Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2012, 21:54   #41
Mr. Orange
Parlementslid
 
Mr. Orange's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Locatie: Café Pajottenland!
Berichten: 1.802
Standaard

Inderdaad, De Ceulaer. Die noem ik allesbehalve objectief, maar heeft inderdaad lange tijd voor Knack gewerkt.

Ik deel ook de mening van reinaert68. Van Cauwelaert is ook niet 100% objectief, maar situeert zich eerder in Vlaams rechtse hoek. Doch Pauli en anderen eerder in linkse. Knack zocht altijd min of meer de gulden middenweg.

Die ongestelde vragen aan BDW vond ik er eerlijk gezegd een beetje over, en als het blijkt dat de Petrick zijn maatje daar aan het roer komt te staan dan vrees ik voor het ergste...
__________________
Vlaams-republikeinse atheist.
Echte Belgen haten Nederlanders.
Mr. Orange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 10:36   #42
Sundancer
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 december 2003
Berichten: 355
Standaard

Na alles wat ik de laatste dagen over Knack gelezen heb is het voor mij nu "amen en uit" met Knack. Ik wil geen nieuwsbrieven meer ontvangen en zal ook nooit nog een papieren versie ervan kopen en/of lezen noch hun website bezoeken. Gans het Vlaams medialandschap is nu links, ze doen maar, maar wat een geluk dat internet er is: bye bye VRT (ook nog 0000 genoemd - Onnodige Onvlaamse Openbare Omroep), bye bye laffe dagbladen, bye bye Vlaamse media in het algemeen. Ik besteed geen eurocent meer aan jullie links gebrabbel.
__________________
"The term "moderate islam" is ugly and offensive; there is no moderate islam; islam is islam". PM Erdogan, Turkey
"Religion is the opium of the people". Karl Marx
Sundancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 18:19   #43
d2012
Burger
 
Geregistreerd: 17 maart 2012
Berichten: 130
Standaard

Volgens geruchten zijn beide ondertussen ontslagen...
d2012 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 19:23   #44
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d2012 Bekijk bericht
Volgens geruchten zijn beide ondertussen ontslagen...
Koen Meulenaere heeft zelf ontslag ingediend. Knack weigert het ontslag.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2012, 19:47   #45
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Koen Meulenaere heeft zelf ontslag ingediend. Knack weigert het ontslag.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20121003_084
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 02:05   #46
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Zucht, wat moet ik nu op de trein lezen?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 06:23   #47
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Zucht, wat moet ik nu op de trein lezen?
metro?
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 06:53   #48
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Koen Meulenaere heeft zelf ontslag ingediend. Knack weigert het ontslag.
Doet me denken aan

http://en.wikipedia.org/wiki/Schoolboy_Blues
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 11:21   #49
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Het sossendom heeft weer gewonnen.

Van Cauwelaert en Meulenaere weg bij ‘Knack’ .

Na GVA en De Standaard is nu ook de Kack onschadelijk gemaakt. Het volstaat de artikelen van Walter Pauli in de Kack van deze week eens te lezen om te weten waar het naartoe gaat. Die man kan geen artikel schrijven zonder uithaal naar de N-VA en Bart de Wever. Triest dat het zo ver is moeten komen. Maar in de royalistische Cercle de Lorraines, waar Rik Nolf zijn instructies rechtstreeks van de echte machthebbers haalt, zal zeker gejuicht worden.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 12:06   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

@fonne

Rink Nolf en de zijne hebben Roularta tot de grootse mediagroup van ons land gemaakt zonder subsidies of wat dan ook.

Laat die insinuaties maar achterwege. In een land vol calimeros verdient het de supercalimero aan te vallen. Het doet het publiek kopen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2012, 22:42   #51
d2012
Burger
 
Geregistreerd: 17 maart 2012
Berichten: 130
Standaard

Ik vind wel dat hier redelijk licht over gegaan wordt. Knack was zowat de enige rots in de branding, en die is nu weg. De laatste dagen is zowat de hele Vlaamse pers in links-belgicistische handen gegaan (buiten misschien De Tijd, maar dat is te economisch gericht om een breed publiek aan te spreken). Begrijpen jullie niet wat dit betekent voor 2014?

Laatst gewijzigd door d2012 : 4 oktober 2012 om 22:43. Reden: typo
d2012 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2012, 18:26   #52
d2012
Burger
 
Geregistreerd: 17 maart 2012
Berichten: 130
Standaard

Allee, bezig naar het VRT nieuws te kijken, en de hele SP.A top is weeral gepasseerd: Claes, Tobback, Landuyt, Carolientje, Termont (zelfs 2x)... Wellicht een rechts complot?
d2012 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2012, 18:36   #53
Sundancer
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 december 2003
Berichten: 355
Standaard

De media zijn ondemocratisch, marxistisch, links, dictatoriaal enz. enz. en elke dag moet ik mij ergeren, nu de Standaard: ik kopieer van de website van VB:

Quote
De Standaard discrimineert Vlaams Belang

Vlaams Belang geboycot in debatten
04 oktober 2012 • 16.16u

Sinds maandag is de debatmarathon ‘Strijd om de stad’ van start gegaan. Deze wordt georganiseerd door de krant De Standaard en omvat 11 debatten of chatsessies in 11 centrumsteden. Opvallend is dat er – op Antwerpen na - geen Vlaams Belangers plaats mogen nemen aan de debattafels.

