Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 18 februari 2006, 14:08   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Je mag me altijd tonen waar ik de islam verdedig . Of is het feit dat ik het VB niet genegen ben, al voldoende om tot die conclusie te komen ??
Ach neen, Je 'verdedigt' de islam niet. Het gewelddadige misbruik van de katholieke machthebbers staat voor jou immers nog altijd op nummer één...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 14:15   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wees maar allemaal bange mietjes en stem maar op het VB.
dankuwel merci zegt het VB.

wat zou het toch vreselijk zijn voor het VB als de vlaamse autochtonen niet zo'n mietjes waren maar in plaats daarvan mensen die mekaar helpen als ze zien dat iemand lastig gevallen wordt.
moet best een enge gedachte zijn voor een partij die parasiteert op angst en individualisme.
Je bedoelt dat jij klaarstaat om al die vrouwen te helpen die worden lastig gevallen omdat ze zich ongesluierd door bepaalde Brusselse wijken durven bewegen?
JIJ zult even de meisjes verdedigen tegen 'Afrikaanse' verkrachters die zo 'mietjesachtig' zijn dat ze hun 'uitverkorenen' enkel in groepsverband durven verkrachten?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 februari 2006 om 14:16.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 14:26   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Je mag me altijd tonen waar ik de islam verdedig .
Ik denk dat Knuppel hier een en ander op één hoop gooit.
Je kan perfect de Islam bekritiseren als een achterhaalde hoop nonsens, maar toch het recht verdedigen om die religie te verkondigen.
Dat laatste is niet zozeer de Islam verdedigen, maar het recht op vrije meningsuiting vooropstellen wat in al zijn konsekwenties ook voor moslims dient te gelden.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 februari 2006, 14:27   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat jij klaarstaat om al die vrouwen te helpen die worden lastig gevallen omdat ze zich ongesluierd door bepaalde Brusselse wijken durven bewegen?
JIJ zult even de meisjes verdedigen tegen 'Afrikaanse' verkrachters die zo 'mietjesachtig' zijn dat ze hun 'uitverkorenen' enkel in groepsverband durven verkrachten?
Er is een verschil tussen misdaden plegen (steaming, aanranding, verkrachting) en een religie verkondigen.
Iemand die misdoet, is een crimineel, ongeacht zijn relgie.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 februari 2006, 15:10   #25
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Wie bang is krijgt slaag...
Tegendradigaard is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:06   #26
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Bent u bang voor de islam?

Door CARL MUREAU en PATRICK POUW


ROTTERDAM - De cartoonrellen leiden in Nederland tot een groeiende angst voor de islam. Zo blijkt uit opinieonderzoek van het bureau R&M Matrix in opdracht van het AD.

Foto CATHAL MCNAUGHTON/PA


,,Het is wel eng geworden,’’ klinkt het. Van de 750 ondervraagden is ruim 44 procent banger geworden voor een wereldwijde botsing tussen de islam en het westen. Vrouwen blijken angstiger dan mannen.

Een meerderheid ziet de islam als een vrouwonvriendelijke, intolerante en humorloze godsdienst. Ruim de helft vindt dat democratie en islam niet samengaan. Ruim 40 procent spreekt van een gewelddadige godsdienst.

De islam heeft een groot imagoprobleem, reageert Ayhan Tonca, voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO). ,,Het is ons pakkie-an om dat beeld te veranderen. Maar beeldvorming is heel lastig te bestrijden. Alles wat je goed doet, wordt tenietgedaan door één vlag die waar ook ter wereld in de brand wordt gestoken.’’

Uit het onderzoek blijkt dat mensen vooral de toekomst vrezen. Slechts een kleine minderheid, ruim 10 procent, vindt dat zijn leven nu al is veranderd door recente incidenten rondom de islam.

,,Zij denken dat ze zich alles kunnen permitteren,’’ zeggen ondervraagden. ,,Het is wel eng geworden.’’ En: ,,Ik ben bang dat mijn kleinkinderen straks in een islamitisch land moeten leven.’’

CMO-voorzitter Tonca, officieel gesprekspartner van de overheid, hoopt nog steeds op begrip. ,,Men mag niet vergeten dat moslims al veertig jaar in Nederland leven. Pas de laatste jaren zitten we in een geweldsspiraal, waarbij het geloof misbruikt wordt door terroristen. Zij bereiken hun doel: angst en verdeeldheid zaaien.’’

Makkelijke oplossingen ziet hij niet. ,,We hebben er wel eens aan gedacht om professionals in te huren om een pr-campagne op te zetten om de islam positiever in beeld te brengen. Maar je lost het niet op. Want het slechte imago van de islam is een mondiaal probleem.’’
Bron A.D .nl.

