Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2017, 08:34   #61
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het ging inmiddels over waar Brussel gaat liggen na Vlaamse onafhankelijkheid.
Waar Brussel gaat liggen? Makkelijk: 50° 50′ 48.01″ N, 4° 21′ 16.99″ E
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 08:43   #62
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

[quote=vlijmscherp;8432575]het gaat over belastingen innen hé. Nu is het zo dat iedereen belastingen betaalt waar hij of zij woont. in principe is dat daar waar je werkt, waar je maw je loon krijgt.

Mensen die in Vlaanderen wonen maar in Brussel werken, betalen nu hun belastingen op het loon aan de federale overheid die het naar Vlaanderen overstort. Dan zou Brussel dat gewoon innen en bijhouden. Buitenlanders die hier werken, betalen ook hier hun belastingen.[/QUOTE]


Ik dacht dat dezen die aan de Europese instellingen werken in Brussel of waar dan ook in België geen belastingen betalen. Wel wordt hun inkomen; als ze Belg zijn natuurlijk; samengevoegd met dat van hun echtgenote om het ten % te bepalen waarop de echtgenote (of echtgenoot) belast wordt. Maar mogelijk is dit ondertussen veranderd. Er verandert zoveel nietwaar?
Ik werk al vijftien jaar niet meer. Sorry; heb ik wel ooit gewerkt?
Komaan demonen. Geef er nog eens een lap op!
Of ben je ook op retraite bij de paterkes?
Je moet zeker hun wijn eens proeven. De druiven uit hun wijngaard worden nog op archaïsche wijze geperst volgens een oud procédé. Ze hebben steeds paters in voorraad met zweetvoeten. Die zijn absoluut noodzakelijk om de speciale gisting op gang te trekken. Doen man!

Laatst gewijzigd door werkman : 20 april 2017 om 08:55.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 08:51   #63
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.603
Standaard

dat kwoot analfabetisme wordt een epidemie.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 09:08   #64
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
dat kwoot analfabetisme wordt een epidemie.

Nu is het nog niet erg Jay!
We hebben nog ruimte om eens te lachen. Of toch om te proberen.
Straks komen hier de afgematte "werkmenschen" plezant doen met hun nietszeggende one-liners. Even U afvragen of dezen zich houden aan de verwachte doelstellingen van deze topic.
Maar dat er hier een "epidemie" heerst ben ik volmondig met U eens.
Ik heb er reeds jaren voor gewaarschuwd. Vijgen na Pasen!
Maar......ik ben er niet mee begonnen. Als sommigen absoluut in de zandbak willen spelen doe ik af en toe wel graag mee.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 09:10   #65
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Ben je nog gaan vissen onlangs?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 09:21   #66
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ben je nog gaan vissen onlangs?

Nee! Al twee maand niet meer. De laatste vis die ik boven haalde had dezelfde muil als jij en er kwamen niks dan luchtbellen uit. Ik heb de draad doorgeknipt.
En hoe gaat het met U. Vang je nog even goed als vroeger?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 09:37   #67
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, hoe ga je dat juist doen mss, Brussel uit Vlaanderen wegexporteren ?
Daar Brussel Vlaanderen niet is, hoeft dat niet.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 09:38   #68
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Nee! Al twee maand niet meer. De laatste vis die ik boven haalde had dezelfde muil als jij en er kwamen niks dan luchtbellen uit. Ik heb de draad doorgeknipt.
En hoe gaat het met U. Vang je nog even goed als vroeger?
Jij vist onder water?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 09:44   #69
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zou het kunnen dat er te weinig Nederlandstaligen zijn die aan de vereisten voldoen om die specifieke opleiding te geven?
Ha, ha, ha, Vlaanderen heeft op alle gebieden wat veiligheid, effectieve sociale voorzieningen, vernieuwde ecologische invoeringen..., gewoon gezegd op alle inventieve maatschappelijke vooruitgang het patent en nu komt u vragen of het mogelijk zou zijn of er niet genoeg Vlamingen over de specifieke vereisten zouden beschikken...?
Gewoonweg trololo om je francofone autistische vriendjes te verschonen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 09:47   #70
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als al die overheden en bedrijven in Brussel blijven dan toch.
Waarom zou pakweg Audit Vort vertrekken?

