Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2018, 11:39   #21
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Beboeten op basis van uw inkomen ipv een vast bedrag. Met vaste boetes telt: hoe meer je verdient hoe minder je gestraft wordt. M.a.w. hoe rijker je bent, hoe minder de wet voor je telt.
Ik dacht, dat iedereen gelijk voor de wet, een van de hoofdprincipes was van de rechtstaat. Als men de geldboeten vervangt door celstraffen, zou een rijkere dan bijvoorbeeld een 5-maal langere gevangenisstraf dienen op te lopen voor hetzelfde vergrijp?
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 11:40   #22
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
In een noodsituatie wil ik sneller kunnen rijden.
Hoeveel van die noodsituaties heeft u in uw leven reeds gehad?
en baai de weej, voor de meeste noodsituaties zijn er brandweer, ambulance, politie en leger. Misschien kunt u dan meeliften.

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 27 juli 2018 om 11:41.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 11:46   #23
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ik dacht, dat iedereen gelijk voor de wet, een van de hoofdprincipes was van de rechtstaat. Als men de geldboeten vervangt door celstraffen, zou een rijkere dan bijvoorbeeld een 5-maal langere gevangenisstraf dienen op te lopen voor hetzelfde vergrijp?
Mis, een boete moet relatief gezien EVEN PIJN doen voor een arme als voor een rijke.
Dus:

- een arme of een rijke 5 dagen in de bak = zelfde straf
- iemand die 1500€ per maand of iemand die 6000€ per maand een boete geven van een vastgesteld percentage op dat inkomen zou dus, relatief gezien, evenveel pijn moeten doen in de geldbuidel.

Een belangrijk aspect is hierbij dat armere en middenklasse niet meer het gevoel hebben dat de elite er makkelijker mee wegkomt.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 12:05   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Camera's overal helpen geen zak.
Ik pleit al jaren om de flikken mee te laten rijden in het verkeer, de gevaarlijke chauffeurs te filmen en uit het verkeer te plukken. Met mensen 55€ te laten betalen voor een paar km/uur boven het toegelaten creëer je enkel wrevel. Laat daarenboven de toegestane snelheid dikwijls niet aangepast zijn aan de situatie op dat ogenblik en het hoef niet te verbazen dat er massaal boetes kunnen worden uitgeschreven.
Maar ja, meerijden is vermoeiender dan aan de kant staan met het flitsertje in aanslag.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 12:35   #25
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Beboeten op basis van uw inkomen ipv een vast bedrag. Met vaste boetes telt: hoe meer je verdient hoe minder je gestraft wordt. M.a.w. hoe rijker je bent, hoe minder de wet voor je telt.
Geen slecht voorstel. Ik denk dat het zeker eerlijker is dan het huidige systeem.

Maar dat zal de (rijke) politieke elite niet gauw doorvoeren.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 12:37   #26
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Verkeersboetes zijn hier niet streng genoeg. Vanaf 121 gemeten snelheid zou men 10.000 euro moeten betalen zoals in Amerika. Het aantal cowboys met micropenis zal drastisch verminderen!

Mensen die bumperkleven (mentaal achterlijke imbecielen met een micropenis die minder dan 2 verlichtingspalen tussen hun en hun voorganger op de autosnelweg laten) aan de kant zetten en zwaar beboeten tot 10.000
euro, desnoods via een afbetalingsplan van 250 euro per maand voor de komende 3 tot 4 jaar. Met die inkomsten kan je dan de wegeninfrastructuur verbeteren, de wegentaksen verlagen, enz...

Niks dan voordelen voor iedereen die niet als een asociale achterlijke cowboy met micropenis op de baan rijdt.
U bent een groene jongen op een waarschijnlijk E-bike Of niet genoeg centen om zelf een wagen aan te kunnen schaffen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Beboeten op basis van uw inkomen ipv een vast bedrag. Met vaste boetes telt: hoe meer je verdient hoe minder je gestraft wordt. M.a.w. hoe rijker je bent, hoe minder de wet voor je telt.
En wat met de CEO's die zichzelf het minimum aan loon uitkeren maar wel met de duurste wagens rond rijden? Of diegenen van tientallen bedrijven onbezoldigd zaakvoerder zijn omdat ze "ergens" nog halftijds zijn ingeschreven? Maar die wel massa's andere voordelen uit hun bedrijven halen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 12:41   #27
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Camera's overal helpen geen zak.
Ik pleit al jaren om de flikken mee te laten rijden in het verkeer, de gevaarlijke chauffeurs te filmen en uit het verkeer te plukken. Met mensen 55€ te laten betalen voor een paar km/uur boven het toegelaten creëer je enkel wrevel. Laat daarenboven de toegestane snelheid dikwijls niet aangepast zijn aan de situatie op dat ogenblik en het hoef niet te verbazen dat er massaal boetes kunnen worden uitgeschreven.
Maar ja, meerijden is vermoeiender dan aan de kant staan met het flitsertje in aanslag.
Dat kan ik ergens welonderschrijven. In Duitsland bvb. betaal je voor boetes onder de 20 km/h te snel amper iets. Vanaf het een hogere overtreding is wordt het perperduur en verlies je punten op je rijbewijs. Dat in combinatie met de ongelimiteerde snelheid op plaatsen waar het kan. Naar mijn ervaring rijden Duitsers meestal redelijk voorbeeldig.

