Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2024, 11:23   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://justitie.belgium.be/nl/thema...rie_n/verboden




Daarom dat ik zei dat je pech kan hebben als je een ambetante polies tegenkomt.
ja de wetgeving is hier weer lekker dubbelzinnig he,

een zwitsers / gewoon zakmes zie ik niet echt als een wapen.

Ik gebruik dat ook quasi dagelijks, van een verpaking open snijden tot pinnekes van ne connector rechtduwen. kom dat komt altijd wel van pas.

De regel is bijna, als ik het niet bij heb, heb ik het gegarandeerd die dag wel ergens voor nodig, of heb ik iets van fuck, waarom zit dat mes nu niet in mijne zak.

Ik heb ook nog nooit de intentie gehad om dat te gaan gebruiken tegen iemand. T zou nogal een beenhouwerij worden ook, met een mes van 10 cm ene proberen dood te krijgen, uiteraard lukt dat wel, Maar ik hoef u maar een paar tikken met een stuk hout of brandblusser te geven om u naar de andere kant van de Sixt te helpen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 11:28   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik had vroeger bijna altijd een fatsoenlijk klapmesje bij. Stevig, met lock, formaat vergelijkbaar met een Zwitser. Ook bruikbaar als schroevendraaier. Maar de laatste jaren is hier een beetje ophef over jongeren die massaal messen als wapens zouden dragen, en ik werk nu in het beroepsonderwijs, dus ik heb besloten toch maar een beetje een voorbeeld te geven. Om toch nog mijn puntenslijper/pakjesopener/etc te hebben heb ik nu echt het allerkleinste mini-mesje aan mijn sleutels hangen. Maar echt van het formaat dat als je mij gaat vertellen dat je die nog steeds als wapen kan gebruiken dat ik je uitlach zeg maar.
Men is bij de politie of het gerecht niet geïnteresseerd in die kleine messen die aan uw sleutels hangen, ook al klikt het vast, wat het inderdaad verboden maakt volgens de beschrijving in de wet. Het klassieke "Buck knife" in uw broekzak, of de mensen die het zichtbaar aan de riem hebben hangen, daar maken ze problemen van.

Trowens, een gewoon formaat zakmes dat niet vastklikt is niet verboden. Ik kreeg eens een brief van een procureur in Luik, men had daar mijn zoon gecontroleerd, bleek dat hij een zakmes op zak had. Hij mocht het houden want niet verboden, maar de procureur wou me daar toch van op de hoogte stellen want hij was minderjarig (17 jaar).
Ik antwoorde per kerende dat ik op de hoogte was, ik had hem het zakmes zelf gegeven.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 11:38   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ja, dat klikt vast.
Om het dicht te klikken moet je op het halve maantje achteraan duwen.



Bij mij kocht mijn dochter het omdat ze nog wat overschot had van het 'kadootjes-budget'. Dus meer als €20 zat er niet in.

Trouwens; wel duur, €170 voor zo'n mes. Wat maakt het zo speciaal?
Goede vraag, het antwoord is niet zo simpel. Als je geen buzz krijgt van de foto alleen, ja, dan is het waarschijnlijk niets voor u.
Beetje zoals darts, sinds de G10 pijlen van Phil Taylor vorig jaar op de markt kwamen zat ik voor men scherm, volledig verliefd, er naar te kijken. Ben ze dan ook maar gaan kopen, ik kon niet anders. Mensen vragen wat is daar zo speciaal aan? Wel, het zijn gewoon de beste afgewerkte, uitgebalanceerde, meest doordachte (tiende generatie) en mooiste pijlen die ik ooit heb gehad. En ze zijn van Target, met Swiss points, punten met draad op die je er in en uitdraait zonder moeite. Die points komen ook in drie verschillende lengtes.
124€ voor een setje darts, maar het zijn wel de beste in de wereld.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 19:43   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ja de wetgeving is hier weer lekker dubbelzinnig he,

een zwitsers / gewoon zakmes zie ik niet echt als een wapen.

Ik gebruik dat ook quasi dagelijks, van een verpaking open snijden tot pinnekes van ne connector rechtduwen. kom dat komt altijd wel van pas.

De regel is bijna, als ik het niet bij heb, heb ik het gegarandeerd die dag wel ergens voor nodig, of heb ik iets van fuck, waarom zit dat mes nu niet in mijne zak.

