Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2016, 13:59   #39781
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Voor zover ik weet, kun je om Belg te worden alle talen spreken .
Het Belgische volk is multicultureel en de Belgische staat is een multinational.
Als het anders is, dan moeten de Belgen hier dit maar uitleggen.
Het Oosten zal het zeker weten.
Hier kan je alles nalezen:

http://www.kruispuntmi.be/nieuws/bel...in-een-gesprek
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:43   #39782
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard Het zijn dan wél ONZE Marokkanen en niet de HUNNEN...!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In dat geval is er natuurlijk een biologische band maar ook een culturele. Beide zijn afwezig bij bijvoorbeeld Marokkaanse inwijkelingen.
Maar als zo een Marokkaan van de tweede generatie dezelfde moedertaal heeft als ik of die tenminste evengoed spreekt als ik beschouw ik dat wél als mijn "volksgenoot"/taalgemeenschapsgenoot, in tegenstelling tot u, ondanks de etnische en religieuze verschillen.
Kwestie van mijn konsekwentie met "de taal is gans het volk " maar eens te onderstrepen ! Een konsekwentie die natuurlijk wordt ingegeven door de houding én konkurrentie van onze kulturele opponent, voor mij dé ultieme toetssteen voor alle principes: als hij Frans spreekt zal hij namelijk wél welkom zijn bij het Front Democratique des Francophones......
Daar fokust met wél op een taalgemeenschap ipv op een volk. D?*?*r zal hij geen gezeur moeten horen over bloed en bodem en afkomst en kristelijke waarden, enz...
En ze weten goed waarom: hoe groter het aantal Franstaligen, hoe groter de druk op de finaal uit te roken Nederlandstaligen (te Brussel).
Jawel, het FDF en zijn meesterstrateeg, Olivier Mangain, we kunnen er begod véél van leren ipv kontraproduktief - want de Francité versterkend - te emmeren over "volk".
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 december 2016 om 14:57.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:55   #39783
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Maar als zo een Marokkaan van de tweede generatie dezelfde moedertaal heeft als ik of die tenminste evengoed spreekt als ik beschouw ik dat wél als mijn "volksgenoot"/taalgemeenschapsgenoot, in tegenstelling tot u, ondanks de etnische en religieuze verschillen.
Kwestie van mijn konsekwentie met "de taal is gans het volk " maar eens te onderstrepen ! Een konsekwentie die natuurlijk wordt ingegeven door de houding én konkurrentie van onze kulturele opponent, voor mij dé ultieme toetssteen voor alle principes: als hij Frans spreekt zal hij namelijk wél welkom zijn bij het Front Democratique des Francophones......
Daar fokust met wél op een taalgemeenschap ipv op een volk. D?*?*r zal hij geen gezeur moeten horen over bloed en bodem en afkomst en kristelijke waarden.
En ze weten goed waarom: hoe groter het aantal Franstaligen, hoe groter de druk op de finaal uit te roken Nederlandstaligen (te Brussel).
Jawel, het FDF en zijn meesterstrateeg, Olivier Mangain, we kunnen er begod véél van leren.
Kortom, de link tussen taal en de nationaliteit is duidelijk en helder. Voor mij is iemand die Nederlands aantoonbaar beheerst en ook daarbij gekozen heeft voor het Nederlanderschap gewoon een Nederlander. Dat hij of zij anders voelt is voor mij niet relevant.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:57   #39784
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bedankt, lijkt verdacht veel op de regelingen in Frankrijk en Nederland. Zouden er Europese richtlijnen voor zijn?
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 december 2016 om 14:58.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 15:34   #39785
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Kortom, de link tussen taal en de nationaliteit is duidelijk en helder. Voor mij is iemand die Nederlands aantoonbaar beheerst en ook daarbij gekozen heeft voor het Nederlanderschap gewoon een Nederlander. Dat hij of zij anders voelt is voor mij niet relevant.
Ik wou er nog iets aan toe voegen ter lering ende vermaak, natuurlijk is nationaliteit en volk met elkaar verbonden, ook dat is volkerechtelijk zo ook internationaal bepaald. Puur juridische toevoeging dus.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 15:46   #39786
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Kortom, de link tussen taal en de nationaliteit is duidelijk en helder. Voor mij is iemand die Nederlands aantoonbaar beheerst en ook daarbij gekozen heeft voor het Nederlanderschap gewoon een Nederlander. Dat hij of zij anders voelt is voor mij niet relevant.
Volgens mij is dat juist hetgeen waar de huidige discussie over gaat in Nederland.
Niet specifiek de taal, maar maakt iemand onderdeel uit van onze maatschappij, wijze waarop we leven, respect, waarden, normen etc.
Rutte drukte dit in één woord kernachtig uit, zo niet: "Pleur op"
(Dit was dan ook hetgeen waarom een Nederlander z'n nationaliteit na 5 jaar verloor in de 19e eeuw, de binding ging verloren werd vanuit gegaan)
Taal kun je overal leren, op een buitenlandse universiteit. Zelfs met een schriftelijke cursus en een DVD

