Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2007, 12:29   #201
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rijke "noorderse" Vlamingen en Nederlanders tegenover "arme" stervende" Walen en Fransen, gij zijt ook nog niet doodgegaan van uw eerste veralgemening en cliché... inderdaad Joris Van Severen comes to my mind...
Maar wat je vergeet is dat de Waalse economie sneller stijgt dan de Vlaamse sinds 2000 dus in 2050 is Wallonië misschien het rijkere deel en komen vlamingen zich om economische redenen in WalloniË vestigen, net als 50 jaar geleden. Trouwens nu al werken Vlamingen massaal in het franstalige Brussel, uw cliché's kloppen blijkbaar toch niet volledig...
VLAAMSE stad BRUSSEL!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 12:35   #202
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
VLAAMSE stad BRUSSEL!
Ik denk dat gij nog nooit een voet in Brussel gezet hebt...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 12:39   #203
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
"bekende Vlamingen" die elkaar vertellen hoe goed ze wel zijn, en amper 2 bladzijden van gemiddelde Vlaamse kranten voorbehouden aan het buitenland,
Een waar schrikbeeld!

Ooit een doorsnee Franse krant gelezen? Daarbij vergeleken is het buitenlandnieuws van Het laatste Nieuws een verademing.

Citaat:
maar dan nog veel erger.
Nog erger?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 15 september 2007 om 12:41.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 12:45   #204
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Een waar schrikbeeld!

Ooit een doorsnee Franse krant gelezen? Daarbij vergeleken is het buitenlandnieuws van Het laatste Nieuws een verademing.



Nog erger?
Ja, regelmatig, Le Monde bijvoorbeeld. Of kijk eens naar het journaal op TF1, en vergelijk het aantal minuten die over het buitenland gaan met bvb. de VRT of VTM. Nochtans is Frankrijk een veel groter land. Hetzelfde geldt ook voor Duitsland en Nederland. Niet voor de VS natuurlijk, maar dat is hopelijk niet uw grote voorbeeld. (welja Irak is ook buitenland natuurlijk )

Laatst gewijzigd door tomm : 15 september 2007 om 12:46.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 12:49   #205
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, regelmatig, Le Monde bijvoorbeeld.
Doet ge dat express, of zijt ge echt zo onnozel?

DS en DM hebben ook een uitgebreide buitenlandafdeling.

Ik sprak over een doorsnee Franse krant, vergelijkbaar met HLN. Daar vindt ge, op hoogdagen, 1 pagina buitenlandnieuws in. In HLN altijd meerdere pagina's. En dat is altijd al zo geweest.

En dan spreken we nog niet van de Waalse. Pak eens La Dernière Heure vast.

Er is in Europa geen pers die doorsnee gezien zoveel aandacht heeft voor het buitenland als de Vlaamse.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 15 september 2007 om 12:49.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 12:51   #206
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus omdat ik de Engelse benaming van Khmer Rouge gebruik moet alles plots in het Engels? En dat allemaal omdat dat woord van Franse afkomst is... ik durf mij amper voor te stellen hoe bekrompen het Vlaanderen dat jullie willen wel niet zal zijn...
Niet overdrijven he, het Vlaanderen van morgen is het Vlaanderen van vandaag. Kijk eens rond.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zoals nu al navelstaarderij, "bekende Vlamingen" die elkaar vertellen hoe goed ze wel zijn, en amper 2 bladzijden van gemiddelde Vlaamse kranten voorbehouden aan het buitenland, maar dan nog veel erger. Zelfs in landen als Groot-Brittannië, Duitsland en Nederland wordt er veel aandacht besteed aan het buitenland.
Als Vlaanderen jou niet aanstaat, je hoeft er niet te wonen he.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het was maar een grapje
O
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 15 september 2007 om 12:51.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 12:54   #207
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Doet ge dat express, of zijt ge echt zo onnozel?

DS en DM hebben ook een uitgebreide buitenlandafdeling.

Ik sprak over een doorsnee Franse krant, vergelijkbaar met HLN. Daar vindt ge, op hoogdagen, 1 pagina buitenlandnieuws in. In HLN altijd meerdere pagina's. En dat is altijd al zo geweest.

En dan spreken we nog niet van de Waalse. Pak eens La Dernière Heure vast.

Er is in Europa geen pers die doorsnee gezien zoveel aandacht heeft voor het buitenland als de Vlaamse.
In De Morgen vind je amper 2 tot 3 pagina's over het buitenland, de standaard zal wel niet zoveel verschillen. Over welke Franse krant heb je het? Zelfs in een (wel vrij grappig) roddelblad als de "choc" staat meer roddel over internationale sterren dan Franse.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 13:00   #208
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Niet overdrijven he, het Vlaanderen van morgen is het Vlaanderen van vandaag. Kijk eens rond.

