Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2024, 13:45   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als het echt idioot wil, kan het.

Met een 5Kw achterwielmotor (da's een Chinesium kit van pak'mbeet €1000+ €500 accu ), is de 100 km/u niet ver weg.
Tuurlijk zelfs een step kan je opdrijven tot meer dan 100 km/u

https://www.hln.be/brussel/bestuurde...p-br~a5f0d9bb/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 13:55   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.431
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Tuurlijk zelfs een step kan je opdrijven tot meer dan 100 km/u

https://www.hln.be/brussel/bestuurde...p-br~a5f0d9bb/
En hoeveel verwijderd is zo'n slimme knutselaar van een Darwin Award?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 14:01   #43
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik erger mij trouwens steeds aan al die automobilisten die stoppen aan oversteekplaatsen voor fietsers waar duidelijk staat dat fietsers voorrang moeten geven. Dat zorgt voor zeer gevaarlijke situaties.
Zo is hier even verderop een punt waar het regelmatig (bijna) misloopt.

Er zijn de automobilisten die blijkbaar denken dat de fietsers voorrang hebben als ze de baan oversteken en zodanig voor levensgevaarlijke situaties zorgen als ze ineens vol op hun rem gaan staan maar er zijn evenzeer de fietsers die er blijkbaar vanuit gaan dat zij wel degelijk voorrang hebben op die plaats en zonder uitkijken de baan overvliegen.

En de verwarring ontstaat vooral omdat dat het ironisch genoeg een 'veilig' ingerichte oversteekplaats is.
Er is verlichting, er is een middenberm waar de fietser eventueel kan stoppen vooraleer de tweede rijstrook te kruisen, de oversteekplaats wordt vooraf aangegeven met borden, op de middenberm staan van die geel verlichtte kegels, de fietser kan in één gezwinde beweging de baan kruisen,...

Kortom; alles is in het werk gesteld om de fietsers veilig te houden maar net daardoor krijgen zowel fietsers als automobilisten de indruk dat de fietsers voorrang hebben. En ontstaan er levensgevaarlijke situaties.


Blijkbaar kennen veel mensen de regels rond oversteekplaatsen niet echt. Ik zie ook vaak mensen op hun rem gaan om een fietser op een zebrapad voorrang te geven.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 16:23   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Blijkbaar kennen veel mensen de regels rond oversteekplaatsen niet echt. Ik zie ook vaak mensen op hun rem gaan om een fietser op een zebrapad voorrang te geven.
Ja maar wat moet je dan wanneer zo een fietser overtuigd is van zijn voorrang ik ga dan ook op de rem ipv hem of haar omver te rijden.

Komt er nog bij wanneer er echt een aanrijding plaatsvindt je dan maar moet zien te bewijzen die fietser zijn fiets niet aan de hand had.....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2024, 16:31   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.431
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar wat moet je dan wanneer zo een fietser overtuigd is van zijn voorrang ik ga dan ook op de rem ipv hem of haar omver te rijden.

Komt er nog bij wanneer er echt een aanrijding plaatsvindt je dan maar moet zien te bewijzen die fietser zijn fiets niet aan de hand had.....
En dan nog, de zwakke weggebruiker heeft "verzekeringsvoorrang".
Zelfs al werpt de voetganger, stepper, fietser zich voor je wielen wanneer je net vooruit kruipt, dan nog betaal je de kosten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 03:25   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dan nog, de zwakke weggebruiker heeft "verzekeringsvoorrang".
Zelfs al werpt de voetganger, stepper, fietser zich voor je wielen wanneer je net vooruit kruipt, dan nog betaal je de kosten.
Persoonlijk vind ik dat de benaming zwakke weggebruiker alleen nog van toepassing is voor voetgangers.

Die moeten tegenwoordig zowat voor alles en nog wat springen voor hun leven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 09:20   #47
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar wat moet je dan wanneer zo een fietser overtuigd is van zijn voorrang ik ga dan ook op de rem ipv hem of haar omver te rijden.

