Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 januari 2011, 17:24   #201
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde
 
(petitio principii)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Grappen en grollen met libertarische trollen.
Ik kan er niks aan doen dat ze dwalen, kijk niet naar mij.
(petitio principii) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 17:43   #202
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde
 
(petitio principii)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ze moeten gewoon de regels die ze zélf hebben opgesteld respecteren.
Naar aanleiding van:

Citaat:
De Europese Commissie start een inbreukprocedure tegen België wegens zijn bilaterale luchtvaartovereenkomst met Rusland. De Commissie denkt dat het akkoord oneerlijke concurrentie creëert tussen Europese luchtvaartmaatschappijen. Ook vreest ze dat de antitrustwetgeving geschonden wordt.
bron

Wie van deze drie overheden heeft er gelijk en heeft geen basisregels geschonden ?
(petitio principii) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 17:49   #203
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii) Bekijk bericht
Ik kan er niks aan doen dat ze dwalen, kijk niet naar mij.
't Is grappig hoe de heer in kwestie, die al 3-4 jaar in dezelfde ideologische gracht ligt (terwijl zijn vroegere ideologiegenoten allemaal al doorgeevolueerd zijn), een dichotomisch wereldbeeld heeft aangekweekt waarbij enkel de "gelijkhebbenden" en de "autoriteitshoeren" bestaan. Waarbij hij geen onderscheid kan maken tussen twee compleet verschillende forummers.


Wat doet men aan zoiets? Militariseren van de eerste twee jaar hoger onderwijs lijkt mij geen slecht idee. Rechtvaardig handelen krijgt een heel andere betekenis dan die in de boekjes van Van Dun wanneer je een hele nacht samen in een modderige put moet zitten bij nultemperatuur.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 17:54   #204
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
't Is grappig hoe de heer in kwestie, die al 3-4 jaar in dezelfde ideologische gracht ligt (terwijl zijn vroegere ideologiegenoten allemaal al doorgeevolueerd zijn)
Nog altijd goed aan het liegen, merk ik?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 17:54   #205
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Een loon betallen, waar je nergens menswaardig van kunt leven, is idd een mensenrechtenschending, en misbruik van uw positie als multinational.
Populistische lege prietpraat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 17:57   #206
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Nog altijd goed aan het liegen, merk ik?
Over?

Als jij zit te denken dat ik mijn ban zat te omzeilen door (petitio principii) te worden, dan ben je echt wel een *KNIP*, makker.

Laatst gewijzigd door celebes : 29 januari 2011 om 15:50.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 18:46   #207
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Nog altijd goed aan het liegen, merk ik?
Als we zeggen dat de evolutie verloopt volgens processen van differentiatie en integratie, bedoelen we processen van overstijging en omvatting. Elk stadium omvat de eerdere en voegt er vervolgens zijn eigen bepalende en zich manifesterende hoedanigheden aan toe, het overstijgt en omvat. Maar juist daarom is bij stoornissen de volgende dimensie geen zaak van overstijging en omvatting – ze overstijgt en verdringt, ontkent, vervormt en verstoort. Elk volgend stadium staat voor deze keuze 1) overstijgen en omvatten, vriendschap sluiten, integreren en respecteren of 2) overstijgen en verdringen, ontkennen, vervreemden en onderdrukken. Daarom is elke evenwichtige beschrijving niet alleen een kroniek van de grote overstijgingen uit de menselijke evolutie, maar ook van de absurde verdringingen, onderdrukkingen en wreedheden
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 20:57   #208
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Artisjok heeft het wel over iets anders dan dit soort rechtenschendingen. Die vindt 'een laag loon'' betalen al een mensenrechtenschending.
Ik heb het ook over dit soort rechtenschendingen.

"Een laag loon" betalen vind ik geen mensenrechtenschending, "een te laag loon" betalen wel.

Je maakt dezelfde fout als hier.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=749
van "voor sociale zekerheid zijn " maak jij "een welvaartsstaat, zoals we die in West-Europa kennen"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 21:06   #209
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Populistische lege prietpraat.
Dat is nu toch ook niet een sterk argument.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2011, 07:28   #210
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii) Bekijk bericht
Daarmee geeft ge de indruk dat ge bedoelt dat de mens die (toevallig) niet op een westerse locatie woont niets bijdraagt aan onze welvaart.
Nee, daarmee geef ik enkel aan dat er te veel mensen op aarde rond lopen en dat we die niet allemaal kunnen voeden en een levenstandaard geven zoals de onze.

Vergeet niet dat 90% van de grondstoffen juist buiten de westerse wereld gedolven worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2011, 07:32   #211
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb het ook over dit soort rechtenschendingen.

"Een laag loon" betalen vind ik geen mensenrechtenschending, "een te laag loon" betalen wel.