Als Vlaanderen jou niet aanstaat, je hoeft er niet te wonen he.

O
Ik woon ook niet in Vlaanderen maar in Brussel, niet dat dat veel verschil maakt hoor, in het dagelijkse leven is België België, heb ook in Vlaamse steden gewoond, geen probleem. Waar ik wel een probleem mee heb is de Vlaamse pers en Vlaamse politiek. Overigens moest ik evenveel verdienen als hier zou ik onmiddellijk naar de voormalige Sovjet-Unie verhuizen. Geld, vrienden en familie houden me tegen. Maar het is niet zo dat ik direct wild word van België/Vlaanderen. (voor buitenlanders is heel die stammenoorlog tussen Vlamingen en Walen trouwens nog absurder)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 13:03   #209
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Over welke Franse krant heb je het?
Over alle Franse kranten buiten Le Monde, Libération en Le Figaro.

Die hebben naar Franse maatstaven kleine oplages, net zoals DM en DS in Vlaanderen.

De meeste Fransen lezen een regionale krant, zoals Le Sud-Ouest, La Voix du Nord of L'Est Républicain. Eén pagina buitenlandnieuws, als je geluk hebt.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 13:10   #210
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik woon ook niet in Vlaanderen maar in Brussel, niet dat dat veel verschil maakt hoor, in het dagelijkse leven is België België, heb ook in Vlaamse steden gewoond, geen probleem. Waar ik wel een probleem mee heb is de Vlaamse pers en Vlaamse politiek.
Wat ik mij dan eigenlijk ook afvraag, is of jij ook Franstalige fora afschuimt.
En nu niet een BUBantwoord op die vraag als "er zijn geen franstalige fora" geven
Citaat:
Overigens moest ik evenveel verdienen als hier zou ik onmiddellijk naar de voormalige Sovjet-Unie verhuizen. Geld, vrienden en familie houden me tegen. Maar het is niet zo dat ik direct wild word van België/Vlaanderen.
Wat doe jij hier dan eigenlijk nog?
Dat zwaait met een sikkeltje in zijn avatar maar geeft toe dat het het hier eigenlijk niet fijn vindt en dat het vooral om geld draait. Je klinkt als een immigrant die kankert op een gastland maar wel de vruchten ervan plukt.
U wil blijkbaar verandering, ik zou zeggen : bied u aan aan de kiezer, ik wens u veel succes.

Citaat:
(voor buitenlanders is heel die stammenoorlog tussen Vlamingen en Walen trouwens nog absurder)
Zit jij met FDF-foldertjes op je schoot op politics.be
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 13:14   #211
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nationalistjes allerhande, ze blijven een bron van verbazing en vermaak.

Enerzijds de V-SB nationalistjes die zich nu heel stoer wanen omdat ze een pover stukje textiel verbranden. Oehoe daar gaat Belgie nu eens echt kapot van zijn se. Nù staat er niks meert de Vlaamse onafhankelijkheid nog in de weg. De Wever gaat zeker en vast naar de onderhandelingen, gesterkt met de innerlijke overtuiging dat de Belze vlag toch maar verbrand is. Allemaal stoer en nutteloos.

Wie louter symbolische gevechten levert, die zal dan ook enkel maar symbolische overwinningen boeken.
je bent bijzonder lachwekkend aan het worden. 'de vsb nationalistjes' zijn hier niet, ik heb iets gepost. 'de vsb nationalistjes' hebben nog nooit een vlag verbrand. En 'de vsb nationalistjes' houden zich niet bezig met louter symbolische gevechten en wat De Wever doet kan mij geen zak schelen.

de nationalistjes hebben met hun symbolische gevechten alleszins wel het land al drie maanden lang in crisis gekregen. Over zoiets als de CAP wordt niet eens gesproken op hertoginnedal.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 15 september 2007 om 13:20.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 14:31   #212
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wat ik mij dan eigenlijk ook afvraag, is of jij ook Franstalige fora afschuimt.
En nu niet een BUBantwoord op die vraag als "er zijn geen franstalige fora" geven

Wat doe jij hier dan eigenlijk nog?
Dat zwaait met een sikkeltje in zijn avatar maar geeft toe dat het het hier eigenlijk niet fijn vindt en dat het vooral om geld draait. Je klinkt als een immigrant die kankert op een gastland maar wel de vruchten ervan plukt.
U wil blijkbaar verandering, ik zou zeggen : bied u aan aan de kiezer, ik wens u veel succes.


