Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2008, 09:07   #1
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard Eikel



Citaat:
Eikels zijn eetbaar, maar met de eikels van hier in ’t bos zou je spijsverteringsstelsel heel veel moeite hebben door het hoge gehalte aan looizuur. Er zijn een kleine 500 soorten eik, maar er is er maar één die als Truffel Eik door ’t leven gaat: de Quercus robar of Engelse eik.
Jammer , ze zeggen niets over eikels in't stad ...

Enfin , van't weekend nog eens 't bos in en gaan rapen se , hebben we weer knutselmateriaal ...

Iemand op't forum al eens eikelkoffie gemaakt ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:10   #2
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht



Jammer , ze zeggen niets over eikels in't stad ...

Enfin , van't weekend nog eens 't bos in en gaan rapen se , hebben we weer knutselmateriaal ...

Iemand op't forum al eens eikelkoffie gemaakt ???
Nee maar wel een eikelslinger
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:12   #3
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Nee maar wel een eikelslinger



'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:15   #4
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Iemand op't forum al eens eikelkoffie gemaakt ???
Thee is voor eikels, dus euhmmm... Ja?

Nee, serieus, wist zelfs niet dat da mogelijk was
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:18   #5
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Thee is voor eikels, dus euhmmm... Ja?

Nee, serieus, wist zelfs niet dat da mogelijk was
Mja , 'k heb lang geleden al wat aan't neuzen geweest, en die "erzatskoffie" schijnt veel gebruikt te zijn in den oorlog en zo ook ...
't Enige da'k ni weet is of je dat zomaar kan maken zonder een deftige dosis vergif binnen te krijgen ...

't Lijkt me wel iets om dat eens te maken , de kinderen rapen graag kastanjes en eikels, de kastanjes kan je poffen, maar eikels ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:21   #6
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht



'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,'k Ga ni vragen wat het is en wat dat met eikels doet,
Oké dan ga ik niet zeggen wat dat is en wat dat met eikels doet he! Ik wil niet in herhaling vallen
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:30   #7
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Mja , 'k heb lang geleden al wat aan't neuzen geweest, en die "erzatskoffie" schijnt veel gebruikt te zijn in den oorlog en zo ook ...
't Enige da'k ni weet is of je dat zomaar kan maken zonder een deftige dosis vergif binnen te krijgen ...

't Lijkt me wel iets om dat eens te maken , de kinderen rapen graag kastanjes en eikels, de kastanjes kan je poffen, maar eikels ...
Ik zit me hier onozel te zoeken, maar lijk niets te vinden.
'k weet wel al dat je dat kan krijgen van A.Vogel (of hoe noemt da weer).
Maar dat is poeder die je bij gewone koffie moet doen.
Ik zoek eens wat verder
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:35   #8
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Oké dan ga ik niet zeggen wat dat is en wat dat met eikels doet he! Ik wil niet in herhaling vallen



Jamaar zeg , mss willen andere forummers dat wel weten hé ...(ikke ni hé)
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:37   #9
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik zit me hier onozel te zoeken, maar lijk niets te vinden.
'k weet wel al dat je dat kan krijgen van A.Vogel (of hoe noemt da weer).
Maar dat is poeder die je bij gewone koffie moet doen.
Ik zoek eens wat verder
Voor zover ik het weet gaven ze dat in breendonk en zo ook ...
't Zijn ammel dingen die eens uit te proberen zijn hé , je zou ze kunnen roosteren (na ze een paar keer te spoelen en te laten weken om de giftige stoffen er uit te halen)...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:39   #10
schaduw
Gouverneur
 
schaduw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: in een vuiligheid van huizen en straten en verkeer
Berichten: 1.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Mja , 'k heb lang geleden al wat aan't neuzen geweest, en die "erzatskoffie" schijnt veel gebruikt te zijn in den oorlog en zo ook ...
't Enige da'k ni weet is of je dat zomaar kan maken zonder een deftige dosis vergif binnen te krijgen ...

't Lijkt me wel iets om dat eens te maken , de kinderen rapen graag kastanjes en eikels, de kastanjes kan je poffen, maar eikels ...
Witloofwortel of chicorei.
__________________
Uit willekeur geboren en tot niets bestemd, weef ik al jaren aan mijn doodshemd. (H.Hensen)
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:53   #11
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht



Jamaar zeg , mss willen andere forummers dat wel weten hé ...(ikke ni hé)
vragen staat vrij
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:19   #12
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.329
Standaard

__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:41   #13
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik zoek eens wat verder
Aha ... Een weekendbezigheid gevonden se ...
Citaat:
De nepkoffie smaakt niet naar koffie, dus als je dat wel verwacht wordt het een teleurstelling. Je moet er lol in hebben.

Je hebt nodig:
een willekeurige hoeveelheid eikels

Kook de eikels ongeveer een kwartier in water.
Schil en splijt de eikels en laat ze een paar dagen drogen. Maal het vruchtvlees in een koffiemolen en rooster het maalsel onder een gril totdat het een donkerbruine kleur heeft. Niet laten verbranden!
Een eetlepel van de ‘koffie’ in een grote beker doen, kokend water erop en roeren. Eventueel warme opgeklopte melk erbij, voor superverantwoorde koffie van eigen bodem.
http://smulmaarmee.annabee.net/archives/45

Lijkt me toch leuk om er mee bezig te zijn ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:57   #14
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Toch opletten dat, met uw eikels, den deze niet in huis, laat staan in uw bed, geraakt :

Naam: eikelmuis.bmp
Bekeken: 266
Grootte: 659,2 KB
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:15   #15
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Prachtig moment in die film...
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be