Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2009, 10:44   #281
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Goed, dan houden we referenda.

En de mensen van het VB staan al achter een onafhankelijk Vlaanderen dus we zijn halfweg daar.
Ja wel, de andere helft is nog steeds een probleem.

Citaat:
En hoeveel daarvan willen alles opzij zetten om een Vlaamse staat te bekomen
Waarom zou links alles opzij moeten zetten en rechts niet? Dat het veebee eens het goede voorbeeld geeft.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 10:45   #282
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En het verbod op abortus, euthanasie, en homohuwelijk.
Al die fratsen daar kan Vlaanderen zich over uitspreken desnoods in referenda na onafhankelijkheid.

Dat zou wat zijn he zeg? Democratische beslissingen?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 10:48   #283
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ja wel, de andere helft is nog steeds een probleem.



Waarom zou links alles opzij moeten zetten en rechts niet? Dat het veebee eens het goede voorbeeld geeft.
Dat zeg ik toch niet.

Wat ik wel zeg, is dat links Vlaanderen die onafhankelijkheid wil in dit geval toch met redelijk veel moet zijn want waarom zou het VB anders alles opzij moeten zetten?

Daarom, met hoeveel mensen is links Vlaanderen?

Want als het over 35 idealisten gaat, ja, daar gaan we niets mee bereiken alleen al omdat het er te weinig zijn om alles ervoor opzij te zetten. (het VB dan)
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 10:49   #284
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Het moet dus praktisch al een beweging worden waar iedereen in samen gaat en die de parttijstructuren minsten even achterlaat/opzij zet.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 11:37   #285
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik denk dat dat een verstandige opmerking is.
Dat klopt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 13:29   #286
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat zeg ik toch niet.

Wat ik wel zeg, is dat links Vlaanderen die onafhankelijkheid wil in dit geval toch met redelijk veel moet zijn want waarom zou het VB anders alles opzij moeten zetten?

Daarom, met hoeveel mensen is links Vlaanderen?

Want als het over 35 idealisten gaat, ja, daar gaan we niets mee bereiken alleen al omdat het er te weinig zijn om alles ervoor opzij te zetten. (het VB dan)
Geen flauw idee hoeveel dat er zijn, we hebben zo geen partij met lidmaatschap, dat kunnen er dus 35 zijn maar dat kunnen er even goed 35000 zijn waarvan we het bestaan niet weten. Maar dat is niet belangrijk. Waar het om gaat is dat als je een echt 'vlaams front' wil creëren waar iedere vlaams-nationalist aan kan meewerken je sowieso een heleboel 'secundaire' kwesties buiten dat Vlaams front moet houden. Zoals die opgesomde lijst. Elk extra standpunt is een standpunt dat tegenstanders van dat standpunt zal afschrikken en dus dat Vlaams front ondermijnt. Ik zou bijvoorbeeld al op geen enkele manier ooit kunnen stemmen op donkerblauwe separatisten die van Vlaanderen een ultrakapitalistische staat willen maken.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 16:26   #287
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Geen flauw idee hoeveel dat er zijn, we hebben zo geen partij met lidmaatschap, dat kunnen er dus 35 zijn maar dat kunnen er even goed 35000 zijn waarvan we het bestaan niet weten. Maar dat is niet belangrijk. Waar het om gaat is dat als je een echt 'vlaams front' wil creëren waar iedere vlaams-nationalist aan kan meewerken je sowieso een heleboel 'secundaire' kwesties buiten dat Vlaams front moet houden. Zoals die opgesomde lijst. Elk extra standpunt is een standpunt dat tegenstanders van dat standpunt zal afschrikken en dus dat Vlaams front ondermijnt. Ik zou bijvoorbeeld al op geen enkele manier ooit kunnen stemmen op donkerblauwe separatisten die van Vlaanderen een ultrakapitalistische staat willen maken.
Pelgrim, zoals ik het zie, persoonlijk dan, bent u nog niet gereed om alles opzij te zetten om een Vlaamse staat te bekomen.

Ik weet wel, dat is geen eigenschap alleen van links. Ik ken mensen in het VB die liever in een rechts Belgie leven dan in een links Vlaanderen.

Kan het zijn dat u liever in een links Belgie leeft dan in een rechts Vlaanderen?

Mij persoonlijk maakt het niets uit, ik ben gereed om de politiek te volgen die de meerderheid van de Vlamingen voorstaat, ook al zou een links Vlaanderen me niet echt bevallen maar als het zo is dan neem ik het aan.

Zolang het maar een onafhankelijk Vlaanderen is!
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 16:46   #288
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Pelgrim, zoals ik het zie, persoonlijk dan, bent u nog niet gereed om alles opzij te zetten om een Vlaamse staat te bekomen.
Als iedereen alles opzij zet wil ik dat doen. Helaas doet niet iedereen dat. Meer zelfs, de partij die het hardst roept dat iedereen dat maar eens moet doen doet het zelf niet.