Zit jij met FDF-foldertjes op je schoot op politics.be
Soms zit ik op franstalige fora, maar meer op internationale engelstalige fora, maar het niveau ligt zo hoog dat het erg veeleisend is, daarom heb ik eventjes afgehaakt.
Ik vind het wel fijn in BelgiË maar zou toch liever elders wonen. Maar ik woon hier nu, werk hier, betaal hier belastingen, veel van mijn vrienden en familie wonen hier, dus is dit mijn land en heb ik recht om mijn mening te geven. (m'n vakanties spendeer ik wel niet in België, sorry). Ik heb er trouwens al aan gedacht om me kandidaat te stellen, bepaalde vrienden (waaronder een parlementair) hebben me dat al gevraagd, ik weet niet of ik het er echt voor over heb. Als je aan zoiets begint moet je een groot deel van je vrije tijd opofferen. PVDA en de partij van Jef Sleeckx staan me wel aan maar daar zie ik niet veel toekomst in. Groen! en SPA zou ik eventueel overwegen, hoewel ik het niet eens ben met een deel van hun programma. Maar stel nu natuurlijk dat de SPA drastisch zou verlinksen... ik ben wel communist maar er zijn genoeg raakvlakken met de sociaal-democratie. Ik weet wel dat dat door PVDA'ers als verraad, reformisme, en wat weet ik nog allemaal zou gezien worden, maar als ik me toch inzet dan liever voor een partij die iets kan verwezenlijken. Ik blijf echter communist in hart en nieren en moest ik in Nederland wonen was ik al lang bij de SP of in Duitsland bij de Linkspartei, in Frankrijk bij de PCF.

Voor de 101ste keer: ik heb een hekel aan FDF, wil daar niets mee te maken hebben, maar ik heb een even grote hekel aan Vlaams-nationalisten.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 september 2007 om 14:42.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 15:59   #213
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Soms zit ik op franstalige fora, maar meer op internationale engelstalige fora, maar het niveau ligt zo hoog dat het erg veeleisend is, daarom heb ik eventjes afgehaakt.

Ik vind het wel fijn in BelgiË maar zou toch liever elders wonen. Maar ik woon hier nu, werk hier, betaal hier belastingen, veel van mijn vrienden en familie wonen hier, dus is dit mijn land en heb ik recht om mijn mening te geven. (m'n vakanties spendeer ik wel niet in België, sorry).
Natuurlijk mag jij je mening geven, en wij mogen er het onze van denken.






Citaat:
Voor de 101ste keer: ik heb een hekel aan FDF, wil daar niets mee te maken hebben, maar ik heb een even grote hekel aan Vlaams-nationalisten.
Nooit zie ik jou maar iets schrijven dat ingaat tegen hun argumenten.
Ik zie jou akkoord gaan met :
- de uitbreiding van Brussel
- het behoud van de splitsing van BHV
-......
Zelfs een troetelpartijtje als Spirit dat zich nu bezighoudt met in de boekjes kritiek te geven op de voorgestelde staatshervorming moet er bij jou dan wel aan geloven.

Dus als jij jou kandidaat zou stellen, dan zou ik dat zeker doen op een Franstalige lijst, want Vlaamse stemmen winnen zal moeilijker zijn.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 17:11   #214
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus omdat ik de Engelse benaming van Khmer Rouge gebruik moet alles plots in het Engels? En dat allemaal omdat dat woord van Franse afkomst is... ik durf mij amper voor te stellen hoe bekrompen het Vlaanderen dat jullie willen wel niet zal zijn...
In Nederland heette het altijd al "Rode Khmer"; ik ben een beetje verbaasd.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 18:14   #215
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Soms zit ik op franstalige fora, maar meer op internationale engelstalige fora, maar het niveau ligt zo hoog dat het erg veeleisend is, daarom heb ik eventjes afgehaakt.
Ik vind het wel fijn in BelgiË maar zou toch liever elders wonen. Maar ik woon hier nu, werk hier, betaal hier belastingen, veel van mijn vrienden en familie wonen hier, dus is dit mijn land en heb ik recht om mijn mening te geven. (m'n vakanties spendeer ik wel niet in België, sorry). Ik heb er trouwens al aan gedacht om me kandidaat te stellen, bepaalde vrienden (waaronder een parlementair) hebben me dat al gevraagd, ik weet niet of ik het er echt voor over heb. Als je aan zoiets begint moet je een groot deel van je vrije tijd opofferen. PVDA en de partij van Jef Sleeckx staan me wel aan maar daar zie ik niet veel toekomst in. Groen! en SPA zou ik eventueel overwegen, hoewel ik het niet eens ben met een deel van hun programma. Maar stel nu natuurlijk dat de SPA drastisch zou verlinksen... ik ben wel communist maar er zijn genoeg raakvlakken met de sociaal-democratie. Ik weet wel dat dat door PVDA'ers als verraad, reformisme, en wat weet ik nog allemaal zou gezien worden, maar als ik me toch inzet dan liever voor een partij die iets kan verwezenlijken. Ik blijf echter communist in hart en nieren en moest ik in Nederland wonen was ik al lang bij de SP of in Duitsland bij de Linkspartei, in Frankrijk bij de PCF.

