Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2017, 21:26   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Alles.
Hoe kom jij erbij dat Zuhal Demir alles bepaalt wat onze Vlaamse en Westerse cultuur uitmaakt ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2017, 22:01   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je kijkt niet ver genoeg.
Vlaanderen (in afwachting) heeft het recht om zelf te beslissen welke de regels zijn voor vreemdelingen om de Vlaamse nationaliteit te verwerven.

Maar hoe de nva dit principe wil ingevuld zien in Vlaanderen, is iets dat de nva bepaalt.

Verder gaat het in deze draad vooral over het verzaken van een dubbele nationaliteit, indien de betrokkene dit wenst.

Eigenlijk zou het best de VN zijn die hier eens een globale soort van resolutie over opmaakt.

Persoonlijk zou ik dan liefst zien dat iedere mens het recht verwerft op een bepaalde nationaliteit bij zijn geboorte;
dat er omstandigheden zijn die het gerechtvaardigd maken dat iemand het recht geven om deze te wijzigen;
maar ook dat er een soort van sympathie-nationaliteit (zie edit onderaan) mag in het leven geroepen worden; modaliteiten ook te bepalen door het land zelf die deze 'gunst' verleent.
en last but not least: dat "vorige" nationaliteiten geen repercussies mogen hebben op de individuele rechten (zoals erfenissen van familieleden buitensporig zwaar belasten; militieplicht voor kinderen/kleinkinderen en wat weet ik nog allemaal.)

Edit: een soort 'ere-burgerschap'. Vb. een kleine van een Vlaming die in Congo geboren wordt, en waarvan beide ouders wensen dat hij de Congolese nationaliteit verwerft omdat ze in Congo wensen te blijven wonen ... bla bla ... maar toch een soort van band met het moederland van een van de ouders/grootouders ...blijft behouden, zonder verdere rechten daaruit te kunnen putten.
Schoof, ik ga met het meeste wat je zegt akkoord. Je pleit eigenlijk voor Verplichte Mensenrechten.
Het probleem is dat landen als Turkije daar hun voeten aan vegen.

Hoe los je dat op: door Turken die Belg willen worden voor de keuze te stellen wat hun vaderland zal zijn en door ze uit de Nato te gooien.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2017, 22:49   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Schoof, ik ga met het meeste wat je zegt akkoord. Je pleit eigenlijk voor Verplichte Mensenrechten.
Het probleem is dat landen als Turkije daar hun voeten aan vegen.

.
Ook Belgie doet dat !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 06:22   #44
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom?
Waarom wat ?
Waarom Turken hun Belgische nationaliteit afnemen of waarom zou Zuhal iets kunnen betekenen in het Turkse politieke gebeuren ?

Dit en alle betogingen, dreigingen, poeha ea van de Turkse gemeenschap tonen aan dat Turken meer Turk zijn dan Belg en we dus beter hun Belgische nationaliteit af nemen en ze naar hun geliefde Turkije terug sturen.

Spijtig voor Zuhal maar zo gaat dat nu eenmaal. In de politiek kijkt men niet naar het individu maar naar groepen en hun stemaantal. Zuhal zal ongetwijfeld vonken geven in Turkije. Ze zal daar met haar libertaire ideeën en krachtige persoonlijkheid de wereld kunnen verbeteren.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 07:17   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe kom jij erbij dat Zuhal Demir alles bepaalt wat onze Vlaamse en Westerse cultuur uitmaakt ?
Je gebruikt ineens een ander werkwoord,
waardoor je een gans andere draai geeft aan dit onderdeel van de discussie.

Dat is achterbaks.
Zo is het zeer onaangenaam om te redetwisten op een forum als het deze.
U zal begrijpen dat ik je even gerust laat.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 10:40   #46
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Waarom wat ?
Waarom Turken hun Belgische nationaliteit afnemen of waarom zou Zuhal iets kunnen betekenen in het Turkse politieke gebeuren ?

Dit en alle betogingen, dreigingen, poeha ea van de Turkse gemeenschap tonen aan dat Turken meer Turk zijn dan Belg en we dus beter hun Belgische nationaliteit af nemen en ze naar hun geliefde Turkije terug sturen.

