Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2013, 15:49   #221
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2: Waarom is dat belangrijker? Wij hebben overbevolking. En in landen als Syrië neuken ze als konijnen, dus dat dodenaantal word altijd weer ingehaald voor het geboorteaantal.
Idd, na de oorlog in irak steeg de bevolking explosief, je kunt zelfs naar ons kijken na WO II. Daarom is het niet alleen immoreel maar ook achterlijk om te denken door meer wapens te leveren ''de islam te kunnen verslaan''.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 17:57   #222
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.671
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Idd, na de oorlog in irak steeg de bevolking explosief, je kunt zelfs naar ons kijken na WO II. Daarom is het niet alleen immoreel maar ook achterlijk om te denken door meer wapens te leveren ''de islam te kunnen verslaan''.
Dat schrijf ik dan ook niet he. We kunnen er alleen maar aan verdienen en onszelve beter voorzien tegen wanneer die achterlijk hordes eens proberen buiten hun zandbak te spelen.
Ik hoop alleen dat we ze deze keer niet tot in Wenen laten plunderen en verkrachten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 18:00   #223
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Oeps.

De paniek slaat al toe... Eentje wordt tegen de kar gestoten.

Zelf ook genoeg ervaring met een aantal vzw's ... Ik kan ook hun boekhouding controleren.

Ik kan hier maar één ding op zeggen: don't be silly.
Oh, gaan we nu al op de man spelen ook? Handig truukje maar dat pakt bij mij niet hoor. Ik stel maar vast dat jij hier heel zware beschuldigingen aanbrengt zonder ook maar het minste bewijs.

Eerder dan wat goedkoop op de man spelen wacht ik van jou dus op dat gevraagde bewijs voor wat jij noemt

'duizenden vzw's rond ontwikkelingssamenwerking waar de hiërarchie zonde medeweten van de gewone naïeve medewerkers tonnen geld verdient'

Ik wacht vol ongeduld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Enig idee wat ze precies doen en hoe ze precies helpen en bijdragen? Enig idee hoeveel % van de middelen effectief moet gebruikt worden om in één of ander sociaal doel te steken?
Enig idee wat de afkorting vzw ten volle betekent?
Wat met de raden van bestuur? Wat met collegialiteit en democratie binnenin? Alles altijd zo mooi als gepredikt?
We gaan hier niet van het eigenlijke onderwerp afwijken (jouw zware beschuldigingen (zie boven) zonder enig bewijs). Ik ga hier dus heel kort op antwoorden:
1. Als ik onvoldoende vertrouwen heb in een bepaalde vzw heb ik daar een heel eenvoudige oplossing voor: ik hoef die organisatie niet te steunen.
2. Bij de vzw's die ik ooit gesteund heb of van binnenuit kende kan ik alvast zeggen dat er over al die bovenstaande zaken voldoende openheid was en discussie zonodig steeds mogelijk was.
3. Als ik misbruiken vaststel dan noem ik man en paard bij naam en ga ik geen duizenden vzw's waar men wél in staat is zéér correct te werken door het slijk sleuren met vage beschuldigingen.

Op jouw laag bij de grondse persoonlijke aanvallen hoef ik eigenlijk niet in te gaan maar ik kan alvast meegeven dat je persoonlijke aanvallen geen enkele grond hebben. Wat ik ook deed, vandaag of in het verleden, voor eender welke organisatie, persoonlijk gewin was daar nooit een motivatie. Wat jouw persoonlijke problemen betreft kan ik echter uit je posts opmerken dat je persoonlijke problemen je alvast niet hebben geholpen om veel empathie op te brengen voor je mogelijk nog méér lijdende medemens.

Op vragen die afwijken van het eigenlijke discussiepunt ga ik hier niet in. Daar kom je maar op terug op een andere plaats.

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 9 mei 2013 om 18:12.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 18:05   #224
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wat is volgens jou de definitie van een vzw in Vlaanderen? .. Waar denk je dat ik over spreek? Vzw's in het Himalaya-gebergte?

Enig idee hoeveel tewerkstelling wordt gecreëerd door vzw's trouwens tegenwoordig? Doet dat geen belletje rinkelen?
Dit zijn verborgen ambtenarenjobs indirect, ze worden ook volledig of voor een groot deel door de staat gesubsidieerd ... afhankelijk van of de vzw nog activiteiten heeft die geld genereren, of dat helemaal niet heeft (zoals de meesten) ...

