Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijfora > Groen!
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Groen! Enkel sympathisanten van Groen!, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Groen!' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel.

 
 
Discussietools
Oud 23 februari 2005, 17:16   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Allochtonen, wat is dat?

Allochtonen, wat is dat?

Ik dacht, dat iemand met een Belgische identiteitskaart Belg was, en niet meer als allochtoon moet aangemerkt worden.

Als ik mij vergis, geef me dan een rechtzetting met wat uitleg aub. (Nu ik Parlementslid geworden ben, moet ik goed geïnformeerd zijn).

In verband met de resoluties voor het congres van Groen, voor 10% allochtonen in overheidsdiensten, zou een verheldering welkom zijn.

Want niet-Belgen horen niet in overheidsdiensten, vind ik.

Voor wat de resolutie over het invoeren van 'milieu-migranten' betreft, heb ik mijnn standpunt gewijzigd (na veel studie), en ben ik er nu wél voor.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 februari 2005 om 17:18.
eno2 is offline  
Oud 27 februari 2005, 20:44   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Allochtonen, wat is dat?

Ik dacht, dat iemand met een Belgische identiteitskaart Belg was, en niet meer als allochtoon moet aangemerkt worden..

Als ik mij vergis, geef me dan een rechtzetting met wat uitleg aub. (Nu ik Parlementslid geworden ben, moet ik goed geïnformeerd zijn).

In verband met de resoluties voor het congres van Groen, voor 10% allochtonen in overheidsdiensten, zou een verheldering welkom zijn.

Want niet-Belgen horen niet in overheidsdiensten, vind ik.

Voor wat de resolutie over het invoeren van 'milieu-migranten' betreft, heb ik mijnn standpunt gewijzigd (na veel studie), en ben ik er nu wél voor.
Eerst noemde we ze gastarbeiders dan waren het vreemdelingen vervolgens waren het immigranten dan waren het migranten vervolgens spraken we over allochtonen en nu beginnen we het te hebben over nieuwe belgen.

Al deze woorden zeggen echter in het geheel niets over deze mensen zelf. Want dat zijn nog altijd dezelfde mensen. De woorden die we gebruiken om hen te benoemen zeggen alleen iets over de manier waarop wij deze mensen bekijekn en de mate waarin we vinden dat ze ons respect verdienen. Wat tot slot nog altiojd geen garantie is dat ze dit respect ook altijd krijgen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 1 maart 2005, 18:16   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Eerst noemde we ze gastarbeiders dan waren het vreemdelingen vervolgens waren het immigranten dan waren het migranten vervolgens spraken we over allochtonen en nu beginnen we het te hebben over nieuwe belgen.

Al deze woorden zeggen echter in het geheel niets over deze mensen zelf. Want dat zijn nog altijd dezelfde mensen. De woorden die we gebruiken om hen te benoemen zeggen alleen iets over de manier waarop wij deze mensen bekijekn en de mate waarin we vinden dat ze ons respect verdienen. Wat tot slot nog altiojd geen garantie is dat ze dit respect ook altijd krijgen
______

Awel merci - de enige reactie.
En ik begrijp er nog altijd niets méér van - hoewel: goeie tekst.
eno2 is offline  
Oud 1 maart 2005, 18:22   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
______

Awel merci - de enige reactie.
En ik begrijp er nog altijd niets méér van - hoewel: goeie tekst.
Dank u
Kben eigenlijk ongeveer met dezelfde tekst een discussie hier gestart met de bedoeling een wat aangenamer - beter in de markt liggend woord te vinden voor armen. Als ge er tijd moest voor vinden...
graag ook jouw menig natuurlijk
groetjes
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 2 maart 2005, 15:53   #5
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Dank u
Kben eigenlijk ongeveer met dezelfde tekst een discussie hier gestart met de bedoeling een wat aangenamer - beter in de markt liggend woord te vinden voor armen. Als ge er tijd moest voor vinden...
graag ook jouw menig natuurlijk
groetjes
________

Wel, ik vind dat de marktwaarde van het woord armen niet moet verhoogd worden, maar die van de armen zelf wel.
eno2 is offline  
Oud 2 maart 2005, 16:05   #6
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

alle nog veel plezier ermee dan ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 2 maart 2005, 17:04   #7
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
alle nog veel plezier ermee dan ?
________

Dat wel maar ik zit nog altijd met dat probleem van de allochtonen.
Ik ga het eens voorleggen op het forum daar.
eno2 is offline  
Oud 2 maart 2005, 22:12   #8
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

eno,


kwestie van kiezen : wil je in dit land een samenleving in twee snelheden of niet. In dat laatste geval moet je iets doen om dit te vermijden, en dat is uiteraard waar die resolutie om draait.