Spijtig voor Zuhal maar zo gaat dat nu eenmaal. In de politiek kijkt men niet naar het individu maar naar groepen en hun stemaantal. Zuhal zal ongetwijfeld vonken geven in Turkije. Ze zal daar met haar libertaire ideeën en krachtige persoonlijkheid de wereld kunnen verbeteren.
Waarom zouden alle Turken de Belgische Nationaliteit moeten afgenomen worden? Er zijn gegarandeerd genoeg Turken die liever hun Turkse zouden inleveren. De mensen moeten de keuze krijgen en dat is verboden door Erdogan. Een Turk kan zijn Turks paspoort nooit inleveren, hoe geïntegreerd hij ook is, hij blijft Turk tot in der eeuwigheid EN ZE ZIJN ZELFS VERPLICHT OM HUN KINDEREN TURKSE VOORNAMEN TE BLIJVEN GEVEN. Ik durf er mijn klak op verwedden dat Demir , moest ze de keuze hebben haar Turks paspoort per kerende aan Erdogan zou bezorgen.

NB. Ik vrees dat Demir in Turkije geen lang leven in vrijheid zal beschoren zijn...............
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 10:44   #47
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Waarom zouden alle Turken de Belgische Nationaliteit moeten afgenomen worden? Er zijn gegarandeerd genoeg Turken die liever hun Turkse zouden inleveren. De mensen moeten de keuze krijgen en dat is verboden door Erdogan. Een Turk kan zijn Turks paspoort nooit inleveren, hoe geïntegreerd hij ook is, hij blijft Turk tot in der eeuwigheid EN ZE ZIJN ZELFS VERPLICHT OM HUN KINDEREN TURKSE VOORNAMEN TE BLIJVEN GEVEN. Ik durf er mijn klak op verwedden dat Demir , moest ze de keuze hebben haar Turks paspoort per kerende aan Erdogan zou bezorgen.

NB. Ik vrees dat Demir in Turkije geen lang leven in vrijheid zal beschoren zijn...............
Het is om die reden dat ik het voorstel van (indien ik me niet vergis) Vuye en Wouters zo goed vond.

Laat de personen met een dubbele nationaliteit kiezen in welke land ze hun politieke rechten willen uitoefenen: Als ze voor Turkse verkiezingen stemmen, verliezen ze hun stemrecht bij Belgische verkiezingen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 10:48   #48
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het is om die reden dat ik het voorstel van (indien ik me niet vergis) Vuye en Wouters zo goed vond.

Laat de personen met een dubbele nationaliteit kiezen in welke land ze hun politieke rechten willen uitoefenen: Als ze voor Turkse verkiezingen stemmen, verliezen ze hun stemrecht bij Belgische verkiezingen.
Maar hoe kan dit gecontroleerd worden? Matthias Storme stelde dan weer een "tweede stem" voor
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/ge...en-tweede-stem
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 11:08   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Waarom zouden alle Turken de Belgische Nationaliteit moeten afgenomen worden? Er zijn gegarandeerd genoeg Turken die liever hun Turkse zouden inleveren. De mensen moeten de keuze krijgen en dat is verboden door Erdogan. Een Turk kan zijn Turks paspoort nooit inleveren, hoe geïntegreerd hij ook is, hij blijft Turk tot in der eeuwigheid EN ZE ZIJN ZELFS VERPLICHT OM HUN KINDEREN TURKSE VOORNAMEN TE BLIJVEN GEVEN. Ik durf er mijn klak op verwedden dat Demir , moest ze de keuze hebben haar Turks paspoort per kerende aan Erdogan zou bezorgen.

