flexibeler moet gewerkt worden, en uit de letterlijke vertaling van 'human resource'. .
echt?
Zeker en vast dat het te ontkrachten is; het is verkeerd! U heeft niet veel economische bagage...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Onder vlag van Coca Cola en McDonalds zeker? Nee, ik zou het helemaal niet mooi vinden. Ik hou van diversiteit, dus ook van meerdere onafhankelijke naties. .

Ik eigenlijk ook

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
jij kan niet aantonen dat het communisme niet kan werken (geef trouwens die citaten van Marx en zijn sponsor eens?). Ik kan wel aantonen dat uw fascistisch rijk van zes miljard mensen per definitie minder democratisch is dan een onafhankelijk land van zes miljoen: in Vlaanderen weegt mijn stem één op zes miljoen, in uw wereldreich slechts één op zes miljard meer. Exit democratische inspraak, enter bureaucratie en corporation power.
de allergekende: "All I know is I'm not a Marxist. " van karl marx in eigenste persoon (misschien door overmatig drinken )
en van engels heb dacht ik dat het iets in de aard was van: " het is onmogelijk om de staat helemaal te doen verdwijnen" (maar ik geloof dat u niet direct een engels type fan bent toch spijtig dat die het manifest meeschreef nietwaar... )

dat kan u niet! Uw uitleg is een verkrachting van het woord "democratie"
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 14:59   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
echt?
Zeker en vast dat het te ontkrachten is; het is verkeerd! U heeft niet veel economische bagage...
zeggen 'het is verkeerd' is maar een zeer armzalig argument.

Citaat:
De allergekende: "All I know is I'm not a Marxist. " van karl marx in eigenste persoon (misschien door overmatig drinken )
De context van dat citaat is wel heel belangrijk: Marx was bijzonder kritisch tegenover figuren en strekkingen die zich dogmatisch opstelden en zich het etiket 'zuiver marxistisch' opplakten. Daarom zei hij dat. Voor de rest heeft marx nooit iets gezegd over communistische economie want hij heeft er zich nooit mee bezig gehouden. De enige keren dat hij iets in die richting schreef was naar aanleiding van de Parijse Commune.

Citaat:
en van engels heb dacht ik dat het iets in de aard was van: " het is onmogelijk om de staat helemaal te doen verdwijnen" (maar ik geloof dat u niet direct een engels type fan bent toch spijtig dat die het manifest meeschreef nietwaar... )
????? U raaskalt, u ijlt. Ik geloof trouwens zelf ook niet in het verdwijnen van elke vorm van sociale structuur en authoriteit, want dat zou neerkomen op liberalisme wat een utopie is. En hoe weet u in godsnaam wat ik over Engels denk?

Citaat:
[b]dat kan u niet! Uw uitleg is een verkrachting van het woord "democratie"
omdat gij het zegt?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 15:08   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U leest toch echt niet, hoor. Ik heb van in het begin gesteld dat het woord "volksdemocratie" een draak van een woord is. In mijn laatste bericht heb ik het nogmaals herhaald. Ook de oplossing is reeds langer aangebracht: gebruik gewoon het woord "democratie" in zijn juiste betekenis (zoals trouwens in het woordenboek staat).
De betekenis van democratie is in de loop der jaren natuurlijk geëvolueerd. Toch is een etymologische, ja zelfs genealogische benadering van het concept uiterst zinvol. Democratie betekende oorspronkelijk heerschappij van de dèmos, dat wil zeggen: alle mannelijke medeburgers.

Traditioneel wordt dèmos in het Nederlands vertaald met "volk", maar we moeten daarbij beachten dat het negentiende-eeuwse begrip "natie" de oude Hellenen volledig onbekend was. Wat ze toen onder volkeren verstonden (de Grieken, de Perzen, de Meden, ...) had met de dèmos niets te maken.

Als uitdrukking van het samenvallen met het ethnische volk met een democratisch georganiseerde, politieke gemeenschap van burgers heeft het concept "volksdemocratie" dus wel degelijk zin. Maar in deze betekenis ben ik tegen de volksdemocratie.

De oprichting van burgerlijk-democratische natie-staten viel samen met een bepaalde ontwikkelingsfase van het kapitalisme, die nu voorbijgestreefd is... Al die romantische volksnationalisten zouden mij toch eens moeten verklaren, waarom er voor de opkomst van het kapitalisme (en de romantiek) nooit natiestaten geweest zijn...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 15:15   #49
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS Bekijk bericht
Waarom geven de LSP'ers geen antwoord? Een te moeilijke vraag?

