Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2007, 16:49   #21
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
allez, eentje die zich dus via het bed heeft opgewerkt... en dat wordt nu partijvoorzitster (nou ja, partij).

Hoe staat Erik De Bruyn eigenlijk tegenover het kartel met SPIRIT?
Kijk eens naar het filmpje hier
Daar is duidelijk wat hij over het kartel denkt...
Het probleem stelt zich eigenlijk niet: SPirit is zo goed als onbestaande.
De geniale inval van Lambert om er een "linksliberaal" beest van te maken heeft blijkbaar geen kiezers overtuigd. Exit Spirit, zoals ik drie jaar geleden heb voorspeld

Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 september 2007 om 16:50.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 16:52   #22
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Onze vakbonden staan dan ook bekend als erg progressief...

Stalin was dat trouwens ook..
Neen: Stalin was een dicator. Wist je dat niet?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 16:59   #23
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Neen: Stalin was een dicator. Wist je dat niet?
De twee zijn niet noodzakelijk in tegenspraak met elkaar
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 17:07   #24
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De twee zijn niet noodzakelijk in tegenspraak met elkaar
Progressieve dicators is zoals maagdelijke hoeren.
Het is niet geloofwaardig en in elk geval duurt hun omschrijving niet lang
Progressieve dicators is ook zoals koudvuur.
Het klinkt fris maar maar is dit niet.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 september 2007 om 17:08.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 17:09   #25
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik denk toch niet dat binnen de vakbonden er een neiging is om het patronaat naar de mond te praten, hoor
Dat er soms weinig democratisch beslissingen wordt genomen is een uitvloeisel van de tweede wereldoorlog: panische angst voor infiltranten.
Vergeet niet dat ze werden weggevoerd naar Breendonck indien hun activiteiten uitkwamen.
Maar of de vakbonden ingaan tegen de belangen van de werknemers? Ik denk het niet!
Ik ga hier niet in detail gaan, het zou ons te ver leiden, maar mij lijkt eerder een panische angst voor democratie. Ook een panische angst aan de onderhandelingstafel met de patroons...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 17:11   #26
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik ga hier niet in detail gaan, het zou ons te ver leiden, maar mij lijkt eerder een panische angst voor democratie. Ook een panische angst aan de onderhandelingstafel met de patroons...
mmm...
Ons systeem is eigenaardig geworden: de overlegeconomie.
Er dient nog veel aan verbeterd, het weerspiegelt geen rechtvaardige verdeling van de macht in verhouding tot de bevolking.
Maar ja: de mensen moeten zo nodig rechts stemmen he!
Dan krijg je van die dingen.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 17:26   #27
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Progressieve dicators is zoals maagdelijke hoeren.
Het is niet geloofwaardig en in elk geval duurt hun omschrijving niet lang
Progressieve dicators is ook zoals koudvuur.
Het klinkt fris maar maar is dit niet.
Nooit gehoord van de term "een verlicht despoot"?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 17:31   #28
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Nooit gehoord van de term "een verlicht despoot"?
Gehoord van: wel
geloofd in: not!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 17:40   #29
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

"WE" gaan voordoen.

Is dat Bettina, Bertje en Ericske?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 17:43   #30
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
mmm...
Ons systeem is eigenaardig geworden: de overlegeconomie.
Er dient nog veel aan verbeterd, het weerspiegelt geen rechtvaardige verdeling van de macht in verhouding tot de bevolking.
Maar ja: de mensen moeten zo nodig rechts stemmen he!
Dan krijg je van die dingen.
Dingen van de VLD( VHS) die de vervalsing van onze index zo ver hebben gevoerd dat een werkende Vlaming bijna geen huis meer kan kopen.
Partijen die uit blind voor zich uitslaan naar het VB, het zicht op de realiteit hebben verloren, en ons hebben opgeschept met het slechtste vreemdelingenbeleid van uren in het rond. Niet te verwonderen dat de mensen bij de "duivel" te biechten gaan, want hoe meer ze hun ogen sluiten, hoe erger het wordt.

