Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Wanneer verwacht jij ten vroegste een nieuwe federale regering ?
1. 08.06.2014 Pinksteren 8 17,39%
2. 21.07.2014 Nationale feestdag 7 15,22%
3. 15.08.2014 OLV Hemelvaart 4 8,70%
4. 1.11.2014 Allerheiligen 5 10,87%
5. 11.11.2014 Wapenstilstand. 6 13,04%
6. 06.12.2014 Sinterklaas. 6 13,04%
7. 25.12.2014 Kerstmis. 4 8,70%
8. 05.04.2015 Pasen 4 8,70%
9. 24.05.2015 Pinksteren 3 6,52%
10. 21.07.2015 Vlaamse feestdag 3 6,52%
11. 15.08.2015 OLV Hemelvaart 4 8,70%
12. 1.11.2015 Allerheiligen 4 8,70%
13. 11.11.2015 Wapenstilstand. 3 6,52%
14. 06.12.2015 Sinterklaas. 5 10,87%
15. 28.12.2015 De dag van de onnozele kinderen. 9 19,57%
16. Sint Jutemis - er komt geen federale nieuwe federale regering meer. 17 36,96%
17. Prins Laurent for president ! 5 10,87%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 17 mei 2014, 19:21   #81
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Ik verwacht een grote overwinning voor De Wever in Vlaanderen en voor Di Rupo in Wallonie; door de kleingeestigheid van beide heren een onmogelijke regeringsvorming; daardoor toegenomen speculaties en het instorten van de kredietwaardigheid van Belgie: een Griekenland scenario met het lenen van geld bij de Chinezen, die in ruil de haven van Antwerpen en het restant van autofabrieken en al wat nog enigszins hoogwaardige technologie is in Belgie en leningen en inmenging van het IMF: weg deugdelijk onderwijs, weg deugdelijke gezondsheidszorg, weg na-oorlogse welvaart; dank U Bart en Elio. Timing van dit scenario: laatste kwart 2014, 1e kwart 2015....
Otherwise is offline  
Oud 17 mei 2014, 20:07   #82
Len
Burger
 
Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 180
Stuur een bericht via Skype™ naar Len
Standaard

De nva haalt 35 percent federaal,(vlaamsbelang boven de 9 percent,)

nva engageert zich voor een splitsingsreferendum over 6maand?
Len is offline  
Oud 17 mei 2014, 22:19   #83
Doge
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 maart 2014
Berichten: 1.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Len Bekijk bericht
De nva haalt 35 percent federaal,(vlaamsbelang boven de 9 percent,)

nva engageert zich voor een splitsingsreferendum over 6maand?
Nee, zo'n referendum mag er niet te vlug komen, laat de federale regering eerst 500 dagen proberen en tegen dan zal de bevolking wel murw zijn.

Volgens mij komt er geen nieuwe federale regering meer.
Doge is offline  
Oud 17 mei 2014, 22:39   #84
Len
Burger
 
Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 180
Stuur een bericht via Skype™ naar Len
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Nee, zo'n referendum mag er niet te vlug komen, laat de federale regering eerst 500 dagen proberen en tegen dan zal de bevolking wel murw zijn.

Volgens mij komt er geen nieuwe federale regering meer.
zo iets verklaren als winnaar op de avond van 25mei lijkt me het grootste momentum te geven. (zeker als een Vlaams front naar de 50percent neigt)
Het is ook een antwoord op de onmogelijke kaarten van deze verkiezingen.
Len is offline  
Oud 17 mei 2014, 23:41   #85
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Len Bekijk bericht
De nva haalt 35 percent federaal,(vlaamsbelang boven de 9 percent,)

nva engageert zich voor een splitsingsreferendum over 6maand?
Wel niet vergeten dat niet elke NVA-stemmer wakker ligt van een eventuele splitsing!
Miauw! is offline  
Oud 17 mei 2014, 23:58   #86
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wanneer verwacht jij ten vroegste een nieuwe federale regering ?

1. 08.06.2014 Pinksteren
2. 21.07.2014 Nationale feestdag
3. 15.08.2014 OLV Hemelvaart
4. 1.11.2014 Allerheiligen
5. 11.11.2014 Wapenstilstand.
6. 06.12.2014 Sinterklaas.
7. 25.12.2014 Kerstmis.
8. 05.04.2015 Pasen
9. 24.05.2015 Pinksteren
10. 21.07.2015 Vlaamse feestdag
11. 15.08.2015 OLV Hemelvaart
12. 1.11.2015 Allerheiligen
13. 11.11.2015 Wapenstilstand.
14. 06.12.2015 Sinterklaas.
15. 28.12.2015 De dag van de onnozele kinderen.
16. Sint Jutemis - er komt geen federale nieuwe federale regering meer.
17. Prins Laurent for president !

Bij deze peil ik naar de verwachting van de forumleden. Traditiegetrouw is er een instinker aanwezig in de enquête.
Ik ben voorstander van presidentverkiezingen, les petit princes , mogen zich kandidaat stellen.