Vaak is het een zeer interessante structuur: weinig belastingen, subsidies �* volonté (afhankelijk van de sector), zeer goedkoop of gratis personeel (naïeve vrijwilligers werken er gratis, soms krijgen ze zelfs geen onkostenvergoeding, indien betaalt ken ik er die onder het minimumloon moeten presteren en die dit via allerhande foortruccen verbergen voor de toeziende overheden).

In de hogere rangen heb je mensen die pakken verdienen en heel veel macht hebben. Bovendien kunnen ze er een heel netwerk aan mensen mee financieren.
Aan de onderkant worden de mensen uitgebuit.


Laat je niet in doeken doen.
Als er echt de wens was om veel vooruitgang te bereiken, bundelden alle vzw's die met hetzelfde thema bezig zijn hun krachten. Maar dat doen ze niet. Er zijn er 50 000 tegelijkertijd die naast mekaar doorwerken. Vooral in Brussel over migranten bv. Waarom is dat denk je?
Zoals ik al zei in vorige postings: stop met duizenden correct werkende vzw's te bekladden met vage beschuldigingen en noem man en paard bij naam.

Dus:
- Naam vzw's.
- Naam bestuurders die hier over de schreef gaan.
- Concrete cijfers over de enorme bedragen die de top van deze vzw's verdient.

Duidelijk?

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 9 mei 2013 om 18:13.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 18:32   #225
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tof en aardig. Uw antwoord. Maar het zegt niks, noch geeft u een antwoord, wat is een "gemiddelde vlaamse VZW"? Het ACW? De grondvzw's van de PS? De Zwalmse kaartersbond? De Kontichse duivenbond?

Een paar NGO's in die lijst zijn Internationaal. En anderen hebben hun tegenhangers in België.

Ook, als iemand €100 000 brutto/jaar binnenrijft, da's dan €47000 netto hier in België. Net geen €4000 per maand netto.... Om arme negertjes in zandbakkiestan of de Purper-Groene voorhuidgarnaal in Zuidwestelijke Noord-Aarsneukistan te helpen met de gulle giften van de gemeenschap....
Het discussiepunt ging over 'duizenden vzw's die werken rond ontwikkelingssamenwerking en waar de top van die vzw's vaak zonder medeweten van de gewone medewerkers tonnen geld (zou) verdienen.'

Wat ik daarover gezegd heb is dat ik eis dat man en paard bij naam worden genoemd. Geen probleem wat mij betreft met zulke beschuldigingen maar dan wel concrete bewijzen en geen van vage beschuldigingen die neerkomen op de nek van duizenden vzw's die wél correct werken.

Concreet dus zoiets:
- Naam betreffende vzw's.
- Namen van de betreffende bestuurders die hier over de schreef gaan.
- Concrete cijfers wat betreft de enorme lonen die bepaalde bestuurders zouden verdienen.

Uw link naar de lonen van bestuurders van voornamelijk grote organisaties zou eventueel een goede aanzet zijn, ware het niet dat deze voornamelijk gaat over NGO's en dat is nog wel iets anders dan een gewone vzw. Het was mij ook moeilijk om daar concreet op in te gaan omdat ik uit de link niet kan afleiden of het nu gaat om bruto of nettolonen.



(Met 'een gemiddelde Vlaamse vzw' doelde ik op Vlaamse vzw's die werken rond ontwikkelingssamenwerking.)
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 18:37   #226
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.671
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
(Met 'een gemiddelde Vlaamse vzw' doelde ik op Vlaamse vzw's die werken rond ontwikkelingssamenwerking.)
Geef eens een voorbeeld. Ik kan me alleen de zeer groten voorstellen, of de echt lokale gevalletjes die rond een paar idealisten draaien die met een vlaaienslag, truffelverkoop, spaghetiavond etc een nieuwe set schoppen voor een of ander Afrikaans dorpje te bekostigen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 18:49   #227
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Oh, gaan we nu al op de man spelen ook? Handig truukje maar dat pakt bij mij niet hoor. Ik stel maar vast dat jij hier heel zware beschuldigingen aanbrengt zonder ook maar het minste bewijs.

Eerder dan wat goedkoop op de man spelen wacht ik van jou dus op dat gevraagde bewijs voor wat jij noemt

'duizenden vzw's rond ontwikkelingssamenwerking waar de hiërarchie zonde medeweten van de gewone naïeve medewerkers tonnen geld verdient'

Ik wacht vol ongeduld.