CD&V heeft nu eindelijk licht gezien, en de Vlaamse kaart getrokken. NIET om de solidariteit af te schaffen, maar om ons meer kans te bieden een eigen beleid te voeren dat past voor Vlaanderen, maar anders moet zijn omdat de omstandigheden anders zijn. Blindheid van het zuiden, omdat ze vrezen om voordelen te verliezen tegenover die domme vlaming. Ze zouden beter even ootmoedig toegeven en de Vlamingen het land laten besturen! Maar zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, dus vertrouwen ze de Vlamingen niet...

Er is zoveel mis in dit landje, dat voor velen slechts één optie overblijft, en dat is splitsing. Anderen krijgen al voor-heimwee, en zien liever een andere oplossing, maar één ding is zeker : praktisch héél Vlaanderen is blij dat eindelijk de Vlaamse politiekers eens het been stijfhouden. WAT dat stijve been ons brengt, zullen we afwachten.

Wat we mogen stellen is : als het de Vlamingen niet bevalt, zal de stijging van het VB niet te overzien zijn. Ik zie een splitsing onder leiding van het VB niet zo zitten, omdat ik vrees dat ze niet echt de capabele mensen in hun rangen hebben om dit proper te laten verlopen, en zie dit dus liever onder leiding van de huidige meerderheid.

Die heeft echter géén mandaat om te splitsen, dus zal dat ook niet gebeuren. Als er echter NIKS gesplitst geraakt, vrees ik dat CD&V naar de eeuwxige oppositie wordt verwezen, en dat er geen sprake meer zal zijn van een cordon, wegens onmogelijk. Ze zullen dus wat mee naar huis moeten brengen, of ze hebben het aan zichzelf te danken!

Waar de SPa in dit alles staat is me zeer onduidelijk. We moeten afwachten wat er zal gebeuren bij de voorzitterverkiezingen. Daarna kijken we uit naar de richting die ze willen uitgaan. We kijken er naar uit. Maar je kan wel raden dat als de SP niet de steun geeft om een2/3 meerderheid te halen om Vlaamse eisen binnen te halen, ze dit zeer gefundeerd zullen moeten doen.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 17:44   #31
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En toch was U er zo graag voorzitter van geworden...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 17:58   #32
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Dingen van de VLD( VHS) die de vervalsing van onze index zo ver hebben gevoerd dat een werkende Vlaming bijna geen huis meer kan kopen.
Bijna ?! De gemiddelde alleenstaande werkende Vlaming mag er al naar fluiten. Of ze zullen de termijnen van de leningen moeten optrekken tot 40, 50 jaar. Vergeet trouwens ook niet pensioensparen. Dat wordt gezellig in de toekomst.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 18:34   #33
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Toch wel spijtig dat Spirit nu pas zijn dun nekje breekt, en niet wat eerder. Zo hebben ze nog de tijd gehad om alle sportschutters en jagers in dit land op stang - en op kosten - te jagen met de nieuwe wapenwet, die op geen kl... trekt, en waarvoor de raad van State al heeft moeten ingrijpen om er de flagrante onwettigheden uit te doen halen. Knoeiers, maar wat verwacht je anders met zielige stripfiguren als Bertje den Bleiter? Herlees 'de Nachten' nog eens, Bert! Of doe nog eens zo'n stoot. Ik heb toen drie dagen in een deuk gelegen.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 21:48   #34
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Degenen die in zee gaan met Bert Anciaux zijn rare insecten.

Geef hem een wekker in zijn pollen en hij is kapot.
toch geen mestkevers

eerder rare kwieten... sus en wis...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 22:07   #35
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Wie of Wat is Spirit?

Ik heb ooit zo eens een partij gekend, maar nu kunnen we dat probleemloos rekenen als nog maar eens een klein partijtje alé bub of cap of solide of nee, enzoverder
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 22:09   #36
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Toch wel spijtig dat Spirit nu pas zijn dun nekje breekt, en niet wat eerder. Zo hebben ze nog de tijd gehad om alle sportschutters en jagers in dit land op stang - en op kosten - te jagen met de nieuwe wapenwet, die op geen kl... trekt, en waarvoor de raad van State al heeft moeten ingrijpen om er de flagrante onwettigheden uit te doen halen. Knoeiers, maar wat verwacht je anders met zielige stripfiguren als Bertje den Bleiter? Herlees 'de Nachten' nog eens, Bert! Of doe nog eens zo'n stoot. Ik heb toen drie dagen in een deuk gelegen.
mja, Spirit heeft lange tijd Geert Lambert (Lambère voor wie heb beter kent) gehad hé. Dat is toch nog een fameus politiek zwaargewicht waar je best niet mee spot.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 22:15   #37
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Wie of Wat is Spirit?

