Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2015, 09:26   #5401
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik mij overleen, dan is dat niet de schuld van de bank.

Verder is het nog altijd beter dat de gewone Griek de zaak oplost, dan dat de gewone Duitser, Nederlander of Vlaming de zaak oplost; vooral gegeven het feit dat er al ongeveer 1000 euro per Vlaamse/Duitse/Nederlanse kop geschonken is aan Griekenland, maar dat die liever verder potverteren onder een communistisch premier.

.
de problemen zijn er niet gekomen onder de communistische premier, wel onder centrum-rechtse en centrum-linkse premiers.

Ah, dus solidariteit onder gewone mensen is uit den boze? jij steunt liever de banken en diegenen die hun rijkdom al niet meer kunnen overzien ipv mensen die met moeite rond komen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 09:28   #5402
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.647
Standaard

Trouwens, Tusk had het over het feit dat hun "agreement" in feite een "agreekment" is... wat hij daarmee ook moge bedoelen????
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 09:34   #5403
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in een goed werkende Belgische democratie beslist Vlaanderen over Vlaanderen en Wallonië over Wallonië. Wat beiden aanbelangt, beslissen de beide democratieën.

Allé, daar staat de N-VA toch voor, dacht ik.
Ik ben van het principe: no tax (money) without representation...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 09:37   #5404
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik ben van het principe: no tax (money) without representation...
Griekenland kan niet meer beslissen wat er mijn hun eigen geld gaat gebeuren.

ze weten wel waar het naar toe gaat: naar financiële instellingen, de oligarchen en anderen uit de hogere sociale klassen.

ze weten ook waar het niet naar toe zal gaan: naar de gewone Griek op de straat.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 09:40   #5405
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
pensioenen zijn nationale bevoegdheden.
Binnenkort Europese.

Er staat nu reeds overal, zowel bij de Duitse, Nederlandse en Belgische pensioenen als vermelding, "Europese overschrijving".

Niet Belgische, niet Nederlandse en niet Duitse overschrijving.

Waarom denk je?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 09:44   #5406
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Binnenkort Europese.

Er staat nu reeds overal, zowel bij de Duitse, Nederlandse en Belgische pensioenen als vermelding, "Europese overschrijving".

Niet Belgische, niet Nederlandse en niet Duitse overschrijving.

Waarom denk je?
zodat ze, net zoals in België, de pensioengerechtigde leeftijd naar 67 j kunnen hijsen terwijl er in Vlaanderen, naar EU en Oeso normen, eigenlijk amper een probleem was ivm tewerkstellingsgraad (24-64 jarigen) ...


hoe lang gaat N-VA dat doofpotje eigenlijk zelf(!) dicht houden ??? ja, hallo Peter De Rover, het is idd tegen u !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:00   #5407
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Griekenland kan niet meer beslissen wat er mijn hun eigen geld gaat gebeuren.

ze weten wel waar het naar toe gaat: naar financiële instellingen, de oligarchen en anderen uit de hogere sociale klassen.

ze weten ook waar het niet naar toe zal gaan: naar de gewone Griek op de straat.
Ook de gewone Griek heeft decennialang gefraudeerd, ontdoken en onterecht geïncasseerd.
Ook zijn geld zit allang buiten schot.
Altijd dat geleuter over de banken en de rijken...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:10   #5408
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.209
Standaard

Bs'd

Sossen horen aan de leiband gelegd te worden. Mooi dat Tsipras en zijn bende op de knietjes mogen.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:11   #5409
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Democratie?
Als je als volk failliet gaat doordat je decennialang op alle mogelijke manieren fraudeert, belastingen ontwijkt, verdorie zelfs je elektriciteitsfactuur niet betaalt, waardoor de staat uiteindelijk zijn rekeningen niet meer kan betalen, en je bedelt om steun (eigenlijk eist de bevolking steun zonder garantie op terugbetaling uit een soort Europese solidariteit met het Griekse cliëntisme), zonder toe te willen geven dat de gecreeërde situatie niet in de eerste plaats aan de banken, de zus en de zo ligt, over welke democratie heb jij het dan?

