Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2016, 21:23   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wat zou je denken van: de producent betaalt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ofwel betaalt de vervuiler, ofwel taxeren we inderdaad alle producten al bij begin of life voor de end of life cost. Zie de electronicaindustrie met recupel.
Voor deelproducten zoals electronica is dat doenbaar.
Voor al de rest: praktisch nogal moeilijk.
en ge weet het: in theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, maar in de praktijk wel.

We willen propere straten, pleinen, natuur.
Waar mogelijk is: slimme oplossingen zoals recupel.
Waar dat niet mogelijk is : voorzien in een systeem van controle: pakkans en straffen die verhelpen aan de verleiding.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 19:42   #42
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
“Het beleid van Vlaams minister voor Leefmilieu Joke Schauvliege tegen zwerfvuil werkt voor geen meter. Het doel was om tegen 2022 een daling van 20 procent na te streven. In de realiteit zien we enkel een toename. Dat komt ervan als je geen werk maakt van een degelijk en structureel beleid”, reageert Vlaams parlementslid Wouter Van Besien (Groen). Ook coalitiepartner N-VA vindt dat het beleid moet worden “aangescherpt”.Bron.
Lol was er een beleid om zwerfvuil tegen te gaan ? Ik dacht het omgekeerde. Kwestie van jobs jobs jobs.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 19:52   #43
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

In Duitsland hebben ze al sinds 2003 het pand systeem, 14 jaar later zijn ze in België hierover nog steeds slechts voorzichtig aan het babbelen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 16:24   #44
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
De strijd tegen zwerfvuil en sluikstortten kostte in 2015 29 euro per Vlaming. Dat blijkt uit een studie in opdracht van afvalmaatschappij OVAM die Apache kon inkijken. De hoeveelheid zwerfvuil is bovendien met 40 procent toegenomen ten opzichte van twee jaar geleden. De resultaten van de studie zijn een serieuze streep door de rekening van OVAM en bieden nieuwe munitie voor de voorstanders van het invoeren van statiegeld op blikjes en plastic flesjes.

Lees meer: https://www.apache.be/2017/04/05/zwe...lijks-29-euro/ © Apache
WTF ik betaal 30 euro per jaar door de schuld van de sluikstorters ? De volgende persoon die ik iets op straat zie weg smijten stamp ik in elkaar godverdomme.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 16:42   #45
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
WTF ik betaal 30 euro per jaar door de schuld van de sluikstorters ? De volgende persoon die ik iets op straat zie weg smijten stamp ik in elkaar godverdomme.
Als je hem laat liggen is dat ook sluikstorten. Dan heb je tenminste waar voor je geld
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 6 april 2017 om 16:43.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 19:13   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Veel afval kan vermeden worden.
Als ik den Hubo kijk, daar kost een plastieken pakje houtschroeven met 20 schroefjes meer dan 2 euro.
In de betere handel heb ik voor dat geld bijna 200 schroeven die verpakt zijn in een kartonnen doosje.

Wie doet daar iets aan?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 06:13   #47
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

doe het zelvers moet je vermijden als de pest
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 06:46   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.248
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Veel afval kan vermeden worden.
Klopt. Een beetje huishoudapparaat zit in een plastiek zak, in bult piepschuim, omgeven door karton, in een plastiek zak....
Citaat:
Als ik den Hubo kijk, daar kost een plastieken pakje houtschroeven met 20 schroefjes meer dan 2 euro.
In de betere handel heb ik voor dat geld bijna 200 schroeven die verpakt zijn in een kartonnen doosje.
Dat weten vrij weinig mensen, en veel hebben er geen boodschap aan, want wie heeft nu 200 dezelfde schroeven nodig?
Citaat:
Wie doet daar iets aan?
Het is iets dat ik al lang voorstel, een standarisatie van verpakkingsmateriaal.
Allemaal dezelfde pottekes en pakjes.
Of gemakkelijk recycleerbaar of proper te verwijderen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 14:57   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
WTF ik betaal 30 euro per jaar door de schuld van de sluikstorters ? .
Zondag in de ronde zag ik heel de dag niets anders dan sluikstorten en er geen enkele boete uitgedeeld.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 11:58   #50
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zondag in de ronde zag ik heel de dag niets anders dan sluikstorten en er geen enkele boete uitgedeeld.
De bezemwagen kuist toch alles op ?
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 13:00   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
De bezemwagen kuist toch alles op ?
En dan is het goed!