Enerzijds kreeg deze vrouw steun uit de Marokkaanse gemeenschap anderzijds werd ze bedreigd
In die zin behoort dat deel niet thuis in Nederland. Ze is overigens geen moslima meer, in tegenstelling tot haar vader welke er geen enkel probleem mee heeft

Vaak heerst er een misvatting over Marokko zoals ze uitlegt. In Marokko worden uitstekende wijnen geproduceerd welke gewoon in de supermarkten te koop zijn. Ook varkensvlees wordt verkocht in supermarkten
Deze misvatting komt volgens haar daar merendeels het minder ontwikkelde, achterlijke deel aan Marokkanen naar Nederland trok


Marokkaanse vrouw BEDREIGD om het openen van haar wijnbar
https://www.youtube.com/watch?v=ZsQGBFu4u74

Laatst gewijzigd door Adrian M : 30 december 2016 om 16:03.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 16:05   #39787
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Volgens mij is dat juist hetgeen waar de huidige discussie over gaat in Nederland.
Niet specifiek de taal, maar maakt iemand onderdeel uit van onze maatschappij, wijze waarop we leven, respect, waarden, normen etc.
Rutte drukte dit in één woord kernachtig uit, zo niet: "Pleur op"
(Dit was dan ook hetgeen waarom een Nederlander z'n nationaliteit na 5 jaar verloor in de 19e eeuw, de binding ging verloren werd vanuit gegaan)
Taal kun je overal leren, op een buitenlandse universiteit. Zelfs met een schriftelijke cursus en een DVD

Enerzijds kreeg deze vrouw steun uit de Marokkaanse gemeenschap anderzijds werd ze bedreigd
In die zin behoort dat deel niet thuis in Nederland. Ze is overigens geen moslima meer, in tegenstelling tot haar vader welke er geen enkel probleem mee heeft

Vaak heerst er een misvatting over Marokko zoals ze uitlegt. In Marokko worden uitstekende wijnen geproduceerd welke gewoon in de supermarkten te koop zijn. Ook varkensvlees wordt verkocht in supermarkten
Deze misvatting komt volgens haar daar merendeels het minder ontwikkelde, achterlijke deel aan Marokkanen naar Nederland trok


Marokkaanse vrouw BEDREIGD om het openen van haar wijnbar
https://www.youtube.com/watch?v=ZsQGBFu4u74
Dit is een ander vraagstuk
Nederlanders met een dubbele nationaliteit, dienen naar de mening van Rutte
de de wetten van de rechtstaat te accepteren.
Als dat niet zo is kunnen ze beter remigreren( op pleuren).

