Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2015, 15:47   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
wat jullie vergeten is dat het werkvolume niet eens kan stijgen als er niet meer vraag is.

als de gewone man met de pet, producten niet kan kopen omdat zijn koopkracht verlaagt, maakt het geen zier uit hoeveel een bedrijf "investeert" als dat bedrijf zijn producten niet kan verkopen,
,maakt het geen zier uit dat een bedrijf meer produceert, als dat bedrijf zijn producten niet kan verkopen.

dit is puur vraag en aanbod, zonder vraag -> is er zelfs geen economie.
Maar bon daarvoor heb je mensen nodig die verder denken dan stap 0 in de economie
Er is natuurlijk altijd evenveel potentiële vraag als er productie is he (wet van Say). Als er geen werkelijke vraag is, komt dat omdat zij die de potentiële inkomsten van productie hebben, niet geinteresseerd zijn in die productie.

Bijvoorbeeld: stel dat je een fabriek hebt met 10 000 arbeiders en een directeur, en die fabriek maakt goeiekope handschoenen. Stel dat de directeur de helft van de winst krijgt, en de arbeiders de andere helft.

Stel dat gans de economie zo is, met nog 100 andere fabrieken, die goeiekoop brood maken, goeiekoop ditte en datte.

Alle inkomsten samen van die productie komen natuurlijk EXACT overeen met alles wat verkocht kan worden ; maw de ontvangers van al die inkomsten kunnen EXACT die productie opkopen (dat is de eigenlijke inhoud van de wet van Say ; zijn sterke vorm die fout is, zegt dat dat ook echt zal gebeuren).

Met andere woorden, er is nooit een gebrek aan "koopkracht" om alle productie op te kopen, want het is de productie zelf die "koopkracht" uitdeelt.

MAAR: in dit geval is de helft van de totale koopkracht in handen van de arbeiders van al die fabrieken, en de andere helft in de handen van 100 directeurs. ALS die 100 directeurs dus niet de helft van die goeiekope handschoenen, brood en dergelijke WILLEN kopen (ook al KUNNEN ze dat), dan zal uiteraard niet alle productie verkocht worden, en zal er een kink in de kabel zitten.

Dat is normaal. Het probleem is de misallocatie van middelen, die zich veel te veel op de goestingen/mogelijkheden van arbeiders heeft geconcentreerd (namelijk goeiekope ditte en datte), terwijl arbeiders maar de helft van de koopkracht krijgen/vertegenwoordigen.
De directeurs blijven op hun honger zitten (en gaan daarom maar speculeren in financiele producten) omdat de productie niet genoeg op HUN goestingen en mogelijkheden is gericht.

Maw, in dit verhaal draait de economie niet goed, omdat er teveel middelen zijn aangewend om productie voor arbeiders te doen, terwijl er meer koopkracht zat bij de directeurs, die al die goedkope brol niet nodig hebben.

Had men meer fabrieken met exclusieve luxe producten en dergelijke zodanig dat die directeurs hun koopkracht ook kunnen spenderen, dan zou de economie beter draaien.

In onze maatschappij probeert men de fout om teveel voor armen, en te weinig voor rijken te produceren, door koopkracht van de rijken af te nemen, om het aan de armen te geven, zodanig dat ons productie apparaat dat er voornamelijk op gericht is massieve brol voor armen te maken, eerder dan kwaliteit voor rijken, aangepast te houden aan de werkelijke koopkrachtverdeling (grotendeels daadwerkelijk dus in handen van armen).
Maar we botsen op grenzen. Men maakt teveel brol voor armen, en niet genoeg spul voor rijken. Die misallocatie van middelen maakt dat er "geen vraag is".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 19:58   #122
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Mijn vermoeden is dat jullie nog steeds niet bekomen zijn van Bart De Wever's overwinning op de trado's, en vooral van zijn succes overal waar hij mee bezig is.
Is de führer dan geen trado geworden ? Tiens.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 21:00   #123
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Is de führer dan geen trado geworden ? Tiens.
Yep, op de turf van de trado's doet het nog meer zeer.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 17 september 2015 om 21:00.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 11:31   #124
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Yep, op de turf van de trado's doet het nog meer zeer.
Welke trado's ? Die in de regering (Vlaams en Federaal) ?
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 19:17   #125
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Welke trado's ? Die in de regering (Vlaams en Federaal) ?
Dat klopt.
Wanneer de vernieuwing van de Sp.a in het najaar achter de rug is, verwacht ik een verklaring van Crombez waar hij alle traditionele partijen beschouwd als één familie.
Een oproep tot kartelvorming met N-VA behoort eveneens tot de mogelijkheden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 17:35   #126
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

