Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2017, 19:40   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Gisteren nog een volle tank aan 1.059 € diesel de Liter.
De super plus stond er aan 1,419 de Liter.

55 x 1,419 = 78,045 Super plus benzine

55 x 1,059 = 58,245

Zelfs als ik de goedkoopste benzine zou nemen dan zou het 16 Euro verschil geweest zijn.


Je vergeet immers dat je tot nu toe niet verplicht bent in Belgie te tanken.
Dus de benzinerijder tankt wel in Belgie waar hij zijn bezine aan 1.27 euro krijgt....

Dan is het nog steeds maar een verschil van slechts 12 euro (ipv de 20) en dan tellen we de kost en tijd om naar het buitenland te rijden nog niet mee.

Mensen die niet aan de grens wonen doen dat overigens niet.

Ergo: je hebt weer wat uit je nek getrokken en probeert het nu goed te forceren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 19:43   #42
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dus de benzinerijder tankt wel in Belgie waar hij zijn bezine aan 1.27 euro krijgt....

Dan is het nog steeds maar een verschil van slechts 12 euro (ipv de 20) en dan tellen we de kost en tijd om naar het buitenland te rijden nog niet mee.

Mensen die niet aan de grens wonen doen dat overigens niet.

Ergo: je hebt weer wat uit je nek getrokken en probeert het nu goed te forceren.
Eerder andersom, als ingenieur denk je antwoorden te kunnen formuleren zonder alle gegevens te kennen omdat ge in uw denken niet verder geraakt dan uw kerktoren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 19:43   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En toch rij ik met diesel, tot mijn grote tevredenheid
Toch raar dat vele hun diesel willen kwijtgeraken, dat zullen wel losers zijn.

Blijkbaar klagen ze over hun verbruik, de gierigaards


https://www.test-aankoop.be/mobilite...van-hun-wagens
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 mei 2017 om 19:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 19:47   #44
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dus de benzinerijder tankt wel in Belgie waar hij zijn bezine aan 1.27 euro krijgt....

Dan is het nog steeds maar een verschil van slechts 12 euro (ipv de 20) en dan tellen we de kost en tijd om naar het buitenland te rijden nog niet mee.

Mensen die niet aan de grens wonen doen dat overigens niet.

Ergo: je hebt weer wat uit je nek getrokken en probeert het nu goed te forceren.
Moest ik die erbij tellen dan maakte ik nog meer winst gezien ik voor iedere verplaatsing afhankelijk van de job die ik moet doen 0,15 cent kan inbrengen bij de belastingen of 0,30 cent per kilometer krijg van mijn werkgever.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 19:48   #45
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Eerder andersom, als ingenieur denk je antwoorden te kunnen formuleren zonder alle gegevens te kennen omdat ge in uw denken niet verder geraakt dan uw kerktoren.
Het is nochtans een simpel rekemsommetje hoor.

En je voortdurende aanval op mijn persoon zegt me dat ik op de zere teen ben aan het staan. Je kan je dieselliefde zelfs niet meer verantwoorden met normale cijfers. Je moet extreme km's (50k per jaar) en tanken in het buitenland erbij slepen om je irrationele voorkeur voor diesel te verklaren.

Voor Jan modaal is diesel al lang geen goede keuze meer. De inschrijvingsaantallen laten dat ook zien.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 19:48   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch raar dat vele hun diesel willen kwijtgeraken, dat zullen wel losers zijn.

Blijkbaar klagen ze over hun verbruik, de gierigaards

Eikes, VW
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 19:49   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Moest ik die erbij tellen dan maakte ik nog meer winst gezien ik voor iedere verplaatsing afhankelijk van de job die ik moet doen 0,15 cent kan inbrengen bij de belastingen of 0,30 cent per kilometer krijg van mijn werkgever.
Ik 34 cent.

So what ?

En uw uren zijn gratis voor uw baas ?

Die van mij laat mij tanken in het dichtsbijzijnde tankstation, als hij de keus zou hebben. 10 min omrijden en alle winst is ver weg....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 20:01   #48
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik 34 cent.

So what ?

En uw uren zijn gratis voor uw baas ?

