Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2017, 10:00   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Waar zijn nu al die fiets en wandelaars in Gent?

HANDELAARS BEZORGD OVER AFHAKEN CLIËNTEEL

"Willen geen tweede Brugge worden"
Er klonk flink wat gemor in de Gentse handelszaken op de eerste dag van het nieuwe circulatieplan. Lege terrasstoelen en rustige winkelstraten boezemen de ondernemers angst in over hun financiële toekomst. "In combinatie met de hoge parkeertarieven blijven Gentenaars die buiten de ring wonen steeds vaker weg uit onze zaak", klinkt het.
ERIK DE TROYER SABINE VAN DAMME YANNICK DE SPIEGELEIR 4 april 2017
De bezorgdheden van de Gentse middenstand vertaalden zich gisteren in scherpe boodschappen aan het adres van het stadsbestuur. Alain Degryse van brasserie Faits Divers op de Korenmarkt verkondigde zijn mening over het nieuwe circulatieplan op de menuborden die hij voor zijn zaak had uitgestald.
"Watteeuw. Bouw een muur zoals Trump. Jouw plan is zoals een aanslag. Bedankt!" en nog "Vol-au-Vent Watteeuw. De koek rond Gent... en nu?" formuleerde de horecauitbater zijn ongenoegen met een culinaire metafoor.

________
Zeg niet dat we het niet gezegd hadden he?
En steek het nu ook niet op het internet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 10:10   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Binnen een paar dagen en weken als de pachten en btw en sociale bijdragen en lonen moeten betaald worden zal men de eene failliete boedel na de ander gaan zien.

En dat is nu 100% de schuld van de fietsers en wandelaars...die er niet zijn of niks uitgeven.

Faillisement na faillisement aan de horizon.

Kebab en nachtwinkels zullen verschijnen.
Het is zelfs al begonnen met dampshops.
Ook zo iets.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 april 2017 om 10:12.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 12:13   #3
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Binnen een paar dagen en weken als de pachten en btw en sociale bijdragen en lonen moeten betaald worden zal men de eene failliete boedel na de ander gaan zien.

En dat is nu 100% de schuld van de fietsers en wandelaars...die er niet zijn of niks uitgeven.

Faillisement na faillisement aan de horizon.

Kebab en nachtwinkels zullen verschijnen.
Het is zelfs al begonnen met dampshops.
Ook zo iets.
Als "ze dat wilden , de stad volledig verkeersvrij maken moesten "ze de handelaars een nieuw winkelcentrum buiten de stad aangeboden hebben om ze daar te vestigen en de kosten recupereren voor die verhuizing ...


nu gaan velen mensen met handel in de problemen geraken .. .. weg met de groene en de rooie bij de volgende verkiezingen.. zeker weten...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 13:39   #4
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Binnen een paar dagen en weken als de pachten en btw en sociale bijdragen en lonen moeten betaald worden zal men de eene failliete boedel na de ander gaan zien.

En dat is nu 100% de schuld van de fietsers en wandelaars...die er niet zijn of niks uitgeven.

Faillisement na faillisement aan de horizon.

Kebab en nachtwinkels zullen verschijnen.
Het is zelfs al begonnen met dampshops.
Ook zo iets.

Dat zeggen de klagers en zagers nu al sinds 1976 bij elke aanpassing van de mobiliteit in de stad, toen ze (hoe dierven ze) de eenrichtingsstraten invoerden en later zelfs de veldstraat autovrij maakten.
Die commerciële blasfemie kon uiteraard enkel leiden tot algemeen faillissement en verkrotting van alle winkels in de veldstraat... toch?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170329_02806409

Van Rouveroy kreeg indertijd zelfs een kogel in de post.

Het is nu niet anders. Binnen 3 jaar ga jij ongetwijfeld zeggen dat je altijd al gezegd had dat het een ongelofelijk succes ging worden.
Zo gaat dat.