Of die resolutie GOED is, is echter iets waar ik me niet over uitspreek, ik weet het gewoon niet ...
jules is offline  
Oud 3 maart 2005, 17:22   #9
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
eno,


kwestie van kiezen : wil je in dit land een samenleving in twee snelheden of niet. In dat laatste geval moet je iets doen om dit te vermijden, en dat is uiteraard waar die resolutie om draait.

Of die resolutie GOED is, is echter iets waar ik me niet over uitspreek, ik weet het gewoon niet ...
____

Ik weet het ook niet, omdat mij teveel elementen ontbreken.
Zo'n sterke 'positieve discriminatie', daar stel ik mij toch vragen bij.
En ook bij het langdurig blijven hanteren van een begrip als 'allochtoon', terwijl ze soms al generaties lang bij ons zijn.
eno2 is offline  
Oud 3 maart 2005, 18:22   #10
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Heb je dan nog niet gehoord van nieuwe belgen
Citaat:
daar stel ik mij toch vragen bij.
En ook bij het langdurig blijven hanteren van een begrip als 'allochtoon', terwijl ze soms al generaties lang bij ons zijn.
maar leg mij eens uit waarom jij je daar zonodig vragen bij stelt waarom we ze nog allochtonen noemen ? Terwijl het je geen zak kan schelen hoe jezelf wordt genoemd - hoe wij worden genoemd ? Plat links populisme noem ik dat - bwaaah
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2005 om 18:25.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 3 maart 2005, 18:24   #11
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

*knip*
zullen we maar inhoudelijk blijven werken op dit forum ? - Jules
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door jules : 3 maart 2005 om 18:57.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 5 maart 2005, 14:31   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
*knip*
zullen we maar inhoudelijk blijven werken op dit forum ? - Jules
_____________

Ik zie niet in waarom allochtonen (wat al net zo vreselijk de oren pijnigt als autochtonen, als klank) als allochtonen moeten blijven behandeld worde (via positieve of negatieve discriminatie) als ze Belg zijn, onze taal spreken, en onze wetten respecteren, terwijl ze dikwijls van de tweede of de derde generatie zijn, al.

Ik zet me dus niet zonder meer achter de congresresolutie van Groen!

Voor wat onze eigen naam betreft, je solt een beetje met de armen als je ze
'andersgefortuneerden' noemt.

Maar ik twijfel er niet aan, dat je jezelf even abrasieve en abusievelijke
naampjes kan noemen, als je al voor mij gepresteerd hebt: seniel, jaloers, ijverzuchtig, extreem egoïstisch, van een andere planeet, enz. Naar het 'knip' hierboven kan ik alleen raden. Argumenteren, niet vocifereren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 maart 2005 om 14:34.
eno2 is offline  
Oud 5 maart 2005, 14:39   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Heb je dan nog niet gehoord van nieuwe belgen
__________

Nieuwe Belgen worden ook ouwe Belgen.

Overigens vind ik dat we niet makkelijker of moeilijker moeten doen dan andere
continentale Europese landen in die materie, er mag daar grondig Europees over gedebatteerd worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 maart 2005 om 14:39.
eno2 is offline  
Oud 5 maart 2005, 20:57   #14
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
__________

Nieuwe Belgen worden ook ouwe Belgen.

Overigens vind ik dat we niet makkelijker of moeilijker moeten doen dan andere
continentale Europese landen in die materie, er mag daar grondig Europees over gedebatteerd worden.
T is idd een materie die enkel vanuit een europese aanpak kan opgelost worden.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 6 maart 2005, 02:47   #15
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
je solt een beetje met de armen als je ze
'andersgefortuneerden' noemt.
Wil je dat ff uitleggen ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2005 om 02:48.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 7 maart 2005, 17:10   #16
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Wil je dat ff uitleggen ?
_______

Wat is 'ff'?