Ik heb al lang bang van de islam
Ik ben niet bang van de islam.
De islam zal moet en zal bang worden van mij.
voicelesscharlie is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:09   #27
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Ja, ik ben Islamofoob.
Wie niet trouwens, voor een duivelse religie die afstamt uit een duister verleden.
Maar kan ik dat wel zeggen zonder voor het gerecht te worden getrokken?
Pffffffff voor het gerecht, da moete ze es probere. Tis een vrij land en een gezonde angst voor zoiets is niet verkeerd. Maar laat u nie bang maken door gasten die zowat zeggen, das gewoon chantage om mensen het zwijgen op te leggen. En een fobie is een ongezonde niet reeële angst voor iets, dus dat heeft hier nix met fobie te maken.
As mijn collega indertijd ook islamofoob was geweest was ze er niet ingetrapt om met ne moslim te trouwen en later steeds met blauwe plekken op werk te komen. Zis intussen gesccheiden, maar nog bang, achter 3 jaar. Kunde voorstellen. Pfffffffff en dan durven ze mensen islamofobie verwijten.
Tegen die zeg ik: Zalig de naiëven want ze zullen dhimmi's genoemd worden. (analoog aan de bergrede van Jezus)
Mij maken ze ook geen blaaskes meer wijs.
stropkeuh is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:20   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.772
Standaard

.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 februari 2006 om 16:29.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:20   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.772
Standaard

.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 februari 2006 om 16:29.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:20   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.772
Standaard

.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 februari 2006 om 16:28.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:20   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.772
Standaard

.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 februari 2006 om 16:28.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:20   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik denk dat Knuppel hier een en ander op één hoop gooit.
Je kan perfect de Islam bekritiseren als een achterhaalde hoop nonsens, maar toch het recht verdedigen om die religie te verkondigen.
Dat laatste is niet zozeer de Islam verdedigen, maar het recht op vrije meningsuiting vooropstellen wat in al zijn konsekwenties ook voor moslims dient te gelden.
Sorry hoor Staaf, maar ik zag Pietje nergens de islam bekritiseren. Hij slaat die bal meestal terug door er de katholieke onzin tegenover te stellen. Dat komt dus op hetzelfde neer, namelijk dat je van de islam geen kwaad wil horen.

Het recht op vrije meningsuiting wordt overigens door NIEMAND geschonden behalve door de moslims overal ter wereld. NIEMAND heeft al ooit gebouwen bestormd, auto's vernield en een prijs uitgeloofd voor de moordenaar van ongewenste cartoonisten. Dit als middel om zelfcensuur af te dwingen. Niemand behalve....juist ja.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 februari 2006 om 16:27.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:20   #33
Smurfje
Gouverneur
 
Smurfje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Houtland
Berichten: 1.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Pffffffff voor het gerecht, da moete ze es probere. Tis een vrij land en een gezonde angst voor zoiets is niet verkeerd. Maar laat u nie bang maken door gasten die zowat zeggen, das gewoon chantage om mensen het zwijgen op te leggen. En een fobie is een ongezonde niet reeële angst voor iets, dus dat heeft hier nix met fobie te maken.
As mijn collega indertijd ook islamofoob was geweest was ze er niet ingetrapt om met ne moslim te trouwen en later steeds met blauwe plekken op werk te komen. Zis intussen gesccheiden, maar nog bang, achter 3 jaar. Kunde voorstellen. Pfffffffff en dan durven ze mensen islamofobie verwijten.
Tegen die zeg ik: Zalig de naiëven want ze zullen dhimmi's genoemd worden. (analoog aan de bergrede van Jezus)
Mij maken ze ook geen blaaskes meer wijs.
Hij geeft gewoon toe dat hij een fobie heeft, of mag dat ook niet meer?

Laatst gewijzigd door Smurfje : 18 februari 2006 om 16:21.
Smurfje is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:22   #34
Smurfje
Gouverneur
 
Smurfje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Houtland
Berichten: 1.336
Standaard

Pietje nuanceert de boel een beetje.
Dat ééntonig geklaag hier is ook maar saai.

Laatst gewijzigd door Smurfje : 18 februari 2006 om 16:23.
Smurfje is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:35   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Er is een verschil tussen misdaden plegen (steaming, aanranding, verkrachting) en een religie verkondigen.
Iemand die misdoet, is een crimineel, ongeacht zijn relgie.
Uiteraard.
Het was dan ook een antwoord hierop:

Citaat:
als de vlaamse autochtonen niet zo'n mietjes waren maar in plaats daarvan mensen die mekaar helpen als ze zien dat iemand lastig gevallen wordt.
Maar Mitgard zal zelf beslist geen mietjes zijn en als eerste vrouwen helpen die lastig gevallen worden omdat ze zich te 'westers' kleden, en daarom toch maar gelijk worden gesteld met hoeren door onze immer verdraagzame moslimbroeders.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:36   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Pietje nuanceert de boel een beetje.
Dat ééntonig geklaag hier is ook maar saai.
Juist ja.
Zoals jij de boel weet te 'nuanceren'.

Als
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:36   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Pietje nuanceert de boel een beetje.
Dat ééntonig geklaag hier is ook maar saai.
Juist ja.
Zoals jij de boel weet te 'nuanceren'.

Als het
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:36   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Pietje nuanceert de boel een beetje.
Dat ééntonig geklaag hier is ook maar saai.
Juist ja.
Zoals jij de boel weet te 'nuanceren'.

Als het over de
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:36   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Pietje nuanceert de boel een beetje.
Dat ééntonig geklaag hier is ook maar saai.
Juist ja.
Zoals jij de boel weet te 'nuanceren'.

Als het over
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 februari 2006, 16:37   #40
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje Bekijk bericht
Hij geeft gewoon toe dat hij een fobie heeft, of mag dat ook niet meer?
Denk da ge me nie goe verstaan hebt. Tuurlijk mag hij fobie hebben da zeg ik just. Maar voeg toe dat fobie misbruik wordt om mensen die terecht zorgen of bang zijn voor islam de mond te snoeren.
Angst of zorgen over islam is geen fobie want die zorg of angst is terecht, en degenen die dat ontkennen en de islam zo mooi voorstellen zijn de naiëven of hypocrieten die tegen beter weten in de boel belazeren.
stropkeuh is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be