Dat het systeem anders toegepast moet worden kan ik begrijpen. Maar daarom staan roepen dat boetes an sich fout zijn is wat kort door de bocht.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 12:58   #28
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Hoeveel van die noodsituaties heeft u in uw leven reeds gehad?
en baai de weej, voor de meeste noodsituaties zijn er brandweer, ambulance, politie en leger. Misschien kunt u dan meeliften.
Nog niet. Ik heb baai de weej ook een brandverzekering ook al heeft mijn huis nog nooit in brand gestaan.

Ik heb het uiteraard over noodsituaties waarbij wachten op hulpdiensten niet mogelijk is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 13:00   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat kan ik ergens welonderschrijven. In Duitsland bvb. betaal je voor boetes onder de 20 km/h te snel amper iets. Vanaf het een hogere overtreding is wordt het perperduur en verlies je punten op je rijbewijs. Dat in combinatie met de ongelimiteerde snelheid op plaatsen waar het kan. Naar mijn ervaring rijden Duitsers meestal redelijk voorbeeldig.

Dat het systeem anders toegepast moet worden kan ik begrijpen. Maar daarom staan roepen dat boetes an sich fout zijn is wat kort door de bocht.
Ononderbroken witte lijnen kruisen, over gearceerde gedeelten rijden, op het fietspad, desnoods het voetpad, om eentje die staat te wachten langs rechts voorbij te steken,.....vul maar aan.
Zaken die gevaarlijker zijn dan een paar km per uur te snel maar die je er met een camera of trajectcontrole niet uit gaat halen.
De gevaren op de weg moeten er uit, met gigantische boetes of het verbeurd verklaren van het voertuig, om de statistieken naar beneden te kunnen halen.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 13:13   #30
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ononderbroken witte lijnen kruisen, over gearceerde gedeelten rijden, op het fietspad, desnoods het voetpad, om eentje die staat te wachten langs rechts voorbij te steken,.....vul maar aan.
Zaken die gevaarlijker zijn dan een paar km per uur te snel maar die je er met een camera of trajectcontrole niet uit gaat halen.
De gevaren op de weg moeten er uit, met gigantische boetes of het verbeurd verklaren van het voertuig, om de statistieken naar beneden te kunnen halen.
Absoluut akkoord dat die zaken eruit moeten. En ook dat ze dat meer mogen beboeten. Maar als ze dat meer gaan controleren en zwaarder beboeten ga je de starter van deze draad weer eens horen steigeren over verdoken belastingen.

Als we nu eens camera's hingen met AI die dat soort misdrijven ook konden vaststellen. Of gaan we dan te veel Big Brother richting uit?
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 14:56   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Absoluut akkoord dat die zaken eruit moeten. En ook dat ze dat meer mogen beboeten. Maar als ze dat meer gaan controleren en zwaarder beboeten ga je de starter van deze draad weer eens horen steigeren over verdoken belastingen.

Als we nu eens camera's hingen met AI die dat soort misdrijven ook konden vaststellen. Of gaan we dan te veel Big Brother richting uit?
Elke 100m een camera? Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 16:24   #32
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Mis, een boete moet relatief gezien EVEN PIJN doen voor een arme als voor een rijke.
Dus:
- een arme of een rijke 5 dagen in de bak = zelfde straf
- iemand die 1500€ per maand of iemand die 6000€ per maand een boete geven van een vastgesteld percentage op dat inkomen zou dus, relatief gezien, evenveel pijn moeten doen in de geldbuidel.

Een belangrijk aspect is hierbij dat armere en middenklasse niet meer het gevoel hebben dat de elite er makkelijker mee wegkomt.
Boeten zijn surrogaten voor tuchtigingen en celstraffen. De huidige wildgroei qua niveau en toepassingsveld en de hiermee verband houdende administratie tonen aan dat men zich steeds verder verwijdert van het principe 'iedereen gelijk voor de wet'. Het zou dan beter zijn dat er enkel tuchtigingen en celstraffen bestaan. Voorbeeld 10 km te snel gereden = 10 stokslagen of 1 dag politiecel. Te diep in het glas gekeken (1%) 5 dagen cel.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 16:36   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Verkeersboetes zijn hier niet streng genoeg. Vanaf 121 gemeten snelheid zou men 10.000 euro moeten betalen zoals in Amerika. Het aantal cowboys met micropenis zal drastisch verminderen!

