Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2017, 12:13   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard Helpt het om van uw gat te maken op straat ?

Vrije meningsuiting, vrije klederdracht ...

Vrouw schuwt harde woorden niet wanneer ze moslima met nikab ziet: “Je lijkt wel op een brievenbus”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017..._BT=2158280038



Citaat:
Een koppel uit de Londense wijk Feltham kreeg tijdens een bezoek aan een supermarkt van Aldi bakken kritiek te verwerken. Een boze vrouw kon niet verkroppen dat de moslima in het openbaar een nikab droeg. “Je ziet eruit als een brievenbus”, riep ze hen zelfs toe.

De echtgenoot van de moslima startte ook een video-opname tijdens het incident. Ze stonden aan de kassa te wachten toen ze plotseling werden lastiggevallen door de dame. “Walgelijk”, zei ze meermaals tegen het koppel. “Jouw houding is walgelijk”, repliceerde de man onmiddellijk op een opvallend rustige toon.

Dat kon echter niet gezegd worden van de vrouw. Zij bleef onophoudelijk de man terechtwijzen. “Je zou een vreedzaam persoon moeten zijn. Jouw vrouw hoort er niet op die manier bij te lopen. Ze ziet eruit als een brievenbus”, aldus de dame.

Pas na een kleine twee minuten kwam de discussie ten einde. Net voor het einde van het filmpje valt nog te horen hoe een werknemer van de supermarkt de gemoederen kan bedaren. Eerder deze week kwamen de beelden op de Facebook-account terecht van een vriend van het koppel, waar ze inmiddels al duizenden keren werden bekeken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 12:47   #2
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vrije meningsuiting, vrije klederdracht ...

Vrouw schuwt harde woorden niet wanneer ze moslima met nikab ziet: “Je lijkt wel op een brievenbus”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017..._BT=2158280038
het gaat helpen als ik journalistiek afstudeer ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 12:51   #3
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
het gaat helpen als ik journalistiek afstudeer ....
Spannend ... niet vergeten om uw artikels hier te linken he?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 12:55   #4
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Spannend ... niet vergeten om uw artikels hier te linken he?
ik beloof het..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 13:13   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vrije meningsuiting, vrije klederdracht ...

Vrouw schuwt harde woorden niet wanneer ze moslima met nikab ziet: “Je lijkt wel op een brievenbus”
De vergelijking met een brievenbus vind ik wel grappig. Die agressieve dame zal het bij de politiek-correcte journalisten-meute natuurlijk wel verkorven hebben. Maar ik kan voor die ongepaste reactie inhoudelijk wel begrip opbrengen. Want een op dergelijke wijze ingepakte islamitische vrouw geeft aan de rest van de wereld (en vooral aan de mannen) een vestimentair uitgedrukte boodschap: "Jij mag mijn gelaat niet zien want dan zou jij wel eens kunnen geil worden. Je mag evenmin mijn haar zien, want daardoor zou jij eveneens kunnen geil worden". Ik beperk me nu nog tot het haar en het gelaat. Maar veel van die islamitische wandelende kleerhangers dragen ook nog eens systematisch zwarte handschoenen. Wij mannen zouden dus blijkbaar ook kunnen opgehitst worden door de handjes. Om dan maar te zwijgen over de bourka-gevallen.

Kijk, ik vind dat er van dergelijke kledij naar de mannen toe iets beledigend uitgaat. Voor wat nemen zij ons eigenlijk? Als je dan in de media geconfronteerd wordt met de nep-argumenten waarmee de kopvodden dragende jonge meiden komen aandraven (genre: "ik voel mij met mijn hoofddoek vrijer" of "die hoofddoek is een deel van mijn persoonlijkheid") dan komt er bij mij slechts één reactie naar boven: schijnheilige islamitische bullshit!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 13:34   #6
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De vergelijking met een brievenbus vind ik wel grappig. Die agressieve dame zal het bij de politiek-correcte journalisten-meute natuurlijk wel verkorven hebben. Maar ik kan voor die ongepaste reactie inhoudelijk wel begrip opbrengen. Want een op dergelijke wijze ingepakte islamitische vrouw geeft aan de rest van de wereld (en vooral aan de mannen) een vestimentair uitgedrukte boodschap: "Jij mag mijn gelaat niet zien want dan zou jij wel eens kunnen geil worden. Je mag evenmin mijn haar zien, want daardoor zou jij eveneens kunnen geil worden". Ik beperk me nu nog tot het haar en het gelaat. Maar veel van die islamitische wandelende kleerhangers dragen ook nog eens systematisch zwarte handschoenen. Wij mannen zouden dus blijkbaar ook kunnen opgehitst worden door de handjes. Om dan maar te zwijgen over de bourka-gevallen.