Laatst gewijzigd door cato : 30 december 2016 om 16:07.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:25   #39788
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Volgens mij is dat juist hetgeen waar de huidige discussie over gaat in Nederland.
Niet specifiek de taal, maar maakt iemand onderdeel uit van onze maatschappij, wijze waarop we leven, respect, waarden, normen etc.
Rutte drukte dit in één woord kernachtig uit, zo niet: "Pleur op"
(Dit was dan ook hetgeen waarom een Nederlander z'n nationaliteit na 5 jaar verloor in de 19e eeuw, de binding ging verloren werd vanuit gegaan)
Taal kun je overal leren, op een buitenlandse universiteit. Zelfs met een schriftelijke cursus en een DVD

Enerzijds kreeg deze vrouw steun uit de Marokkaanse gemeenschap anderzijds werd ze bedreigd
In die zin behoort dat deel niet thuis in Nederland. Ze is overigens geen moslima meer, in tegenstelling tot haar vader welke er geen enkel probleem mee heeft

Vaak heerst er een misvatting over Marokko zoals ze uitlegt. In Marokko worden uitstekende wijnen geproduceerd welke gewoon in de supermarkten te koop zijn. Ook varkensvlees wordt verkocht in supermarkten
Deze misvatting komt volgens haar daar merendeels het minder ontwikkelde, achterlijke deel aan Marokkanen naar Nederland trok


Marokkaanse vrouw BEDREIGD om het openen van haar wijnbar
https://www.youtube.com/watch?v=ZsQGBFu4u74
Op grond van de wetgeving kan iedereen om een juridisch legitieme reden de Nederlandse nationaliteit verliezen en ik neem aan dat dit in België ook zo is.

Verder: de maatschappelijke visie hoe een samenleving moet functioneren vanuit politiek en samenleving zal ongetwijfeld de wetgever en de toezichthouders voeding geven tot mogelijke wijziging of aanvulling van de regels.

Verder is de nu ook dat mensen zonder of met weinig kennis van de Nederlandse taal en cultuur, of er geen respect voor op kunnen brengen, het moeilijk hebben of kunnen krijgen alhier. De politiek ziet dit ook en zal dan ook op den duur maatregelen nemen om dit probleem aan te pakken.

Maar nogmaals, de wetgeving is bepalend waarbij de Nederlandse taal in het middelpunt staat van nationale juridische kaders.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 december 2016 om 17:39.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 17:56   #39789
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Voor zover ik weet, kun je om Belg te worden alle talen spreken .
Het Belgische volk is multicultureel en de Belgische staat is een multinational.
Als het anders is, dan moeten de Belgen hier dit maar uitleggen.
Het Oosten zal het zeker weten.
En Het Oosten weet nog véél meer. Maar Het Oosten wil bescheiden blijven.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:00   #39790
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En Het Oosten weet nog véél meer. Maar Het Oosten wil bescheiden blijven.
Ik begin u steeds meer te achten als mens met zoveel mega gigantisch veel bescheidenheid! 😊
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 december 2016 om 18:01.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:36   #39791
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Dit is een ander vraagstuk
Nederlanders met een dubbele nationaliteit, dienen naar de mening van Rutte
de de wetten van de rechtstaat te accepteren.
Als dat niet zo is kunnen ze beter remigreren( op pleuren).
Geen ander vraagstuk, hij geeft er tevens mee aan dat Taal niet een primair, dan wel elementair vraagstuk is.

Geldt overigens ook voor Nederlanders die een tweede nationaliteit aanvragen.
Wanneer hij -/of zij daartoe overgaat verliest hij/zij automatisch de Nederlandse nationaliteit

Interessant is tevens huwen in het buitenland
(er is inmiddels wel een overeenkomst met de US, maar werkt slechts ten dele, afhankelijk van de staat die inschrijving doorgeeft)
Ooit onderzoek gedaan voor een schrijfster. Een NL diplomaat die begin 20e eeuw met een Nederlandse was getrouwd in San Francisco.