Bij navraag laat de politieke redactie weten dat de reden dient gezocht te worden in “het politiek evenwicht en de inhoudelijke afwegingen bij de selectie”. Dit argument is niet alleen goedkoop , het is pertinent incorrect. Zo is het Vlaams Belang in al deze steden vaak de grootste en enige oppositiepartij. In Brugge, Gent en Hasselt is het Vlaams Belang veruit de meest actieve fractie in de gemeenteraad. Desondanks worden wij monddood gemaakt in deze politieke debatten. Wat meteen de bedenking oproept of men de juiste betekenis van het begrip ‘debat’ nog wel begrijpt.

Dat De Standaard hiermee een zwaar deontologische fout maakt, zal hen zonder twijfel worst wezen. Afgelopen zomer verheugde de krant er zich nog op dat het Vlaams Belang het slechter deed in de peilingen: “De kop van de draak wordt afgehakt. Een implosie van deze sinistere vorm van het Vlaams-nationalisme is een goede zaak voor elke waarachtige democraat”, stond er letterlijk. Van enige argumentatie was uiteraard geen sprake.

Dat De Standaard de ‘democratische’ waarden die ze - naar eigen zeggen – hoog in het vaandel draagt zelf fnuikt door de enige afwijkende stem de mond te snoeren, geeft te denken. Naast misplaatst paternalisme krijgen we er nu ook een ver gevorderde vorm van journalistiek cynisme bij dat zijn gelijke niet kent.

Bijlage: Grafisch overzicht debatten 'Strijd om de Stad' (zie lager)

Bruno Valkeniers
Voorzitter Vlaams Belang

Joris Van Hauthem
Perswoordvoerder
Unquote

Bij mij is het nu ook bye bye de Standaard
__________________
"The term "moderate islam" is ugly and offensive; there is no moderate islam; islam is islam". PM Erdogan, Turkey
"Religion is the opium of the people". Karl Marx
Sundancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2012, 18:56   #54
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d2012 Bekijk bericht
Ik vind wel dat hier redelijk licht over gegaan wordt. Knack was zowat de enige rots in de branding, en die is nu weg. De laatste dagen is zowat de hele Vlaamse pers in links-belgicistische handen gegaan (buiten misschien De Tijd, maar dat is te economisch gericht om een breed publiek aan te spreken). Begrijpen jullie niet wat dit betekent voor 2014?
ik ben niet aan bracke, maar in één ding moet ik hem wel gelijk geven. Regelmatig zegt hij in zijn voordrachten het volgende: "Ik krijg soms commentaar van mensen uit onze achterban dat de media tégen ons is en allemaal links. Dat klopt ook: er zijn verschillende studies die aantonen dat 70% van de journalisten links georienteerd is. En weet u wat het mooiste is? U trekt zich als kiezer daar geen barst van aan, want 70% stemt (centrum)rechts"
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2012, 20:52   #55
d2012
Burger
 
Geregistreerd: 17 maart 2012
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik ben niet aan bracke, maar in één ding moet ik hem wel gelijk geven. Regelmatig zegt hij in zijn voordrachten het volgende: "Ik krijg soms commentaar van mensen uit onze achterban dat de media tégen ons is en allemaal links. Dat klopt ook: er zijn verschillende studies die aantonen dat 70% van de journalisten links georienteerd is. En weet u wat het mooiste is? U trekt zich als kiezer daar geen barst van aan, want 70% stemt (centrum)rechts"
Ik volg je volledig, maar toch denk ik dat alle zeilen zullen bijgezet worden van 15 oktober tot juni 2014. Er zal een georchestreerde machine op gang komen. Knack is weg, Lieven Verstraete op non-actief (zowat de enige die nog durfde rechts-kritisch te zijn bij de VRT)... Als ik in mijn omgeving luister, dan begint het nu al. De kritiek die ik meestal hoor: de NVA heeft geen goeie vertegenwoordiging in mijn gemeente/stad (klopt voor een deel wel, ze zijn gewoon te snel gegroeid), de NVA is extremistisch (dit is pers-gespin eerste klas), de NVA is VB-light (nu al worden alle dalingen van VB gekoppeld aan stijgingen van NVA), de NVA wil België opdoeken (misschien wel, maar alleen als de meerderheid dit ook wil), de NVA wil/kan niet meeregeren (dat ze maar 10 dagen gekregen hebben en zonder naar de inhoud te kijken door PS afgeschoten zijn wordt gemakshalve verzwegen) ... De toon is gezet en als ze dat lang genoeg volhouden zal het hen lukken ook vrees ik
d2012 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2012, 20:59   #56
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Niemand verhindert rechts vlaanderen om zelf een tijdschrift te beginnen. Blijkbaar is daar noch geld, noch enthousiasme voor.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2012, 21:10   #57
d2012
Burger
 
Geregistreerd: 17 maart 2012
Berichten: 130
Standaard

Duc, ik denk dat het er aan komt hoor ... we zitten op een kantelpunt denk ik
d2012 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2012, 21:21   #58
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

De Revolutie komt! De Vlaamse Opstand zal nog lang in Wallonie besproken worden.
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's

Laatst gewijzigd door Echte Waal : 5 oktober 2012 om 21:29.
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2012, 21:38   #59
d2012
Burger
 
Geregistreerd: 17 maart 2012
Berichten: 130
Standaard

Geeuw jongen, hebben we hier over een revolutie gesproken? Neen gewoon over een gebalanceerd perslandschap. Maar ja, wsch vind je dat al revolutionair.
d2012 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2012, 21:53   #60
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Excuseer, na de verklaringen van De Zever ben ik zeer bang voor de Vlaamse Revolutie. Ik dacht dat het de druppel was.
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be