Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2007, 16:04   #1
New Era
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 april 2006
Berichten: 89
Standaard Filip Deman (discussie): Amerika of Europa?

Beste

Wie is naar uw mening de meest interessante partner om verder mee samen te werken, Amerika of Europa. Beide hebben hun voor- en nadelen, maar tonen elk een andere visie. De pro-agressieve politiek van Amerika die uitkomt voor haar mening tegenover de passieve-agressieve politiek van Europa die geen eensgezinde mening bezit. Want politiek in de 21ste eeuw wordt op internationaal niveau gespeeld en niet meer op nationaal niveau.

mvg

KS
New Era is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 00:29   #2
Tömmchen
Partijlid
 
Tömmchen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Locatie: Vlaanderen (Dietsland)
Berichten: 279
Standaard

Ik vermoed dat zijn antwoord Amerika gaat zijn...
Afwachten maar
__________________
Tömmchen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 00:48   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

ik ben razend benieuwd naar hoe De Man zich hier uit gaat praten, gezien het feit dat de partijachterban nogal hopeloos verdeeld is over deze kwestie.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 08:17   #4
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Ik zou persoonlijk antwoorden : ALLEBEI ! Zolang het onze belangen niet schaadt en wij er baat bij hebben .... Uiteraard maakt Vlaanderen deel uit van het Europese geheel en niet van de Amerikaanse (zionistische) entiteit. In een conflictsituatie dienen wij uiteindelijk altijd de Europese kaart te trekken.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 10:05   #5
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Mooie "cicero-shuffle" hier.

Voor wie kies je? voor A (die heel slecht zijn) of B (die "anders" slecht zijn)...hihihi....

Ik denk eerlijk gezegd dat Filip dat als raspolitieker nogal rap gaat doorhebben....
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 17:52   #6
New Era
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 april 2006
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Voor wie kies je? voor A (die heel slecht zijn) of B (die "anders" slecht zijn)
De keus is snel gemaakt, kies voor 'the lesser of two evils'. Beide keuzes mogen niet enkel bekeken worden op het huidig moment, maar men moet ook kijken wat ze waren en wat ze zullen worden. Europe die z'n expansieve koers blijft volgen desondanks de 'hoge' kosten die er mee gepaard gaan en Amerika die soms ook foute keuzes maakt, maar vaak ook in het belang om wereldleider te blijven, iets dat maar al te graag belicht wordt door de alerte, maar vaak jaloerse andere mogendheden...
New Era is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 18:13   #7
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Ik zou persoonlijk antwoorden : ALLEBEI ! Zolang het onze belangen niet schaadt en wij er baat bij hebben .... Uiteraard maakt Vlaanderen deel uit van het Europese geheel en niet van de Amerikaanse (zionistische) entiteit. In een conflictsituatie dienen wij uiteindelijk altijd de Europese kaart te trekken.
Ik heb toch de indruk dat er velen zijn die graag de nadruk leggen op de *Joods*-Christelijke cultuur van Europa. Dit woordje moet er altijd bij, alhoewel de joden in vergelijking met het christendom maar een kleinere factor hebben gespeeld in de ontwikkeling van Europa en de meeste grote joodse namen uit de laatste drie eeuwen mensen waren die afstand hadden gedaan van hun geloof (Mahler, Schoenberg, Einstein, Spinoza, Marx, Wittgenstein etc...).

Ik denk gewoon dat er in hedendaags Europees rechts twee kampen zijn, degene die (al dan niet reactionair) Europees gezind zijn en diegenen die Israel en de joden te vriend willen zijn in een strijd tegen de islam. De eerste groep is wantrouwig tegenover teveel invloed uit de Israelische hoek, de tweede groep smeert haar graag stroop aan de baard.

Hoe die twee zich gaan verzoenen weet ik niet. De laatste groep is wel in de meerderheid lijkt me.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 19:05   #8
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Feit is dat de joodse manier van leven en de de staat israel veel dichter bij de EU staat dan bvb Turkije...

De meesten die anti-joods zijn hebebn daar geen objectieve criteria voor maar zijn het enkel uit een soort van jaloezie of uit hisctorische gronden.