Kijk, ik vind dat er van dergelijke kledij naar de mannen toe iets beledigend uitgaat. Voor wat nemen zij ons eigenlijk? Als je dan in de media geconfronteerd wordt met de nep-argumenten waarmee de kopvodden dragende jonge meiden komen aandraven (genre: "ik voel mij met mijn hoofddoek vrijer" of "die hoofddoek is een deel van mijn persoonlijkheid") dan komt er bij mij slechts één reactie naar boven:
Citaat:
schijnheilige islamitische bullshit
!

en privé lopen ze in hun blote kont voor heel de familie voor nonkel en broer en opa enz... iedereen moet er op ... zo gaat dat daar naar het schijnt , ze mogen geen enkel man weigeren... strafbaar anders worden ze gestenigd . Allee heb ik op Tv gezien op documentaire ... neem mij niks kwalijk als ik mis geïnformeerd of misleid ben geweest tjen


wie geraakt daar nog wijs uit...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 3 augustus 2017 om 13:35.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 17:00   #7
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
ik beloof het..
In de geschreven pers dus ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 17:37   #8
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De vergelijking met een brievenbus vind ik wel grappig. Die agressieve dame zal het bij de politiek-correcte journalisten-meute natuurlijk wel verkorven hebben. Maar ik kan voor die ongepaste reactie inhoudelijk wel begrip opbrengen. Want een op dergelijke wijze ingepakte islamitische vrouw geeft aan de rest van de wereld (en vooral aan de mannen) een vestimentair uitgedrukte boodschap: "Jij mag mijn gelaat niet zien want dan zou jij wel eens kunnen geil worden. Je mag evenmin mijn haar zien, want daardoor zou jij eveneens kunnen geil worden". Ik beperk me nu nog tot het haar en het gelaat. Maar veel van die islamitische wandelende kleerhangers dragen ook nog eens systematisch zwarte handschoenen. Wij mannen zouden dus blijkbaar ook kunnen opgehitst worden door de handjes. Om dan maar te zwijgen over de bourka-gevallen.

Kijk, ik vind dat er van dergelijke kledij naar de mannen toe iets beledigend uitgaat. Voor wat nemen zij ons eigenlijk? Als je dan in de media geconfronteerd wordt met de nep-argumenten waarmee de kopvodden dragende jonge meiden komen aandraven (genre: "ik voel mij met mijn hoofddoek vrijer" of "die hoofddoek is een deel van mijn persoonlijkheid") dan komt er bij mij slechts één reactie naar boven: schijnheilige islamitische bullshit!
Ah, Quercus, onze wandelende moraalridder die niet kan aanvaarden dat mensen, in het kader van hun individuele vrijheid, anders handelen en denken dan hij.

"Ik voel mij beledigd", ochotekkes toch.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 17:43   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah, Quercus, onze wandelende moraalridder die niet kan aanvaarden dat mensen, in het kader van hun individuele vrijheid, anders handelen en denken dan hij.

"Ik voel mij beledigd", ochotekkes toch.
Ha zo! Dus jij denkt dat islamitische vrouwen die de nikab of de boerka dragen dat doen als manifestatie van hun "individuele vrijheid"?

Goed zo jongen, blijf vooral gelukkig en sereen in dergelijk soort overtuiging...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 18:15   #10
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ha zo! Dus jij denkt dat islamitische vrouwen die de nikab of de boerka dragen dat doen als manifestatie van hun "individuele vrijheid"?

Goed zo jongen, blijf vooral gelukkig en sereen in dergelijk soort overtuiging...
Totaal verkeerde conclusie, en dan ook verkeerd antwoord.

0/10.

Jij, daarentegen, bevestigt wat ik vertel.

10/10. Voor mij uiteraard.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 3 augustus 2017 om 18:16.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2017, 20:09   #11
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Totaal verkeerde conclusie, en dan ook verkeerd antwoord.

0/10.

Jij, daarentegen, bevestigt wat ik vertel.

