Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2004, 16:27   #1
§tijn
Burgemeester
 
§tijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Paul van Buitenen was uitermate opgetogen over het goede resultaat van zijn Europa Transparant. "Ik ga met een grijns terug naar Brussel", luidde het. Van Buitenen wees erop dat hij zijn twee zetels heeft behaald hoewel hij maar weinig geld had voor zijn verkiezingscampagne. "Het kan ook niet liggen aan mijn uiterlijk", voegde hij eraan toe.

Van Buitenen staat te trappelen om zijn karwei in Brussel te beginnen. "Ik begin daar met schoonmaken, want het bestuur dat daar nu zit, hebben de mensen niet verdiend". Van Buitenens onthullingen over fraude en vriendjespolitiek in Brussel leidden in 1999 tot de dramatische val van de toenmalige Europese Commissie, het dagelijkse bestuur van de Europese Unie.
Dat is toch wel een verassing, een partij die toch enkele maanden terug onbestaand was, haald nu plots 2 zetels, zelfs 1 meer dan D'66 die al decennia lang meedingt bij de verkiezingen. Natuurlijk was het Van Buitenen die de hele zaak instand houdde met zijn opzienbare ontdekkingen.
Maar in welke fractie zal deze partij gaan zetelen?
§tijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 16:32   #2
Nathan
Burger
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Locatie: Europa
Berichten: 103
Standaard

Ik gok op de EDD. Dat is de partij die het meeste bezig is met transparantie en democratisering van de Europese instellingen. Plus van Buitenen en Bondi kennen elkaar dacht ik...

Groeten Nathan
__________________
Aantekeningen, Webschrift voor kritische politiek.
Nathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 17:42   #3
neruda
Banneling
 
 
neruda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 1.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Citaat:
Paul van Buitenen was uitermate opgetogen over het goede resultaat van zijn Europa Transparant. "Ik ga met een grijns terug naar Brussel", luidde het. Van Buitenen wees erop dat hij zijn twee zetels heeft behaald hoewel hij maar weinig geld had voor zijn verkiezingscampagne. "Het kan ook niet liggen aan mijn uiterlijk", voegde hij eraan toe.

Van Buitenen staat te trappelen om zijn karwei in Brussel te beginnen. "Ik begin daar met schoonmaken, want het bestuur dat daar nu zit, hebben de mensen niet verdiend". Van Buitenens onthullingen over fraude en vriendjespolitiek in Brussel leidden in 1999 tot de dramatische val van de toenmalige Europese Commissie, het dagelijkse bestuur van de Europese Unie.
Dat is toch wel een verassing, een partij die toch enkele maanden terug onbestaand was, haald nu plots 2 zetels, zelfs 1 meer dan D'66 die al decennia lang meedingt bij de verkiezingen. Natuurlijk was het Van Buitenen die de hele zaak instand houdde met zijn opzienbare ontdekkingen.
Maar in welke fractie zal deze partij gaan zetelen?
Only in The Netherlands..the land of delusion...idee voor België ..DPvdVM ??
De Partij v/d Vrijemeningsuiting ? (VB ..the second generation ?)
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 17:47   #4
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Een jurk is ook niet transparant.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 17:58   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Er zouden er zo meer moeten zijn. Dit Europa is zowat de grootste bedreiging voor onze democratie, veel groter dan Vlaams Blokken of Moslimterroristen.