Laatst gewijzigd door parcifal : 4 april 2017 om 13:47.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 14:01   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Zelfs de grootste succesformule kan je pogen te ver te drijven.

Ik ken echt de details van dat plan onvoldoende, om er iets meer over te kunnen zeggen dan het obligate politieke oppositiespelletje.

Het lijkt me wel dat er iets moet gebeuren aan de mobiliteit in de grotere steden.
Wat precies ? Naar mijn oordeel: de eigen inwoners ook wat de auto betreft, deftig in de watten leggen. De bezoekers moeten niet met de auto tot in de binnenstad komen. Daarvoor moet er dan wel een fatsoenlijk openbaar vervoer en aanverwante faciliteiten voorzien worden.
De toeristische kern van de stad, zeer beperkt in omvang, moet wellicht verkeersvrij worden.
De ruime gebieden rondom deze kern: verkeersarm. Buiten de zogenaamde familiale bezoeken, zijn auto's van niet-inwoners daar niet nodig.
Dienstencentra allerhande (winkels, hospitalen ...) moeten met alles, ook met auto's van niet-inwoners, zeer makkelijk bereikbaar zijn.

En in een redelijk nabije toekomst zou absoluut slim rekening rijden, met parkeergeld inbegrepen, vlot beschikbaar moeten zijn.
Voor dat parkeergeld te factureren, zouden winkels de gelegenheid moeten hebben om zelf bij te springen (ik koop voor 500 euro iets in zo'n winkel, zij storten mijn parkeergeld gedeeltelijk of volledig naargelang hun commercieel beleid, rechtstreeks op mijn rekeningnummer van het rekeningrijden ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 14:21   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs de grootste succesformule kan je pogen te ver te drijven.

Ik ken echt de details van dat plan onvoldoende, om er iets meer over te kunnen zeggen dan het obligate politieke oppositiespelletje.

Het lijkt me wel dat er iets moet gebeuren aan de mobiliteit in de grotere steden.
Wat precies ? Naar mijn oordeel: de eigen inwoners ook wat de auto betreft, deftig in de watten leggen. De bezoekers moeten niet met de auto tot in de binnenstad komen. Daarvoor moet er dan wel een fatsoenlijk openbaar vervoer en aanverwante faciliteiten voorzien worden.
De toeristische kern van de stad, zeer beperkt in omvang, moet wellicht verkeersvrij worden.
De ruime gebieden rondom deze kern: verkeersarm. Buiten de zogenaamde familiale bezoeken, zijn auto's van niet-inwoners daar niet nodig.
Dienstencentra allerhande (winkels, hospitalen ...) moeten met alles, ook met auto's van niet-inwoners, zeer makkelijk bereikbaar zijn.

En in een redelijk nabije toekomst zou absoluut slim rekening rijden, met parkeergeld inbegrepen, vlot beschikbaar moeten zijn.
Voor dat parkeergeld te factureren, zouden winkels de gelegenheid moeten hebben om zelf bij te springen (ik koop voor 500 euro iets in zo'n winkel, zij storten mijn parkeergeld gedeeltelijk of volledig naargelang hun commercieel beleid, rechtstreeks op mijn rekeningnummer van het rekeningrijden ...)

.
Je moet in ieder geval de verkeersvrije zones niet te groot maken en zorgen dat er parkings genoeg zijn op enkele minuten wandelen van de winkelzone.

In Leuven werkt dat vrij goed, maar dat is uiteraard een stuk kleiner dan Gent.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 15:44   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat zeggen de klagers en zagers nu al sinds 1976 bij elke aanpassing van de mobiliteit in de stad, toen ze (hoe dierven ze) de eenrichtingsstraten invoerden en later zelfs de veldstraat autovrij maakten.
Die commerciële blasfemie kon uiteraard enkel leiden tot algemeen faillissement en verkrotting van alle winkels in de veldstraat... toch?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170329_02806409

Van Rouveroy kreeg indertijd zelfs een kogel in de post.

