Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de pensioenleeftijd van militairen opgetrokken worden naar 60-62 jaar??
Ja, iedereen moet langer werken, ook militairen 22 84,62%
Nee, we zijn een land van uitzonderingen en dit is er zo eentje 4 15,38%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2014, 22:02   #1
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard Optrekken pensioenleeftijd militairen

Vandaag kreeg de landcomponent van het Belgisch Leger een nieuwe bevelvoerder. Betrokkene deed zijn beklag dat tegen 2019 de helft van het personeel van de landcomponent met pensioen vertrekt en dit welliswaar op de leeftijd van 56 jaar. Men heeft blijkbaar moeilijkheden met het recruteren en houden van jonge militairen. Zou het daarom niet beter zijn om de pensioenleeftijd van de nog in dienst zijnde militairen op te trekken naar 60 of 62 jaar en dat in analogie met andere ministeries en de privé waar mensen ook langer moeten werken??? Trouwens , als de politiemannen hun gelijk niet gaan halen wat betreft de verhoging van hun pensioenleeftijd dan wil ik wel eens zien wat de rechters gaan beslissen als ze een procedure starten en op basis van gelijkheid vragen om alsnog op 56 jaar te mogen vertrekken gelijk de militairen. Aan zij die politieke connecties hebben roep ik op om deze denkpiste over te maken aan de politici.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 22:27   #2
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Ipv 45 jaar zullen ze toch wel tot 47 moeten werken hoor.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2014, 22:43   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Trouwens , als de politiemannen hun gelijk niet gaan halen wat betreft de verhoging van hun pensioenleeftijd dan wil ik wel eens zien wat de rechters gaan beslissen als ze een procedure starten en op basis van gelijkheid vragen om alsnog op 56 jaar te mogen vertrekken gelijk de militairen. Aan zij die politieke connecties hebben roep ik op om deze denkpiste over te maken aan de politici.
Gelijkheid? Er is hier helemaal geen sprake van "gelijkheid". Politie en leger zijn wel twee heel onderscheiden zaken, ook in arbeidsrecht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 00:18   #4
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

En wacht maar tot ze de schoolmeesters een uur langer gaan laten werken.
15 uur minder dan iedereen ipv nu 16uur.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 05:20   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.838
Standaard

Het moet de bedoeling zijn dat er geleidelijk overgeschakeld wordt naar een strijdmacht die,zoals in de meeste andere landen ondertussen,iets is voor "uw jonge jaren" .Mensen moeten er tegenwoordig rekening mee houden in hun werkcarriere verschillende werkgevers te hebben,het leger kan daar tussen zitten,maar,door de speciale aard, enkel als BEGINstation in het werkleven...

Net als in de VS zou enkele jaren dienst in de strijdkrachten aanleiding mogen geven tot "voordeelpunten en steun" in opleiding of andere voordelen.Wie tussen zijn/haar 18 en 25 jaar het zware engagement neemt om infanterist te worden,mag daar gerust iets extra dan de soldij voor terugkrijgen om zijn/haar nog jonge leven verder te zetten buiten de organisatie.


Dat de recrutering niet vlot verloopt mag er bovendien niet toe leiden dat de lat laag gelegd wordt bij de "intake"...ook andere bedrijven doen dit niet.

Ondertussen ondervindt de organisatie nog de gevolgen van de waanzinnige recruteringspraktijken van eind jaren tachtig begin jaren negentig.Het verdwijnen daarvan uit de organisatie zal dit decennium afgehandeld zijn.