Citaat:
Een jurk is ook niet transparant.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 08:44   #6
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Ik denk dat Europa best transparant is, op voorwaarde dat je de moeite doet om het te leren kennen.
De vergelijking met de jurk blijft geldig.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 15:40   #7
Nathan
Burger
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Locatie: Europa
Berichten: 103
Standaard

Als Europa transparant zou zijn kijk dan eens naar www.bonde.com en lees 'Mamma Mia'. In een transparant Europa zou er niet zoveel fraude zijn als nu het geval is. In een transparant Europa zou het mogelijk moeten zijn om alle teksten van de raad, de commisie en het parlement op te vragen, dat is nu niet het geval... (in gevalle van staatsveiligheid kan ik het begrijpen, niet wanneer het over landbouw gaat!) Het is zelfs zo, als het Parlement onderhandelt met de raad hebben ze zelfs niet altijd de echte versie...
In Zweden hebben de mensen het grondwettelijke recht om alles te kunnen zien waar de overheid mee bezig is, in princippe geldt dit ook voor Europa, maar toch krijgen ze geen toegang. Europa's wetten, richtlijnen gaan boven de grondwet, dit is een zeer gevaarlijk gegeven...

Groeten Nathan,
Kritisch Eurofederalist en Liberaal
__________________
Aantekeningen, Webschrift voor kritische politiek.
Nathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 13:09   #8
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Fraude is er overal. In de gemeente, de provincie, het gewest, het land, de suprastaat, ... het is des mensen. Gewoon een kwestie van correcte controlsytemen.

Ik vind dat wij over het algemeen veel te veel openheid verwachten van de overheid. Ze worden zo open dat het dreigen deurmatten te worden. Vergelijk dat eens met het befrijfsleven, daar die complete geslotenheid, die geheimdoenerij, die enge einzelgangerij. Daar mag het wat meer open.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 14:02   #9
Nathan
Burger
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Locatie: Europa
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Fraude is er overal. In de gemeente, de provincie, het gewest, het land, de suprastaat, ... het is des mensen. Gewoon een kwestie van correcte controlsytemen.

Ik vind dat wij over het algemeen veel te veel openheid verwachten van de overheid. Ze worden zo open dat het dreigen deurmatten te worden. Vergelijk dat eens met het befrijfsleven, daar die complete geslotenheid, die geheimdoenerij, die enge einzelgangerij. Daar mag het wat meer open.
Hoe ga je controle doen op fraude als degene die de onderzoeken doen geen toegang krijgen tot de juiste gegevens? De situatie nu is de volgende, als er fraude controles zijn in de commisie gebeurt dat door de commisie zelf. Dit is geen goed idee, het parlement zou dit moeten kunnen doen!
Een bedrijf dient zichzelf en de aandeelhouders, de overheid dient iedereen! In een bedrijf is het normaal dat niet iedereen toegang heeft tot alles, want er is veel concurrentie enzo, maar de overheid heeft geen concurrentie, dus er is helemaal geen nood om alles zo gesloten te houden (tenzij inzake defensie).

Groeten Nathan,
__________________
Aantekeningen, Webschrift voor kritische politiek.
Nathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 20:42   #10
FT
Provinciaal Statenlid
 
FT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Locatie: Rand
Berichten: 638
Standaard

Ook in Oostenrijk wint de partij van een Europese klokkenluider sterk.
__________________
CD&V/NV-A 15de plaats Kamer BHV
FT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 23:30   #11
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan
Hoe ga je controle doen op fraude als degene die de onderzoeken doen geen toegang krijgen tot de juiste gegevens? De situatie nu is de volgende, als er fraude controles zijn in de commisie gebeurt dat door de commisie zelf. Dit is geen goed idee, het parlement zou dit moeten kunnen doen!
Een bedrijf dient zichzelf en de aandeelhouders, de overheid dient iedereen! In een bedrijf is het normaal dat niet iedereen toegang heeft tot alles, want er is veel concurrentie enzo, maar de overheid heeft geen concurrentie, dus er is helemaal geen nood om alles zo gesloten te houden (tenzij inzake defensie).

Groeten Nathan,
Europa is transparant genoeg.
Het zijn een deel van de burgers die te lui en/of te dom zijn om het te leren kennen.