Dus VLB, dan toch een president ?
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 18 mei 2014 om 00:00.
nabat54 is offline  
Oud 17 mei 2014, 23:58   #87
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Wel niet vergeten dat niet elke NVA-stemmer wakker ligt van een eventuele splitsing!
Het gros van de N-VA kiezers lijkt een democratisch Zwitsers systeem van staatsbestel begerenswaardig te vinden. Een belangrijk deel verkiest onafhankelijkheid. Wat er ook van zij, de franstaligen zijn noch voor het ene noch voor het andere te vinden, zij wensen de hen zo gul geld en macht verstrekkende Belgische nep-federatie. Daarom overwegen ze zelfs een splitsing van het land mochten ze de nep-federatie kwijtspelen.
fcal is offline  
Oud 18 mei 2014, 00:00   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Wel niet vergeten dat niet elke NVA-stemmer wakker ligt van een eventuele splitsing!
Ja, dan tellen die stemmen eigenlijk niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 18 mei 2014, 01:17   #89
Len
Burger
 
Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 180
Stuur een bericht via Skype™ naar Len
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Wel niet vergeten dat niet elke NVA-stemmer wakker ligt van een eventuele splitsing!
Gaat dat een referendum uit de weg?
er zijn ook bv CDnVers die voor splitsing zijn.

de verkiezingsuitslag zal geen afspiegeling zijn.

Ze kunnen moeilijk de kaarten terug geven aan de kiezer
Len is offline  
Oud 18 mei 2014, 01:28   #90
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Houdt een referendum over de splitsing van Belgie door het hele land, ook indien een considerabele MINDERHEID het wenst.
Maar dan wel de basisvereisten voor een valabel referendum respekteren he! Nadien de uitkomst vertalen naar de benodigde aktie.
EN STOPPEN MET MEKKEREN als het een andere uitslag geeft dan bepaalde individuen wensen ook AUB.
Met dank. ....(pffffft!)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 18 mei 2014, 05:46   #91
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Houdt een referendum over de splitsing van Belgie door het hele land, ook indien een considerabele MINDERHEID het wenst.
Maar dan wel de basisvereisten voor een valabel referendum respekteren he! Nadien de uitkomst vertalen naar de benodigde aktie.
EN STOPPEN MET MEKKEREN als het een andere uitslag geeft dan bepaalde individuen wensen ook AUB.
Met dank. ....(pffffft!)
Een referendum over minder macht voor het federale is er op 25/5.
vlaams realist is offline  
Oud 18 mei 2014, 06:08   #92
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Een referendum over minder macht voor het federale is er op 25/5.
"Struisvogel-kop-in-zand repliek". Irrelevant.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 18 mei 2014, 06:19   #93
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Een referendum over minder macht voor het federale is er op 25/5.
Helemaal niet. Dat maak jij ervan.
BDW heeft zelf gezegd er is voorlopig geen massale steun voor het eerste punt van ons programma.
Hij heeft er zelfs meer dan 2 decennia voor gereserveerd en dat betekent gewoon, tot nooit.

Trouwens, als hij maar de helft van zijn programma zou uitgevoerd krijgen, haalt hij in 2019 nog minder dan het VB.
Dan heeft iedere werknemer gevoeld wat zijn programma in werkelijkheid voor hem in zijn portemonnee betekent.
subocaj is offline  
Oud 18 mei 2014, 06:58   #94
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
8<

Trouwens, als hij maar de helft van zijn programma zou uitgevoerd krijgen, haalt hij in 2019 nog minder dan het VB.
Dan heeft iedere werknemer gevoeld wat zijn programma in werkelijkheid voor hem in zijn portemonnee betekent.
Allé, hier gaan we weer...

Zelfs links bejubelt Dehaene dezer dagen.
Mogen we dan stellen dat links heel hypocriet is?
Tobback Sr die het in Terzake letterlijk had over een sociaal verantwoorde sanering.
Betrof die sanering over de jaren geen verschillende indexsprongen, invoering van de gezondheidsindex, crisisbelasting, devaluatie van de munt, bevriezing van de lonen voor 2 jaar, verhoging BTW, ....?

En stonden we er na die sanering niet beter voor dan ervoor (toen schuldgraad 140%)?

Maar die indexsprong voorgesteld door BDW die gaat ons collectief verarmen hoor!