Ik heb ook nog nooit de intentie gehad om dat te gaan gebruiken tegen iemand. T zou nogal een beenhouwerij worden ook, met een mes van 10 cm ene proberen dood te krijgen, uiteraard lukt dat wel, Maar ik hoef u maar een paar tikken met een stuk hout of brandblusser te geven om u naar de andere kant van de Sixt te helpen.
Over zo’n Zwitsers zakmes zal wel geen enkele polies ambras make. Daar steek je niemand mee dood.
Over dat van BigF kan je je al vragen stellen: waarom heb je een mes met zo’n scherpe punt nodig?
En dit dan?
https://www.bol.com/be/nl/p/vendetta...0.ProductImage
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 20:11   #25
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
is niet verboden.
Niet door de wet, wel door de schoolregels. Ook steeds meer gemeenten hebben een verbod waar ook zakmessen onder vallen, als niet algemeen dan wel gericht op de leeftijdsgroep van mijn jongste studenten.

Ik vind het wel jammer dat niet-messen mensen er soms zo op reageren, maar ze hebben hun redenen (er zijn de laatste jaren wel redelijk wat jongeren met messen in het nieuws geweest, en we zitten gewoon ook met de vergrijzing, oudere mensen zijn nou eenmaal vaak voor meer dingen bang), en het is wat het is. Ik werk nou ook niet direct in de bosbouw (of ergens waar je die groene plastic linten van de binnenkomende pallets af moet halen), dus zo vaak heb ik nou ook weer geen mes nodig.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 20:37   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je een slechtgezinde polies tegenkomt krijg je een proces voor illegale wapendracht.
Maar als je een slechtgezinde Lof der Zotheid tegenkomt kan dat het verschil maken tussen leven en dood, zeker als het volle maan is...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 20:41   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je een slechtgezinde polies tegenkomt krijg je een proces voor illegale wapendracht.
Als die polies het overleeft natuurlijk
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 21:13   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Over zo’n Zwitsers zakmes zal wel geen enkele polies ambras make. Daar steek je niemand mee dood.
Over dat van BigF kan je je al vragen stellen: waarom heb je een mes met zo’n scherpe punt nodig?
En dit dan?
https://www.bol.com/be/nl/p/vendetta...0.ProductImage
Daar moet jij je niets van aantrekken, want het zijn uw zaken niet.

Zolang het door de wet niet verboden is- en dan nog, is bezit en dracht volledig in orde.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 21:21   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maar als je een slechtgezinde Lof der Zotheid tegenkomt kan dat het verschil maken tussen leven en dood, zeker als het volle maan is...
Ik heb altijd een zilveren kruis van 10 kilo bij mij voor het geval dat.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 21:25   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar moet jij je niets van aantrekken, want het zijn uw zaken niet.

Zolang het door de wet niet verboden is- en dan nog, is bezit en dracht volledig in orde.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 21:38   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Net wel.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 08:03   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Over zo’n Zwitsers zakmes zal wel geen enkele polies ambras make. Daar steek je niemand mee dood.
Over dat van BigF kan je je al vragen stellen: waarom heb je een mes met zo’n scherpe punt nodig?
En dit dan?
https://www.bol.com/be/nl/p/vendetta...0.ProductImage
ja dat ziet er wat gemener uit, vooral de naam, maar uiteindelijk is het ook maar 11 cm (het lemmet ) Dat van mijn voorbeeld net geen 8 cm, dus dat steekt iets minder diep, en niet echt handig als je naar vitale organen wil gaan pulken.

Daarom dat ik ook dat zwitserse genomen heb, de fox die ik heb ziet er nogal gemeen uit en inderdaad, ik zou verstaan dat oom agent daar over zou kunnen vallen als m ne slechten dag heeft. Al is het enige verschil dus het feit dat dat lemmet zelf een paar cm langer is,

In duitsland zou ik ze beide in een foudraal moeten dragen, (ja de wapenwet is daar anders als bij ons...)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 08:08   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Niet door de wet, wel door de schoolregels. Ook steeds meer gemeenten hebben een verbod waar ook zakmessen onder vallen, als niet algemeen dan wel gericht op de leeftijdsgroep van mijn jongste studenten.

