Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2017, 09:31   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De robot kan overigens geen bestellingen opnemen (daar hebben ze al van die palen voor tenslotte), geen friet bakken en ook niet van zijn plaats komen. Hij kost hetzelfde als zo'n grote robotische arm die al tientallen jaren in autofabrieken staan want het is zo'n grote robotische arm zoals die al tientallen jaren in autofabrieken staan. In die periode is het aantal banen in bijvoorbeeld administratief en boekhoudkundig werk (typisten, calculatoren) gedecimeerd dankzij computers, zijn er auto's gebouwd die geen menselijke chauffeurs meer nodig hebben en tegenwoordig timmeren zelfs AI's aan de weg in ingewikkelde hoogopgeleide beroepen. En toch is het doemscenario nog steeds hetzelfde als in de jaren vijftig: dat de fysieke banen voor compleet onopgeleide mensen en alleen die banen verdwijnen, omdat het natuurlijk veel goedkoper is om zware industriële robots aan het werk te zetten in een burgertent dan flexibel inzetbare minimumloners.

Grappige curiositeit, maar ook iets dat al decennia mogelijk is, en wat toch nog niet is aangeslagen.
Zoals ik zei: mensen zijn tot nu toe veel flexibeler.

Vanaf het moment dat men er een AI op kan smijten is dat voordeel ook over. Een persoon kan de vloer kuisen, fritten bakken, tafels opkuisen, voorraad checken....

Een robot kan dat tot nu toe niet, of slechts een van deze taken. Wat ze onrendabel maakt. Maar een AI kan dat veranderen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 21:22   #22
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik denk dat we ook in Belgie over 10 a 20 jaar nog amper ongeschoolden/arbeiders nodig zullen hebben. Toch niet voor bandwerk

Ben heel benieuwd wat dan de alternatieven worden voor mensen zonder opleiding.
Er zullen altijd jobs zien die geschoolde niet willen doen. Dus druk moeten ze zich niet maken.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 21:34   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Er zullen altijd jobs zien die geschoolde niet willen doen. Dus druk moeten ze zich niet maken.
Maar als er geen jobs zijn die door analfabeten gedaan kunnen worden in een 21ste eeuwse samenleving, wat dan?
Die onbruikbaren deporteren naar lokaties waar er wel werk voor is?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 21:37   #24
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus kunnen we nu best stoppen met laag opgeleiden te importeren.
Ik zoek nog iemand die met mijn hond wil gaan wandelen voor een paar euro's

Maar verder.. Ik denk dat elke bedrijfsleider meer heeft aan een beperkt intelligent/ matig opgeleid iemand die gemotiveerd is, dan aan een slimme luierik

Het probleem met die laag opgeleide immigranten is dat de meesten moslims zijn, ergo fascisten die voor Allah bidden.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 21:42   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik zoek nog iemand die met mijn hond wil gaan wandelen voor een paar euro's.
Dat moet lukken, ik zoek nog een hond om me uit te laten.

Citaat:
Maar verder.. Ik denk dat elke bedrijfsleider meer heeft aan een beperkt intelligent/ matig opgeleid iemand die gemotiveerd is, dan aan een slimme luierik
Een slimme luierik doet de job van de eerste keer goed, die wil het werk geen 2 keer doen. Een domme luierik daarentegenover, da's gewoon een verliespost.

Citaat:
Het probleem met die laag opgeleide immigranten is dat de meesten moslims zijn, ergo fascisten die voor Allah bidden.
Niet alleen muzels hoor. Hoeveel zijn we verder met een christelijke expert bananenbladvlechter?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 21:50   #26
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En dat de laag opgeleiden beseffen dat ze niet doodgaan van wat studiewerk.
Hoogopgeleiden zijn weldra helemaal overbodig.

We hebben nu al robots die kunnen leren (slimmer worden).
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 21:51   #27
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

AI zal er voor zorgen dat het Darwinisme terug wordt ingevoerd in onze maatschappij. Eindelijk, zou ik zo zeggen.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 21:51   #28
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Of zoals den José zou zeggen: "De zwakken moeten eraf"
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 22:02   #29
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zoals ik zei: mensen zijn tot nu toe veel flexibeler.

Vanaf het moment dat men er een AI op kan smijten is dat voordeel ook over. Een persoon kan de vloer kuisen, fritten bakken, tafels opkuisen, voorraad checken....

Een robot kan dat tot nu toe niet, of slechts een van deze taken. Wat ze onrendabel maakt. Maar een AI kan dat veranderen.
Het is verbazend hoe artificial intelligence de afgelopen jaren ontwikkeld is.
In 2016 waren topprogrammeurs ervan overtuigd dat het meest geavanceerde computerprogramma na 4 weken voltijds poker kon winnen van de rijkste, meest intelligente online spelers ter wereld.

De computer kreeg behoorlijk hard slaag, maar de evolutie tov het vorige jaar is immens. En dit wetende dat we in het jaar 2000 net internet hadden.
Ik herinner me een computerprogramma (in de eerste jaren dat internet bestond) waartegen toenmalig wereldkampioen Gary Kasparov het bijna 24u kon volhouden. Anno 2017 is hij kansloos, wsl in 2005 ook al.

Ik geloof dat over 5 a 10 jaar arbeiders voor honderd procent vervangen worden door robots. Dat werkloosheid om die reden zal exploderen.
Misschien worden mooie vrouwen wel vervangen door robots die niet ouder worden en geen maandstonden hebben. Als gevolg wil niemand meer trouwen en worden wij mannen niet meer onder druk gezet om kinderen te maken.

I see a perspective
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 1 november 2017 om 22:22.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2017, 22:02   #30
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

dubbel
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 1 november 2017 om 22:03.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2017, 11:52   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Mijn grootvader zei het al voor den oorlog: die trakteurs in plaats van peerden, dat is den ondergang. Wa moeën die knechten haan doen voor hun brood ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be