De bangmakerij door de tegenstanders van N-VA zijn simpelweg huichelachtig, hypocriet en in vele gevallen ook leugenachtig.
Als Quickie in een debat verkondigt dat een gemiddeld gezin waar beide partners werken, bij een indexsprong €1500 per jaar inboeten, dan moet ik toch even fronsen hoor.
Een gemiddeld werkend gezin met €150000 netto?
hamac is offline  
Oud 21 mei 2014, 11:17   #95
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Len Bekijk bericht
De nva haalt 35 percent federaal,(vlaamsbelang boven de 9 percent,)

nva engageert zich voor een splitsingsreferendum over 6maand?
N-VA houdt niet van referenda.
Dat zou bovendien een dom idee zijn voor de separatisten. Het is niet omdat er in Schotland en in Catalonië referenda zijn dat dat in Vlaanderen kan. De grote meerderheid wil vooralsnog geen splitsing hier.
Bolleke Wol is offline  
Oud 21 mei 2014, 12:14   #96
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
N-VA houdt niet van referenda.
Dat zou bovendien een dom idee zijn voor de separatisten. Het is niet omdat er in Schotland en in Catalonië referenda zijn dat dat in Vlaanderen kan. De grote meerderheid wil vooralsnog geen splitsing hier.
Een meerdeheid in CaTALONIË ook niet en in Schotland is het maar afwachten
eno2 is offline  
Oud 7 juni 2014, 12:09   #97
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Een federale regering voor Pinksteren zit er niet meer in.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 juli 2014, 17:49   #98
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een federale regering voor Pinksteren zit er niet meer in.
Ik herhaal even wat ik 8 dagen voor de verkiezingen hogerop in deze draad stelde:

"Ik verwacht een grote overwinning voor De Wever in Vlaanderen en voor Di Rupo in Wallonie; door de kleingeestigheid van beide heren een onmogelijke regeringsvorming; daardoor toegenomen speculaties en het instorten van de kredietwaardigheid van Belgie: een Griekenland scenario met het lenen van geld bij de Chinezen, die in ruil de haven van Antwerpen en het restant van autofabrieken en al wat nog enigszins hoogwaardige technologie is in Belgie en leningen en inmenging van het IMF: weg deugdelijk onderwijs, weg deugdelijke gezondsheidszorg, weg na-oorlogse welvaart; dank U Bart en Elio. Timing van dit scenario: laatste kwart 2014, 1e kwart 2015...."

Dat van die grote overwinning voor Di Rupo in Wallonie klopt niet helemaal, hoewel Di Rupo zich nog steeds als Keizer van Wallonie en Belgie gedraagt, maar voor de rest zitten we helemaal op schema om bovenstaand scenario te realiseren.....
Otherwise is offline  
Oud 8 juli 2014, 18:00   #99
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Ik herhaal even wat ik 8 dagen voor de verkiezingen hogerop in deze draad stelde:

"Ik verwacht een grote overwinning voor De Wever in Vlaanderen en voor Di Rupo in Wallonie; door de kleingeestigheid van beide heren een onmogelijke regeringsvorming; daardoor toegenomen speculaties en het instorten van de kredietwaardigheid van Belgie: een Griekenland scenario met het lenen van geld bij de Chinezen, die in ruil de haven van Antwerpen en het restant van autofabrieken en al wat nog enigszins hoogwaardige technologie is in Belgie en leningen en inmenging van het IMF: weg deugdelijk onderwijs, weg deugdelijke gezondsheidszorg, weg na-oorlogse welvaart; dank U Bart en Elio. Timing van dit scenario: laatste kwart 2014, 1e kwart 2015...."

Dat van die grote overwinning voor Di Rupo in Wallonie klopt niet helemaal, hoewel Di Rupo zich nog steeds als Keizer van Wallonie en Belgie gedraagt, maar voor de rest zitten we helemaal op schema om bovenstaand scenario te realiseren.....
Heeft geen bal met keingeestigheid van De Wever en Di Rupo te maken, eerder met de enorme tegenstellingen tussen beide landsgedeelten en vooral met de onwil van vrijwel alle Franstalige politici om enige toegevingen te doen en hun angst om de gigantische transfers van Vlaanderen te verliezen.

Eerlijk gezegd hoop ik vurig op een Griekenland scenario in België want enkel dan zullen de ogen van veel Vlamingen open gaan.
Hypochonder is offline  
Oud 9 juli 2014, 06:19   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een federale regering voor Pinksteren zit er niet meer in.
Ik moet zeggen dat mij dat verbijsterd heeft. Er WAS een tripartite, die HAD een meerderheid (zelfs deze keer aan Vlaamse kant).

Aangezien het de enige mogelijkheid is, wat heeft die heren belet van direct voort te doen ? Zijn het de koninklijke geplogendheden, en het ridicule dat de koning BDW in het veld heeft gestuurd, die het land weer eens in de knoop draaien ? Is het die domme Vlaamsgezinde koning die weer roet in het eten komt te gooien, en de serieuze mensen belet van hun werk te doen ?

Ik dacht eerlijk gezegd dat het logisch ware geweest, gezien de aan de macht zijnde regering bij wie alles koet kaat, een geconsolideerde meerderheid had, dat het een kwestie van dagen zou geweest zijn: direct de uittredende eerste minister pro forma formateur benoemen, twee dagen later komt die met het reeds maanden op voorhand voorbereide regeringsakkoord, en hup, het kaat nok beter. Maar nee, onze kersverse en onervaren flamingantenkoning moest zo nodig die clown van de N-VA eerst een toerke laten doen. En nu zitten we ermee.

Waar blijft die tripartite toch ? Wat kebeur ?
patrickve is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be