Ik vind het wel jammer dat niet-messen mensen er soms zo op reageren, maar ze hebben hun redenen (er zijn de laatste jaren wel redelijk wat jongeren met messen in het nieuws geweest, en we zitten gewoon ook met de vergrijzing, oudere mensen zijn nou eenmaal vaak voor meer dingen bang), en het is wat het is. Ik werk nou ook niet direct in de bosbouw (of ergens waar je die groene plastic linten van de binnenkomende pallets af moet halen), dus zo vaak heb ik nou ook weer geen mes nodig.
Wat bang zijn betreft, heb ik eerder de indruk dat dat bij de jongere generatie is, (de brave jongens en meiskes natuurlijk) Als ik dat ding bovenhaal om een stoepke van een flesje te wippen, of een touw door te snijden , staan die zo te kijken, van eh , die heeft een mes bij...

Ja mijne collega van mijne leeftijd ook, , dat is ook zo gene die daar gelijk nen onozelen gaat staan sukkelen.

Waar dat bij mijn vader heel normaal was, ik heb die quasi nooit zonder mes weten vertrekken thuis. Dat was iets eenvoudig, maar die had dat altijd bij.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 08:43   #34
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Over zo’n Zwitsers zakmes zal wel geen enkele polies ambras make. Daar steek je niemand mee dood.
Over dat van BigF kan je je al vragen stellen: waarom heb je een mes met zo’n scherpe punt nodig?
En dit dan?
https://www.bol.com/be/nl/p/vendetta...0.ProductImage
Omdat een scherpe punt en een snijvlak net de twee dingen zijn waar je een zakmes voor koopt?

Toevallig van de week de scherpe punt nodig gehad: ik kocht een gasfles en de aansluiting daarvan was "ingepakt" in van die zware krimpfolie.

De enige manier om die eraf te krijgen was met de punt van mijn zakmes een gat te prikken in de plastic op de plaats waar hij de opening van de gasfles afdekte en van daaruit de plastic eraf 'wikkelen'.

Zonder punt had ik dat nooit los gekregen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 08:47   #35
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Over zo’n Zwitsers zakmes zal wel geen enkele polies ambras make. Daar steek je niemand mee dood.
Over dat van BigF kan je je al vragen stellen: waarom heb je een mes met zo’n scherpe punt nodig?
En dit dan?
https://www.bol.com/be/nl/p/vendetta...0.ProductImage
Overigens: ik ga al goed moeten mikken en zo diep als mogelijk moeten steken om met mijn 7cm lang lemmet iemand dood te steken.

En zelfs met een zakmes zonder punt snij je zonder problemen iemands keel over.

Dus wat dan: enkel zakmessen toelaten die geen punt en geen snijvlak hebben?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 08:54   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.419
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er zijn wokehalalvegikosherLGBTQxyz³++ politici geweest die voorzichtig een onderzoek hebben laten doen om keukenmessen te verbieden.
Alleen professionelen mogen dat hebben en gebruiken.

Voor Jan met de pet, die moet zijn eten maar voorgesneden kopen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 09:00   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard



p.s.

Verboden
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 januari 2024 om 09:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 09:31   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.419
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht


p.s.

Verboden
die lijst van verboden.... Grappig. Dus als ik een stevige stok van/voor de hond mee heb, ben ik een drager van een verboden wapen? Want uiteindelijk, een goeie stok is dikker dan wat de koran voorschrijft om vrouwen mee af te ranselen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 10:42   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wat bang zijn betreft, heb ik eerder de indruk dat dat bij de jongere generatie is, (de brave jongens en meiskes natuurlijk) Als ik dat ding bovenhaal om een stoepke van een flesje te wippen, of een touw door te snijden , staan die zo te kijken, van eh , die heeft een mes bij...

Ja mijne collega van mijne leeftijd ook, , dat is ook zo gene die daar gelijk nen onozelen gaat staan sukkelen.

Waar dat bij mijn vader heel normaal was, ik heb die quasi nooit zonder mes weten vertrekken thuis. Dat was iets eenvoudig, maar die had dat altijd bij.
Daarom heet het dan ook een zakmes.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2024, 10:43   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht


p.s.

Verboden
Specifieer eens waar gereedschap verboden is in die lijst?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be