Anti-islamitisch? Daar zijn duizen én één redenen voor. te beginnen met het feit dat heel de wereld in brand staat en dat zowel boedhisten, christenen als hindoe's dagelijks vermorodn worden doro moslims ... enkel en alleen omdat ze niet-moslim zijn.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 19:43   #9
HFV
Partijlid
 
HFV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 230
Standaard

Wat voor gezever is dat nu zeg

Alsof de joden een Europees volk zouden zijn of zouden aansluiten bij de Europese manier van leven.

Joden zijn net als islamieten vreemdelingen die niet thuishoren in Europa.

Toegegeven, de islamieten zijn ons openlijker vijandig, maar daarom zijn de joden niet minder gevaarlijk, wel integendeel.
De joden zijn gevaarlijker op een geniepiger wijze. Laat ons niet vergeten dat economisch gezien zeer veel grote bedrijven in joodse handen zijn.
Joden zullen zich nooit zien als een deel van een ander volk, maar steeds als jood.

Van een jood zul je minder zichtbaar last hebben dan van de gemiddelde islamiet die je tot het straatgeboefte mag rekenen. Dat de joden zich niet aanpassen kun je duidelijk zien als je de joodse wijk in Antwerpen doorkruist.
Pijpenkrullen en klederdracht die in geen 100 jaar bij onze manier van leven aansluit.

Zowel de jood als de islamiet dient buiten Europa te worden gehouden.
De jood is niet onze "handlanger" tegen het oprukkend islamisme. Door de jood op te vrijen halen we het paard van Troje binnen.
__________________
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 20:32   #10
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Wat voor gezever is dat nu zeg

Alsof de joden een Europees volk zouden zijn of zouden aansluiten bij de Europese manier van leven.

Joden zijn net als islamieten vreemdelingen die niet thuishoren in Europa.

Toegegeven, de islamieten zijn ons openlijker vijandig, maar daarom zijn de joden niet minder gevaarlijk, wel integendeel.
De joden zijn gevaarlijker op een geniepiger wijze. Laat ons niet vergeten dat economisch gezien zeer veel grote bedrijven in joodse handen zijn.
Joden zullen zich nooit zien als een deel van een ander volk, maar steeds als jood.

Van een jood zul je minder zichtbaar last hebben dan van de gemiddelde islamiet die je tot het straatgeboefte mag rekenen. Dat de joden zich niet aanpassen kun je duidelijk zien als je de joodse wijk in Antwerpen doorkruist.
Pijpenkrullen en klederdracht die in geen 100 jaar bij onze manier van leven aansluit.

Zowel de jood als de islamiet dient buiten Europa te worden gehouden.
De jood is niet onze "handlanger" tegen het oprukkend islamisme. Door de jood op te vrijen halen we het paard van Troje binnen.
Tut tut...



Ik heb in Antwerpen de chassidische joden nog niet horen roepen dat ze het westen óf gaan bekeren óf haten óf gaan onderwerpen...
Wanneer was de laatste terroristische aanslag van de Joden?
En God weet hoeveel redenen de joden wel tegen het westen zouden kunnen formuleren.

Vergis U verdomme niet van vijand hoor...terwijl..."hannibal ad portas"...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 20:35   #11
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Ik heb in Antwerpen de chassidische joden nog niet horen roepen dat ze het westen óf gaan bekeren óf haten óf gaan onderwerpen...
Wanneer was de laatste terroristische aanslag van de Joden?
En God weet hoeveel redenen de joden wel tegen het westen zouden kunnen formuleren.

Vergis U verdomme niet van vijand hoor...terwijl..."hannibal ad portas"...
het enige wat je ze kan verwijten is dat ze nogal teruggetrokken zijn en zich amper aanpassen; maar anderzijds zijn ze de tegenpool van de moslims. Ze brengen welvaart ipv het wegzuigen er van; Ze gooien bvb ook niet met ijzeren staaf naar het hoofd van een toevallige vlaamse voorbijganger... blazen geen metro's of bussen op..;
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 20:37   #12
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
... blazen geen metro's of bussen op..;
De moslims hier doen dat toch ook niet.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 20:42   #13
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Wat voor gezever is dat nu zeg

Alsof de joden een Europees volk zouden zijn of zouden aansluiten bij de Europese manier van leven.

Joden zijn net als islamieten vreemdelingen die niet thuishoren in Europa.