https://www.apache.be/2017/11/16/de-...n-de-feestdis/

verjaardagsfeestje van Van der Paal, aanwezigen : De Wever, bijna alle Antwerpse schepenen, Versnick, Mathot, Fontinay, ...

schuldbekentenis

het kan niemand schelen
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 14:35   #127
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

http://www.gva.be/cnt/dmf20171116_03...s-stadsbestuur

Payback time voor het Tomorrowland incident

Hypocrieten en dieven zijn het allemaal.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 14:45   #128
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
http://www.gva.be/cnt/dmf20171116_03...s-stadsbestuur

Payback time voor het Tomorrowland incident

Hypocrieten en dieven zijn het allemaal.

Hierover loopt al een draad.


http://forum.politics.be/showthread.php?t=241234
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 14:47   #129
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
http://www.gva.be/cnt/dmf20171116_03...s-stadsbestuur

Payback time voor het Tomorrowland incident

Hypocrieten en dieven zijn het allemaal.

Ten overvloede :


Kunt U op een of andere wijze me overtuigen dat het college persoonlijk of collectief enig geldelijk of een ander voordeel haalde uit heel deze affaire?
Dit lijkt me toch essentieel om over gesjoemel te spreken.
Een gezamenlijk etentje lijkt me toch nogal zwak.

Dat Groen hier op aangeven van Apache ageerde lijkt duidelijk.

Citaat:
De klacht komt er volgens de partij nadat nieuwssite Apache een filmpje online zette
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...reau~acf0d33f/

En dat Apache bovendien nog een rekening met de N-VA te vereffenen had bewijst het volgende.


Citaat:
Volgens Apache kelderde minister Liesbeth Homans (N-VA) eigenhandig een kredietaanvraag door de nieuwssite

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170524_02896938
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 16:46   #130
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Ten overvloede :


Kunt U op een of andere wijze me overtuigen dat het college persoonlijk of collectief enig geldelijk of een ander voordeel haalde uit heel deze affaire?
Dit lijkt me toch essentieel om over gesjoemel te spreken.
Een gezamenlijk etentje lijkt me toch nogal zwak.

[/url]

laten we niet TE naief zijn hé!

Zo'n projectontwikkelaar die het gezamelijke schepencollege gratis laat eten in het duurste restaurant van Antwerpen (de McDonalds was niet vrij blijkbaar) , die doet dat met de bedoeling om zijn volgend project NIET goedgekeurd te krijgen, of wat?
Denkt ge dat iedereen zijn eigen eten heeft moeten betalen?

Laten we niet TE naief zijn!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 16:46   #131
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

504

Laatst gewijzigd door geertvdb : 17 november 2017 om 16:50.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 16:52   #132
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
doet mij denken aan moslims die ook geen kritiek over mohammed verdragen.
Moest men hier en elders al zoveel kritiek op Mohammed gegeven hebben als kritiek op BDW liepen er al geen autochtone ongelovigen meer rond in dit landje....
Maar bon, trop is teveel en dan verliest het zijn waarde, ook kritiek.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 20:25   #133
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Ten overvloede :


Kunt U op een of andere wijze me overtuigen dat het college persoonlijk of collectief enig geldelijk of een ander voordeel haalde uit heel deze affaire?
Dit lijkt me toch essentieel om over gesjoemel te spreken.
Een gezamenlijk etentje lijkt me toch nogal zwak.[/url]
Nochtans werd ooit een onderzoeksrechter van een onderzoek gehaald omdat hij een bordje goedkope spaghetti had gegeten en dit een schijn van partijdigheid zou kunnen doen vermoeden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 21:57   #134
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nochtans werd ooit een onderzoeksrechter van een onderzoek gehaald omdat hij een bordje goedkope spaghetti had gegeten en dit een schijn van partijdigheid zou kunnen doen vermoeden.