Je maakt dezelfde fout als hier.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=749
van "voor sociale zekerheid zijn " maak jij "een welvaartsstaat, zoals we die in West-Europa kennen"
Loon is iets relatief, je kan dus beter spreken over koopkracht.
Een netto-loon van 500€ per maand is in sommige landen voldoende om dezelfde koopkracht te hebben als iemand met een netto-loon van 1500€ per maand in België.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2011, 08:49   #212
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Populistische lege prietpraat.
zeveraar
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2011, 09:15   #213
Nunt
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Berichten: 526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Een loon betallen, waar je nergens menswaardig van kunt leven, is idd een mensenrechtenschending, en misbruik van uw positie als multinational.
Als ik iemand een laag loon geef ben ik een misdadiger, maar als ik iemand geen loon geef dan is het ok?
Nunt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2011, 09:32   #214
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Loon is iets relatief, je kan dus beter spreken over koopkracht.
Een netto-loon van 500€ per maand is in sommige landen voldoende om dezelfde koopkracht te hebben als iemand met een netto-loon van 1500€ per maand in België.
Je noemt het voor mijn part zoals je goesting hebt.
Uit mijn openingspost blijkt toch wel duidelijk wat ik bedoel met "eerlijk loon".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2011, 08:31   #215
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je noemt het voor mijn part zoals je goesting hebt.
Uit mijn openingspost blijkt toch wel duidelijk wat ik bedoel met "eerlijk loon".
Voor mij wel, maar voor vele andere hier niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2011, 09:14   #216
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Voor mij wel, maar voor vele andere hier niet.
Velen? Volgens mij heeft alleen AdrianHealey moeite met de uitleg.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2011, 09:51   #217
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Deze franstalige tekst mag gerust vertaalt worden.




Un beau tour de passe-passe !

Leçon d'économie appliquée !



Une journée maussade dans un petit bourg humide au fond de l’Irlande… Les temps sont durs, tout le monde est endetté, tout le monde vit �* crédit.

L�*-dessus arrive un touriste allemand riche.

Il arrête sa belle voiture devant le seul hôtel de la ville et il entre.

Il pose un billet de 100€ sur le comptoir et demande �* voir les chambres disponibles afin d’en choisir une pour la nuit.
Le propriétaire de l’établissement lui donne les clés et lui dit de choisir celle qu’il veut.


Dès que le touriste monte l’escalier, l’hôtelier prend le billet de 100€, file chez le boucher voisin et règle sa dette envers celui-ci.

Le boucher, qui doit de l’argent �* un éleveur de porcs, se rend immédiatement chez lui et lui donne le €100.

L’éleveur �* son tour règle ses dettes envers la coopérative agricole où il achète ses fournitures et le directeur de la coopérative court au pub, régler son compte au bar.

Le barman, glisse le billet �* la prostituée qui lui fournit ses services �* crédit déj�* depuis des semaines et celle-ci, qui utilise l’hôtel professionnellement, court régler son compte avec l’hôtelier.

L’hôtelier pose le billet sur le comptoir l�* où le touriste l’avait posé auparavant.

L�*-dessus le touriste descend l’escalier, annonce qu’il ne trouve pas les chambres �* son goût, ramasse son billet et s’en va…

Personne n’a rien produit, personne n’a rien gagné, mais personne n’est plus endetté et le futur semble beaucoup plus prometteur…

C’est ainsi, Messieurs, Mesdames que fonctionnent les plans de sauvetage qu’on prévoit pour les pays de l’Europe en difficulté !!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2011, 12:29   #218
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde
 
(petitio principii)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Deze franstalige tekst mag gerust vertaalt worden.
Die tekst is op zich al een vertaling. En er bestaan vele versies van die tekst. Bijvoorbeeld:

Citaat:
Het is augustus in een dorpje aan de kust van de Zwarte Zee. Het regent en het dorpje lijkt verlaten. Het is een moeilijke tijd. De inwoners zitten allen in de schuld en leven op krediet. Plots verschijnt een rijke toerist ter plaatse en stapt het enige hotel van het dorpje binnen.
Hij legt een bankbiljet van 100 Euro op de balie en gaat naar de eerste verdieping om een kamer uit te zoeken.

De hotel eigenaar pakt de 100 Euro en gaat naar de slager om zijn schuld te betalen.

De slager pakte die 100 Euro aan en gaat spoorslags naar de varkensboer om zijn schuld te betalen. Die op zijn beurt rent naar de verpachter en betaalt zijn schuld af.
De verpachter haast zich naar de enige prostituee in het dorp, die vanwege de crisis haar diensten op krediet aanbiedt, en betaalt aan haar zijn schuld.

De prostituee haast zich naar het hotel en betaalt aan de hotelier de kamerhuur voor de nacht waar zij haar werkzaamheden heeft verricht.
De hotelier legt de 100 Euro terug op de balie. Op dat moment komt de rijke toerist naar beneden, neemt de 100 Euro van de balie omdat hij niet tevreden is over de kamer.
Moraal: niemand heeft iets verdiend, niemand heeft geïnvesteerd, maar het hele dorp sterft schuldenvrij van de honger.

Laatst gewijzigd door (petitio principii) : 29 januari 2011 om 12:31.
(petitio principii) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2011, 17:06   #219
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii) Bekijk bericht
Die tekst is op zich al een vertaling. En er bestaan vele versies van die tekst. Bijvoorbeeld:



Moraal: niemand heeft iets verdiend, niemand heeft geïnvesteerd, maar het hele dorp sterft schuldenvrij van de honger.
Juist, economie is iets anders!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 05:39   #220
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Naar aanleiding van deze wending in een andere draad zou ik graag een vraag stellen aan de economen van dit forum.

Mijn vraag :
Indien iedereen mensenrechten krijgt en een loon waardoor hij/zij kan voorzien in de basisbehoeftes van zichzelf en zijn/haar gezin (voeding, een dak, kledij, gezondheidszorg, onderwijs) in welke mate wordt de prijs van onze voeding (en eventueel andere goederen) hoger?
Om dat te weten te komen dien je de correlatie te berekenen (in alle landen waar mogelijk) tussen:
  • enerzijds de prijs van voeding en
  • anderzijds een of andere indicator voor mensenrechten (ten eerste) en
  • een of andere indicator voor inkomen of inkomensverdeling (ten tweede)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be