Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 november 2017, 00:39   #241
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Voor het vrijwaren van uw welvaart hebt u wél één of andere vorm van "Law & Order" nodig.

U klinkt nogal vaak als iemand die daarvoor het liefst op een privé-militie beroep zou doen (corrigeer mij als ik mij vergis).


Ik verwacht evenwel zelfs van u niet dat u de vrijwaring van uw welvaart gewillig in handen zou geven van lieden die zich verheven achten boven u en de uwen, u niet willen verstaan als u uw eigen taal spreekt en op u en/of de uwen beginnen te kloppen wanneer u en/of de uwen daar een probleem mee blijken te hebben.
Spanje doet dat aardig goed he. Law and Order.

De catalanen hadden nogal wat problemen met het "law" aspect hiervan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 06:54   #242
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doe ik zelf wel.

Het "vlaamse volk", wat dat ook moge voorstellen, kan mijn reet kussen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 07:02   #243
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doe ik zelf wel.

Het "vlaamse volk", wat dat ook moge voorstellen, kan mijn reet kussen.
Je bent "ondankbaar" Tavek, ze doen zoveel moeite voor uwe welvaart en dan is het nog niet goed
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 07:05   #244
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je bent "ondankbaar" Tavek, ze doen zoveel moeite voor uwe welvaart en dan is het nog niet goed
Quercus gaat van zijn stoel vallen als hij dat leest...
Hij die denkt dat "het volk" de "plicht" heeft om zijn agenda te volgen.

Altijd opletten met missionarissen, best je Luger ontgrendelen als je die ziet afkomen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 08:27   #245
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

ha, ik vraag mij hoe het zit met de twee Jordis
zijn ze al vrij gelaten onder de massale druk van de mensen in Barcelona Witte?
__________________
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing*
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 08:29   #246
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
ha, ik vraag mij hoe het zit met de twee Jordis
zijn ze al vrij gelaten onder de massale druk van de mensen in Barcelona Witte?
"morgen..."
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 08:40   #247
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Quercus gaat van zijn stoel vallen als hij dat leest...
Hij die denkt dat "het volk" de "plicht" heeft om zijn agenda te volgen.

Altijd opletten met missionarissen, best je Luger ontgrendelen als je die ziet afkomen.
Nostalgisch aan het worden Panda?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 08:56   #248
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nostalgisch aan het worden Panda?
Moest hij even kritisch zijn voor de islam, als voor het katholiscisme, ik zou zijn redenering nog volgen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 08:58   #249
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Als ik dat hier allemaal lees zie ik weer zo'n ouwe knar aan een spreekgestoelte in het sportpaleis met bevende stem zeggen "volk, word staat.". Ik was 10 jaar en vond het potsierlijk, en nu nog altijd.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 09:08   #250
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Moest hij even kritisch zijn voor de islam, als voor het katholiscisme, ik zou zijn redenering nog volgen.
Ja maar dat is iets anders...islamieten zijn er om te knuffelen, de arme schaapjes.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 09:39   #251
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doe ik zelf wel.

Het "vlaamse volk", wat dat ook moge voorstellen, kan mijn reet kussen.
Het is nogal evident dat je poogt dat zelf te doen. Ik doe dat ook. En voor zelfstandigen en tewerkgestelden uit de privé-sector is het zelfs dringend nodig. Zeker in het land België-Belgique waar de pensioenen in de privé-sector, in vergelijking met onze noorderburen, uitermate laag zijn.

Maar, hoe hard je ook poogt "het zelf te doen", je kunt niet beletten dat de federale regering jou doet belasting betalen en dat een deel van die belasting onder vorm van transfers gaat naar "WalloBrux". "Wallo" en "Brux" voeren een krakkemikkig regionaal beleid waardoor hun economische resultaten beneden peil zijn en hun werkloosheidscijfers nog steeds veel te hoog zijn. Wie helpt dat achterlijk links beleid bekostigen? Jij en ik. Als jij daar gelukkig mee bent blijf dan maar verder vertoeven in jouw naieve gelukzaligheid.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 09:52   #252
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is nogal evident dat je poogt dat zelf te doen. Ik doe dat ook. En voor zelfstandigen en tewerkgestelden uit de privé-sector is het zelfs dringend nodig. Zeker in het land België-Belgique waar de pensioenen in de privé-sector, in vergelijking met onze noorderburen, uitermate laag zijn.

