Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Bekijk resultaten enquête: Voor welke radicaal-linkse formatie/kandidaat stem je in de verkiezingen?
CAP 1 2,94%
LSP 8 23,53%
PVDA+ 16 47,06%
Verruimingskandidaten/SAP'ers op PVDA+ lijst 4 11,76%
SPA-rood kandidaten 5 14,71%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2010, 15:53   #21
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nu weet ik nog steeds niet wat het verschil is tussen al die deelnemende clubs?

Hier vind je het programma van PvdA in 35 punten: http://www.pvda.be/fileadmin/users/n...gramma2010.pdf

Aan u om de verschillen met de andere deelnemers te dedecteren
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 22:02   #22
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Wel over één ding zijn ze het in elk geval eens: de taalgrens verdeelt ons niet, in tegenstelling tot alle burg. partijen en één sekte die zich links vlaams nationalistisch noemt
V-SB verdient 1000 x meer respect dan alle 'communistische' partijen die strijden voor Vorst en Vaderland.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 22:15   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Hier vind je het programma van PvdA in 35 punten: http://www.pvda.be/fileadmin/users/n...gramma2010.pdf

Aan u om de verschillen met de andere deelnemers te dedecteren
Ik zie er zo direct geen, toch geen fundamentele. Andere accenten misschien. Ik denk dat er zelfs meer verschil is tussen vld en cd&v.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:02   #24
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik zie er zo direct geen, toch geen fundamentele. Andere accenten misschien. Ik denk dat er zelfs meer verschil is tussen vld en cd&v.

Interessant: kan je me even melden waar ik het kiesprogramma van Cap, van Front des gauches,... kan vinden want veel meer dan de medeling dat ze meedoen heb ik nog niet gevonden
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:06   #25
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
V-SB verdient 1000 x meer respect dan alle 'communistische' partijen die strijden voor Vorst en Vaderland.
Kan je dat even hard maken ? Voor zover ik weet is de laatste vorst die van zijn troon is gekegeld, daarvan afgedonderd in Nepal dankzij de lokale com. partij. En ik zou toch wel eens willen weten op welke wijze com. partijen strijden voor vorst en vaderland: ik vrees dat je een heel harde klap van een of ander vendel hebt gehad
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:15   #26
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
V-SB verdient 1000 x meer respect dan alle 'communistische' partijen die strijden voor Vorst en Vaderland.
Vlaanderen boven ≈ Deutschland über alles. Daar blijkt uit dat je een behoorlijke klap van de molen hebt gekregen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:19   #27
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Kan je dat even hard maken ? Voor zover ik weet is de laatste vorst die van zijn troon is gekegeld, daarvan afgedonderd in Nepal dankzij de lokale com. partij. En ik zou toch wel eens willen weten op welke wijze com. partijen strijden voor vorst en vaderland: ik vrees dat je een heel harde klap van een of ander vendel hebt gehad
Als het proletariaat geen vaderland heeft, waarom heet punt 7. van jullie programma dan "waarom splitsen? is ons landje nog niet klein genoeg?". Over wiens land gaat het dan?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:41   #28
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als het proletariaat geen vaderland heeft, waarom heet punt 7. van jullie programma dan "waarom splitsen? is ons landje nog niet klein genoeg?". Over wiens land gaat het dan?
²
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:52   #29
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Vlaanderen boven ≈ Deutschland über alles. Daar blijkt uit dat je een behoorlijke klap van de molen hebt gekregen.
Ja, Raymond van het Groenewoud staat inderdaad bekend als notoire neo-nazi. Heeft onlangs nog een prachtige moderne renditie van het Horst Wessel-lied gemaakt. Kippenvel kreeg ik ervan.

Idioot.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 00:10   #30
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Kan je dat even hard maken ? Voor zover ik weet is de laatste vorst die van zijn troon is gekegeld, daarvan afgedonderd in Nepal dankzij de lokale com. partij.
Ik had het natuurlijk over de Vlaamse - pardon, Belgische - communistische partijen. In gebieden als Noord-Ierland of Catalonië, laat staan Nepal, heeft links inderdaad minder last van die onderdanigheid.

Citaat:
En ik zou toch wel eens willen weten op welke wijze com. partijen strijden voor vorst en vaderland: ik vrees dat je een heel harde klap van een of ander vendel hebt gehad
Waarom verschijnt de PVDA dan op belgicistische betogingen waar men de Brabançonne uit volle borst kan horen, al zwaaiend met Belgische 'vendels'? Waarom marcheren ze dan zij aan zij met royalistische, conservatieve bewegingen/partijen als de BUB en het CAF, die disproportioneel van adellijke signatuur zijn? Waarom hanteren ze in hun verdediging van België dan emo-nationalistische retoriek �* la 'ach, ons landje is al zo klein'?