Laatst gewijzigd door kelt : 2 oktober 2014 om 05:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 07:25   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Vandaag kreeg de landcomponent van het Belgisch Leger een nieuwe bevelvoerder. Betrokkene deed zijn beklag dat tegen 2019 de helft van het personeel van de landcomponent met pensioen vertrekt en dit welliswaar op de leeftijd van 56 jaar. Men heeft blijkbaar moeilijkheden met het recruteren en houden van jonge militairen. Zou het daarom niet beter zijn om de pensioenleeftijd van de nog in dienst zijnde militairen op te trekken naar 60 of 62 jaar en dat in analogie met andere ministeries en de privé waar mensen ook langer moeten werken??? Trouwens , als de politiemannen hun gelijk niet gaan halen wat betreft de verhoging van hun pensioenleeftijd dan wil ik wel eens zien wat de rechters gaan beslissen als ze een procedure starten en op basis van gelijkheid vragen om alsnog op 56 jaar te mogen vertrekken gelijk de militairen. Aan zij die politieke connecties hebben roep ik op om deze denkpiste over te maken aan de politici.
Je haalt een paar zaken door elkaar.

Bij de politie hadden de lagere functie het recht vroeger op pensioen te gaan dan de hogere officieren en dat mocht niet volgens de wet.

Binnen de krijgsmacht mag iedereen vanaf dezelfde leeftijd op pensioen en kan iedereen op vrijwillige basis lager in dienst blijven.

Daarnaast zit de krijgsmacht met het probleem dat de gemiddelde leeftijd van het personeel rond de 45 jaar ligt.
Veel van de militairen zijn te oud geworden om hun functie nog behoorlijk te kunnen uitvoeren. Dit geld vooral voor de gevechtsfunctie.

En de problemen bij het rekruteren van jongeren ligt niet aan het aantal kandidaten, maar aan het aantal dat door de testen geraakt.

Dit jaar waren er meer dan +/-300 kandidaten voor de officieren opleiding, slechts 3 behaald meer dan 50% op het examen.

Voor de onderofficieren waren er meer dan 5000 kandidaten. Om toch aan het benodigde aantal te geraken, moest de normen van de testen verlaagd worden.

Van de 10 die er beginnen aan de opleiding voor soldaat, blijven er na 6 maanden slechts 4 over, de rest geeft op.

Ga je nu van mensen boven de 50 eisen dat ze nog even fit en snel zijn als een gast van 20?

Ik zie het al voor mij. Een bende bejaarden die de strijd gaan aanbinden tegen de jonge gasten van IS.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 08:37   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik zie het niet gauw gebeuren, maar er zou veeeel meer inventiviteit aan de dag gelegd moeten worden voor oudere militairen aan nuttig werk te helpen.

Heel wat gewone militairen hebben een c of een d rijbewijs, en kunnen als buschauffeur uitgeleend worden aan De Lijn, aan schoolvervoer ...
(om maar één voorbeeld te noemen ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 08:46   #8
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie het niet gauw gebeuren, maar er zou veeeel meer inventiviteit aan de dag gelegd moeten worden voor oudere militairen aan nuttig werk te helpen.

Heel wat gewone militairen hebben een c of een d rijbewijs, en kunnen als buschauffeur uitgeleend worden aan De Lijn, aan schoolvervoer ...
(om maar één voorbeeld te noemen ...)

.
De afstand tussen het stuur en de zetel is te klein van Lijn bussen.
Ze kunnen daar niet tussen met hun buik.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 08:56   #9
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie het niet gauw gebeuren, maar er zou veeeel meer inventiviteit aan de dag gelegd moeten worden voor oudere militairen aan nuttig werk te helpen.

Heel wat gewone militairen hebben een c of een d rijbewijs, en kunnen als buschauffeur uitgeleend worden aan De Lijn, aan schoolvervoer ...
(om maar één voorbeeld te noemen ...)

.
Dan gaat U daar werklozen bijcreëren door mensen die daar reeds werken te ontslaan en doordat jonge mensen geen job meer vinden.
In Zweden werken de mensen nu verplicht langer maar daar bedraagt de jeugdwerkloosheid meer dan 27% en zijn het aantal 50plussers die op de ziekekas zitten de hoogste vd wereld.

ps Gaat U de militairen evenveel laten verdienen als de mannen vd Lijn? U kan er gif opnemen dat die niet uitrijden en in staking gaan!