Citaat:
Kan het zijn dat u liever in een links Belgie leeft dan in een rechts Vlaanderen?
Aangenomen dat een links België überhaupt mogelijk zou zijn, wat een kosmische paradox is, uiteraard. Net zoals ik met alle plezier Vlaanderen zou verlaten om de mensheid weer naar de paradijselijke tuin van Eden te leiden. Maar dat is zo ongeveer even realistisch Naar mijn mening kan een links Belgique geen vijf jaar standhouden, want een waarlijk linkse staatsvorming zoals ik het zie zou zich automatisch aanpassen aan de realiteit van Vlaanderen en Wallonië. Zodra de Belgische burgerij is omver gegooid is er immers niks meer dat deze staat bij elkaar houdt.

Niettemin blijft dit gegeven:
Waar het om gaat is dat als je een echt 'vlaams front' wil creëren waar iedere vlaams-nationalist aan kan meewerken je sowieso een heleboel 'secundaire' kwesties buiten dat Vlaams front moet houden. Zoals die opgesomde lijst. Elk extra standpunt is een standpunt dat tegenstanders van dat standpunt zal afschrikken en dus dat Vlaams front ondermijnt.
Dat is nu eenmaal politieke logica.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 16:50   #289
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Pelgrim, zoals ik het zie, persoonlijk dan, bent u nog niet gereed om alles opzij te zetten om een Vlaamse staat te bekomen.

Ik weet wel, dat is geen eigenschap alleen van links. Ik ken mensen in het VB die liever in een rechts Belgie leven dan in een links Vlaanderen.

Kan het zijn dat u liever in een links Belgie leeft dan in een rechts Vlaanderen?

Mij persoonlijk maakt het niets uit, ik ben gereed om de politiek te volgen die de meerderheid van de Vlamingen voorstaat, ook al zou een links Vlaanderen me niet echt bevallen maar als het zo is dan neem ik het aan.

Zolang het maar een onafhankelijk Vlaanderen is!
Hier kom ik even mijn neus tussen steken

De groep die actief nadenkt over een linkse Vlaamse staat is uiteraard klein. Ook al kunnen we sinds het ontstaan van de Belgische staat stromingen en personen terugvinden die ons in deze visie vooraf gegaan zijn, vandaag zijn wij een kleine groep.

Vandaag zijn wij vanzelfsprekend niet in staat om zelfs maar te wegen op wat-dan-ook. Dat hoeft ook geen probleem te zijn, zolang we het debat maar blijven aangaan. Want in feite komt ons voorstel hierop neer: wij ijveren voor een soevereine Vlaamse staat. Onze invulling van die Vlaamse staat is er één vanuit links.

Stel dat er een referendum gehouden zou worden, en het volk kiest een andere weg, dan kunnen wij niet anders dan die keuze respecteren. Wat niet betekent dat onze optie, ons voorstel, daarom in de prullenmand moet verdwijnen. Het is dan aan ons om ons voorstel te verdiepen.

"Alles opzij zetten" heb ik niet goed begrepen. Wat is daar de vraag? Om de invulling die aan Vlaanderen gegeven wordt opzij te schuiven om eerst tot een staat te komen? Wel, dat gaat simpelweg niet. Het sociale en nationale streven zijn twee kanten van dezelfde medaille.

Laatst gewijzigd door Txiki : 18 maart 2009 om 16:54.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 17:02   #290
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hier kom ik even mijn neus tussen steken

De groep die actief nadenkt over een linkse Vlaamse staat is uiteraard klein. Ook al kunnen we sinds het ontstaan van de Belgische staat stromingen en personen terugvinden die ons in deze visie vooraf gegaan zijn, vandaag zijn wij een kleine groep.

Vandaag zijn wij vanzelfsprekend niet in staat om zelfs maar te wegen op wat-dan-ook. Dat hoeft ook geen probleem te zijn, zolang we het debat maar blijven aangaan. Want in feite komt ons voorstel hierop neer: wij ijveren voor een soevereine Vlaamse staat. Onze invulling van die Vlaamse staat is er één vanuit links.

Stel dat er een referendum gehouden zou worden, en het volk kiest een andere weg, dan kunnen wij niet anders dan die keuze respecteren. Wat niet betekent dat onze optie, ons voorstel, daarom in de prullenmand moet verdwijnen. Het is dan aan ons om ons voorstel te verdiepen.

"Alles opzij zetten" heb ik niet goed begrepen. Wat is daar de vraag? Om de invulling die aan Vlaanderen gegeven wordt opzij te schuiven om eerst tot een staat te komen? Wel, dat gaat simpelweg niet. Het sociale en nationale streven zijn twee kanten van dezelfde medaille.
Ja ok, luister eens Txiki, ik heb de antwoorden ook niet allemaal.

Maar ik weet wel, als we niet allemaal samen gaan werken tegen Belgie zal Belgie ons blijven verdelen en zullen we nooit krijgen waar we recht op hebben.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 18 maart 2009 om 17:04.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2009, 17:46   #291
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja ok, luister eens Txiki, ik heb de antwoorden ook niet allemaal.

