Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2017, 22:23   #41
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Een job is past perfect als zoveel mogelijk aan de vereisten van werkgever en werknemer voldaan zijn, niet aan die van het zooitje ongeregeld die denken te weten wat het beste is voor hen omdat dit voor het ongeregeld zooitje zo is.
Voldoet een job niet aan je vereisten wanneer de inhoud aansluit bij je opleiding, je voldoende betaald wordt en er flexibele werktijden zijn binnen een aanvaardbare woon werkafstand?

Wat nog meer?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:28   #42
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

[quote=dpg;8593465]Ik heb het niet over de belgische moslims maar over het ongeregeld zooitje die paternalistisch denkt te weten wat het beste is voor moslims.

Als een werkgever zijn probleem met de hoofddoek de enige reden is om een kandidaat wel of niet aan te nemen dan mag die dat van mij, hij moet zich dan wel met een andere tweede keus werknemer tevreden stellen.[/QUOT

Bedoeld u die Belgische moslims die aan werkgevers voorwaarden tot hun tewerkstelling opleggen vanuit hun religie? En indien een werkgever daarmee niet akkoord is gewoon op de kosten van de samenleving ene uitkering opstrijken? Niet omdat er geen werk is of niemand hen wil maar omdat er geeist wordt dat hoofddoeken moeten steeds en overal? Dat is niet paternalistisch maar een vorm van kolonisatie.

Lees maar eens hoe u omdraait, de werkgever moet aannemen met hoofddoek en indien hij dit weigert is dat het probleem en niet de eis om steeds en overal met een hoofddoek te werken? Kun je zonder hoofddoek niet functioneren of zo?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:46   #43
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Probeer eens bij mijn voorlaatste werkgever. Die heeft de receptioniste die haar hoofddoek bleef dragen tegen de instructies in, op staande voet ontslagen. En kreeg gelijk van het gerecht.
Ze zal toch nog een uitkering hebben gehad.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:49   #44
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ze zal toch nog een uitkering hebben gehad.
En dan is het goed?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:51   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Als je boven de 18 bent en je van haarbedekking een probleem maakt, heb je serieus hulp nodig.

Zoek een leven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 22:55   #46
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat doe je wanneer je de perfecte baan aangeboden krijgt maar niet met hoofddoek mag werken, weigeren of ga je aan de slag?
Hangt ervan af. Bespreken met inticimi.
En als ik geen geschikte kinderopvang kan vinden, hoeft het voor mij sowieso niet. Ik vind buiten mezelf ook niet veel geschikt, eerlijk gezegd.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 23:02   #47
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Een hoofddoek dragen uit religieuze overwegingen zou openbare zedenschennis moeten zijn net zoals in het openbaar neuken, masturberen of uw fluit tonen dat is. Jonge mensen mogen ook niet met de broek op de enkels een klasgenoot tegen de schoolpoort neuken eens ze buiten zijn. In onze seculiere samenleving houden we ons seksleven en ons religieus leven voor onszelf. Profeten worden weg gestoken in instellingen.

Wat elke burger thuis doet daar heeft niemand zaken mee (behalve zaken als incest, huishoudelijk geweld, ...) maar op het openbaar domein gelden er bepaalde zeden en de moslims proberen die voortdurend naar hun hand te zetten. Verzet is dringend nodig.
Je begrijpt het niet. De reden dat ik een begeleiding of sollicitatie met hoofddoek zou doen, is net omdat ik die 'thuis' of in de privé sfeer ook al in het openbaar draag. Nu is blijkbaar 'werk' nog meer openbaar dan openbaar, waarvan ik het concept niet zo goed begrijp eigenlijk, en moet de hoofddoek plots uit. Wel, dat plotse gaat me daarom niet lukken.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 10 december 2017 om 23:04.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 23:05   #48
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En dan is het goed?
Dan is het niet zo erg om je job als receptioniste te verliezen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 23:23   #49
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hangt ervan af. Bespreken met inticimi.
En als ik geen geschikte kinderopvang kan vinden, hoeft het voor mij sowieso niet. Ik vind buiten mezelf ook niet veel geschikt, eerlijk gezegd.
Dat is geen probleem en dat mag u allemaal vinden. Maar waarom heeft u dan een uitkering? Dat is verbonden aan een doelstelling, u accepteert werk wanneer dit past bij uw opleiding.
Wil je eigenlijk wel werken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 23:23   #50
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dan is het niet zo erg om je job als receptioniste te verliezen.
Nee? Omdat je toch een uitkering krijgt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 23:28   #51
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Je begrijpt het niet. De reden dat ik een begeleiding of sollicitatie met hoofddoek zou doen, is net omdat ik die 'thuis' of in de privé sfeer ook al in het openbaar draag. Nu is blijkbaar 'werk' nog meer openbaar dan openbaar, waarvan ik het concept niet zo goed begrijp eigenlijk, en moet de hoofddoek plots uit. Wel, dat plotse gaat me daarom niet lukken.
Natuurlijk mag u met hoofddoek solliciteren. Maar u kunt niet eisen dat een werkgever u daarmee tewerk stelt. En wanneer u om die reden werk weigert, hoort u geen uitkering te krijgen.
Wat u als openbaar beschouwt is geen uitgangspunt, u valt onder dezelfde wet als andere werklozen. Dus moet u gepast werk accepteren en dat hangt niet af van uw mening over hoofddoeken. Wel van de mening van een werkgever. U mag de keuze wel maken, thuis blijven bedoel ik, om welke reden dan ook maar niet met een uitkering.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 23:31   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk mag u met hoofddoek solliciteren. Maar u kunt niet eisen dat een werkgever u daarmee tewerk stelt. En wanneer u om die reden werk weigert, hoort u geen uitkering te krijgen.
Wat u als openbaar beschouwt is geen uitgangspunt, u valt onder dezelfde wet als andere werklozen. Dus moet u gepast werk accepteren en dat hangt niet af van uw mening over hoofddoeken. Wel van de mening van een werkgever. U mag de keuze wel maken, thuis blijven bedoel ik, om welke reden dan ook maar niet met een uitkering.
Neen. Een werkgever zou simpelweg niet iemand mogen weigeren om een hoofddoek. Dat is discriminatie. Vrijheid van geloofsovertuiging, weet je wel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 23:47   #53
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ze zal toch nog een uitkering hebben gehad.
Na zes maand sanctie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 23:52   #54
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Je begrijpt het niet. De reden dat ik een begeleiding of sollicitatie met hoofddoek zou doen, is net omdat ik die 'thuis' of in de privé sfeer ook al in het openbaar draag. Nu is blijkbaar 'werk' nog meer openbaar dan openbaar, waarvan ik het concept niet zo goed begrijp eigenlijk, en moet de hoofddoek plots uit. Wel, dat plotse gaat me daarom niet lukken.
Werk bij een privé werkgever staat onder privé regeling. Soms ook wel arbeidscontract genoemd en arbeidsreglement.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 05:40   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
????