We gaan hier niet van het eigenlijke onderwerp afwijken (jouw zware beschuldigingen (zie boven) zonder enig bewijs). Ik ga hier dus heel kort op antwoorden:
1. Als ik onvoldoende vertrouwen heb in een bepaalde vzw heb ik daar een heel eenvoudige oplossing voor: ik hoef die organisatie niet te steunen.
2. Bij de vzw's die ik ooit gesteund heb of van binnenuit kende kan ik alvast zeggen dat er over al die bovenstaande zaken voldoende openheid was en discussie zonodig steeds mogelijk was.
3. Als ik misbruiken vaststel dan noem ik man en paard bij naam en ga ik geen duizenden vzw's waar men wél in staat is zéér correct te werken door het slijk sleuren met vage beschuldigingen.

Op jouw laag bij de grondse persoonlijke aanvallen hoef ik eigenlijk niet in te gaan maar ik kan alvast meegeven dat je persoonlijke aanvallen geen enkele grond hebben. Wat ik ook deed, vandaag of in het verleden, voor eender welke organisatie, persoonlijk gewin was daar nooit een motivatie. Wat jouw persoonlijke problemen betreft kan ik echter uit je posts opmerken dat je persoonlijke problemen je alvast niet hebben geholpen om veel empathie op te brengen voor je mogelijk nog méér lijdende medemens.

Op vragen die afwijken van het eigenlijke discussiepunt ga ik hier niet in. Daar kom je maar op terug op een andere plaats.
Wat een hysterie ...

Overigens is een probleem in één situatie niet vergelijkbaar met een andere situatie. Onderzoek heeft integendeel aangetoond dat mensen die afwijken van het gemiddelde in hun samenleving, hier sterker onder lijden dan mensen die minder afwijken van een bepaalde situatie...

Het is omdat je mijn situatie niet kent ook, dat je zoiets zegt natuurlijk. Maar stel je dan eens de vraag hoe het komt dat ik weet heb van de werking van vzw's? Binnen die vzw's overigens is concurrentie ook troef hoor. Persoon x werpt een probleem op. Persoon y begint te roepen: jij hebt het zo goed? Ik heb het veel erger, etc. Empathie zei je?

Ik doelde niet specifiek op ontwikkelingssamenwerking vzw's, maar hier werden reeds voldoende tekeningen gemaakt bij bepaalde zaken denk ik.
Als bepaalde dingen publiek geen geheim waren, konden ze natuurlijk makkelijker gegoogled worden. Bestaat het niet als het niet gegoogled kan worden? De subsidies bestaan thans wel, ook moeilijk googlebaar ...
Iig u weet net als ik dat klokkenluiders niet geapprecieerd worden.
En het valt op dat u in een zeer hevige afweermodus schiet (een fight or flight waarbij je duidelijk in de fight modus steekt - gevolg van uw groot empathisch besef zeker en uw wens om specifieke mensen te helpen mag ik menen? Mogelijk geënt op een zekere afkeer van alles wat hier leeft? Iets goed te maken ofzo tegenover één of andere bevolkingsgroep? - die me niet gezond lijkt ... Bovendien kan ik u reeds verwittigen dat uw intimidatie-pogingen geen zoden aan de dijk brengen.

Ik heb informatie gegeven. Use it well zou ik zeggen. Maar in de praktijk doe je ermee wat je wilt natuurlijk.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 19:16   #228
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geef eens een voorbeeld. Ik kan me alleen de zeer groten voorstellen, of de echt lokale gevalletjes die rond een paar idealisten draaien die met een vlaaienslag, truffelverkoop, spaghetiavond etc een nieuwe set schoppen voor een of ander Afrikaans dorpje te bekostigen.
Ik ga hier nu niet elke vzw vernoemen waar ik ooit actief in ben geweest (mijn privacy). Maar om een idee te geven: vaak zijn dat vzw's die begonnen zoals diegene die jij vernoemt en die mettertijd zijn uitgegroeid naar iets grotere vzw's die een continue werking hebben en naast één of twee betaalde krachten volledig draaien op vrijwilligerswerk. Dat kunnen vzw's zijn die werken rond ontwikkelingssamenwerking maar evengoed kunnen die ergens passen in bvb de vredesbeweging. Ondanks de beperktheid in financiële middelen kan ik zeggen dat men daar toch redelijk proffessioneel werkt gewoon om in orde te zijn met alle officiële zaken: raad van bestuur waar vrijwilligers meestal de zaken waarnemen, een jaarlijkse algemene vergadering die openstaat voor alle vrijwilligers en waar alle financiële gegevens en boekhouding worden bekendgemaakt, inclusief het loon of lonen van de bepaalde krachten. (Om maar te zeggen dat er echt wel open kaart wordt gespeeld, wat trouwens ook door de overheid geëist wordt.))