10/10. Voor mij uiteraard.
Volstrekt niet. Jij hebt duidelijk een link gelegd tussen de "individuele vrijheid" en die oppressieve kledij.
Als jij nu echt meent dat al die islamitische vrouwen dergelijke outfit uit overtuiging dragen kan ik slechts concluderen dat je getuigt van een grote graad van naïviteit.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2017, 05:58   #12
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah, Quercus, onze wandelende moraalridder die niet kan aanvaarden dat mensen, in het kader van hun individuele vrijheid, anders handelen en denken dan hij.

"Ik voel mij beledigd", ochotekkes toch.
Ontblotingstyrannie vs bedekkingsvrijheid.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2017, 07:08   #13
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
In de geschreven pers dus ?
terug naar school is geen schande ...ik ga daar leren schrijven zonder fouten keutelke .... de leute gaat er dan af zijn voor sommige hier...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2017, 07:31   #14
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Volstrekt niet. Jij hebt duidelijk een link gelegd tussen de "individuele vrijheid" en die oppressieve kledij.
Als jij nu echt meent dat al die islamitische vrouwen dergelijke outfit uit overtuiging dragen kan ik slechts concluderen dat je getuigt van een grote graad van naïviteit.
Het gebruik van het woordje 'al' bewijst mijn stelling.
Nog steeds 0/10 dus.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 19:30   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vrije meningsuiting, vrije klederdracht ...

Vrouw schuwt harde woorden niet wanneer ze moslima met nikab ziet: “Je lijkt wel op een brievenbus”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017..._BT=2158280038
Aan jouw reactie te zien helpt van zijn/haar gat maken op straat wel degelijk. (Hoe denk je dat Belgique van Nederland werd afgescheurd? Of hoe Leuven Vlaams is geworden?)
Jammer genoeg maken de maffe lamme goedzakken van Vlamingen al véél telang niet meer massaal van hun gat op straat. Niet alleen over en tegen de religieuze kleding van onaangepaste mohamedanen maar ook over en tegen de zakkenvullerij en het schandelijke bestelen van gewone burgers door de voltallige politieke elite.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 augustus 2017 om 19:47.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 19:45   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het gebruik van het woordje 'al' bewijst mijn stelling.
Nog steeds 0/10 dus.
Het gaat hier over het dragen van kleding die vrouwen opgelegd wordt door het mansvolk dat hen een achterlijke godsdienst inprentte en de vrije meningsuiting. Die discussie vermijdt jij als de pest. Op enkele zeldzame uitzonderingen na dragen mensen die vanaf hun geboorte gehersenspoeld worden ook nadat ze naar een vrije(re) wereld zijn gevlucht wat hen hun leven lang werd ingeprent. Het is zo goed als onmogelijk om geïndoctrineerde mensen van hun religieuze waanideeën af te helpen. Dat geldt niet alleen voor moslims.

Jij krijgt een drievoudige 0 op tien voor jouw stelling.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2017, 22:36   #17
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Als dat onding zou moeten dienen om hun 'individuele vrijheid' te benadrukken, dan zou elke zelfbewuste niet-moslima dat dragen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 10 augustus 2017 om 22:39.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 14:04   #18
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het gaat hier over het dragen van kleding die vrouwen opgelegd wordt door het mansvolk dat hen een achterlijke godsdienst inprentte en de vrije meningsuiting. Die discussie vermijdt jij als de pest. Op enkele zeldzame uitzonderingen na dragen mensen die vanaf hun geboorte gehersenspoeld worden ook nadat ze naar een vrije(re) wereld zijn gevlucht wat hen hun leven lang werd ingeprent. Het is zo goed als onmogelijk om geïndoctrineerde mensen van hun religieuze waanideeën af te helpen. Dat geldt niet alleen voor moslims.

Jij krijgt een drievoudige 0 op tien voor jouw stelling.
Het klopt dat je religieuze waanideeën die jonge kinderen worden ingeprent er later slechts heel moeilijk uit krijgt en hoe lager de scholingsgraad van het individu en hoe groter de sociale druk van de eigen gemeenschap, hoe moeilijker dat is.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 14:09   #19
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Is het overigens de bedoeling dat we onze eigen posts/meningen/stellingen en die van anderen punten geven hier?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen

Laatst gewijzigd door No Apologies : 11 augustus 2017 om 14:10.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 14:43   #20
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Om Uw zaak waarvoor je van je gat maakt vooruit te helpen, helpt het niet, maar het helpt misschien om van wat frustraties af te raken...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be