Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 21 juni 2004, 10:28   #21
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid
 
MaaslandLuc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Limburgs Maasland
Berichten: 344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Mag gezegd worden.
Vereyckel gaat als onafhankelijke zetelen en nauw samenwerken met het blok.

Dat is een schijnoplossing, enkel op papier zal er iets verschillen.
Bij een veroordeling zou hij zelfs zijn plekje als 'onafhankelijke' (wat een dubbelzinnig begrip in deze context) moeten verliezen.

Enkel een janet slaat zijn vrouw!
Jullie maken weer dezelfde fout! Is Vereyken reeds veroordeeld?
En uit een partij stappen in afwachting van een eventueel proces? Waarom niet? Hij houd tenminste de eer aan zichzelf en moet niet door de voorzitter van de partij aan de kant geschoven worden zoals in sommige andere partijen wel gebeurd is, om dan achteraf weer opgevist te worden als de storm geluwd is. Maar ja, als je in beoordelingen van mensen het al of niet lid zijn van een bepaalde partij laat doorwegen is het voor niet VB symphatisanten veel makkelijker om iemand te veroordelen. Getuige hiervan de politieke processen tegen de vzw's van het VB.
__________________
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat.
't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad.
Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:28   #22
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim

Het Blok zit altijd bezig over het slechte beleid van paars, over Verhofstadt etc etc. Ze zouden beter eens in eigen rangen kijken alvorens kritiek op iemand anders te leveren.

Iemand als Rob Verreycken op een lijst zetten, tart alle verbeelding. Zoals reeds eerder door iemand anders aangehaald kan ik niet begrijpen dat mensen op zo iemand nog stemmen.
Zonder wat Verreycken deed goed te praten (ik ken trouwens -blijkbaar in tegenstelling tot sommigen op dit forum - het dossier niet), meen ik hieruit te mogen besluiten dat zijn kiezers...:
1. ervan uitgaan dat een goed werkend gerecht zijn werk wel zal doen...
2. men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is
3. het privé-leven van iemand respecteren, zelfs al is hij politicus.
4. er ook kunnen van uitgaan dat het nogal uitzonderlijk is dat een vrouw het hoederecht niet krijgt over haar kinderen en zelfs een straatverbod kreeg...
5. er gezien punt 4 ook sprake ZOU KUNNEN zijn van zelfverdediging of verdediging van de kinderen (evt. tegen ouderontvoering)...

Verder kan ik enkel opmerken dat er binnen andere partijen ook mandatarissen betrokken waren in onfrisse zaakjes (Delcroix, Kelchtermans, Pinxten,...). Een ex-premier slaagde er zelfs in zijn (ondertussen ex-) vrouw te laten opnemen in een inrichting, terwijl dat mens enkel gek was omdat ze met een tsjeef trouwde... (O.K., hij sloeg haar niet ... denk ik... )


Enfin, in normale omstandigheden kan het niet dat men een vrouw slaat... Maar sommige omstandigheden zijn nu eenmaal niet normaal. En dus dient zo'n geval onderzocht te worden.
Ingeval blijkt dat verreycken verkeerd was, moet hij er idd zijn conclusies uit trekken.

En oh ja, ik heb NIET op verreycken gestemd...
Allez, veu rob werkt dat gerecht, mo veu de rest ist gien ballen weirt.

Consequentie alom
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:29   #23
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Groene Leeuwtje
Brent dat het aantal zetels van de Vlaams Blok fractie niet op evenveel als de CD&V? Marie-Rose Morel en Jurgen Verstrepen zijn 'onafhankelijken' en nu ook Verreyken. Dat zijn er 3 op de 32.
Marie-Rose Morel is zo "onafhankelijk" dat ze ondervoorzitster is van de Vlaams Blok-fractie. Maak u dus geen illusies zou ik zeggen...


maar liegen ? ZIJ ? NOOIT !!!
haar laatste debat tegen dewever was weer een afgang van formaat.
Maar één zin was wel correct ! "ook al is wat jullie zeggen waar, het maakt niet meer uit, wij hebben de verkiezingen toch gewonnen".
Ze heeft gelogen en bedrogen , en dat is beloond ! van enige schaamte is bij het mens dan ook niets meer te bespeuren (het is toch niet electoraal noodzakelijk gebleken).
en dan maar zeveren over "Vlaamse waarden en normen"
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:38   #24
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid
 