Die van mij laat mij tanken in het dichtsbijzijnde tankstation, als hij de keus zou hebben. 10 min omrijden en alle winst is ver weg....
Ja uw werkgever is duidelijk mijn werkgever niet.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 20:07   #49
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik neem de firmawagen en ik tank met de tankkaart waar ik het gemakkelijkste geraak. Prive tank ik in de lokale (reeds goedkope) datz.

Wagenkeuze gebeurt op basis van VAA. En dat is de laatste tijd steeds meer benzine en hybride.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 20:11   #50
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is nochtans een simpel rekemsommetje hoor.
Inderdaad simpel rekemsommetje en daarom is een benzine niks voor mij en voor zeer veel anderen want ze zijn er vet mee als het gemiddeld aantal gereden kilometers in Belgie 35 km per dag zijn als ze er zelf 4 keer zoveel maken.

Heeft ook niks met diesel liefde te maken, maar met gezond verstand.
Elders zat je te mekkeren dat 100 euro voor een "veelverdiener" zoals u veel geld was, maar tegelijkertijd will je niet aanvaarden dat 1000 euro besparing veel goedkoper is.

Laatst gewijzigd door dpg : 23 mei 2017 om 20:11.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 20:16   #51
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Inderdaad simpel rekemsommetje en daarom is een benzine niks voor mij en voor zeer veel anderen want ze zijn er vet mee als het gemiddeld aantal gereden kilometers in Belgie 35 km per dag zijn als ze er zelf 4 keer zoveel maken.

Heeft ook niks met diesel liefde te maken, maar met gezond verstand.
Elders zat je te mekkeren dat 100 euro voor een "veelverdiener" zoals u veel geld was, maar tegelijkertijd will je niet aanvaarden dat 1000 euro besparing veel goedkoper is.
Omdat jouw specifieke situatie (50k per jaar) en tanken in DE (veronderstel ik) uniek is, wilt niet zeggen dat Diesel over het algemeen een goede keuze is. Je wagen is misschien zelfs ingeschreven in DE.

Voor mensen die pakweg 15k per jaar doen, is Diesel verre van een goede keuze. Ze verliezen er geld aan. En aangezien het gros van het volk op die lagere jaarafstanden zit, kan je toch wel eerder stellen dat diesel gewoon geen slimme keuze is voor de gemiddelde mens.

Daarom daalt het % van diesel in de inschrijvingen van nieuwe voertuigen. En de regering heeft tevens maatregelen genomen die de diesel en benzineprijs naar elkaar toe laten bewegen.

En de dieselwagens worden duurder. Niet alleen is de motor duurder, maar de verplichte adblue toestanden en roetfilter, verhogen de prijs.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 20:40   #52
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat jouw specifieke situatie (50k per jaar) en tanken in DE (veronderstel ik) uniek is, wilt niet zeggen dat Diesel over het algemeen een goede keuze is. Je wagen is misschien zelfs ingeschreven in DE.

Voor mensen die pakweg 15k per jaar doen, is Diesel verre van een goede keuze. Ze verliezen er geld aan. En aangezien het gros van het volk op die lagere jaarafstanden zit, kan je toch wel eerder stellen dat diesel gewoon geen slimme keuze is voor de gemiddelde mens.

Daarom daalt het % van diesel in de inschrijvingen van nieuwe voertuigen. En de regering heeft tevens maatregelen genomen die de diesel en benzineprijs naar elkaar toe laten bewegen.

En de dieselwagens worden duurder. Niet alleen is de motor duurder, maar de verplichte adblue toestanden en roetfilter, verhogen de prijs.
De autowegen zitten vol met bestuurders die in dezelfde specifieke situatie zitten.

Die mensen wilt ge nog zwaarder gaan belasten alsof men nog niet zwaar genoeg belast is om de fantaziekes van het electrisch rijden te betalen terwijl het zelf voor mensen die rond de 15000 km per jaar rijden electrisch rijden evenzeer een slechte keuze is gezien de langere periode dat men de wagen moet houden om goedkoper te zijn tegenover een gelijkaardige benzine wagen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor mensen die pakweg 15k per jaar doen, is Diesel verre van een goede keuze..
Heb ik ooit ergens gepost dat diesel in alle omstandigheden de beste keuze is, bij iedere vergelijking heb ik steeds een hoog aantal gereden kilometers / jaar als voornaamste criteria genomen.
Niet het Belgisch gemiddelde van 35 km per dag.