Alléz, off-topic, 'andersgefortuneerd' klinkt ironisch, vooral als je niets of haast niets hebt-
dan klinkt het zwaar ironisch.
eno2 is offline  
Oud 7 maart 2005, 18:38   #17
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ff = effe

t hangt ervan af of je niets of weinig hebben als een negatieve toestand beschouwd of niet. Denk ik.
Is allochtoon zijn negatief ?
is gastarbeiders allochtonen noemen ironisch ?
is allochtonen nieuwe belgen noemen ironisch ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 maart 2005 om 18:38.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 8 maart 2005, 11:45   #18
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
ff = effe

t hangt ervan af of je niets of weinig hebben als een negatieve toestand beschouwd of niet. Denk ik.
Is allochtoon zijn negatief ?
is gastarbeiders allochtonen noemen ironisch ?
is allochtonen nieuwe belgen noemen ironisch ?
______
Je haalt woordgebruik uit verschillende draden, waarin we tegelijk de degens kruisen, dooreen - een charmante vorm van contaminatie.

ff - dacht dat het tweemaal f... was .

Maar goed, om even mee te doen:
is autochtonen oude Belgen noemen, ironisch?
eno2 is offline  
Oud 8 maart 2005, 15:47   #19
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

al die etiketjes zijn volgens mij ironisch. Of kunnen het zijn. Hangt af van de bedoelingen van zowel degeen die ze hanteerd als voor degeen voor wie ze bedoeld zijn.

Jij vindt dat ik verschillende draden verwar maar volgens mij is de problematiek van het etiketjes kleven een universele problematiek die alle achtergestelde groepen aangaat. Ik heb de linksen altijd verweten dat ze deze samenhang over het hoofd hebben gezien. En dit niet omdat ik de linksen haat maar omdat ik weet dat het ze electoraal veel gekost heeft. In de perceptie naar de gewone man toe zijn jullie altijd maar over allochtonen bezig. Waarom zien jullie dat toch niet in. Volgens mij omdat links zichzelf meer en meer intellectualiseert en een kloof graaft tussen haarzelf en haar eigen historische natuurlijke achterban. Het andersglobalisme alleen als een intellectualistische politiekideologische stroming is een holle zeepbelbeweging en heeft alleen kans op slagen indien ze kan uitgroeien tot een echte volksbeweging.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 9 maart 2005, 14:14   #20
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
al die etiketjes zijn volgens mij ironisch. Of kunnen het zijn. Hangt af van de bedoelingen van zowel degeen die ze hanteerd als voor degeen voor wie ze bedoeld zijn.

Jij vindt dat ik verschillende draden verwar maar volgens mij is de problematiek van het etiketjes kleven een universele problematiek die alle achtergestelde groepen aangaat. Ik heb de linksen altijd verweten dat ze deze samenhang over het hoofd hebben gezien. En dit niet omdat ik de linksen haat maar omdat ik weet dat het ze electoraal veel gekost heeft. In de perceptie naar de gewone man toe zijn jullie altijd maar over allochtonen bezig. Waarom zien jullie dat toch niet in. Volgens mij omdat links zichzelf meer en meer intellectualiseert en een kloof graaft tussen haarzelf en haar eigen historische natuurlijke achterban. Het andersglobalisme alleen als een intellectualistische politiekideologische stroming is een holle zeepbelbeweging en heeft alleen kans op slagen indien ze kan uitgroeien tot een echte volksbeweging.
___________


Ik doe niet aan actieve politiek, behalve bij acties van burgerlijke ongehoorzaamheid en protestacties. Wel doe ik persoonlijk intensief aan actief 'anders leven',maar dat is een vrijwillig gekozen persoonlijk minimalistische levensstijl.
Verder kijk je blind over de basisbewegingen van levende democratie heen, die
zich overal ter wereld praktisch demonstreren.
Je onderschat ook de intelligentie van de basis.
Dit is geen kwestie van theorie (hoewel het geen kwaad kan in een en ander onderlegd te zijn), maar van het praktisch realiseren van alternatieven in de richting van de plurale democratie. Je moet natuurlijk wél op de hoogte zijn van die alternatieven en hun verantwoording.
eno2 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be