MaaslandLuc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Limburgs Maasland
Berichten: 344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Marie-Rose Morel is zo "onafhankelijk" dat ze ondervoorzitster is van de Vlaams Blok-fractie. Maak u dus geen illusies zou ik zeggen...


maar liegen ? ZIJ ? NOOIT !!!
haar laatste debat tegen dewever was weer een afgang van formaat.
Maar één zin was wel correct ! "ook al is wat jullie zeggen waar, het maakt niet meer uit, wij hebben de verkiezingen toch gewonnen".
Ze heeft gelogen en bedrogen , en dat is beloond ! van enige schaamte is bij het mens dan ook niets meer te bespeuren (het is toch niet electoraal noodzakelijk gebleken).
en dan maar zeveren over "Vlaamse waarden en normen"
Guynokkio en zijn prachtige paarse bende hebben de mensen al 5 jaar lang kunnen beliegen en nog vindt je mensen genoeg die voor dezelfde pathetische leugenaars gestemd hebben. Wellicht allemaal leugentjes uit bestwil? Toch.
__________________
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat.
't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad.
Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:47   #25
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

het typische blokexcuus dat tevens gebruikt wordt door zowat alle tieners....
WIJ ? en die dan ?

ja, hoor DAT MAAKT HET DIK IN ORDE
(maar alleen voor u he )
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:51   #26
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
2. men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is
Goe bezig jong. Heel de straat was getuige, maar de Blokkers zijn nog steeds aan het twijfelen. Typisch.
Moest die vrouw ergens in een donkere steeg in elkaar geslagen zijn en er zou maar een zeer vaag vermoeden zijn dat het een bepaalde allochtoon was, is die bij de Blokkers schuldig zonder enig bewijs of process. Een VB-er timmert zijn vrouw in elkaar in het midden van de straat en er zijn plots twijfels... Geef nu zelf toe. Dat is toch gewoon karikaturaal!
headinajar is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:54   #27
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid
 
MaaslandLuc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Limburgs Maasland
Berichten: 344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
het typische blokexcuus dat tevens gebruikt wordt door zowat alle tieners....
WIJ ? en die dan ?

ja, hoor DAT MAAKT HET DIK IN ORDE
(maar alleen voor u he )

Ik ben wel niet zo wereldvreemd te deken dat er in onze parlementen (wat een luxe) ook maar één iemand zetelt omdat hij zo graag de wereld wil verbeteren. Eigen portemonee eerst! en dan de wereld.
Gelukkig vind je nog mensen die voor bepaalde principes staan en weigeren door de knieën te gaan voor verdachtmakingen, cordons,...enz.
__________________
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat.
't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad.
Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:57   #28
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid
 
MaaslandLuc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Limburgs Maasland
Berichten: 344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
2. men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is
Goe bezig jong. Heel de straat was getuige, maar de Blokkers zijn nog steeds aan het twijfelen. Typisch.
Moest die vrouw ergens in een donkere steeg in elkaar geslagen zijn en er zou maar een zeer vaag vermoeden zijn dat het een bepaalde allochtoon was, is die bij de Blokkers schuldig zonder enig bewijs of process. Een VB-er timmert zijn vrouw in elkaar in het midden van de straat en er zijn plots twijfels... Geef nu zelf toe. Dat is toch gewoon karikaturaal!
U weet precies heel goed wat er precies is voorgevallen in deze zaak. Men zal u zeker kunnen gebruiken als getuige in de rechtszaak van Vereyken.
__________________
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat.
't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad.
Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:58   #29
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
het typische blokexcuus dat tevens gebruikt wordt door zowat alle tieners....
WIJ ? en die dan ?

ja, hoor DAT MAAKT HET DIK IN ORDE
(maar alleen voor u he )

Ik ben wel niet zo wereldvreemd te deken dat er in onze parlementen (wat een luxe) ook maar één iemand zetelt omdat hij zo graag de wereld wil verbeteren. Eigen portemonee eerst! en dan de wereld.
Gelukkig vind je nog mensen die voor bepaalde principes staan en weigeren door de knieën te gaan voor verdachtmakingen, cordons,...enz.
idd , liegen en bedriegen, racisme (veroordeeld), en af en toe wat slaag geven aan uw vrouw...
Dé vlaamse principes , waarden en normen bij uitstek !
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:59   #30
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
En bij een ongunstige uitspraak zal hij het Blok dus verlaten. Totdat het zover is, dan komt men waarschijnlijk weer met een of ander flauw excuus boven om deze advocaat toch in de partij te houden.