Het is nu niet anders. Binnen 3 jaar ga jij ongetwijfeld zeggen dat je altijd al gezegd had dat het een ongelofelijk succes ging worden.
Zo gaat dat.
U schijnt te vergeten dat de handel al achteruit gaat sinds de invoering van de eerste mobiliteitsplannen fase 1

Sommige kwibussen zien alleen de zon schijnen.
Handelaars hebben wel een boekhouding waarop hun licht schijnt.
En de Veldstraat en dergelijke is wel achteruit gegaan inmiddels.
De Brabantdam (ooit de duurste winkelstraat van Gent) is nu een achteraf straatje aan het worden zelfs.

Maar als handel uw dada niet is dan is groen links zeker wel uw dada.

Ik ben er zeer zeker van dat u ook een filantroop bent die handelaars (waarvan de meesten met kaskredieten en investeringskredieten werken tot boven hun hoofden) een klinkende munt aanbied om te overbruggen tot het binnen 30 jaar allicht weer gans anders dan nu zal zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 april 2017 om 15:48.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 15:51   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Maar goed ondanks al dat fiets en wandelgenot en de vele voorstanders blijft nu toch alles zo goed als leeg.

Dus wie liegt hier tegen wie?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 16:36   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs de grootste succesformule kan je pogen te ver te drijven.

Ik ken echt de details van dat plan onvoldoende, om er iets meer over te kunnen zeggen dan het obligate politieke oppositiespelletje.

Het lijkt me wel dat er iets moet gebeuren aan de mobiliteit in de grotere steden.
Wat precies ? Naar mijn oordeel: de eigen inwoners ook wat de auto betreft, deftig in de watten leggen. De bezoekers moeten niet met de auto tot in de binnenstad komen. Daarvoor moet er dan wel een fatsoenlijk openbaar vervoer en aanverwante faciliteiten voorzien worden.
De toeristische kern van de stad, zeer beperkt in omvang, moet wellicht verkeersvrij worden.
De ruime gebieden rondom deze kern: verkeersarm. Buiten de zogenaamde familiale bezoeken, zijn auto's van niet-inwoners daar niet nodig.
Dienstencentra allerhande (winkels, hospitalen ...) moeten met alles, ook met auto's van niet-inwoners, zeer makkelijk bereikbaar zijn.

En in een redelijk nabije toekomst zou absoluut slim rekening rijden, met parkeergeld inbegrepen, vlot beschikbaar moeten zijn.
Voor dat parkeergeld te factureren, zouden winkels de gelegenheid moeten hebben om zelf bij te springen (ik koop voor 500 euro iets in zo'n winkel, zij storten mijn parkeergeld gedeeltelijk of volledig naargelang hun commercieel beleid, rechtstreeks op mijn rekeningnummer van het rekeningrijden ...)

.
Maak dan een winkelcentrum hé?
Dan heb je alles wat je zoekt.
Handel, winkels en 100% autovrij.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 april 2017 om 16:38.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 05:36   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar goed ondanks al dat fiets en wandelgenot en de vele voorstanders blijft nu toch alles zo goed als leeg.

Dus wie liegt hier tegen wie?
Het zal even duren voordat er een oordeel kan geveld worden.Verwachten dat een tendens zich 48 uren na invoering van een nieuw verkeerscirculatieplan al "zet" is onrealistisch.Ook moet het even duren voordat iedere automobilist/toerist BEGRIJPT wat hij/zij moet doen.


In Brugge,waar al sinds jaar en dag gereglementeerd autoverkeer is, is het koppen lopen zodra het zonnetje uit zit.....Ik zie niet in waarom dat in Gent ook niet zou gebeuren.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 april 2017 om 05:37.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 05:56   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het zal even duren voordat er een oordeel kan geveld worden.Verwachten dat een tendens zich 48 uren na invoering van een nieuw verkeerscirculatieplan al "zet" is onrealistisch.Ook moet het even duren voordat iedere automobilist/toerist BEGRIJPT wat hij/zij moet doen.