Ik heb ooit zo eens een partij gekend, maar nu kunnen we dat probleemloos rekenen als nog maar eens een klein partijtje alé bub of cap of solide of nee, enzoverder
pas op Bertje Anciaux is geen dommerik, zijn politieke loopbaan leek voorbij toen SPIRIT alleen kwam te staan en door het kartel (dat er uiteindelijk door hem is gekomen) is ie er toch maar mooi in geslaagd van minister te worden.

Indien SPIRIT nu ten einde loopt, of terug apart gaat, zie ik hem overlopen naar de SP.A om toch maar bij de macht te kunnen blijven.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 22:36   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De partij zonder stemmen, nog steeds onderhouden door de Sp.a top blijft gretig het liberalisme en de autoritaire bestuursvorm prefereren boven de interne democratie en het sociaal en progressief denken.
De laatste moge het licht uitdoen
Je hebt gelijk. De linksliberalen hebben niets te zoeken bij de sociaaldemocraten. Ze hebben ondanks geen profiel toch één zetel in de senaat. Bettina Geysen zou beter overstappen naar Open VLD.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 22:50   #39
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je hebt gelijk. De linksliberalen hebben niets te zoeken bij de sociaaldemocraten. Ze hebben ondanks geen profiel toch één zetel in de senaat. Bettina Geysen zou beter overstappen naar Open VLD.
Ik zoek nog altijd tevergeefs naar haar beginselverklaring...
Ik kan me bij dat mens niets voorstellen dan een carriere vrouw, een soort yup de luxe.
Tekenend voor het verward denken bij spirit is dat ze nu steeds (na drie jaar!) blijven zeggen dat hun "links-liberalisme" niet "pakt", niet overkomt. En dat ze niet van de overruime persbelangstelling gebruik maken om het dan maar eens eindelijk toe te lichten!
Het begint groteske vormen aan te nemen.
Wat ze overigens in een dame gezien hebben die geen enkele politieke ervaring heeft en waarvoor een ministerin en een partijvoorzitter gaan in het zand kruipen is me een totaal raadsel.
Ze kreeg geen stemmen (ongeveer iedereen op haar lijst bleef haar voor...), de onderhandelingen (Els van Weert burgemeester maken, haarzelf schepen) liepen op een sisser uit.
Ze veroorzaakte onvrede bij haar ondergeschikten op de vrt door de voltallige ploeg joernalisten te kakken te zetten...
Politiek gezien dus een OEN.
Toch doet men of men goud gevonden heeft in Lier, en doet iedereen enthousiast over haar aankomst al was Jezeken terug onder de pastoors verschenen in levenden lijve!
Op actua TV is al dat fraais op dit moment te bekijken en te genieten.

Allen daarheen: er valt te lachen!

Door te doen of je door het in het spel brengen van een dure voetbalspeler het politieke voetbalspel gaat verbeteren bewijst Spirit enkel dat het geen basis meer heeft en dat het een totaal autoritaire, door verkrampte would-be yups geleide prutspartij is. Ondemocratisch en in paniek.

Dat Lambert en Van weert én Anciaux ondertussen de laatste trouwgebleven mensen uit eigen rangen voor de zoveelste keer totaal voor schut zetten is niet nieuw, maar zal nu wel zorgen voor de volmaakte leegloop, denk ik toch zo.

Spirit is van een goedogend projekt verworden tot een hoogst merkwaardig ondemocratisch rariteitenkabinet. Het is een faux pas (de zoveelste) van de Sp.a en haar marketing leiders om dit gedrocht te hebben voorzien van een couveuse, in plaats van het te aborteren.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 september 2007 om 22:54.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 22:51   #40
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
mja, Spirit heeft lange tijd Geert Lambert (Lambère voor wie heb beter kent) gehad hé. Dat is toch nog een fameus politiek zwaargewicht waar je best niet mee spot.
Weer zo'n goeie, waarvan ik niet meer uit de deuk geraak:zwaargewicht! Driewerf woeha!
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be