Komt er nog bij wanneer er echt een aanrijding plaatsvindt je dan maar moet zien te bewijzen die fietser zijn fiets niet aan de hand had.....
Dashcam
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 09:58   #48
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Blijkbaar kennen veel mensen de regels rond oversteekplaatsen niet echt. Ik zie ook vaak mensen op hun rem gaan om een fietser op een zebrapad voorrang te geven.
Zo moet dat. Wat voor een belachelijke regel is dat wel niet, als fietser moeten afstappen of de auto heeft voorrang. Wat maakt het uit of je afstapt of niet ? Noem mij een plaats waar een automobilist moet uitstappen om voorrang te krijgen. Die rotregel moest al lang zijn aangepast. Vroeger maakte ik er satire van en maakte een kniebuiging met zwaaiende arm - een reverence - bij het afstappen. De meeste autodebielisten begrepen dat niet eens of werden in het tegengestelde geval pisnijdig. Dus nu smijt ik me er gewoon al fietsend voor. Ik stap niet meer af, rij me maar omver, de autodebielist betaalt. Fuck die racistische discriminerende regel.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 20 maart 2024 om 10:00.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 10:59   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
stap niet meer af, rij me maar omver, de autodebielist betaalt. Fuck die racistische discriminerende regel.
Ben je vet mee als je de rest van uw leven in een rolstoel mag zitten. Van een debiele opmerking gesproken
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 11:05   #50
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zo moet dat. Wat voor een belachelijke regel is dat wel niet, als fietser moeten afstappen of de auto heeft voorrang. Wat maakt het uit of je afstapt of niet ? Noem mij een plaats waar een automobilist moet uitstappen om voorrang te krijgen. Die rotregel moest al lang zijn aangepast. Vroeger maakte ik er satire van en maakte een kniebuiging met zwaaiende arm - een reverence - bij het afstappen. De meeste autodebielisten begrepen dat niet eens of werden in het tegengestelde geval pisnijdig. Dus nu smijt ik me er gewoon al fietsend voor. Ik stap niet meer af, rij me maar omver, de autodebielist betaalt. Fuck die racistische discriminerende regel.
Dat maakt veel/alles uit.
Een automobilist kan bij een voetganger anticiperen op die voetganger die aan 3 km/u het zebrapad oversteekt en op tijd stoppen.
Als er een fietser vanuit het nieuts aan 25 per uur vanachter de hoek aan komt is het gegarandeerd koekenbak.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 11:39   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat maakt veel/alles uit.
Een automobilist kan bij een voetganger anticiperen op die voetganger die aan 3 km/u het zebrapad oversteekt en op tijd stoppen.
Als er een fietser vanuit het nieuts aan 25 per uur vanachter de hoek aan komt is het gegarandeerd koekenbak.
Heel juist. Een fietser is geen voetganger en een voetganger geen fietser.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 maart 2024 om 11:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 19:27   #52
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat maakt veel/alles uit.
Een automobilist kan bij een voetganger anticiperen op die voetganger die aan 3 km/u het zebrapad oversteekt en op tijd stoppen.
Als er een fietser vanuit het nieuts aan 25 per uur vanachter de hoek aan komt is het gegarandeerd koekenbak.
Een hardloper kan ook aan een behoorlijke snelheid van achter de hoek komen maar doet dat niet, waarom zou een fietser zoiets doms doen en niet eerst vertragen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 19:29   #53
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heel juist. Een fietser is geen voetganger en een voetganger geen fietser.

Ik ken genoeg zebrapaden waar ik te voet hetzelfde moet doen als op andere zebrapaden met de fiets, me voor de autodebielisten smijten omdat ze anders toch niet stoppen. 90% van de autodebielisten lijkt niet door te hebben dat ze dienen voorrang te geven aan een voetganger die aangeeft het zebrapad te over willen steken als de rijbanen uit twee rijstroken bestaan.

De enige reden waarom autodebielisten zo afgeven op fietsers en andere zwakke weggebruikers is dat ze onbewust beseffen dat ze een hoop moordenaars, verkrachters en aanranders zijn die de mensen in hun omgeving ongewenst penetreren met giftige stoffen en de mooie wereld tot een vuile lawaaierige hel maken. Het verdrukken van het onbewuste schuldgevoel daarover is wat hen zo tekeer doet gaan over de zwakke weggebruikers.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2024, 19:35   #54
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De enige reden waarom autodebielisten zo afgeven op fietsers en andere zwakke weggebruikers is dat ze onbewust beseffen dat ze een hoop moordenaars, verkrachters en aanranders zijn die de mensen in hun omgeving ongewenst penetreren met giftige stoffen en de mooie wereld tot een vuile lawaaierige hel maken. Het verdrukken van het onbewuste schuldgevoel daarover is wat hen zo tekeer doet gaan over de zwakke weggebruikers.
Nou, nou, verkrachters en aanranders zou ik achterwege laten, dat heeft er niks mee te zien. Maar vandalen, verpesters van onze dagelijkse leefwereld en soms ook moordenaars (zie dat "ongeval" in de Gentse haven), dat kan ik onderschrijven.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 09:00   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