Maar voor iemand die er 20 tot 25000 km per jaar maakt is diesel nog steeds de beste keuze als men een gelijkaardige wagen, met een gelijkaardig vermogen gaat vergelijken tot de staat besliste deze bestuurders nog maar eens te belasten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 20:45   #53
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch raar dat vele hun diesel willen kwijtgeraken, dat zullen wel losers zijn.

Blijkbaar klagen ze over hun verbruik, de gierigaards


https://www.test-aankoop.be/mobilite...van-hun-wagens
De range van uwen elektrische brommer op vier wielen waarvan de naam met een T begint zal ook wel een pak lager liggen tenzij ge u de helft van de tijd tussen 2 camions laat uitbollen. Zonder te spreken van de vervuilende oorsprong van de electriciteit die uit de prise komt om uw brommer te laten draaien.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 mei 2017 om 20:48.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 20:54   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik rij met een 3l. Diesel en ik rij zuiniger en properder dan eender wie met een benzine.

Zelfs een 1l benzine motor zal meer verbruiken en meer fijn stof uitstoten.

De rest is allemaal larie.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 21:06   #55
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik rij met een 3l. Diesel en ik rij zuiniger en properder dan eender wie met een benzine.

Zelfs een 1l benzine motor zal meer verbruiken en meer fijn stof uitstoten.

De rest is allemaal larie.
Ik moet het eens opzoeken het is een 4.7 of een 5.8. Het kan me niet schelen. Er zijn dinges waar ik niet zuinig denk. Quand on aime, on ne compte pas.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 21:07   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben overgestapt van een diesel naar een benzine, een volledige generatie wagen verschil.

Ik heb er eigenlijk spijt van. Voor mijn rijstijl was de diesel de betere keuze.
Het enige de nieuwe wagen voor heeft is de stilte. Niet onbelangrijk, daar we alleen lange afstanden rijden met de wagen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 21:11   #57
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik rij met een 3l. Diesel en ik rij zuiniger en properder dan eender wie met een benzine.

Zelfs een 1l benzine motor zal meer verbruiken en meer fijn stof uitstoten.

De rest is allemaal larie.
The cafepraat is strong in this one.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 21:12   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De autowegen zitten vol met bestuurders die in dezelfde specifieke situatie zitten.

Die mensen wilt ge nog zwaarder gaan belasten alsof men nog niet zwaar genoeg belast is om de fantaziekes van het electrisch rijden te betalen terwijl het zelf voor mensen die rond de 15000 km per jaar rijden electrisch rijden evenzeer een slechte keuze is gezien de langere periode dat men de wagen moet houden om goedkoper te zijn tegenover een gelijkaardige benzine wagen.



Heb ik ooit ergens gepost dat diesel in alle omstandigheden de beste keuze is, bij iedere vergelijking heb ik steeds een hoog aantal gereden kilometers / jaar als voornaamste criteria genomen.
Niet het Belgisch gemiddelde van 35 km per dag.

Maar voor iemand die er 20 tot 25000 km per jaar maakt is diesel nog steeds de beste keuze als men een gelijkaardige wagen, met een gelijkaardig vermogen gaat vergelijken tot de staat besliste deze bestuurders nog maar eens te belasten.
Dus, wacht.

Diesels zijn minder interessant omdat de BE staat de diesel meer taxeert.

besef jij wel dat de BE staat Diesel MINDER taxeert als Benzine, en dat dat, en alleen dat, op dit moment de reden is waarom diesel op hoge km's nog aantrekkelijk is ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 21:13   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben overgestapt van een diesel naar een benzine, een volledige generatie wagen verschil.

Ik heb er eigenlijk spijt van. Voor mijn rijstijl was de diesel de betere keuze.
Het enige de nieuwe wagen voor heeft is de stilte. Niet onbelangrijk, daar we alleen lange afstanden rijden met de wagen.
Er zijn moderne stille diesels.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 21:34   #60
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dus, wacht.

Diesels zijn minder interessant omdat de BE staat de diesel meer taxeert.

besef jij wel dat de BE staat Diesel MINDER taxeert als Benzine, en dat dat, en alleen dat, op dit moment de reden is waarom diesel op hoge km's nog aantrekkelijk is ?
Neen omdat ze minder verbruiken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be