Ik herinner er aan dat er dan al een gerechtelijk onderzoek bezig was (voor zover ik weet is dat niet het geval in de Antwerpse kwestie waarover dit draadje ging).....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 17 november 2017 om 21:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2017, 22:39   #135
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mijn mening hierover is dat we hier een staaltje krijgen van de kracht van de verandering: sjoemelaria.
Bart De Wever en de bouwpromotoren: één pot nat.

De NVA en het grootkapitaal: één pot nat.

Meer valt er niet over te zeggen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 00:07   #136
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bart De Wever en de bouwpromotoren: één pot nat.
De NVA en het grootkapitaal: één pot nat.
Meer valt er niet over te zeggen.
Ik voel de nattigheid van uw afgunst. Uiteindelijk ging het schepencollege van Antwerpen eens lekker uit eten op kosten van een leverancier van logies- en woonmogelijkheden en niet op die van de belastingbetaler. En gezien dit woonproject bijna voltooid is, zijn het eerder vijgen na Pasen qua beïnvloeding of belangenvermenging.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles

Laatst gewijzigd door fcal : 18 november 2017 om 00:07.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 01:16   #137
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ik voel de nattigheid van uw afgunst. Uiteindelijk ging het schepencollege van Antwerpen eens lekker uit eten op kosten van een leverancier van logies- en woonmogelijkheden en niet op die van de belastingbetaler.
Eigenlijk wel van de belastingbetaler. Wie denkt ge dat uiteindelijk opdraait voor die projecten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
En gezien dit woonproject bijna voltooid is, zijn het eerder vijgen na Pasen qua beïnvloeding of belangenvermenging.
Ja, dee projectontwikkelaar heeft geen plannen meer. Die stopt na dit laatste project.

Kom, laten we niet TE naief zijn ....
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 03:54   #138
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

De ontwikkeling van de slachthuissite is door het Antwerps gemeentebestuur goed gekeurd. Weeral tegen alle adviezen in. Ik heb de indruk dat BDW geen tweede keer burgemeester meer wil worden.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11...ke-van-besien/
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 08:43   #139
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik herinner er aan dat er dan al een gerechtelijk onderzoek bezig was (voor zover ik weet is dat niet het geval in de Antwerpse kwestie waarover dit draadje ging).....
Dit is 100% een zelfde situatie waar iemand die beslissingen moet nemen in een positie verzeild die zijn partijdigheid kan beinvloeden.

Waarom moeten aankopers van Carrefour, Auchan, Cora etc een charta ondertekenen waar ze stellen dat ze niet gaan eten met hun leveranciers? Die regel overtreden kan reden zijn tot onmiddellijk ontslag zonder vergoeding.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 18 november 2017 om 08:48.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2017, 09:02   #140
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Ik hoop dat het etentje gesmaakt heeft.

Naar het schijnt zijn er mensen die kwaad zijn dat ze niet mee zijn mogen aanschuiven aan de tafel. (de groenen?)

Passen etentjes niet bij het zakendoen?

Als die etentjes daarna uitdraaien op bouwprojecten, tewerkstelling, andere bedrijven die leveringen kunnen doen is daar toch niets mis mee?

Of sprong er tijdens het dessert een juffrouw uit de taart misschien?

Oei, mijn grensoverschrijdend gedrag is weer top.

Ok, ik zal dat weer verkeerd zien.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 november 2017 om 09:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be