Bedrijven dienen de maatschappij te dienen, in wiens matrix hun reden van bestaan ligt.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2004, 17:31   #12
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FT
Ook in Oostenrijk wint de partij van een Europese klokkenluider sterk.
Heb ik ook gehoord. Een Oostenrijkse klokkenluider haalt 14% en ook 2 zetels. Dat wordt dus een fractie.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2004, 20:04   #13
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Bedrijven dienen de maatschappij te dienen, in wiens matrix hun reden van bestaan ligt.
ik heb anders wel de indruk dat Europa op maat van de bedrijven gemaakt is.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 17:25   #14
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Ik hoop dat het Eurosceptisme zich enkel afspeelt op de politieke eenmaking, want de economische eenmaking brengt practisch niets als voordelen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 21:31   #15
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik hoop dat het Eurosceptisme zich enkel afspeelt op de politieke eenmaking, want de economische eenmaking brengt practisch niets als voordelen.
Over Eurosceptici gesproken: Kilroy Silk (bekend van zijn vroegere talkshow op BBC) heeft met zijn UK Independence partij naar het schijnt een zeer behoorlijk resultaat gehaald, weet iemand daar meer over?



Groot Bakkes
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 09:50   #16
§tijn
Burgemeester
 
§tijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik hoop dat het Eurosceptisme zich enkel afspeelt op de politieke eenmaking, want de economische eenmaking brengt practisch niets als voordelen.
Over Eurosceptici gesproken: Kilroy Silk (bekend van zijn vroegere talkshow op BBC) heeft met zijn UK Independence partij naar het schijnt een zeer behoorlijk resultaat gehaald, weet iemand daar meer over?



Groot Bakkes
Idd, zijn partij mag amper liefst 9 afgevaardigden sturen, en als je weet dat de partij maar één programmapunt had: de V.K. onmiddellijk uit de EU! En de partij gaat in de EDD-fractie zetelen.
§tijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 15:52   #17
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn

Idd, zijn partij mag amper liefst 9 afgevaardigden sturen, en als je weet dat de partij maar één programmapunt had: de V.K. onmiddellijk uit de EU! En de partij gaat in de EDD-fractie zetelen.
En wat gaan ze voor de rest doen in Brussel? Profiteren van de onkostenvergoedingen?
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 19:18   #18
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes

Over Eurosceptici gesproken: Kilroy Silk (bekend van zijn vroegere talkshow op BBC) heeft met zijn UK Independence partij naar het schijnt een zeer behoorlijk resultaat gehaald, weet iemand daar meer over?



Groot Bakkes
Idd, zijn partij mag amper liefst 9 afgevaardigden sturen, en als je weet dat de partij maar één programmapunt had: de V.K. onmiddellijk uit de EU! En de partij gaat in de EDD-fractie zetelen.
Dat is inderdaad veel, als ik me niet vergis mogen de Walen in het totaal maar 10 afgevaardigden sturen, dan heeft die vent inderdaad wel een monsterscore.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 09:20   #19
§tijn
Burgemeester
 
§tijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Berichten: 514
Standaard

Maar de lijstrekker was die ene BBC-presentator die een paar maanden geleden ontslagen was omdat hij de islam een terreurreligie vond en zo. Skilroy dacht ik dat z'n naam was.
§tijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 10:06   #20
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Maar de lijstrekker was die ene BBC-presentator die een paar maanden geleden ontslagen was omdat hij de islam een terreurreligie vond en zo. Skilroy dacht ik dat z'n naam was.
Robert Kilroy-Silk heet hij. Kilroy-Silk, een voormalig parlementslid van de regerende Labour Party, omschreef Arabieren als plegers van zelfmoordaanslagen, handenafhakkers en vrouwenmishandelaars. De kop van zijn artikel luidde 'We zijn Arabieren niets verschuldigd'. Daarin vroeg hij zich af of Arabische naties ooit iets hadden bijgedragen tot de beschaving.
Ondertussen heeft hij zijn "diepe spijt" over het artikel betuigd, en zegt hij dat dit als reactie was op het verzet tegen de Amerikaanse inval in Irak.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be