Kijk, ik verwacht niet dat jullie plots Vlaamsgezind gaan zijn. Dat is niet jullie niche en jullie mogen best afgeven op nationalisme. Maar wees dan ook consequent en doe niet alsof voluit de Belgische kaart trekken, staatsnationalistische argumenten incluis, een 'neutrale houding' is.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 20 mei 2010 om 00:11.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 00:27   #31
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Waarom verschijnt de PVDA dan op belgicistische betogingen waar men de Brabançonne uit volle borst kan horen, al zwaaiend met Belgische 'vendels'? Waarom marcheren ze dan zij aan zij met royalistische, conservatieve bewegingen/partijen als de BUB en het CAF, die disproportioneel van adellijke signatuur zijn? Waarom hanteren ze in hun verdediging van België dan emo-nationalistische retoriek �* la 'ach, ons landje is al zo klein'?
Oh, maar PVDA+ heeft ook ijzersterke rationele argumenten waarom we voor de eenheid van België moeten strijden:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PVDA+
Sommige voerden erg logische argumenten aan, zoals de jonge scout Taïno: “We willen naar de zee gaan door eigen land” of Charlotte, 13 jaar: “Ik woon in Gent, maar ik heb familie in heel het land. Ik wil niet dat ze het land opsplitsen.”
http://www.archivesolidaire.org/scri...PBD&obid=35966
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 00:48   #32
Flashheart
Lokaal Raadslid
 
Flashheart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2010
Berichten: 384
Standaard

Ik vind het niet opportuun voor radicaal-linkse partijen om zich te verliezen in communautair gehakketak op een moment dat het Planbureau een besparingsronde van 42 miljard euro adviseert. Wat nu nodig is, is het voorbereiden van een actieplan dat de sectaire partijbelangen overstijgt.
__________________
Preguntando caminamos!
Flashheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 00:55   #33
Flashheart
Lokaal Raadslid
 
Flashheart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2010
Berichten: 384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik had het natuurlijk over de Vlaamse - pardon, Belgische - communistische partijen. In gebieden als Noord-Ierland of Catalonië, laat staan Nepal, heeft links inderdaad minder last van die onderdanigheid.



Waarom verschijnt de PVDA dan op belgicistische betogingen waar men de Brabançonne uit volle borst kan horen, al zwaaiend met Belgische 'vendels'? Waarom marcheren ze dan zij aan zij met royalistische, conservatieve bewegingen/partijen als de BUB en het CAF, die disproportioneel van adellijke signatuur zijn? Waarom hanteren ze in hun verdediging van België dan emo-nationalistische retoriek �* la 'ach, ons landje is al zo klein'?

Kijk, ik verwacht niet dat jullie plots Vlaamsgezind gaan zijn. Dat is niet jullie niche en jullie mogen best afgeven op nationalisme. Maar wees dan ook consequent en doe niet alsof voluit de Belgische kaart trekken, staatsnationalistische argumenten incluis, een 'neutrale houding' is.
Het probleem is dat elke Vlaams-nationalistische partij van enige betekenis dit Vlaams autonomiestreven inkadert in een kader van neoliberale structuurhervormingen. Louter dan een zuiver communautair conflict, is dit evenzeer een klassenconflict waarbij een oplevend Vlaams-identitair sentiment wordt aangewakkerd en misbruikt om de klassenmacht van het kapitaal te bevestigen en te verstevigen.
__________________
Preguntando caminamos!
Flashheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 01:02   #34
karel 20
Partijlid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Oh, maar PVDA+ heeft ook ijzersterke rationele argumenten waarom we voor de eenheid van België moeten strijden:
Weet je zeker dat dit de argumenten van de PVDA zijn of gaat het hier over de mening van aanwezigen op de mars in Brussel?
karel 20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 01:06   #35
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karel 20 Bekijk bericht
Weet je zeker dat dit de argumenten van de PVDA zijn of gaat het hier over de mening van aanwezigen op de mars in Brussel?
Het is de mening van PVDA+ dat die twee argumenten "erg logisch" zijn.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 01:13   #36
karel 20
Partijlid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het is de mening van PVDA+ dat die twee argumenten "erg logisch" zijn.
Zelfs dit trek ik sterk in twijfel. Maar we zijn het er dus over eens dat het niet de argumenten van de PVDA zijn.
karel 20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 08:17   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart Bekijk bericht
Ik vind het niet opportuun voor radicaal-linkse partijen om zich te verliezen in communautair gehakketak op een moment dat het Planbureau een besparingsronde van 42 miljard euro adviseert. Wat nu nodig is, is het voorbereiden van een actieplan dat de sectaire partijbelangen overstijgt.
En dat doen we door met vier lijsten tegelijk op te komen?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 10:01   #38
Flashheart
Lokaal Raadslid
 
Flashheart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2010
Berichten: 384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
En dat doen we door met vier lijsten tegelijk op te komen?
Absoluut niet. Ik betreur dan ook dat er weer geen electorale alliantie tot stand kwam, hoewel ik denk dat een eenheidslijst meer zou kunnen zijn dan de som van de afzonderlijke componenten. Maar goed, het is nu zo en ik zie dat in de nabije toekomst niet echt veranderen.
__________________
Preguntando caminamos!
Flashheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 23:59   #39
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waarschijnlijk kamer- en senaatstem verdelen over Groen! en N-VA.
Groen! die voorstander is voor afschaffing van brugpensioen en NVA die werklozen wil dwingen om onderbetaalde jobs uit te oefenen? Goed bezig!
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 14:08   #40
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Groen! die voorstander is voor afschaffing van brugpensioen en NVA die werklozen wil dwingen om onderbetaalde jobs uit te oefenen? Goed bezig!
Maar met een sterke PVDA kunnen we gelukkig nog frieten en chocolade eten, winnen de Rode Duivels het WK en wordt het gerenoveerde Atomium hoger dan de Burj-toren.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be