Citaat:
waren het er geen 200.000 Vlamingen die elke dag naar Brussel komen werken? Hoeveel ervan zouden ambtenaren zijn? hoeveel ervan zullen na een eventuele onafhankelijkheid hun belastingen wel in Brussel moeten betalen?
De Vlaamse (en Franstalige) administratie zal uiteraard vertrekken, waardoor zij geen belastingen in Brussel zullen betalen. Maar dat doen zij vandaag ook niet, behalve die paar verdwaalde Vlaamse Brusselaars die bij de Vlaamse overheid werken. Eigenlijk verandert er op dit niveau niks.
Ook de federale administratie zal verdwijnen en vervangen worden door een 100% "Brusselse administratie". En weer eens verandert er eigenlijk niks, behalve dat er minder ambtenaren zullen zijn (des te beter).
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 09:49   #71
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

[quote=werkman;8432602]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het gaat over belastingen innen hé. Nu is het zo dat iedereen belastingen betaalt waar hij of zij woont. in principe is dat daar waar je werkt, waar je maw je loon krijgt.

Mensen die in Vlaanderen wonen maar in Brussel werken, betalen nu hun belastingen op het loon aan de federale overheid die het naar Vlaanderen overstort. Dan zou Brussel dat gewoon innen en bijhouden. Buitenlanders die hier werken, betalen ook hier hun belastingen.[/QUOTE]


Ik dacht dat dezen die aan de Europese instellingen werken in Brussel of waar dan ook in België geen belastingen betalen. Wel wordt hun inkomen; als ze Belg zijn natuurlijk; samengevoegd met dat van hun echtgenote om het ten % te bepalen waarop de echtgenote (of echtgenoot) belast wordt. Maar mogelijk is dit ondertussen veranderd. Er verandert zoveel nietwaar?
Ik werk al vijftien jaar niet meer. Sorry; heb ik wel ooit gewerkt?
Komaan demonen. Geef er nog eens een lap op!
Of ben je ook op retraite bij de paterkes?
Je moet zeker hun wijn eens proeven. De druiven uit hun wijngaard worden nog op archaïsche wijze geperst volgens een oud procédé. Ze hebben steeds paters in voorraad met zweetvoeten. Die zijn absoluut noodzakelijk om de speciale gisting op gang te trekken. Doen man!
Wie in België woont en in Nederland werkt voor een Nederlandse werkgever, betaalt in Nederland belastingen op dat loon. Maar die die moet in België ook een aangifte doen omdat in België gemeentebelasting moet betaald worden, gebaseerd op dat inkomen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 09:50   #72
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat hoeft niet. Dankzij mij wordt hen de Grote Brusselse Economische Waarheid verkondigd, dat volstaat.
Nog niet begrepen, Bruxelles aast op grote stukken uit econonisch sterk Vlaams Brabant dat ze dan Groot Bruxelles zullen noemen, om hun intrinsieke, eeuwigdurende, francofone geldhonger en geldtekorten bij te passen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 09:55   #73
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik lees dat dus nergens hè....
Ha neen, Attila komt af met het groot-Brusselse gewest dat volgens onze grote verdedigers van de Vlaamse belangen, zoals Panda, gewoon een lege doos is en was en morgen zal hij dan zeggen... Maar jullie hebben dat toch goedgekeurd, terwijl toen wij zegden dat dat absoluut niet mocht goedgekeurd worden hij ons, zogezegd, onderuit haalden met zijn leugenachtige, gespleten tong...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 10:01   #74
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

[quote=pajoske;8432639]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht

Wie in België woont en in Nederland werkt voor een Nederlandse werkgever, betaalt in Nederland belastingen op dat loon. Maar die die moet in België ook een aangifte doen omdat in België gemeentebelasting moet betaald worden, gebaseerd op dat inkomen.
Heeft te maken met de fiscale conventie tussen Belgie en Nederland.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 10:02   #75
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Nog niet begrepen, Bruxelles aast op grote stukken uit econonisch sterk Vlaams Brabant dat ze dan Groot Bruxelles zullen noemen, om hun intrinsieke, eeuwigdurende, francofone geldhonger en geldtekorten bij te passen...
Vlaams-Brabant is voor de productie van haar rijkdom helemaal afhankelijk van Brussel.