De enige reden waarom autodebielisten zo afgeven op fietsers en andere zwakke weggebruikers is dat ze onbewust beseffen dat ze een hoop moordenaars, verkrachters en aanranders zijn die de mensen in hun omgeving ongewenst penetreren met giftige stoffen en de mooie wereld tot een vuile lawaaierige hel maken. Het verdrukken van het onbewuste schuldgevoel daarover is wat hen zo tekeer doet gaan over de zwakke weggebruikers.
Dus mogen we er van uitgaan jij nooit of te nimmer gebruik maakt van een auto ? Dat kan en mag en er is niks mis mee.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 11:22   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Een hardloper kan ook aan een behoorlijke snelheid van achter de hoek komen maar doet dat niet, waarom zou een fietser zoiets doms doen en niet eerst vertragen ?
Waarom ze dat doen is voor mij ook een vraag, maar ze doen het wel degelijk.

Een tijdje geleden volgende voorgehad aan een kruispunt. Ik had voorrang van rechts en er stonden links van mij een aantal voertuigen stil. Ik begin linksaf te slaan en plots komt er daar ene op een koersfiets die volle vaart die stilstaande uito’s voorbijsteekt. Ik kon nog juist op tijd alles dichtgooien.

En verder is het ook niet altijd automobilist/fietser.

Het is niet voor niets dat fietsers niet op voetpaden en zebrapaden mogen rijden (behalve kleuters). Dat is omdat ze voetgangers kunnen hinderen en zelfs verwonden. Zoals iemand hier al zei: zeker tegenover e-bikes is de voetganger een zwakke weggebruiker.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 15:54   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Als een psychopaat in een auto stapt, dan blijft hij een psychopaat.
Als hij daarna op een fiets springt, dan blijft hij ook nog een psychopaat.
Als hij tot slot te voet verder gaat: idem dito.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2024, 23:21   #58
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U bent duidelijk niet op de hoogte.

De stad Antwerpen neemt extra maatregelen om het aantal fietsongevallen terug te dringen. Zo wordt de maximumsnelheid op fietspaden verlaagd naar 25 km/u.

https://www.hln.be/antwerpen/maximum...%2025%20km%2Fu.


PS: Of ze zich daaraan houden merk ik niks van. Alles met twee wielen moet zich blijkbaar aan geen enkel reglement houden. Boetes zijn er enkel voor autmobilisten.....als die 1 km/u te snel rijden hebben ze prijs.
Maar bon de ogen zullen weer pas opengaan als de fabrikanten van rolstoelen niet meer gaan kunnen volgen.
Kan u mij het politiereglement aanwijzen dat een fietser in Antwerpen niet sneller dan 25km/u mag rijden op een fietspad?
Ik lees trouwens dat de Antwerpse overheid de verkeersregels niet kent. Of toch minstens dubbelzinnig opschrijft.

Citaat:
Sinds 2007 heeft de Belgische wegcode regels voor ‘voortbewegingstoestellen’. De maximumsnelheid voor elektrische voortbewegingstoestellen is vanaf 31 mei 2019 vastgelegd op 25 km per uur (voordien: 18 km per uur).
bron: https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/...step-monowheel

In de verkeersregels staat dat een gemotoriseerde fiets enkel trapondersteuning mag geven tot 25km/u. Hetgeen op die Antwerpse site staat klopt dus niet.

De maximumsnelheid is niet vastgelegd op 25km/u.