Kende deze diplomaat vanwege een studie hoe zijn diplomatieke loopbaan verlopen was.
In SF gewoond vandaar de interesse hoe de diplomatie zich ontwikkelde, NL Ambassade SF en overige ambassades werkzaam in de US.
Ze was geïnteresseerd in zijn dochter waar ze aan werkt om een boek over te schrijven

In officlele Britse documenten staat vermeld dat de dochter Amerikaanse was geworden WOII.
Ook sommige Amerikaanse artikelen, ook dat bleek niet te kloppen (Amerikaanse visa)
Blijkbaar wisten ze het in Nederland al evenmin, diverse belletjes met officiële instanties. Of deden dit voor, geen enkele medewerking.
(Officieel heeft alleen familie inzage, tenzij gemachtigd wordt, maar kreeg haar dossier toegestuurd door twee bevriende Britse onderzoekers
Ook het dossier van een Nederlandse (WOII) van één van deze beide onderzoekers "ongevraagd" toegestuurd gekregen.
Een heel ander verhaal dan over deze Nederlandse bekend is geraakt en over zichzelf heeft verteld.
Met name interessant als plotseling iemand tevens een deel van haar dagboek toestuurt.
Niet iets waar autoriteiten blij mee zijn en word je echt wel duidelijk gemaakt. Mijn zaak is het overigens niet om aan te kaarten)


Terug in Nederland huwde hij opnieuw. In tal van berichten, ook genealogie vermeld gehuwd met een tweede vrouw.
Het eerste huwelijk zou ingeschreven zijn op de NL ambassade in officieel aandoende berichten.
Hij zou tevens gehuwd zijn in een kerk in de US. Werd verzonnen, hij huwde in een luxe buitenhuis, landgoed, ver van San Francisco in een andere stad
(beide echtgenoten hadden geen interesse in religie, niet aangesloten bij een kerk of vereniging met godsdienstige doeleinden, was terug te vinden
in een ander officieel NL document, van jaren later, waarin de kinderen werden vermeld)

Dit werd/wordt fout geïnterpreteerd. Het enige wat op de ambassade gebeurd was, een stempel erop om het document
rechtsgeldig te laten verklaren en eenmaal terug in Nederland het huwelijk in te kunnen laten schrijven
De twee echtelieden vonden vermoedelijk een tweede officieel huwelijk de voorkeur hebben met nu ook alle familie erbij
Daarnaast had hij haast in verband met een volgende detachering in het buitenland (Dld). Het eerder gesloten huwelijk in
San Francisco zou een flinke tijd overheen zijn gegaan voordat dit officleel erkend zou zijn

Huwen, dan wel inschrijven op een Nederlandse Ambassade is niet mogelijk, nu nog steeds niet
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:43   #39792
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Maar nogmaals, de wetgeving is bepalend waarbij de Nederlandse taal in het middelpunt staat van nationale juridische kaders.
Zeer zeker niet, taal is pas van de afgelopen jaren en geldt niet als primair, met name inburgeren wordt als belangrijk gezien
De kennis die vereist is, is slechts elementair
Kinderen kunnen bovendien geadopteerd worden zonder de NL taal te hoeven kunnen spreken.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 30 december 2016 om 18:54.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:52   #39793
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En Het Oosten weet nog véél meer. Maar Het Oosten wil bescheiden blijven.
Niet te bescheiden blijven. Zonder de knuppel flink in het hoenderhok, geen discussie
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 19:16   #39794
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Maar als zo een Marokkaan van de tweede generatie dezelfde moedertaal heeft als ik of die tenminste evengoed spreekt als ik beschouw ik dat wél als mijn "volksgenoot"/taalgemeenschapsgenoot, in tegenstelling tot u, ondanks de etnische en religieuze verschillen.
Identiteit is niet hoe u de ander beschouwt, maar wel hoe de ander zichzelf identificeert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 19:22   #39795
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Kortom, de link tussen taal en de nationaliteit is duidelijk en helder. Voor mij is iemand die Nederlands aantoonbaar beheerst en ook daarbij gekozen heeft voor het Nederlanderschap gewoon een Nederlander. Dat hij of zij anders voelt is voor mij niet relevant.
Dat laatste is juist wel de kern van de zaak. Je kan geen volksgemeenschap opbouwen als nieuwkomers wel de taal spreken maar geen volksverbondenheid voelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 19:55   #39796
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Identiteit is niet hoe u de ander beschouwt, maar wel hoe de ander zichzelf identificeert.
Hetgeen wat Zijstra (VVD) in een debat betoogde in de 2e kamer
Als een Turk zich blijft identificeren met Turkije moet hij zich afvragen wat hij in Nederland te zoeken heeft.