Ach, dat vind ik nu eens gezever. Als mensen/bewegingen/partijen/groepen ... in een dossier eenzelfde 'vijand' hebben, moeten deze - in mijn ogen - samen in dat dossier die 'vijand' kunnen bestrijden. Van mij - maar wie ben ik - zou u dus als SLF'er aan een NSV-betoging tegen het koningshuis kunnen deelnemen.
zo zou het moeten zijn.....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:10   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik voel er anders ook niet veel voor om samen te lopen met lui die schreeuwen van 'linkse ratten rol uw matten'.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:11   #51
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS Bekijk bericht
Graag had ik van het klein extreem links marginaal clubje LSP hun standpunt betreffende het koningshuis in belgië vernomen. Voor deze vraag verwijs ik naar een artikel op hun website.
pluim voor LSP!!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:14   #52
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik voel er anders ook niet veel voor om samen te lopen met lui die schreeuwen van 'linkse ratten rol uw matten'.
Als we een regen van stenen naar onze kop krijgen, kunnen we toch moeilijk gaan reageren met: "Hou het tof!"
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:17   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Van mij zult ge alleszins geen stenen naar uwe kop gesmeten krijgen.

Die spaar ik allemaal voor de dag dat in brussel de guillotine wordt opgesteld
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:20   #54
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Van mij zult ge alleszins geen stenen naar uwe kop gesmeten krijgen.

Die spaar ik allemaal voor de dag dat in brussel de guillotine wordt opgesteld
Onze links-natianalisten op dit forum laten zich vandaag van hun verdraagzaamste kant zien. Opblazen, uitroeien, guillotine etc... Iets dat we moeten weten?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:26   #55
An VdS
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 maart 2005
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Onze links-natianalisten op dit forum laten zich vandaag van hun verdraagzaamste kant zien. Opblazen, uitroeien, guillotine etc... Iets dat we moeten weten?
En antwoord HIER eens op! Of mag/kun/wil je niet?
An VdS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:28   #56
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

We zullen nooit samen met NSV betogen. Dit is Rusland niet. Het kan uiteraard altijd dat we samen op dezelfde plaats ergens zijn om voor of tegen hetzelfde te betogen. Begrijp je?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 december 2006 om 16:30.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:32   #57
An VdS
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 maart 2005
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
We zullen nooit samen met NSV betogen. Dit is Rusland niet. Het kan uiteraard altijd dat we samen op dezelfde plaats ergens zijn om voor of tegen hetzelfde te betogen. Begrijp je?
Dus als NSV tegen het koningshuis zou betogen - een standpunt dat ook uw klein extreem links clubje deelt -, zou u nog liever tegen de betoging van NSV betogen dat uw idealen na te streven. Vreemd! Idealisme dragen jullie blijkbaar niet hoog in het vaandel!

Laatst gewijzigd door An VdS : 21 december 2006 om 16:33.
An VdS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:34   #58
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS Bekijk bericht
Dus als NSV tegen het koningshuis zou betogen - een standpunt dat ook uw klein extreem links clubje deelt -, zou u nog liever tegen de betoging van NSV betogen dat uw idealen na te streven. Vreemd! Idealisme dragen jullie blijkbaar niet hoog in het vaandel!
Het één sluit het ander helemaal niet uit.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:40   #59
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

De LSP is ook tegen de toetreding van Turkije en betoogden tegen onze betoging tegen de toetreding van Turkije. Ach ja, ieder het zijne en dan hebben we ons jaarlijks pleziertje nog eens.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:42   #60
An VdS
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 maart 2005
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het één sluit het ander helemaal niet uit.
Hypocriet! U zou betogen tegen een betoging die betoogt tegen iets waar u ook tegen bent!

Als uw extreem links groepke LSP morgen gaat betogen tegen het koningshuis, zal ik de laatste zijn om tegen te betogen. Integendeel, ik zou zelfs mijn steun betuigen! Dat noem ik idealisme!

Ik begin te begrijpen waarom de PVDA niet met jullie in 1 partij wil fungeren. Jullie zien enkel naar jezelf, zelf als andere hetzelfde doel hebben!
An VdS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be