Als ze geld willen, zullen ze deze keer meer moeten doen dan vage beloftes maken.
Hier kun je democratie slechts op één manier begrijpen: Het recht van het gepeupel om fuck you te zeggen naar je geldschieters onder het valse alibi dat de gewone Griek er niks kan aan doen en het eigenlijk de schuld is van de geldschieters zelf.

Hetgeen jij Duitsland verwijt, is de normaalste zaak van de wereld.

Als er in België democratie heerste, dan kon Vlaanderen mee beslissen over het Waalse beleid, ipv zestig jaar aan een stuk bodemloze putten te vullen zonder recht op inspraak en uitzicht op verandering.
2

Precies geformuleerd.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:12   #5410
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ook de gewone Griek heeft decennialang gefraudeerd, ontdoken en onterecht geïncasseerd.
Ook zijn geld zit allang buiten schot.
Altijd dat geleuter over de banken en de rijken...
dat die Grieken die gefraudeerd hebben, ook moeten betalen, volledig akkoord. Er moet afgerekend worden met de corruptie, onzinnige uitzonderingsmaatregelen en er moet een fairdere inning van belastingen komen. Volledig akkoord.

Maar alle lasten bij de Griekse bevolking leggen, dat is onredelijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:14   #5411
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Sossen horen aan de leiband gelegd te worden. Mooi dat Tsipras en zijn bende op de knietjes mogen.
inderdaad. De totale ondergang van de vuilbek Tsipras. Even rap op zijn plaats gezet, en nu mag hij dit akkoord nog door zijn eigen parlement gaan sleuren
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:19   #5412
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Democratie?
Als je als volk failliet gaat doordat je decennialang op alle mogelijke manieren fraudeert, belastingen ontwijkt, verdorie zelfs je elektriciteitsfactuur niet betaalt, waardoor de staat uiteindelijk zijn rekeningen niet meer kan betalen, en je bedelt om steun (eigenlijk eist de bevolking steun zonder garantie op terugbetaling uit een soort Europese solidariteit met het Griekse cliëntisme), zonder toe te willen geven dat de gecreeërde situatie niet in de eerste plaats aan de banken, de zus en de zo ligt, over welke democratie heb jij het dan?

Als ze geld willen, zullen ze deze keer meer moeten doen dan vage beloftes maken.
Hier kun je democratie slechts op één manier begrijpen: Het recht van het gepeupel om fuck you te zeggen naar je geldschieters onder het valse alibi dat de gewone Griek er niks kan aan doen en het eigenlijk de schuld is van de geldschieters zelf.

Hetgeen jij Duitsland verwijt, is de normaalste zaak van de wereld.

Als er in België democratie heerste, dan kon Vlaanderen mee beslissen over het Waalse beleid, ipv zestig jaar aan een stuk bodemloze putten te vullen zonder recht op inspraak en uitzicht op verandering.
Ik sluit mij hier ook graag bij aan, blackbird.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:25   #5413
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat die Grieken die gefraudeerd hebben, ook moeten betalen, volledig akkoord. Er moet afgerekend worden met de corruptie, onzinnige uitzonderingsmaatregelen en er moet een fairdere inning van belastingen komen. Volledig akkoord.

Maar alle lasten bij de Griekse bevolking leggen, dat is onredelijk.
Indien alle lasten bij Griekenland ( dat is inclusief het volk) gelegd waren zouden ze toch niet zoveel schulden aan de overige leden van dat Unieke hebben?
Wasdanu?

Ik denk dat ik van U graag een paar honderduizend wil lenen gezien uw ingesteldheid.
Of gelden voor jezelf misschien andere regels, in de trend van het politieke: Do as I say, not as I do.

???
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:30   #5414
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat die Grieken die gefraudeerd hebben, ook moeten betalen, volledig akkoord. Er moet afgerekend worden met de corruptie, onzinnige uitzonderingsmaatregelen en er moet een fairdere inning van belastingen komen. Volledig akkoord.

Maar alle lasten bij de Griekse bevolking leggen, dat is onredelijk.
Ah kom, als een btw-tarief wordt opgetrokken, dan geldt dat voor elke Griek, arm of rijk.
Huidig links zou natuurlijk graag alles inkomensgerelateerd maken, wie het beter heeft dan een ander kan voor een communist eenmaal pas genoeg uitgeschud zijn tot hij nog evenveel overhoudt als de armste.
Kunnen ze met zijn allen weer massaal in het zwart gaan bijklussen en zo weinig mogelijk aangeven.

