Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2017, 11:19   #101
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Eens onafhankelijk zal de artificiële tweetaligheid van Brussel opgeheven worden en zullen de Vlamingen geen reden meer hebben om in Brussel te komen werken. Uw droom zal dus realiteit worden : hun rechten zullen voor 100% gerespecteerd worden.
Meer dan de artificiële tweetaligheid van Bruxelles zal de artificiële natie, la Belziek ophouden te bestaan en zoals alle onderzoeken aantonen kan Vlaanderen met of zonder Bruxelles, in tegenstelling met Wallonië, heel goed overleven... Meer zelfs Vlaanderen zal erop vooruit gaan...

Wat Bruxelles betreft... of het blijft in zijn achterlijke francofonie hangen, waar alles naar lijkt te verwijzen en het zal dan ook daarvan de gevolgen moeten dragen... Of het sluit zich aan bij Vlaanderen en dan zal de artificiële tweetaligheid van Bruxelles in ieder geval niet ophouden te bestaan, maar in het beste geval evolueren in een natuurlijke tweetaligheid... Indien niet denk ik dat het beter is voor Vlaanderen om ineens alle knopen door te hakken en Brussel in zijn eigen drek te laten verdrinken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:26   #102
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Brussel heeft Vlaanderen enkel nodig in het pervers Belgisch fiscaal systeem die de transferts organiseert van Brussel naar Vlaanderen.
Waarom kom jij dan af met dat Franstalig gedoe? Brussel zal Franstalig zijn, uiteraard, maar dat is nu eenmaal logisch en efficiënt.

(@ de anderen: huhu, ik ben het Brussels-nationalisme van mijn botten aan het uitvinden! )
francofonie, logica en efficiëntie zijn woorden die totaal niet bij elkaar passen.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 april 2017 om 11:26.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:28   #103
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
dat zal vlug veranderen wanneer Bruxelles het allah akbar van het noorden geworden is...
Maar neen, jij, je weet evengoed als ik dat zij het Brussels land zullen mogen verlaten. En je weet waar je staat, eens de grens over ...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:30   #104
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge vergeet wel één van de voornaamste vereisten: in Brussel willen les/opleiding geven.
En dan zien we waarschijnlijk het zelfde probleem als bij de leerkrachten. In Vlaanderen zijn er voldoende werkloze leerkrachten die aan alle eisen van kennis en vakbekwaamheid voldoen. Maar die ene bijkomende eis is er te veel aan. Want als ze de naam Brussel horen doen ze het al in hun broek.
Of ze in hun broek doen of niet laat ik in het midden maar als ze de naam Brussel horen is al hun zin om daarmee samen te werken al verloren gegaan...

Dank je Pajoske hoe je hier heel gevat weet de francofone onverdraagzaamheid tegenover alles dat nog maar naar Vlaanderen riekt of verwijst te verwoorden...
Denk je niet dat het dan ook de hoogste tijd is om dat artificiële Belziek, die die onverdraagzaamheid gekoesterd en vorm gegeven heeft op te doeken???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:32   #105
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Meer dan de artificiële tweetaligheid van Bruxelles zal de artificiële natie, la Belziek ophouden te bestaan en zoals alle onderzoeken aantonen kan Vlaanderen met of zonder Bruxelles, in tegenstelling met Wallonië, heel goed overleven... Meer zelfs Vlaanderen zal erop vooruit gaan...
Wat kan mij dat schelen dat Vlaanderen erop vooruit zou gaan? Des te beter voor de Vlamingen indien die waar is.
Wat mij scheelt, is dat Brussel, verlost van het Vlaamse juk in de Belgische context, er duidelijk op vooruit zal gaan.

Citaat:
Wat Bruxelles betreft... of het blijft in zijn achterlijke francofonie hangen, waar alles naar lijkt te verwijzen en het zal dan ook daarvan de gevolgen moeten dragen... Of het sluit zich aan bij Vlaanderen en dan zal de artificiële tweetaligheid van Bruxelles in ieder geval niet ophouden te bestaan, maar in het beste geval evolueren in een natuurlijke tweetaligheid... Indien niet denk ik dat het beter is voor Vlaanderen om ineens alle knopen door te hakken en Brussel in zijn eigen drek te laten verdrinken...
Het enige waar we in gaan verdrinken, is geld. Kom maar af, of neen, blijf thuis, dat is beter.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:33   #106
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De Ultieme wens voor de hoofdstad der Vlaenderaars? Amaai.
Eigen schuld, dikke bult...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:34   #107
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat kan mij dat schelen dat Vlaanderen erop vooruit zou gaan? Des te beter voor de Vlamingen indien die waar is.
Wat mij scheelt, is dat Brussel, verlost van het Vlaamse juk in de Belgische context, er duidelijk op vooruit zal gaan.