Toegegeven, de islamieten zijn ons openlijker vijandig, maar daarom zijn de joden niet minder gevaarlijk, wel integendeel.
De joden zijn gevaarlijker op een geniepiger wijze. Laat ons niet vergeten dat economisch gezien zeer veel grote bedrijven in joodse handen zijn.
Joden zullen zich nooit zien als een deel van een ander volk, maar steeds als jood.

Van een jood zul je minder zichtbaar last hebben dan van de gemiddelde islamiet die je tot het straatgeboefte mag rekenen. Dat de joden zich niet aanpassen kun je duidelijk zien als je de joodse wijk in Antwerpen doorkruist.
Pijpenkrullen en klederdracht die in geen 100 jaar bij onze manier van leven aansluit.

Zowel de jood als de islamiet dient buiten Europa te worden gehouden.
De jood is niet onze "handlanger" tegen het oprukkend islamisme. Door de jood op te vrijen halen we het paard van Troje binnen.
Jij bent tenminste nog een échte, "goede oude" rechtse volksnationalist, net zoals max4westland. Als je mijn posts op dit forum bekijkt, zal je zien dat ik politiek diametraal tegenover jou sta, maar ik bewonder wel je rechtlijnigheid en idealisme evenzeer als ik de hypocrisie van de neoconservatieven minacht.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 03:19   #14
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jij bent tenminste nog een échte, "goede oude" rechtse volksnationalist, net zoals max4westland. Als je mijn posts op dit forum bekijkt, zal je zien dat ik politiek diametraal tegenover jou sta, maar ik bewonder wel je rechtlijnigheid en idealisme evenzeer als ik de hypocrisie van de neoconservatieven minacht.
Die echte, goeie ouwe rechtse volksnationalisten [sic] vertegenwoordigen dan ook een half percentje van de vijfentwintig die voor het Belang stemmen.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 04:29   #15
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Tut tut...




Vergis U verdomme niet van vijand hoor...terwijl..."hannibal ad portas"...
Prachtig... Ik had het niet beter kunnen uitdrukken. Ik volg je volledig!
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 09:26   #16
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Tut tut...



Ik heb in Antwerpen de chassidische joden nog niet horen roepen dat ze het westen óf gaan bekeren óf haten óf gaan onderwerpen...
Wanneer was de laatste terroristische aanslag van de Joden?
En God weet hoeveel redenen de joden wel tegen het westen zouden kunnen formuleren.

Vergis U verdomme niet van vijand hoor...terwijl..."hannibal ad portas"...
als een jood minder geintegreerd is dan een islamiet mag die nog zo braaf zijn, hij is MINDER GEINTEGREERD
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 09:27   #17
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
het enige wat je ze kan verwijten is dat ze nogal teruggetrokken zijn en zich amper aanpassen; maar anderzijds zijn ze de tegenpool van de moslims. Ze brengen welvaart ipv het wegzuigen er van; Ze gooien bvb ook niet met ijzeren staaf naar het hoofd van een toevallige vlaamse voorbijganger... blazen geen metro's of bussen op..;
"welvaart"
met hun diamantensector in hun asociale wijken.
Denkt gij dat wij daar éen procent profijt van hebben

Ze krijgen al genoeg met hun holocaustweengeld
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 09:36   #18
HFV
Partijlid
 
HFV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 230
Standaard

Een tijdje terug stond een interessant dossier betreffende de diamantsector in Knack (denk ik), daaruit bleek dat die grote diamantbedrijven ons fiscaal een verwaarloosbaar procent opleveren aangezien het allemaal constructies zijn om vooral niks te moeten betalen.

Niet dat ik de diamantsector weg wil uit Vlaanderen, maar het economisch belang, via de fiscaliteit, moet je niet overdrijven.
__________________
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 09:54   #19
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
"welvaart"
met hun diamantensector in hun asociale wijken.
Denkt gij dat wij daar éen procent profijt van hebben

Ze krijgen al genoeg met hun holocaustweengeld
Jaloers?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 10:00   #20
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
De moslims hier doen dat toch ook niet.
neen ze planten wel messen in van gogh, gooien een staaf door het hoofd van vlaamse voorbijganger, groepsverkrachten aan de lopende band, schoppen vlamingen dood op bus en tram...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be