Of wacht, dat deden ze eigenlijk nu al.

En de banken, in godsnaam, wat zijn dat, "de banken"?

Jij en ik, en elke andere mens die ook maar een beetje aan pensioensparen doet of wat aandelen bezit.
Dat zijn "de banken".

Al jaren hoor ik arbeiders in koor fulmineren tegen "de banken" en "de rijken" en klagen over de hogere werkdruk.

Maar terzelfdertijd zitten ze allemaal met aandelen in bedrijven waar ze verder geen reet van af weten, maar wiens management ergens ver weg wel aan outsourcing en herstructurering doet opdat de inhalerige aandeelhouders hun winst kunnen bij elkaar schrapen. Al die hypocriete verontwaardiging valt dus te herleiden tot niet meer dan pure afgunst en jaloezie.

Maar dat spagaat in hun denken snappen ze niet.
Geef ze een beetje geld, en ze doen krek hetzelfde als diegenen die ze verwijten.

Dus ja, laat de bevolking maar betalen.
Hoogmoed komt voor de val, hopelijk volgt het besef ook nog.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 13 juli 2015 om 10:37.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:36   #5415
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ah kom, als een btw-tarief wordt opgetrokken, dan geldt dat voor elke Griek, arm of rijk.
Links zou natuurlijk graag alles inkomensgerelateerd maken, wie het beter heeft dan een ander kan voor een communist eenmaal pas genoeg uitgeschud zijn tot hij nog evenveel overhoudt als de armste.
Kunnen ze met zijn allen weer massaal in het zwart gaan bijklussen en o weinig mogelijk aangeven.

Of wacht, dat deden ze eigenlijk al.

En de banken, in godsnaam, wat zijn dat, "de banken"?

Jij en ik, en elke andere mens die ook maar een beetje aan pensioensparen doet of wat aandelen bezit.
Dat zijn "de banken".

Al jaren hoor ik arbeiders in koor fulmineren tegen "de banken" en "de rijken" en klagen over de hogere werkdruk.

Maar terzelfdertijd zitten ze allemaal met aandelen in bedrijven waar ze verder geen reet van af weten, maar wiens management ergens ver weg wel aan outsourcing en herstructurering doen opdat de inhalerige aandeelhouders hun winst kunnen bij elkaar schrapen. Al die hypocriete verontwaardiging valt dus te herleiden tot niet meer dan pure afgunst en jaloezie.

Maar dat spagaat in hun denken snappen ze niet.
Geef ze een beetje geld, en ze doen krek hetzelfde als diegenen die ze verwijten.
als een Btw-tarief wordt opgetrokken, treft dit diegenen die minder hebben proportioneel harder.

ik zeg nergens dat banken weg moeten of dat ze geen nut hebben, of dat het daar allemaal schurken zijn. Ik zeg wel dat er bij de top van die instellingen, net zoals bij grote bedrijven, grove fouten zijn gemaakt waardoor we (en niet alleen Griekenland) in een grote crisis zitten. Het zijn niet die mensen die een boterham minder zullen eten, of een BMW minder zullen kopen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:43   #5416
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als een Btw-tarief wordt opgetrokken, treft dit diegenen die minder hebben proportioneel harder.

ik zeg nergens dat banken weg moeten of dat ze geen nut hebben, of dat het daar allemaal schurken zijn. Ik zeg wel dat er bij de top van die instellingen, net zoals bij grote bedrijven, grove fouten zijn gemaakt waardoor we (en niet alleen Griekenland) in een grote crisis zitten. Het zijn niet die mensen die een boterham minder zullen eten, of een BMW minder zullen kopen.
Het is altijd de schuld van de ander, ik snap het.
Dat we met zijn allen als gewone werkmens massaal lenen en onszelf in de schulden steken voor huizen, auto's, elektronica en wat nog meer en met kredietkaarten met exuberante limieten betalen, heeft er niks mee te maken.