Maar ik weet wel, als we niet allemaal samen gaan werken tegen Belgie zal Belgie ons blijven verdelen en zullen we nooit krijgen waar we recht op hebben.
Hier volg ik wel enigszins in. Samenwerking is, denk ik toch, een resultaat van dialoog en debat. Waarom niet eens een debat organiseren met Vlaams-nationalisten van verschillende strekkingen, om in de eerste plaats wat duidelijk te scheppen over de verschillende benaderingen?

Ik weet best dat er binnen het hele spectrum van links tot rechts heel wat mensen rondlopen die elkaar kunnen vinden in heel wat punten, en in heel wat andere dan weer niet. Wat logisch is.

Op zich zou het al een boeiende oefening zijn. Het debat gisteren van het NSV vond ik daarom de moeite waard om er bij te zijn.

Wat mij betreft: graag en hoe meer debatten tussen links en rechts hoe liever. Laten we elkaars voorstellen als open kaarten op tafel leggen en die bespreken, en zien wat de uitkomst dan zou zijn.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 12:00   #292
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

In anwtoord op Gezond Vlaanderen:

**Vlaamse staat
**Vlaamse economie
**Wallonie naar Frankrijk beslissen ze dat niet beter zelf?
**Vreemdelingen buiten! Wat is een vreemdeling?
**Eigen volk eerst, zeker voor jobs! Voor wat dan "niet zeker"?
**Geen profiteurs: geen uitkeringen voor wie geen poot uitsteekt!
**Herwaardering van het traditionele gezin! Hoe ga je dat doen overheidsgewijs?
**Opvoedersloon voor thuisblijvende moeders! en vaders dan?
**Verdubbeling van het kindergeld voor vlaamse kinderen liever halvering van belasting!
**Christelijk geloof als enige erkende godsdienst in europa
**Geen subsidies aan andere godsdiensten geen subsidies aan godsdiensten whatsoever
**Afbraak moskees afbraak krotten en sloppenwijken en opbouw van andere dingen ja
**Burgerwachten, omdat de politie niets doet aan de onveiligheid ok dan
**Drugsgebruikers en dealers keihard aanpakken! Alle criminelen aanpakken
**Sociale wijkcontrole: tijdig gestoorden opsporen: pedo's,moordenaars... Hoe weet jij dat beter en vlugger?
**enz enz liefst wel
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 19:11   #293
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
CD&V 20,5
Open VLD 19 ,3
Vlaams Belang 15,4
SP.A 14,4
Lijst Dedecker 11,8
N-VA 10,1
Groen! 7,3
SLP 0,6

Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF06032009_114

Ik noteer vooral dat N-VA en LDD samen (in kartel?) de grootste formatie van Vlaanderen zouden kunnen worden.
Ik noteer vooral dat VB en LDD samen nog een grotere formatie hebben, en dat dat er allemaal geen reet om doet want dat ik morgen een peiling kan organiseren waaruit het Groen zelfs de grootste partij, wordt.

Allemaal dikke flauwe kul.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 19:54   #294
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik noteer vooral dat VB en LDD samen nog een grotere formatie hebben, en dat dat er allemaal geen reet om doet want dat ik morgen een peiling kan organiseren waaruit het Groen zelfs de grootste partij, wordt.

Allemaal dikke flauwe kul.
En op 7 juni is er een peiling waaruit blijkt dat het VB ferm naar onder gaat. Alleen zal deze peiling 5 jaar geldig blijven.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 20:13   #295
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
En op 7 juni is er een peiling waaruit blijkt dat het VB ferm naar onder gaat. Alleen zal deze peiling 5 jaar geldig blijven.
kdenk ni dat ze zullen zakken zenne guido.
enkel fors stijgen!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 20:16   #296
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

je kan racisten niet bestrijden door ze uit te sluiten van het democratisch proces.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 09:58   #297
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Al die fratsen daar kan Vlaanderen zich over uitspreken desnoods in referenda na onafhankelijkheid.

Dat zou wat zijn he zeg? Democratische beslissingen?
Voor u fratsen, voor mij fundamentele verwezenlijkingen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 maart 2009 om 09:59.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 10:04   #298
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat jij nog steeds niet van je vrijheid bent beroofd......
vrijheid van mening bestaat nog steeds in Vlaanderen, hoewel links Vlaanderen en Wallonië dergelijke zaken niet graag lezen.

Deze punten zijn een zegen voor Vlaanderen maar niet voor "den belziek"
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 10:21   #299
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
kdenk ni dat ze zullen zakken zenne guido.
enkel fors stijgen!
tov 2004? ik denk niet dat ze meer dan 24% zullen halen hoor...
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 10:27   #300
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tov 2004? ik denk niet dat ze meer dan 24% zullen halen hoor...

dat was een nooit gezien topscore van het Vlaams (Blok) Belang na het politieke (schijn)proces.

Dergelijk megascore halen lijkt onmogelijk tenzij nog een paar blunders in de huidige regering.

LDD en NVA zitten mee aan tafel voor de "proteststemmen" mee te graaien.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be