Maar, hoe hard je ook poogt "het zelf te doen", je kunt niet beletten dat de federale regering jou doet belasting betalen en dat een deel van die belasting onder vorm van transfers gaat naar "WalloBrux". "Wallo" en "Brux" voeren een krakkemikkig regionaal beleid waardoor hun economische resultaten beneden peil zijn en hun werkloosheidscijfers nog steeds veel te hoog zijn. Wie helpt dat achterlijk links beleid bekostigen? Jij en ik. Als jij daar gelukkig mee bent blijf dan maar verder vertoeven in jouw naieve gelukzaligheid.
Die interpersoonlijke solidariteit maakt dat Tavek en ik kunnen mee opdraaien voor jouw belachelijk hoge leraarspensioen te financieren.
Tegen die structurele transfers voel je minder aversie, neem ik aan ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 09:58   #253
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die interpersoonlijke solidariteit maakt dat Tavek en ik kunnen mee opdraaien voor jouw belachelijk hoge leraarspensioen te financieren.
Tegen die structurele transfers voel je minder aversie, neem ik aan ?
Doe geen moeite. In hun hoofd hebben zij gelijk en je kan ze met geen enkel argument overtuigen.

Zijn eigen hoge lerarenpensioen is een "goede" transfer en de uitkering van een waal is een "slechte" transfer. Want hij is vlaming en de waal niet.

Zoiets ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 10:07   #254
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die interpersoonlijke solidariteit maakt dat Tavek en ik kunnen mee opdraaien voor jouw belachelijk hoge leraarspensioen te financieren.
Tegen die structurele transfers voel je minder aversie, neem ik aan ?
Ik zou geen probleem hebben met een omschakeling van repartitie naar kapitalisatie. Het is iets dat sowieso zal moeten gebeuren. Maar er zal een generatie zijn die een prijs gaat betalen voor deze omschakeling.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 10:08   #255
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doe geen moeite. In hun hoofd hebben zij gelijk en je kan ze met geen enkel argument overtuigen.

Zijn eigen hoge lerarenpensioen is een "goede" transfer en de uitkering van een waal is een "slechte" transfer. Want hij is vlaming en de waal niet.

Zoiets ?
Zielige poging om mij als een soort anti-Waalse racist voor te stellen. Ik heb helemaal niets tegen de Waal als individu, integendeel. Ik heb wel iets tegen de Waalse beleidsmakers. Uw houding tegenover die problematiek stemt zo een beetje overeen met de houding van sommigen tegenover de linkse Griekse politici.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 10:11   #256
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doe geen moeite. In hun hoofd hebben zij gelijk en je kan ze met geen enkel argument overtuigen.

Zijn eigen hoge lerarenpensioen is een "goede" transfer en de uitkering van een waal is een "slechte" transfer. Want hij is vlaming en de waal niet.

Zoiets ?
Ik heb alleen maar bijgedragen aan het systeem en zal er niets van terugkrijgen. Dat kan dan dienen voor uw pensioen later.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 10:12   #257
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou geen probleem hebben met een omschakeling van repartitie naar kapitalisatie. Het is iets dat sowieso zal moeten gebeuren. Maar er zal een generatie zijn die een prijs gaat betalen voor deze omschakeling.
Daar zit een belangrijke oorzaak van de krakkemikkige Belgische pensioenen uit de privé-sector. Het repartitie-systeem is een Ponzi-stelsel. Het is er onmiddellijk na de 2e WO gekomen onder zware druk van de toenmalige PSB-BSP. Het kapitalisatiesysteem was in hun éénzijdige marxistische visie te "kapitalistisch".

Laatst gewijzigd door quercus : 3 november 2017 om 10:13.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 10:17   #258
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zielige poging om mij als een soort anti-Waalse racist voor te stellen. Ik heb helemaal niets tegen de Waal als individu, integendeel. Ik heb wel iets tegen de Waalse beleidsmakers. Uw houding tegenover die problematiek stemt zo een beetje overeen met de houding van sommigen tegenover de linkse Griekse politici.
Aangezien het systeem interpersoonlijk is hebben die Waalse beleidsmakers daar niks mee te maken: dezelfde regels gelden over heel Belgie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 10:19   #259
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou geen probleem hebben met een omschakeling van repartitie naar kapitalisatie. Het is iets dat sowieso zal moeten gebeuren. Maar er zal een generatie zijn die een prijs gaat betalen voor deze omschakeling.
Ja ik hoor het al aankomen...de schoof en quercus hun lerarenpensioenen zijn heilig en mijn generatie zal de rekening weer mogen betalen.

Neen dank u. Een kapitalisatiesysteem kan bovenop het huidige systeem. En zo geleidelijk ontstaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 10:32   #260
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Aangezien het systeem interpersoonlijk is hebben die Waalse beleidsmakers daar niks mee te maken: dezelfde regels gelden over heel Belgie.
Je reageert op mijn boodschap op een manier die duidelijk aantoont dat je ofwel het niet snapt wat ik schrijf, ofwel vermijdt er op te antwoorden. De "interpersoonlijkheid" heeft geen kloten te maken met de beleidskeuzes van de Waalse politici.
De Waalse beleidsmakers zijn wel verantwoordelijk voor het sociaal-economisch beleid in hun deelstaat. Dat ze er tot nu toe weinig van bakken kun je, als dat tenminste wilt, ook zelf wel zien aan hun werkloosheidscijfers.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be