PS gazettenpraat van HLN geldt niet als verkeersregel.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 05:39   #59
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nou, nou, verkrachters en aanranders zou ik achterwege laten, dat heeft er niks mee te zien. Maar vandalen, verpesters van onze dagelijkse leefwereld en soms ook moordenaars (zie dat "ongeval" in de Gentse haven), dat kan ik onderschrijven.
Waarom zou verkrachters en aanranders er niets mee te maken hebben ? Het aanhoudende lawaai is welk degelijk aanranding en de vieze troep die men in de mond proeft of ruikt is niet meer of minder dan ongewenste penetratie en dus verkrachting, een grove schending van de grondwettelijk gegarandeerde lichamelijke integriteit.

Het is puur seksisme dat men steeds vrouwen als slachtoffers ziet in aanrandings- en verkrachtingszaken en niet bvb zwakke weggebruikers, kinderen die door hun geringe grootte door nog meer vuiligheid gepenetreerd worden, ... of wanneer men het enkel over victim blaming heeft wanneer men vrouwen vraagt hoe ze gekleed waren bij een aanranding of verkrachting maar niet door heeft dat men net hetzelfde doet als men bij een fietser vraagt of z'n gestolen fiets wel met twee sloten waaronder een duur bijna niet te breken slot ergens aan vast hing zodat die niet zomaar kon meegenomen worden of dat de achterdeur wel op slot was ... die fietsdief of inbreker wist heus wel dat het zijn of haar fiets of huis niet was!

Ik ben lange tijd verdraagzaam geweest omdat we in een democratie leven en de meerderheid nu eenmaal dom, achterlijk, lui en egoïstisch met de auto wil rijden maar deze natte winter met meer verkeerslawaai dan ooit, mede door de gewijzigde verkeerslichtsituaties overal in en rondom Antwerpen waardoor het autoverkeer door de beter doorstroming ervan op korte tijd lijkt vertienvoudigd, heeft gemaakt dat ik ben dolgedraaid door de voortdurende aanranding en verkrachting telkens men het hoofd buiten steekt. Ik heb er genoeg van. Geen haar denkt er nog over om op de pro autopartijen te stemmen of op de pro bevolkingsaangroeipartijen. Stemmen zit er dus niet meer in gezien we geen directe democratie hebben en niet thematisch kunnen stemmen. Gelukkig is er dit forum nog als uitlaatklep of ik ontplof.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 18:02   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Waarom zou verkrachters en aanranders er niets mee te maken hebben ? Het aanhoudende lawaai is welk degelijk aanranding en de vieze troep die men in de mond proeft of ruikt is niet meer of minder dan ongewenste penetratie en dus verkrachting, een grove schending van de grondwettelijk gegarandeerde lichamelijke integriteit.

Het is puur seksisme dat men steeds vrouwen als slachtoffers ziet in aanrandings- en verkrachtingszaken en niet bvb zwakke weggebruikers, kinderen die door hun geringe grootte door nog meer vuiligheid gepenetreerd worden, ... of wanneer men het enkel over victim blaming heeft wanneer men vrouwen vraagt hoe ze gekleed waren bij een aanranding of verkrachting maar niet door heeft dat men net hetzelfde doet als men bij een fietser vraagt of z'n gestolen fiets wel met twee sloten waaronder een duur bijna niet te breken slot ergens aan vast hing zodat die niet zomaar kon meegenomen worden of dat de achterdeur wel op slot was ... die fietsdief of inbreker wist heus wel dat het zijn of haar fiets of huis niet was!

Ik ben lange tijd verdraagzaam geweest omdat we in een democratie leven en de meerderheid nu eenmaal dom, achterlijk, lui en egoïstisch met de auto wil rijden maar deze natte winter met meer verkeerslawaai dan ooit, mede door de gewijzigde verkeerslichtsituaties overal in en rondom Antwerpen waardoor het autoverkeer door de beter doorstroming ervan op korte tijd lijkt vertienvoudigd, heeft gemaakt dat ik ben dolgedraaid door de voortdurende aanranding en verkrachting telkens men het hoofd buiten steekt. Ik heb er genoeg van. Geen haar denkt er nog over om op de pro autopartijen te stemmen of op de pro bevolkingsaangroeipartijen. Stemmen zit er dus niet meer in gezien we geen directe democratie hebben en niet thematisch kunnen stemmen. Gelukkig is er dit forum nog als uitlaatklep of ik ontplof.
Amai, je hebt het zwaar zitten zeg.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be