Ik dacht dat die halfgoden een voorbeeldfunctie hadden, weeral een illusie armer.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 00:34   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En dan is het goed!

Ik dacht dat die halfgoden een voorbeeldfunctie hadden, weeral een illusie armer.

Inderdaad.
Die mogen blijkbaar ongestraft sluikstorten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 19:41   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zondag in de ronde zag ik heel de dag niets anders dan sluikstorten en er geen enkele boete uitgedeeld.
Hoe ga je als overheid hier beboetend optreden? Dit wordt een giller van formaat!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 21:07   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
WTF ik betaal 30 euro per jaar door de schuld van de sluikstorters ? De volgende persoon die ik iets op straat zie weg smijten stamp ik in elkaar godverdomme.
Ga eens naar Aalst met carnaval. Je zal werk hebben met sluikstorters ineen te stampen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 21:11   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe ga je als overheid hier beboetend optreden? Dit wordt een giller van formaat!
Iedereen die betrapt wordt terwijl hij of zij iets weggooit een boete geven. Niet alleen wie de boete krijgt, maar ook degenen die de boeteszien uitgedeeld worden zullen wel twee keer nadenken voor ze hetzelfde doen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 08:15   #56
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.711
Standaard

Lang bang geweest een boete te krijgen voor sluikstorten, bij het parkeren van m'n oud tweedehandswagentje.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 11:08   #57
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt. Een beetje huishoudapparaat zit in een plastiek zak, in bult piepschuim, omgeven door karton, in een plastiek zak....

Dat weten vrij weinig mensen, en veel hebben er geen boodschap aan, want wie heeft nu 200 dezelfde schroeven nodig?

Het is iets dat ik al lang voorstel, een standarisatie van verpakkingsmateriaal.
Allemaal dezelfde pottekes en pakjes.
Of gemakkelijk recycleerbaar of proper te verwijderen.
De legerstock hier in de buurt verkoopt schroeven per stuk.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 12:55   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Veel afval kan vermeden worden.
Als ik den Hubo kijk, daar kost een plastieken pakje houtschroeven met 20 schroefjes meer dan 2 euro.
In de betere handel heb ik voor dat geld bijna 200 schroeven die verpakt zijn in een kartonnen doosje.

Wie doet daar iets aan?
Ik had eens een stuk of 10 zelftappers (vijzen, ik ken geen an benaming) en nog wat van dat nodig. Bij de boerenijzerwinkel ging dat tot mijn verwondering per gewicht.

Toch denk ik dat de prijs in de doe het zelf winkel economisch te verantwoorden is.
Als de verpakking van hun spullen dan eindelijk eens in de richting zou gaan van ecologisch meer verantwoord maar toch voldoende beschermd tegen vb. diefstal, dan zijn we d'r.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 08:35   #59
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In Gent lachen ze er niet meer mee.
Rechter Jan van den Berghe (geen grap) gaat er zwaar tegen in.
Terecht.

Dat het andere steden tot inspiratie moge dienen!

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...aard-a2667341/
Alle auto's sluikstorten kankerverwekkend afval. Door hun uitlaat. Hopelijk verklaart rechter Jan van den Berghe ALLE auto's verbeurd en kan de staat nog een flinke stuiver verdienen aan oud ijzer.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 08:47   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Iedereen die betrapt wordt terwijl hij of zij iets weggooit een boete geven. Niet alleen wie de boete krijgt, maar ook degenen die de boeteszien uitgedeeld worden zullen wel twee keer nadenken voor ze hetzelfde doen.
Probeer maar eens in een feestvierende menigte van duizenden en duizenden mensen zo te handelen... Dit lukt niet en algauw wordt het een welles-nietesspelletje waarbij grote kans is dat de menigte zich tegen de uitdelers van boetes keert.

Op zulke dagen heeft de politie trouwens wel andere, veel belangrijkere zaken te doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be