Laatst gewijzigd door demonen : 2 oktober 2014 om 09:12.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 09:00   #10
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie het niet gauw gebeuren, maar er zou veeeel meer inventiviteit aan de dag gelegd moeten worden voor oudere militairen aan nuttig werk te helpen.

In het bedrijfsleven kijkt men naar de produktiviteit en die is zeer hoog om de hoge loonkost (nodig om heel veel ambtenaren en hun dubbele pensioenen te onderhouden) te betalen. De produktiviteit van mensen neemt af met het ouder worden.
Indien je niet meer meekan dan vlieg je buiten. Vroeger stuurde men die mensen met brugpensioen, nu dankt men ze af.
U kunt deze mensen activeren tot hun 65ste of desnoods tot na hun dood, er is bijna geen job voor 50-plussers die een voldoende financieel rendement oplevert voor de bedrijven en dus blijven die mensen werkloos.
Een werknemer van 58 die "op" is gaat zo wie zo de ziekekas op omdat er geen enkele wortel is om hem te belonen.
Indien hij blijft verder werken tot 65 jaar wacht hem een pensioen dat het laagste is vd westerse wereld en niet eens de helft is van een ambtenaar die op zijn 54ste met vervroegd pensioen mag gaan.

Laatst gewijzigd door demonen : 2 oktober 2014 om 09:13.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 09:28   #11
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

@Jantje: men heeft nochtans bij mij als militair mijn pensioenleeftijd opgetrokken van 56 naar 60. Wetende dat ik binnen ben van mijn 15jaar en mijn dienstjaren beginnen tellen van 16, wil dit zeggen dat ik op mijn 56ste voldoende dienstjaren had maar desondanks moet ik tot 60 blijven, want in dit apenlandje is het niet het aantal jaren dienst wat telt maar de leeftijd. Daarom, voor mijn part pensioenleeftijd van alle militairen optrekken tot 60 en bij fysieke ongeschiktheid ergens anders te werk stellen; Je kan toch niet menen dat de dispo op 51 jaar aan 90% van de wedde een te verdedigen maatregel is. Nu ja, als er niks verandert aan de ongelijkheden zullen mensen zoals ik die zich in het nadeel gesteld voelen wel oplossingen vinden hoor. Ik blijf correct tot en met de dag waarop ik normaal gezien op pensioen zou gaan, wat er daarna gebeurt, wel dat zullen we dan wel zien hé.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 10:41   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je haalt een paar zaken door elkaar.

Bij de politie hadden de lagere functie het recht vroeger op pensioen te gaan dan de hogere officieren en dat mocht niet volgens de wet.

Binnen de krijgsmacht mag iedereen vanaf dezelfde leeftijd op pensioen en kan iedereen op vrijwillige basis lager in dienst blijven.

Daarnaast zit de krijgsmacht met het probleem dat de gemiddelde leeftijd van het personeel rond de 45 jaar ligt.
Veel van de militairen zijn te oud geworden om hun functie nog behoorlijk te kunnen uitvoeren. Dit geld vooral voor de gevechtsfunctie.

En de problemen bij het rekruteren van jongeren ligt niet aan het aantal kandidaten, maar aan het aantal dat door de testen geraakt.

Dit jaar waren er meer dan +/-300 kandidaten voor de officieren opleiding, slechts 3 behaald meer dan 50% op het examen.

Voor de onderofficieren waren er meer dan 5000 kandidaten. Om toch aan het benodigde aantal te geraken, moest de normen van de testen verlaagd worden.

Van de 10 die er beginnen aan de opleiding voor soldaat, blijven er na 6 maanden slechts 4 over, de rest geeft op.

Ga je nu van mensen boven de 50 eisen dat ze nog even fit en snel zijn als een gast van 20?