Heb je zelf gelezen wat je schreef????
Ik ben een onvoorwaardelijke voorstander van het hoofddoekenverbod op school, en zeg dat al jaren. Maar het lijkt me niet meer dan logisch dat een leerling die voorbij de schoolpoort stapt, draagt wat zij wil. Wat iemand op straat draagt hebben wij geen zaken mee toch ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 06:48   #56
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Je begrijpt het niet. De reden dat ik een begeleiding of sollicitatie met hoofddoek zou doen, is net omdat ik die 'thuis' of in de privé sfeer ook al in het openbaar draag. Nu is blijkbaar 'werk' nog meer openbaar dan openbaar, waarvan ik het concept niet zo goed begrijp eigenlijk, en moet de hoofddoek plots uit. Wel, dat plotse gaat me daarom niet lukken.
Dan hebt u psychische hulp nodig net als een exhibitionist en als dat niet helpt dient u gecolloqueerd te worden
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 08:55   #57
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voldoet een job niet aan je vereisten wanneer de inhoud aansluit bij je opleiding, je voldoende betaald wordt en er flexibele werktijden zijn binnen een aanvaardbare woon werkafstand?

Wat nog meer?
Voor u misschien wel, voor anderen weer niet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 09:00   #58
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Lees maar eens hoe u omdraait, de werkgever moet aannemen met hoofddoek en indien hij dit weigert is dat het probleem en niet de eis om steeds en overal met een hoofddoek te werken? Kun je zonder hoofddoek niet functioneren of zo?
Begrijpend lezen is toch zo moeilijk voor u.

Citaat:
Als een werkgever zijn probleem met de hoofddoek de enige reden is om een kandidaat wel of niet aan te nemen dan mag die dat van mij, hij moet zich dan wel met een andere tweede keus werknemer tevreden stellen.

Een werknemer kost een werkgever veel geld, hij zal dus de beste keus proberen te selecteren, als dat toevallig iemand met een hoofddoek of een moslimachtergrond is waar hij tegen is, dan zal die zich met een tweede keus tevreden moeten stellen.

Laatst gewijzigd door dpg : 11 december 2017 om 09:02.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 09:29   #59
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Neen. Een werkgever zou simpelweg niet iemand mogen weigeren om een hoofddoek. Dat is discriminatie. Vrijheid van geloofsovertuiging, weet je wel.
Iemand weigeren omdat ze buiten het werk een hoofdoek of andere godsdienstige prullaria op hun hoofd dragen gaat inderdaad niet, de werkgever kan wel een dresscode eisen op zijn werkvloer en daar dient de werknemer zich aan te houden op het werk.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 10:40   #60
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voldoet een job niet aan je vereisten wanneer de inhoud aansluit bij je opleiding, je voldoende betaald wordt en er flexibele werktijden zijn binnen een aanvaardbare woon werkafstand?

Wat nog meer?
Indien ik al deze criteria als voorwaarden had gesteld om een job te aanvaarden, zou ik tot hiertoe nog geen dag gewerkt hebben. Als daar ook nog religieuze eisen moeten bovenop komen
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be