Het enige waar we in gaan verdrinken, is geld. Kom maar af, of neen, blijf thuis, dat is beter.
je gaat nergens heen Attila, je blijft hoofdstad van Vlaanderen, ook van een onafhankelijk Vlaanderen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:35   #108
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Maar neen, jij, je weet evengoed als ik dat zij het Brussels land zullen mogen verlaten. En je weet waar je staat, eens de grens over ...
Oh, maar ze kunnen gemakkelijk teruggestuurd worden, zoals de Europese wetgeving voorschrijft...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:37   #109
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat kan mij dat schelen dat Vlaanderen erop vooruit zou gaan? Des te beter voor de Vlamingen indien die waar is.
Wat mij scheelt, is dat Brussel, verlost van het Vlaamse juk in de Belgische context, er duidelijk op vooruit zal gaan.



Het enige waar we in gaan verdrinken, is geld. Kom maar af, of neen, blijf thuis, dat is beter.
Gaat Bruxelles de geldpers laten draaien totdat ze zelfs verdrinken in hun Brusselse waardeloze papiertjes???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 april 2017 om 11:37.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:38   #110
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je gaat nergens heen Attila, je blijft hoofdstad van Vlaanderen, ook van een onafhankelijk Vlaanderen.
Ik denk dat het eerder Vlaanderen zal zijn dat Bruxelles zal uitkotsen dan het omgekeerde...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:39   #111
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je gaat nergens heen Attila, je blijft hoofdstad van Vlaanderen, ook van een onafhankelijk Vlaanderen.
Ik, hoofdstad van Vlaanderen? Oei, dat wist ik zelf niet eens!

Voor het overige, ik gun iedereen zijn of haar dromen, dromen is goed. Maar vaak niet de realiteit.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:39   #112
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Gaat Bruxelles de geldpers laten draaien totdat ze zelfs verdrinken in hun Brusselse waardeloze papiertjes???
Brussel zal uiteraard de EURO blijven gebruiken, hoor, wat dacht je?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:40   #113
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh, maar ze kunnen gemakkelijk teruggestuurd worden, zoals de Europese wetgeving voorschrijft...
Neen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:41   #114
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik, hoofdstad van Vlaanderen? Oei, dat wist ik zelf niet eens!

Voor het overige, ik gun iedereen zijn of haar dromen, dromen is goed. Maar vaak niet de realiteit.
mijn droom vertrekt van de huidige realiteit én de ligging van Brussel Attila, de jouwe negeert die realiteiten volkomen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 april 2017 om 11:41.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:41   #115
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Brussel zal uiteraard de EURO blijven gebruiken, hoor, wat dacht je?
Hewel dan zal ze wel niet zwemmen in het geld of het zou zwart geld moeten zijn...
Gaat Europa dat dulden in zijn hoofdstad???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:41   #116
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Er zijn miljoenen meer Nederlandstaligen dan Franstaligen in dit land. Toch kan de Vlaamse overheid niet aan voldoende Nederlandstalige leerkrachten voor het Brussels Nederlandstalig onderwijs geraken.

Waarom zou dat zijn? Ge gaat nu toch niet beweren dat dit vanwege onwil van Franstaligen is?
De nagel op de kop.
Je moet maar eens als leerkracht in een Brusselse school lesgeven.
Veel plezier ga je daar niet beleven.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:42   #117
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen.
Ja, of wil je zeggen dat zelfs zij niet willen leven in dat autistisch francofoon nest?

Enfin, die ballon gaat alleen maar op als zijzelf al niet, op democratische wijze, gezien hun aantal, op voorhand het bestuur overgenomen hebben...
De francofonie kan dan blijven kakelen zoveel ze wil, ze heeft in haar eigen stad niets meer te vertellen...
Boontje komt om zijn loontje... en wie een put graaft voor een ander, valt er zelf in...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 april 2017 om 11:45.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:45   #118
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
francofonie, logica en efficiëntie zijn woorden die totaal niet bij elkaar passen.
Nationalisme is niet het probleem. Imperialisme is het probleem.
('k ga nog moeten opzoeken van welke slimme mens deze uitspraak is, want deze domme mens zijn geheugen is een zeef).

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:45   #119
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ja, of wil je zeggen dat zelfs zij niet willen leven in dat autistisch francofoon nest?
Neen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 11:45   #120
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De nagel op de kop.
Je moet maar eens als leerkracht in een Brusselse school lesgeven.
Veel plezier ga je daar niet beleven.
niks nagel op de kop

dat gaat over het feit dat wie in Brussel kwaliteitsonderwijs voor zijn kinderen wil, kiest voor Nederlandstalig onderwijs.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be