In Brugge,waar al sinds jaar en dag gereglementeerd autoverkeer is, is het koppen lopen zodra het zonnetje uit zit.....Ik zie niet in waarom dat in Gent ook niet zou gebeuren.
In Brugge kan je bv zonder probleem enkele honderden meter van Het Zand gratis parkeren, een ganse dag lang. In Gent daarentegen...als je al kort bij het centrum raakt, zijn de prijzen in parkeergarages buitenproportioneel. De reden waarom ik al jaren niet meer naar Gent ga.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 06:04   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Winkelen in een historisch centrum: dat zal weldra (vermoed ik) van de oude tijd zijn.

Winkelen gebeurt in shoppingcentra: alle winkels bijeen, deftige parking, met mogelijkheid om een hapje te eten of wat te ontspannen.
Kijk naar Frankrijk waar ze de dingen op gebied van ruimtelijke ordening beter gestructureerd hebben. Er zijn daar "commerciële zones" en "industriêle zones (activités)" (die laatste inbegrepen de gekende hotelketens voor kleine business ...)

Flaneren in de stad met een terrasje of museum edm: dat is voor het centrum.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 06:34   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Winkelen in een historisch centrum: dat zal weldra (vermoed ik) van de oude tijd zijn.

Winkelen gebeurt in shoppingcentra: alle winkels bijeen, deftige parking, met mogelijkheid om een hapje te eten of wat te ontspannen.
Kijk naar Frankrijk waar ze de dingen op gebied van ruimtelijke ordening beter gestructureerd hebben. Er zijn daar "commerciële zones" en "industriêle zones (activités)" (die laatste inbegrepen de gekende hotelketens voor kleine business ...)

Flaneren in de stad met een terrasje of museum edm: dat is voor het centrum.

.
En net dat is de doodsteek voor de detailhandel.
In uw voorbeeld krijg je een eenheidsworst, het maakt dan niets meer uit of je naar Hasselt, Genk, Antwerpen, Gent, Brugge of ... gaat, overal hetzelfde aanbod.

Nee, bedankt daarvoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 07:48   #14
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Winkelen in een historisch centrum: dat zal weldra (vermoed ik) van de oude tijd zijn.

Winkelen gebeurt in shoppingcentra: alle winkels bijeen, deftige parking, met mogelijkheid om een hapje te eten of wat te ontspannen.
Kijk naar Frankrijk waar ze de dingen op gebied van ruimtelijke ordening beter gestructureerd hebben. Er zijn daar "commerciële zones" en "industriêle zones (activités)" (die laatste inbegrepen de gekende hotelketens voor kleine business ...)

Flaneren in de stad met een terrasje of museum edm: dat is voor het centrum.

.
In de States is net de omgekeerde beweging ingezet. Gezellig shoppen in de stadscentra, met af en toe daarbij een terrasje en een hapje.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 08:01   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
In de States is net de omgekeerde beweging ingezet. Gezellig shoppen in de stadscentra, met af en toe daarbij een terrasje en een hapje.
Je moet er dan maar geraken, in die stadscentra.

In een paar wereldsteden waar ik geweest ben is metro en tram bij uitstek geschikt om die steden te verkennen.
Maar veel meer dan verkennen, da's een ander verhaal.

In Blegië is zelfs dat beetje geen optie. Duur en onvoorspelbaar... Dat zijn nog gematigde uitspraken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 08:27   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het zal even duren voordat er een oordeel kan geveld worden.Verwachten dat een tendens zich 48 uren na invoering van een nieuw verkeerscirculatieplan al "zet" is onrealistisch.Ook moet het even duren voordat iedere automobilist/toerist BEGRIJPT wat hij/zij moet doen.