Voor de 101ste keer: ik heb een hekel aan FDF, wil daar niets mee te maken hebben, maar ik heb een even grote hekel aan Vlaams-nationalisten.
Op communistische kandidaten, die dan Vlaanderen nog 'haten', daar zit men hier op te wachten...

Stel U aub kandidaat in het Franstalig landsgedeelte...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 23:26   #216
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.179
Standaard

evilbu

Citaat:
Natuurlijk mag jij je mening geven, en wij mogen er het onze van denken.
Inderdaad


Citaat:
Nooit zie ik jou maar iets schrijven dat ingaat tegen hun argumenten.
Ik zie jou akkoord gaan met :
- de uitbreiding van Brussel
- het behoud van de splitsing van BHV
-......
Dat zijn geen FDF-argumenten maar algemene franstalige standpunten. Ik ben daarentegen niet akkoord met verklaringen als zouden franstaligen geen Nederlands moeten leren en in heel Vlaanderen Frans zouden moeten spreken.




Citaat:
Zelfs een troetelpartijtje als Spirit dat zich nu bezighoudt met in de boekjes kritiek te geven op de voorgestelde staatshervorming moet er bij jou dan wel aan geloven.
SPIRIT zijn ook Vlaams-nationalisten, die een oplossing voor BHV geblokkeerd hebben enkele jaren geleden. Het is niet omdat Anciaux niet met leeuwenvlaggen staat te zwaaien en op de trom te roffelen in zwart uniform dat hij geen vlaams-nationalist is.


Citaat:
Dus als jij jou kandidaat zou stellen, dan zou ik dat zeker doen op een Franstalige lijst, want Vlaamse stemmen winnen zal moeilijker zijn.
Dat betwijfel ik, Belgicistische kandidaten als Decroo behaalden een heel goed resultaat. Ik denk ook dat een SPA geleid door Debruyn veel stemmen zou trekken. Mensen waren het hautaine gedrag van de paarse kopstukken beu en de "Yves Desmet"-strekking, maar dat wil niet zeggen dat ze anti-Belgisch zijn. Zelfs onder VB-stemmers vind je veel Belgicisten, de meeste mensen liggen eigenlijk helemaal niet wakker van het communautaire, hoezeer politici en media ook hun best doen het op te kloppen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 23:31   #217
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Op communistische kandidaten, die dan Vlaanderen nog 'haten', daar zit men hier op te wachten...

Stel U aub kandidaat in het Franstalig landsgedeelte...
Ik denk dat iedereen met een sterk socio-economisch programma, ondersteund door de vakbonden, veel stemmen zal halen, in beide landsdelen. Ik zou alleszins heel onverdraagzaam zijn voor de onverdraagzamen... korte metten ermee, op z'n Russisch...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 23:38   #218
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Inderdaad
Vooruit dan.

Citaat:
Dat zijn geen FDF-argumenten maar algemene franstalige standpunten. Ik ben daarentegen niet akkoord met verklaringen als zouden franstaligen geen Nederlands moeten leren en in heel Vlaanderen Frans zouden moeten spreken.
Maar dat is dus wat ik zeg : als jij je kandidaat zou stellen, en jij zou zeggen dat je voor de uitbreiding van Brussel bent, dan zullen de Vlamingen jou wel laten vallen, en moest je zeggen dat Franstaligen in Vlaanderen Nederlands moeten leren, dan zullen de Franstaligen jou wel laten vallen.

Citaat:
SPIRIT zijn ook Vlaams-nationalisten, die een oplossing voor BHV geblokkeerd hebben enkele jaren geleden. Het is niet omdat Anciaux niet met leeuwenvlaggen staat te zwaaien en op de trom te roffelen in zwart uniform dat hij geen vlaams-nationalist is.
Nou goed, FDF zat toen ook aan de tafel he! Vanwaar die selectieve verontwaardiging!