Zodus...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 10:04   #76
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ha neen, Attila komt af met het groot-Brusselse gewest dat volgens onze grote verdedigers van de Vlaamse belangen, zoals Panda, gewoon een lege doos is en was en morgen zal hij dan zeggen... Maar jullie hebben dat toch goedgekeurd, terwijl toen wij zegden dat dat absoluut niet mocht goedgekeurd worden hij ons, zogezegd, onderuit haalden met zijn leugenachtige, gespleten tong...
Ik heb het over de pers, niet over Attila.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 10:04   #77
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Er zijn miljoenen meer Nederlandstaligen dan Franstaligen in dit land. Toch kan de Vlaamse overheid niet aan voldoende Nederlandstalige leerkrachten voor het Brussels Nederlandstalig onderwijs geraken.

Waarom zou dat zijn? Ge gaat nu toch niet beweren dat dit vanwege onwil van Franstaligen is?
Als de franstaligen overal om zich heen een Vlaamshatende omgeving, zelfs actief gesteund door la Belgique, opbouwen, moet je als Vlaming wel ten einde raad zijn om in zulk een omgeving te willen gaan werken...
U heeft gelijk pajoske, de franstalige onwil om iedereen zijn democratische rechten en vrijheden te vrijwaren zouden wel eens voor veel meer kunnen meespelen dan dat men aanvaard aan de bevolking mee te delen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 10:06   #78
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ha neen, Attila komt af met het groot-Brusselse gewest dat volgens onze grote verdedigers van de Vlaamse belangen, zoals Panda, gewoon een lege doos is en was en morgen zal hij dan zeggen... Maar jullie hebben dat toch goedgekeurd, terwijl toen wij zegden dat dat absoluut niet mocht goedgekeurd worden hij ons, zogezegd, onderuit haalden met zijn leugenachtige, gespleten tong...
superdeluxe LOL

het ging dus over de "Grote Brusselse Economische Waarheid", nergens is er sprake van gewoon het "Grote Brussel" waar ik zelfs niet voor pleit. Ik hou het op "Brussel", namelijk het "Brussels Gewest".

Ik ben immers inderdaad een persoon voor wie het recht belangrijk is.

dus herhaal ik: superdeluxe LOL
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 10:07   #79
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als de franstaligen overal om zich heen een Vlaamshatende omgeving, zelfs actief gesteund door la Belgique, opbouwen, moet je als Vlaming wel ten einde raad zijn om in zulk een omgeving te willen gaan werken...
U heeft gelijk pajoske, de franstalige onwil om iedereen zijn democratische rechten en vrijheden te vrijwaren zouden wel eens voor veel meer kunnen meespelen dan dat men aanvaard aan de bevolking mee te delen...
Of gaan wonen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 10:08   #80
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als de franstaligen overal om zich heen een Vlaamshatende omgeving, zelfs actief gesteund door la Belgique, opbouwen, moet je als Vlaming wel ten einde raad zijn om in zulk een omgeving te willen gaan werken...
U heeft gelijk pajoske, de franstalige onwil om iedereen zijn democratische rechten en vrijheden te vrijwaren zouden wel eens voor veel meer kunnen meespelen dan dat men aanvaard aan de bevolking mee te delen...
Eens onafhankelijk zal de artificiële tweetaligheid van Brussel opgeheven worden en zullen de Vlamingen geen reden meer hebben om in Brussel te komen werken. Uw droom zal dus realiteit worden : hun rechten zullen voor 100% gerespecteerd worden.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be