Het probleem is écht niet begonnen met het feit dat Jan Modaal in de VS op die manier stilaan begon te verdrinken en niet meer kon afbetalen.

Neen, die klotebankiers die ons domme kloten die leningen verschaften, dat zijn de booswichten.
De eigen verantwoordelijkheid ontvluchten, noem ik dat.

Subocaj zit er als linkse op te alluderen dat het ons hier ook te wachten staat.
Wel, hopelijk begrijpt Jan met de pet door wat er nu gebeurt eindelijk eens dat het niet gewoon aan de banken ligt.

Maar als ik het hier de stemmingmakerij van die kant van het politiek spectrum wat meelees, vrees ik alweer het ergste.

Op naar de volgende ramp dus...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:43   #5417
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zodat ze, net zoals in België, de pensioengerechtigde leeftijd naar 67 j kunnen hijsen terwijl er in Vlaanderen, naar EU en Oeso normen, eigenlijk amper een probleem was ivm tewerkstellingsgraad (24-64 jarigen) ...


hoe lang gaat N-VA dat doofpotje eigenlijk zelf(!) dicht houden ??? ja, hallo Peter De Rover, het is idd tegen u !


Hier zitten ze verstopt.
Tel nog de honderdduizenden ambtenaren die tussen hun 65-50 vrijwillig aan de kant gingen staan.
De echte werkloosheid is gigantisch.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:51   #5418
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
2

Precies geformuleerd.
Waarom precies geformuleerd?
VU en zijn afscheidingen hebben België mee opgezadeld met 7 dure bestuursorganen en hun dure administratie.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 10:53   #5419
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het is altijd de schuld van de ander, ik snap het.
Dat we met zijn allen als gewone werkmens massaal lenen en onszelf in de schulden steken voor huizen, auto's, elektronica en wat nog meer en met kredietkaarten met exuberante limieten betalen, heeft er niks mee te maken.

Het probleem is écht niet begonnen met het feit dat Jan Modaal in de VS op die manier stilaan begon te verdrinken en niet meer kon afbetalen.

Neen, die klotebankiers die ons domme kloten die leningen verschaften, dat zijn de booswichten.
De eigen verantwoordelijkheid ontvluchten, noem ik dat.

Subocaj zit er als linkse op te alluderen dat het ons hier ook te wachten staat.
Wel, hopelijk begrijpt Jan met de pet door wat er nu gebeurt eindelijk eens dat het niet gewoon aan de banken ligt.

Maar als ik het hier de stemmingmakerij van die kant van het politiek spectrum wat meelees, vrees ik alweer het ergste.

Op naar de volgende ramp dus...
ik weet niet goed waarom jij mij woorden in de mond legt hoor.

er is een gedeelde verantwoordelijkheid, daar is iedereen het toch over eens??

te lezen op Knack in een vraag en antwoord-sessie:

Citaat:
Moeten bankiers die de laatste decennia aan Griekenland leenden niet aansprakelijk gesteld worden voor grof wanbeheer, door het nemen van dermate grote risico's dat dat land nu zijn schulden niet meer kan betalen?
Citaat:
Hetzelfde geldt voor de politic: iedereen wist dat Griekenland met valse cijfers binnenkwam. Maar om corrupt te zijn, heb je iemand nodig die smeergeld betaalt. De Duitsers, Fransen en Amerikanen zaten in Griekenkland met grote bedrijven. Zij wisten verdomd goed dat Griekenland de uitstekende plaats was om op 'deze manier' zaken te doen.
waarom moet dan 1 partij alle schuld op zich nemen en vooral die schuld afbetalen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2015, 11:02   #5420
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Waarom precies geformuleerd?
VU en zijn afscheidingen hebben België mee opgezadeld met 7 dure bestuursorganen en hun dure administratie.
Fout, het is het niet volledig uitvoeren van de staatshervorming die ons daarmee opgezadeld heeft. Het is ook de onwil van de traditionele partijen om bijvoorbeeld de provincieraden af te schaffen, de senaat af te schaffen, etc... die ons geld kost.

De provincies afschaffen, de senaat afschaffen, het Brussels Gewest laten verdwijnen samen met de 19 baronieën,... dat zou al een enorme besparing zijn.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be