Mensen die bumperkleven (mentaal achterlijke imbecielen met een micropenis die minder dan 2 verlichtingspalen tussen hun en hun voorganger op de autosnelweg laten) aan de kant zetten en zwaar beboeten tot 10.000
euro, desnoods via een afbetalingsplan van 250 euro per maand voor de komende 3 tot 4 jaar. Met die inkomsten kan je dan de wegeninfrastructuur verbeteren, de wegentaksen verlagen, enz...

Niks dan voordelen voor iedereen die niet als een asociale achterlijke cowboy met micropenis op de baan rijdt.
Gelukkig nog geen boete op de penislengte.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 19:45   #34
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gelukkig nog geen boete op de penislengte.
Dan zouden ze de Sub-Sahara medemens fameus moeten beboeten en dat is dan weer politiek incorrect Ik fitness met die mannen en sta met sommigen onder de douche (de christenen of atheïsten tenminste, de moslim
zwart Afrikanen, die zijn er ook, houden zedig hun onderbroekje aan) en moet bevestigen dat deze cliché wel klopt . De fabel bij hun dat de blanke Europeanen grotere ballen zouden hebben, daar heb ik tot nog toe nog niet veel van gemerkt
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 19:47   #35
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Belgische logica: mensen die even met Milow een frisse duik in zee willen nemen, wil men beboeten met GAS. Jongeren die een man neersteken blijven vrij rondlopen omdat er geen plaats is. That's life anno 2018 !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:57   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dan zouden ze de Sub-Sahara medemens fameus moeten beboeten en dat is dan weer politiek incorrect Ik fitness met die mannen en sta met sommigen onder de douche (de christenen of atheïsten tenminste, de moslim
zwart Afrikanen, die zijn er ook, houden zedig hun onderbroekje aan) en moet bevestigen dat deze cliché wel klopt . De fabel bij hun dat de blanke Europeanen grotere ballen zouden hebben, daar heb ik tot nog toe nog niet veel van gemerkt
Wat een raciale vooroordelen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 20:17   #37
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dan zouden ze de Sub-Sahara medemens fameus moeten beboeten en dat is dan weer politiek incorrect Ik fitness met die mannen en sta met sommigen onder de douche (de christenen of atheïsten tenminste, de moslim
zwart Afrikanen, die zijn er ook, houden zedig hun onderbroekje aan) en moet bevestigen dat deze cliché wel klopt . De fabel bij hun dat de blanke Europeanen grotere ballen zouden hebben, daar heb ik tot nog toe nog niet veel van gemerkt
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 02:28   #38
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat een raciale vooroordelen.
Die mensen zeggen dat veelal zelf, de aanwezigheid van raciale verschillen in morfologie en fysionomie hebben overigens niets met vooroordelen te maken. Diverse wetenschappelijke studies tonen aan dat de afmeting van de jongeheer mede raciaal gebonden is (dat wil uiteraard niet zeggen dat er geen Afrikanen met een kleintje bestaan of Aziaten met een bovengemiddelde lengte). Het gaat hier over gemiddelden. Zo is ook bewezen dat zwarte medemensen beter zijn in hardlopen en Aziaten minder goed tegen alcohol kunnen of koemelk nauwelijks verteren. Dit is louter 'nature', geen culturele vooroordelen.

Om terug op de jongeheer te komen: het is vooral van tel wat je ermee doet, niet of je al dan niet een centimetertje meer hebt daar beneden Dus zo belangrijk is dat niet.

Laatst gewijzigd door freespirit : 29 juli 2018 om 02:29.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 09:50   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Elke 100m een camera? Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Niet zozeer elke 100 meter,
maar zeker en vast wel op plaatsen waar nogal eens ongevallen gebeuren, en waar deze niet infrastructureel aangepakt kunnen worden.
Of op plaatsen waar automobilisten sommige dingen/mensen teveel hinderen: sluiproutes ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 12:12   #40
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ja, er moeten nog boetes zijn. Hoe meer hoe liever.

Ik ben tegen de lagere middenklasse. Gentse feesten, Benidorm, zwerfvuil rondstrooien en dergelijke.
Voor de rest weet dat niets.

Ze moeten maar iets leren. Maar dat zit er niet in.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be