In het fragment Video (ipv gehele debat) verwoord hij de kern
Als wel ook waar Wilders geen antwoord op heeft, niet nieuwe instromers, maar degenen die er al jaren zijn.

De uitzending van 22 september
http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2133...september.html

Overigens naar Nederland gehaald mee door een beleid van de partij waar hij lid van werd, VVD
De Pvda was destijds tegenstander en wilde een max verblijf van hooguit twee jaar. De Uyl voerde destijds zelfs nog een stop in

Laatst gewijzigd door Adrian M : 30 december 2016 om 20:09.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 20:14   #39797
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Hetgeen wat Zijstra (VVD) in een debat betoogde in de 2e kamer
Als een Turk zich blijft identificeren met Turkije moet hij zich afvragen wat hij in Nederland te zoeken heeft.
Op enkele kilometers van mijn thuis is er een buurt waar redelijk veel Turken wonen. Overal schotelantennes op het dak, gericht op Turkije. Ik zou wel eens willen weten hoe vaak die mensen naar de VRT kijken en betrokken zijn op ons reilen en zeilen . Bijster weinig volgens mij. Met andere woorden, segregatie tot en met. Maar deze segregatie komt dan niet door ons toedoen, zoveel is zeker.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 december 2016 om 20:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 20:18   #39798
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Zeer zeker niet, taal is pas van de afgelopen jaren en geldt niet als primair, met name inburgeren wordt als belangrijk gezien
De kennis die vereist is, is slechts elementair
Kinderen kunnen bovendien geadopteerd worden zonder de NL taal te hoeven kunnen spreken.
De kennis van de Nederlandse taal is conform de afspraken onderdeel van het inburgeren. Dat de kennis elementair is zei ik al eerder. U probeert de taal te bagatelliseren, maar de juridische regels zijn duidelijk over taal.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 december 2016 om 20:28.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 20:35   #39799
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De kennis van de Nederlandse taal is conform de afspraken onderdeel van het inburgeren. Dat de kennis elementair is zei ik al eerder. U probeert de taal te bagatelliseren, maar de juridische zijn duidelijk over taal.
Bekijk het debat eens, Zijlstra, daar ligt de kern

De uitzending van 22 september
http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2133...september.html

Wanneer iemand besluit een andere nationaliteit aan te nemen moet hij zich realiseren wat dit inhoudt. Daarmee leg je je eerdere identiteit van je af.
Er ooit voorgestaan evt Amerikaan te worden, maar me ook gerealiseerd dat Nederland me daarna geen zak meer uit zou moeten maken
Geen Willem van Oranje en 80 jarige oorlog, maar George Washington en the civil war zou mijn land-historie worden
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:06   #39800
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Bekijk het debat eens, Zijlstra, daar ligt de kern

De uitzending van 22 september
http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2133...september.html

Wanneer iemand besluit een andere nationaliteit aan te nemen moet hij zich realiseren wat dit inhoudt. Daarmee leg je je eerdere identiteit van je af.
Er ooit voorgestaan evt Amerikaan te worden, maar me ook gerealiseerd dat Nederland me daarna geen zak meer uit zou moeten maken
Geen Willem van Oranje en 80 jarige oorlog, maar George Washington en the civil war zou mijn land-historie worden
Hartstikke leuk debatten, maar dat verandert niets aan de juridische status van het Nederlands. Dat je een andere nationaliteit hebt heeft alleen effect wanneer dit vanuit de Nederlandse wet- en regelgeving verboden is.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be