NB. Ik vrees dat Demir in Turkije geen lang leven in vrijheid zal beschoren zijn...............
Voor degenen die nu de dubbele nationaliteit hebben zal het moeilijk zijn. Het is echter perfekt mogelijk om de wet te veranderen zodanig dat men de Belgische nationaliteit verliest als bijvoorbeeld na 1 jaar geen afstand gedaan wordt van de andere nationaliteit.
Ouders die hun kind inschrijven als Turk weten dan wat er zal gebeuren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 12:54   #50
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor degenen die nu de dubbele nationaliteit hebben zal het moeilijk zijn. Het is echter perfekt mogelijk om de wet te veranderen zodanig dat men de Belgische nationaliteit verliest als bijvoorbeeld na 1 jaar geen afstand gedaan wordt van de andere nationaliteit.
Ouders die hun kind inschrijven als Turk weten dan wat er zal gebeuren.
Ook in dat geval: hoe gaan we dat controleren? Ik zou niet verbaasd zijn dat Erdogan daar vierkant zijn voeten aanveegt en zijn burgers een "geheime" Turkse" nationaliteit laat behouden of ze met een vingerknip teruggeeft.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 12:58   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Ook in dat geval: hoe gaan we dat controleren? Ik zou niet verbaasd zijn dat Erdogan daar vierkant zijn voeten aanveegt en zijn burgers een "geheime" Turkse" nationaliteit laat behouden of ze met een vingerknip teruggeeft.
Dat lijkt mij straf: een geheime nationaliteit. Hoe ga je dat legaal organiseren?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 13:06   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat lijkt mij straf: een geheime nationaliteit. Hoe ga je dat legaal organiseren?
Als Turkije deze namiddag beslist dat gij, Dadedinges, vanaf 17.00 uur een Turk zijn, dan hebt gij de Turkse nationaliteit.
Wat gaat gij daar tegen doen ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 13:07   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als Turkije deze namiddag beslist dat gij, Dadedinges, vanaf 17.00 uur een Turk zijn, dan hebt gij de Turkse nationaliteit.
Wat gaat gij daar tegen doen ?
Eens goed lachen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 14:38   #54
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eens goed lachen.
De Turken zullen dat prima vinden hoor. Je onderschat de blinde adoratie van de gemiddelde Turk voor zijn vaderland. Eens Turk, altijd Turk.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 14:54   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je gebruikt ineens een ander werkwoord,
waardoor je een gans andere draai geeft aan dit onderdeel van de discussie..
Ik geef er geen andere draai aan. Blijkbaar kom jij terug op jouw uitlating.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 14:56   #56
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Waarom zouden alle Turken de Belgische Nationaliteit moeten afgenomen worden?
Omdat de Belgische Nationaliteit nooit had gegeven mogen worden aan personen met de Turkse nationaliteit.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 14:56   #57
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Maar hoe kan dit gecontroleerd worden? Matthias Storme stelde dan weer een "tweede stem" voor
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/ge...en-tweede-stem
Indien ik me niet vergis gebeurt de stemming voor Turkse verkiezingen toch in stemlokalen hier in België? In dat geval is het simpel: registratie bij de Belgische overheid om te mogen stemmen in zo'n stemlokaal.

Natuurlijk zal niet alles perfect controleerbaar zijn. Het is echter niet omdat iets niet volledig controleerbaar is, dat het niet strafbaar mag worden gesteld of dat er geen gevolgen aan mogen worden verbonden indien het toch wordt ontdekt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 15:08   #58
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.255
Standaard

2

Laatst gewijzigd door TREBRON : 7 juli 2017 om 15:10.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 15:08   #59
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor degenen die nu de dubbele nationaliteit hebben zal het moeilijk zijn. Het is echter perfekt mogelijk om de wet te veranderen zodanig dat men de Belgische nationaliteit verliest als bijvoorbeeld na 1 jaar geen afstand gedaan wordt van de andere nationaliteit.
Ouders die hun kind inschrijven als Turk weten dan wat er zal gebeuren.
Volgens de Turkse grondwet kan dat niet anders. Turken baren Turken. PUNT.Eender hoeveel Nationaliteiten ze nog gekregen hebben het blijven Turken en staan in het Turkse bevolkingsregister zo genoteerd. Turkije telt zijn bevolkingsaantal niet alleen met de inwoners van Turkije maar ook met al de Turken die in de Turkse enclaves , waaronder België, wonen.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 7 juli 2017 om 15:10.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 15:14   #60
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Omdat de Belgische Nationaliteit nooit had gegeven mogen worden aan personen met de Turkse nationaliteit.
Dat is nu wel een feit maar hoe eraan remediëren? Gegeven is gegeven. Internationaal niet zo simpel. Kijk maar de wetgeving eens na wat er moet gebeuren om de Belgische nationaliteit te verliezen.......
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be