In Brugge,waar al sinds jaar en dag gereglementeerd autoverkeer is, is het koppen lopen zodra het zonnetje uit zit.....Ik zie niet in waarom dat in Gent ook niet zou gebeuren.
In Brugge speelt het toerisme veel meer dan in Gent.
En die worden gebracht met speciale reisbussen.
Duizenden Chinezen en Amerikanen en dergelijke meer.
Haal die toeristen daar uit en het leven valt daar ook stil.

In Gent heb je hoop en al 80000 toeristen per jaar.
Dat zijn er 300 per dag en dat is pakweg 1 mens per straat.
Daarnaast heb je de studenten ongeveer 60000 die er dagelijks wel zijn maar niks verbruiken.
Het vast personeel in de stad en de vaste bewoners die misschien max 10000 is.

Kortom alles samen heb je geen cliënten.
En stad is handel....haal de handel uit de stad en er is geen stad meer.
Er is ook geen tijd de zaken binnen enkele maanden opnieuw en opnieuw te evalueren.
Handel heeft dat fonds niet om te overbruggen in de hoop..of geen hoop van.

En daar gaat men aan voorbij.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 09:02   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ook is al die stadsplanning best wel duur aan het worden.
Wat parkeren...als je al de weg er naartoe vind tegenwoordig.


Huidig tarief Nieuw tarief
7 TOT 19 UUR - -
1 uur 2.00 € 2.50 €
2 uur 3.50 € 4.50 €
3 uur 5.00 € 6.00 €
4 uur 6.50 € 7.50 €
5 uur 8.00 € 9.00 €
6 uur 9.00 € 11.00 €
7 uur 10.00 € 13.50 €
8 uur 11.00 € 16.00 €
9 uur 11.00 € 18.50 €
10 uur 11.00 € 21.00 €
11 uur 11.00 € 23.50 €
12 uur 11.00 € 26.00 €
dagticket 11.00 € /
NA 19 UUR - -
1 uur 1.00 € 1.50 €
2 uur 2.00 € 3.00 €
3 uur 3.00 € 4.50 €
nachttarief 4.00 € 6.00 €

Eventueel wat extra bussen .

Enorm veel tijdverlies.
Dikwijls koud of regen.

Dure versnapperingen.

Mensen hebben meestal wel een budget...maar geen onbeperkt budget.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 09:09   #18
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
In Brugge kan je bv zonder probleem enkele honderden meter van Het Zand gratis parkeren, een ganse dag lang. In Gent daarentegen...als je al kort bij het centrum raakt, zijn de prijzen in parkeergarages buitenproportioneel. De reden waarom ik al jaren niet meer naar Gent ga.
Kortrijk niet véél beter .... 6.50 euro voor 3 u parkeer ticket eens naar de stad gaan wandelen -winkelen neem nu een halve dag ? dat zijn toch geen menselijke prijzen meer ...en inderdaad dan nog je snackje en je drankje

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 5 april 2017 om 09:11.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 09:54   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik had het gezegd he?

Eerste ontslagen door circulatieplan zijn een feit: pizzeria gooit twee koeriers op straat
Het circulatieplan heeft al meteen twee jobs gekost. "Ik heb mijn twee vaste koeriers moeten laten gaan en heb alle thuisleveringen gestopt", zegt zaakvoerder Cihan Esiyok van GrillMix in de Vlaanderenstraat. "Het systeem is niet werkbaar. Ik verlies door het circulatieplan twee goede werkkrachten en een stuk van mijn opbrengst."
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 09:58   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kortrijk niet véél beter .... 6.50 euro voor 3 u parkeer ticket eens naar de stad gaan wandelen -winkelen neem nu een halve dag ? dat zijn toch geen menselijke prijzen meer ...en inderdaad dan nog je snackje en je drankje
In Kortrijk kan je aan de Damkaai, parking Broeltorens, gaan staan. Dat is ook niet ver van het centrum en toch nog redelijk van prijs.

In Brugge op het Edgard de Smedtplantsoen (gratis)
In Hasselt aan cultuurcentrum (gratis)
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be