Ik zie het al voor mij. Een bende bejaarden die de strijd gaan aanbinden tegen de jonge gasten van IS.
Ik ken het leger alleen van tijdens mijn legerdienst....Nu ik weet niet ....Buiten de F16 interventies...maar hoelang is het geleden dat een Belgische infanterist nog 1 kogel heeft afgevuurd tegen vijandelijke troepen ? Of een pantservoertuig nog een projectiel heeft afgevuurd ?
De laatste jaren had ik de indruk dat het leger vooral werd ingezet om water te gaan uitdelen en zandzakjes te leggen....Telkens komt onze minister dan stande pede vertellen dat we enkel voor humanitaire opdrachten ter plaatse zullen zijn en al zeker niet om te vechten.....waar ook maar een schot zal worden afgevuurd daar zullen onze jongens zeker niet zijn.
Ik heb zo'n beetje het idee ...hebben we daar nu een leger voor nodig ? Ik heb zo mijn bedenkingen met die strijd aanbinden ?Kunnen we die opdrachten niet evengoed laten vervullen door de scouts of de jeugdbeweging ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 oktober 2014 om 10:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 10:44   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De afstand tussen het stuur en de zetel is te klein van Lijn bussen.
Ze kunnen daar niet tussen met hun buik.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 11:04   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Vandaag kreeg de landcomponent van het Belgisch Leger een nieuwe bevelvoerder. Betrokkene deed zijn beklag dat tegen 2019 de helft van het personeel van de landcomponent met pensioen vertrekt en dit welliswaar op de leeftijd van 56 jaar. Men heeft blijkbaar moeilijkheden met het recruteren en houden van jonge militairen. Zou het daarom niet beter zijn om de pensioenleeftijd van de nog in dienst zijnde militairen op te trekken naar 60 of 62 jaar en dat in analogie met andere ministeries en de privé waar mensen ook langer moeten werken??? Trouwens , als de politiemannen hun gelijk niet gaan halen wat betreft de verhoging van hun pensioenleeftijd dan wil ik wel eens zien wat de rechters gaan beslissen als ze een procedure starten en op basis van gelijkheid vragen om alsnog op 56 jaar te mogen vertrekken gelijk de militairen. Aan zij die politieke connecties hebben roep ik op om deze denkpiste over te maken aan de politici.
Voor zover ik weet was het Tobback senior die de rijkswacht en het leger heeft gescheiden. Zéér tegen de zin van de betrokkenen aan weerszijden.

Ik zie geen reden om die beslissing alweer teniet te doen. Het is het één of het ander hé?
Wat niet wil zeggen dat ik er iets op tegen heb dat mensen die de orde moeten handhaven in de huidige omstandigheden, of die naar Afganistan en Irak gestuurd worden, vroeger dan in andere beroepen op pensioen gaan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 11:20   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ken het leger alleen van tijdens mijn legerdienst....Nu ik weet niet ....Buiten de F16 interventies...maar hoelang is het geleden dat een Belgische infanterist nog 1 kogel heeft afgevuurd tegen vijandelijke troepen ? Of een pantservoertuig nog een projectiel heeft afgevuurd ?
De laatste jaren had ik de indruk dat het leger vooral werd ingezet om water te gaan uitdelen en zandzakjes te leggen....Telkens komt onze minister dan stande pede vertellen dat we enkel voor humanitaire opdrachten ter plaatse zullen zijn en al zeker niet om te vechten.....waar ook maar een schot zal worden afgevuurd daar zullen onze jongens zeker niet zijn.
Ik heb zo'n beetje het idee ...hebben we daar nu een leger voor nodig ? Ik heb zo mijn bedenkingen met die strijd aanbinden ?Kunnen we die opdrachten niet evengoed laten vervullen door de scouts of de jeugdbeweging ?
Bepaalde opdrachten kunnen idd ook door scouts of de chiro worden ingevuld. Maar ook zij zullen machteloos staan met dezelfde chefs van het leger en dezelfde politieke verantwoordelijken als 20 jaar geleden.