In ieder geval, het is zoals Antoon reeds zei, het mag gezegd worden. Ik ben blij dat Rob het zelf ook inziet.
"Onschuldig tot het tegendeel bewezen is" zou ik niet meteen een flauw excuus noemen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 21 juni 2004, 11:07   #31
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
2. men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is
Goe bezig jong. Heel de straat was getuige, maar de Blokkers zijn nog steeds aan het twijfelen. Typisch.
Moest die vrouw ergens in een donkere steeg in elkaar geslagen zijn en er zou maar een zeer vaag vermoeden zijn dat het een bepaalde allochtoon was, is die bij de Blokkers schuldig zonder enig bewijs of process. Een VB-er timmert zijn vrouw in elkaar in het midden van de straat en er zijn plots twijfels... Geef nu zelf toe. Dat is toch gewoon karikaturaal!
Het heeft allemaal met zerotolerantie te maken.

Zero's worden blijkbaar getolereerd bij het blok!
Het Skill Effect is offline  
Oud 21 juni 2004, 11:19   #32
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
het typische blokexcuus dat tevens gebruikt wordt door zowat alle tieners....
WIJ ? en die dan ?

ja, hoor DAT MAAKT HET DIK IN ORDE
(maar alleen voor u he )

Ik ben wel niet zo wereldvreemd te deken dat er in onze parlementen (wat een luxe) ook maar één iemand zetelt omdat hij zo graag de wereld wil verbeteren. Eigen portemonee eerst! en dan de wereld.
Gelukkig vind je nog mensen die voor bepaalde principes staan en weigeren door de knieën te gaan voor verdachtmakingen, cordons,...enz.
Contradictorisch, niet?
Maar die van 't blok wel hee ? Dat zijn de principiëlen die van Vlaanderen eens het Walhallah gaan maken.
Als zij zo correct rechtlijnig waren kreeg Rob-klop zelf die keuze niet eens en was hij een dag na de feiten al aan de kant geschoven.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 21 juni 2004, 11:19   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FT
Jij begrijpt niet dat er mensen van deze mening niet afkunnen. Ik begrijp dan weer niet waarom mensen op het blok zouden stemmen.
Dat mensen op het Blok stemmen uit protest kan ik nog inkomen, maar dat mensen op Rob Vereyken stemmen begrijp ik helemaal niet. Welke conclusie moet ik hieruit trekken? Dat de mensen meer geweld willen? Ik ben niet meer mee...
Er bestaan zelfs mensen die op Stevaert en Anciaux stemmen.
Welke conclusie moet je daar uit trekken?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 juni 2004, 11:25   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc


Ik ben wel niet zo wereldvreemd te deken dat er in onze parlementen (wat een luxe) ook maar één iemand zetelt omdat hij zo graag de wereld wil verbeteren. Eigen portemonee eerst! en dan de wereld.
Gelukkig vind je nog mensen die voor bepaalde principes staan en weigeren door de knieën te gaan voor verdachtmakingen, cordons,...enz.
Contradictorisch, niet?
Maar die van 't blok wel hee ? Dat zijn de principiëlen die van Vlaanderen eens het Walhallah gaan maken.
Als zij zo correct rechtlijnig waren kreeg Rob-klop zelf die keuze niet eens en was hij een dag na de feiten al aan de kant geschoven.
Bertje Spirit werd evenmin ooit aan de kant geschoven.
De 'macht van het stemmenkanon' is daar de enige verklaring voor.

Verreycken zal volgens mij beslist worden uitgesloten bij een veroordeling. Er spelen nu eenmaal omstandigheden mee die dit heethoofd toelaten te blijven zitten tot er een gerechtelijke uitspraak is.