Citaat:
-Zelfs onder VB-stemmers vind je veel Belgicisten, de meeste mensen liggen eigenlijk helemaal niet wakker van het communautaire, hoezeer politici en media ook hun best doen het op te kloppen.
Vergis u niet, ik ken heel wat mensen voor wie de splitsing een brug te ver is, en die zich zelfs voor een stuk verwant voelen, maar wel het hautaine gedrag van sommige Franstaligen weigeren te pikken, de PS als een smerige kanker zien,...
Wat je zegt over de media klopt, maar slechts gedeeltelijk. Terwijl Vlaams Belang behandeld wordt als een boemanpartij, worden FDF-ers al nobele heren opgevoerd in allerlei televisieprogrammas op de RTBF. Terwijl op de RTBF speciale uitzendingen in elkaar gestoken worden om de mensen te waarschuwen voor het Vlaams Belang en wat die partij in het verleden allemaal al heeft gezegd of gedaan, merk ik bij mijn medevlamingen dat zij eigenlijk maar amper die partij FDF kennen en wat die allemaal uitspookt.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 23:38   #219
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen met een sterk socio-economisch programma, ondersteund door de vakbonden, veel stemmen zal halen, in beide landsdelen. Ik zou alleszins heel onverdraagzaam zijn voor de onverdraagzamen... korte metten ermee, op z'n Russisch...
Je klinkt alsof je zelfmoord gaat plegen.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 07:20   #220
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.179
Standaard

evilbu


Citaat:
Maar dat is dus wat ik zeg : als jij je kandidaat zou stellen, en jij zou zeggen dat je voor de uitbreiding van Brussel bent, dan zullen de Vlamingen jou wel laten vallen, en moest je zeggen dat Franstaligen in Vlaanderen Nederlands moeten leren, dan zullen de Franstaligen jou wel laten vallen.
De meeste franstaligen zijn het daarmee eens, onlangs nog eens herhaald door de Waalse minister-president trouwens. Stel eens uw bijzonder tendentieuze beeld van de franstaligen bij aub... en veel Vlamingen liggen ook niet wakker van de uitbreiding van Brussel, het is een ver van hun bed show.







Citaat:
Nou goed, FDF zat toen ook aan de tafel he! Vanwaar die selectieve verontwaardiging!
FDF was wel akkoord voor zover ik weet, maar SPIRIT heeft als enige het akkoord getorpedeerd, en gedreigd het kartel op te blazen. Nochtans voorzag dit akkoord een spiltsing, ZONDER uitbreiding van Brussel. Zo zie je maar hoe onredelijk Vlaams-nationalisten zijn, als het al niet met SPIRIT lukt, hoe kan het dan lukken met NVA?




Citaat:
Vergis u niet, ik ken heel wat mensen voor wie de splitsing een brug te ver is, en die zich zelfs voor een stuk verwant voelen, maar wel het hautaine gedrag van sommige Franstaligen weigeren te pikken, de PS als een smerige kanker zien,...
Dat komt door de media die een overdreven negatief beeld schetsen van de PS en Wallonië in het algemeen. Ik ken die partij een beetje en die is helemaal niet zo verschillend van bijvoorbeeld de SPA of zelfs sommige CDenV-afdelingen. (bvb. in Aalter weet ik uit goede bron dat de burgemeester een carrefour-filiaal (denk ik, ofwel een andere supermarkt maar ik denk carrefour) tegenhoudt omdat de burgemeester bevriend is met een andere supermarkt in de gemeente, en er naar verluid geld van ontvangt, moesten alle smerige potjes in Vlaanderen eens van het deksel gelicht worden komen er ongetwijfeld ook smerige zaken aan het licht)


Citaat:
Wat je zegt over de media klopt, maar slechts gedeeltelijk. Terwijl Vlaams Belang behandeld wordt als een boemanpartij, worden FDF-ers al nobele heren opgevoerd in allerlei televisieprogrammas op de RTBF. Terwijl op de RTBF speciale uitzendingen in elkaar gestoken worden om de mensen te waarschuwen voor het Vlaams Belang en wat die partij in het verleden allemaal al heeft gezegd of gedaan, merk ik bij mijn medevlamingen dat zij eigenlijk maar amper die partij FDF kennen en wat die allemaal uitspookt.
[/quote]

Het FDF is dan ook amper met VB te vergelijken. Een kleine beweging niet eens een partij die opkomt voor de belangen van de franstaligen in de rand. Ik ben het absoluut niet eens met hun standpunten en methoden, ze hebben een zekere haatcampagne gemeen met het VB, maar fascisten zijn het alleszins niet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be