Citaat:
Op die zevende april 1994 betaalden tien para's hun leven voor de vele compromissen, lichtzinnigheden en fouten die de hoofdkwartieren in New York, Brussel alsook Kigali hadden opgestapeld.
http://www.paracommando.com/comment....ment.news.1017
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 12:04   #16
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dan gaat U daar werklozen bijcreëren door mensen die daar reeds werken te ontslaan en doordat jonge mensen geen job meer vinden.
In Zweden werken de mensen nu verplicht langer maar daar bedraagt de jeugdwerkloosheid meer dan 27% en zijn het aantal 50plussers die op de ziekekas zitten de hoogste vd wereld.

ps Gaat U de militairen evenveel laten verdienen als de mannen vd Lijn? U kan er gif opnemen dat die niet uitrijden en in staking gaan!
Heb je daar een bron voor ? dat % is schrikbarend...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 13:43   #17
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Heb je daar een bron voor ? dat % is schrikbarend...
Wie aan de hoge jeugdwerkloosheid in Europa denkt, denkt aan landen als Spanje of Portugal. Maar ook in Zweden blijken jongeren moeilijk aan werk te komen. En ook uit dat land trekken ze weg op zoek naar werk. Journalist Luuk Mulder bezocht de plaats Söderham, waar een derde van de jeugd geen werk heeft. Luister naar zijn reportage over een speciaal project om Zweedse jongeren weer aan banen te helpen, desnoods in buurland Noorwegen…
http://www.radio1.nl/item/198043-Rep...%20Zweden.html
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 13:45   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie het niet gauw gebeuren, maar er zou veeeel meer inventiviteit aan de dag gelegd moeten worden voor oudere militairen aan nuttig werk te helpen.

Heel wat gewone militairen hebben een c of een d rijbewijs, en kunnen als buschauffeur uitgeleend worden aan De Lijn, aan schoolvervoer ...
(om maar één voorbeeld te noemen ...)

.
Gaan die mensen niet wat te zat zijn om nog chauffeur te spelen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 13:46   #19
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Heb je daar een bron voor ? dat % is schrikbarend...
Swedenborg: „De werkloosheid is nog steeds hoog, 8,5 procent inclusief de werkzoekenden die in arbeidsprogramma’s actief zijn. Veel omgeschoolde werklozen komen niet aan de slag. Daarnaast is er een aanzienlijke verborgen werkloosheid in de vorm van een hoog ziekteverzuim, en van vervroegde uittreding van oudere werknemers. De gemiddelde duur van de werkloosheid is zelfs opgelopen tot twee jaar. Zweden begint sterk op de rest van Europa te lijken.”

Het land moet nodig opnieuw hervormen, stelt dezelfde groep auteurs van tien jaar geleden deze week in een nieuwe publicatie Att reformera välfärdsstaten – De verzorgingsstaat hervormen.
http://vorige.nrc.nl/europa/article1...sociaal_Zweden
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2014, 15:37   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bepaalde opdrachten kunnen idd ook door scouts of de chiro worden ingevuld. Maar ook zij zullen machteloos staan met dezelfde chefs van het leger en dezelfde politieke verantwoordelijken als 20 jaar geleden.



http://www.paracommando.com/comment....ment.news.1017
Dacht het niet.
Want ondanks dat men het steeds humanitaire opdrachten noemt, is er wel steeds gevaar aan verbonden.

Onze jongens in Libanon en Congo hebben inderdaad nog geen schot moeten lossen, maar dit hebben zij juist te danken aan hun reputatie en het feit dat ze niet onder VN-mandaat werken, maar als onafhankelijke gevechtseenheid met volledige bewapening ter bescherming van de ontmijners.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be