Het gerecht is niet mals voor Blokkers, dus nog even geduld, beste democraten. 8)
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 juni 2004, 11:59   #35
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Bravo! Ik vind de reactie van Rob volkomen terecht! Hij bewijst daarmee een eervol mens te zijn!
Klopt, de wereld zou er een stuk fraaier zijn als iedereen een beetje meer als Rob was
jules is offline  
Oud 21 juni 2004, 11:59   #36
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Wat een referentie voor de onafhankelijken op de bloklijst
een gefrusteerde en mislukte journalist
een ongelofelijk leugenachtig en bedriegend mens
and last but not least : een typ als robke...
Ja, die verbreding naar meer "kwaliteit" en "acceptabele" mensen...
Ik heb de indruk dat bruut geweld meer gefrustreerd is dan alle voorgaanden samen.
Maar ik geef grif toe 1.000.000 kiezers is wel wat veel om te verteren voor een politiek correcte maag.
luc broes is offline  
Oud 21 juni 2004, 12:01   #37
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Bravo! Ik vind de reactie van Rob volkomen terecht! Hij bewijst daarmee een eervol mens te zijn!
Klopt, de wereld zou er een stuk fraaier zijn als iedereen een beetje meer als Rob was
jules is offline  
Oud 21 juni 2004, 12:05   #38
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Wat een referentie voor de onafhankelijken op de bloklijst
een gefrusteerde en mislukte journalist
een ongelofelijk leugenachtig en bedriegend mens
and last but not least : een typ als robke...
Ja, die verbreding naar meer "kwaliteit" en "acceptabele" mensen...
Ik heb de indruk dat bruut geweld meer gefrustreerd is dan alle voorgaanden samen.
Maar ik geef grif toe 1.000.000 kiezers is wel wat veel om te verteren voor een politiek correcte maag.

belletje, kwijlen, pavlov
als ge die blokkers geen gelijk geeft , krijgt ge het gekende lijstje :
gij zijt gefrusteerd , gij zijt geen democraat , gij veralgemeent, wij hebben zoveel kiezers , wij zijn niet veroordeeld...
zozo luc , worden we persoonlijk ???

foei foei
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 21 juni 2004, 12:07   #39
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid
 
Dinosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
2. men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is
Goe bezig jong. Heel de straat was getuige, maar de Blokkers zijn nog steeds aan het twijfelen. Typisch.
Moest die vrouw ergens in een donkere steeg in elkaar geslagen zijn en er zou maar een zeer vaag vermoeden zijn dat het een bepaalde allochtoon was, is die bij de Blokkers schuldig zonder enig bewijs of process. Een VB-er timmert zijn vrouw in elkaar in het midden van de straat en er zijn plots twijfels... Geef nu zelf toe. Dat is toch gewoon karikaturaal!
O.K. Jij bent zo iemand die wat meer uitleg nodig heeft...

Als je 4. en 5. ook leest (en begrijpt), zal je daaruit wel kunnen afleiden dat bij de schuldvraag het er niet enkel om te doen is of iemand iets al dan niet gedaan heeft, maar of hij er ook de volledige (ls enige) schuld in heeft.
Dat betekent dus dat 'het slachtoffer' ook dingen kan gedaan hebben die een bepaalde reactie noodzakelijk maakten.
'Heel de straat' heeft daarom niet alles gezien of gehoord wat voor dit incident gebeurd is.

Nogmaals, het gaat er mijn niet om de verdediging van Verreycken op mij te nemen, maar evenmin vind ik het terecht iemand te veroordelen zonder kennis van zaken. Ook Vlaams Blokkers hebben recht op een proces.

En, wat je opmerking over allochtonen betreft... Dat is misschien jouw idee van gerechtigheid, maar niet het mijne.
Jij stelt trouwens wel dat een allochtoon eerder een vrouw zal in elkaar slaan in een donker steegje... Ben je dan racist?
Dinosaurus is offline  
Oud 21 juni 2004, 12:11   #40
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid
 
MaaslandLuc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Limburgs Maasland
Berichten: 344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc


Ik ben wel niet zo wereldvreemd te deken dat er in onze parlementen (wat een luxe) ook maar één iemand zetelt omdat hij zo graag de wereld wil verbeteren. Eigen portemonee eerst! en dan de wereld.
Gelukkig vind je nog mensen die voor bepaalde principes staan en weigeren door de knieën te gaan voor verdachtmakingen, cordons,...enz.
Contradictorisch, niet?
Maar die van 't blok wel hee ? Dat zijn de principiëlen die van Vlaanderen eens het Walhallah gaan maken.
Als zij zo correct rechtlijnig waren kreeg Rob-klop zelf die keuze niet eens en was hij een dag na de feiten al aan de kant geschoven.
Blijkt dat het VB de kans geeft an z'n leden om eigen conclusies te trekken en ernaar te handelen. Dit is bij vele "democratische partijen" blijkbaar niet zo.
__________________
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat.
't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad.
Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be