Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2017, 19:20   #61
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als iemand vrij is zijn geloof te belijden, dan is het normaal dat die burger zich ook politiek kan engageren vanuit zijn geloof. Je kan het ene niet loskoppelen van het andere.
Daarvoor hebben we programma's als de zevende dag. Niet de mis.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 19:21   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja! Zéér boeiend. Bvb de debatten tussen young en old earth creationists!
Niet echt. Toch niet voor mij, maar ik kan best geloven dat andere mensen dit onderwerp wel interessant vinden.

Voor elk wat wils.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 19:24   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Daarvoor hebben we programma's als de zevende dag. Niet de mis.
De ZD haalt nog maar net iets meer dan 200.000 kijkers, vooral als je weet dat het journaal bijna 1 miljoen kijkers haalt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 19:33   #64
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De ZD haalt nog maar net iets meer dan 200.000 kijkers, vooral als je weet dat het journaal bijna 1 miljoen kijkers haalt.
En?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 19:40   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
En?
Blijkbaar slaat de nieuwe formule (veel van alles, maar uiteindelijk over niets ten gronde) niet echt aan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 21:50   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
En?
Ah weet je wat als ze betalen ervoor en als er voldoende reclame pauzes kunneningelast wordenmag iedereen van mij uitzenden wat hij wil hoor van mij

Het gaat erover eerder dat mijn belastinggeld nu nog verspild wordt aan die zever
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 12:58   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Is er één dagblad dat elke zaterdag een preek opneemt ?
Ik dacht het niet.
Waarom niet ? Omdat het geen 'nieuws' is en niet interessant.
Waarom dan wel op een zender die met belastingsgeld betaald wordt ?

Dat de kalotenkerk zendtijd afhuurt bij vtm of bij vier. Of desnoods bij njam.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 13:05   #68
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor u misschien niet, voor een ander dan wel. Aan "zingeving" valt een heel verhaal te koppelen.
Over alles kan wel geleuterd worden. De VRT zou bv ook een moppenkanaal kunnen beginnen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 13:08   #69
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ze mogen mij anders gerust eens in een debat steken waar drie religies mij proberen te overtuigen van het bestaan van god.
Ik zou graag een debat zien tss vertegenwoordigers van een monotheistische godsdienst en die van een polytheistische die ons moeten overtuigen of er slechts 1 God is of een heel pantheon aan Goden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 20:11   #70
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou graag een debat zien tss vertegenwoordigers van een monotheistische godsdienst en die van een polytheistische die ons moeten overtuigen of er slechts 1 God is of een heel pantheon aan Goden.
.. u heeft daar een debat voor nodig ? weet dat er twee goden zijn : de jonge Herman Brusselsmans en de oude 4X10E6 ..

__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 december 2017 om 20:12.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 21:03   #71
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als religieuze duiding niet mag, waarom zou atheïstische propaganda dan wel mogen?
Weeral wringen om gelijk te krijgen....

Volledige scheiding kerk/moskee/synagoge of eender welke tempel >>> met de staat en school en dus ook openbare omroep!

Na WOII heeft men de kans gemist! Terug dacht men verkeerdelijk het koloniaal systeem (christelijk) te moeten gebruiken van “wij gaan het hen leren”

Waardoor de andere geloven op termijn ook hun ding opeisten om “ONS TE LEREN” met streven gedrag steeds hun geloof gebonden versie te willen opdringen.

bv. Zie nu weer het gespartel in Nederland met de christelijke partij in de regering, onmiddellijk is weer bazaar over abortus!

Mocht er 100% scheiding zijn tussen kerk en staat zou er
1/ al géén geloof partij zijn,
2/ zouden de mensen die géén abortus willen OM WAT VOOR REDEN OOK het eenvoudig weg niet doen!
3/ zouden zij die er wel voor abortus kiezen zich niet schuldig voelen ten gevolge van de heksenjacht door de "gelovigen" bij het uitvoeren van hun persoonlijke keuze.

Maar ja dat is te simpel, de geloven willen dictatoriaal over iedereen baas spelen "tot na de dood" zelfs met alle gevolgen vandien!

Bij de oprichting van de VN toen iedereen begrip toonde en een humane wereld wilde moest men als eerste regel ingebakken hebben >>> dat de wetten en regels van de VN Volledige gescheiden moest zijn van kerk/moskee/synagoge of eender welke tempel!

Wat een meer dan drijvend voorbeeld zou geweest zijn voor alle regeringen ter wereld! Na al die jaren zou het nu normaal zijn dat wetten en regels los staan van geloof gedrag.

Men heeft het wel gedaan met de in de Japanse cultuur diep ingewortelde goddelijke keizer de wetten/de regels/gedragingen los te koppelen/verwijderen van de Japanse maatschappij! Wat meteen ook de reden is dat de islam ideologie in totaliteit niet binnen mag in Japan. Daar kon het dus dan kon het ook met alle andere geloof toestanden!

Als men ziet hoe machteloos de VN nu is, is het duidelijk dat de humane bedoeling van de VN platgewalst zijn door de machtswellust geloven met hun regels en bloedige gevolgen!

Misschien na WOIII als er nog een wereld overschiet krijgt en het verstand dat geloven al gans de geschiedenis voor oorlogen en bloedvergieten gezorgd hebben om enkelen de almacht te bezorgen!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 10 december 2017 om 21:11.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2017, 18:03   #72
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Meer dan 60.000 kijkers voor islamitische eredienst op VRT
islamitische 'eredienst'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be