Onder meer daarom ben ik ook geneigd om te zeggen dat er in Vlaanderen algemeen gezien vrij correct gewerkt wordt: de voorzitter/directeur van 11.11.11 bvb. (Bogdan Vanden Berghe) maakte enige tijd terug gewoon zijn loon bekend via de media. Een soortgelijk bericht met zijn verdienste vond ik trouwens nog gewoon terug op de website van 11.11.11:
http://www.11.be/component/one/artikel/detail/108461

Zoals je zélf kan lezen: zeker geen armtierig maandloontje maar ook zeker niet die tonnen geld waar sommigen het hier over hebben. In het artikel wordt trouwens ook verwezen naar de lonen van andere Belgische NGO-bestuurders die ongeveer in dezelfde lijn zouden liggen.

Een ander voorbeeld: de directeur van Oxfam, één van de grotere NGO's in ons land, zag ik enige tijd toevallig toen hij zijn kantoor verliet. Ondanks het feit dat hij werkt voor één van de grotere Belgische NGO's weet ik dat die man er bepaald geen luxueuze levensstijl op nahoudt. De wagen waarmee hij rijdt is ook bepaald geen luxewagen, maar veeleer een doogewone gezinswagen.

Van Oxfam Wereldwinkels weet ik dat de leden een vrij grote inspraak hebben in de organisatie. Dingen als lonen worden gewoon openlijk binnen de organisatie besproken.

Wat betreft uitwassen en mistoestanden: die zullen er zeker zijn maar dat verwacht ik eerder bij de hele grote internationale NGO's. Ik ken heel wat mensen die actief zijn, werkzaam of connecties hebben bij de gewone Vlaamse NGO's en vzw's (zoals dus onder meer Oxfam) en ondanks de kritische achterban van die organisaties zijn mij nooit verhalen over grootschalige uitwassen ter ore gekomen.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 19:37   #229
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wat een hysterie ...

Overigens is een probleem in één situatie niet vergelijkbaar met een andere situatie. Onderzoek heeft integendeel aangetoond dat mensen die afwijken van het gemiddelde in hun samenleving, hier sterker onder lijden dan mensen die minder afwijken van een bepaalde situatie...

Het is omdat je mijn situatie niet kent ook, dat je zoiets zegt natuurlijk. Maar stel je dan eens de vraag hoe het komt dat ik weet heb van de werking van vzw's? Binnen die vzw's overigens is concurrentie ook troef hoor. Persoon x werpt een probleem op. Persoon y begint te roepen: jij hebt het zo goed? Ik heb het veel erger, etc. Empathie zei je?

Ik doelde niet specifiek op ontwikkelingssamenwerking vzw's, maar hier werden reeds voldoende tekeningen gemaakt bij bepaalde zaken denk ik.
Als bepaalde dingen publiek geen geheim waren, konden ze natuurlijk makkelijker gegoogled worden. Bestaat het niet als het niet gegoogled kan worden? De subsidies bestaan thans wel, ook moeilijk googlebaar ...
Iig u weet net als ik dat klokkenluiders niet geapprecieerd worden.
Neen hoor, geen hysterie van mijn kant. Wat ik wel vroeg was dus:
- Namen organisaties plus bestuurders.
- Concrete feiten.
- Cijfers.

Feiten die ik nog steeds niet zie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
En het valt op dat u in een zeer hevige afweermodus schiet (een fight or flight waarbij je duidelijk in de fight modus steekt - gevolg van uw groot empathisch besef zeker en uw wens om specifieke mensen te helpen mag ik menen? Mogelijk geënt op een zekere afkeer van alles wat hier leeft? Iets goed te maken ofzo tegenover één of andere bevolkingsgroep? - die me niet gezond lijkt ... Bovendien kan ik u reeds verwittigen dat uw intimidatie-pogingen geen zoden aan de dijk brengen.

Ik heb informatie gegeven. Use it well zou ik zeggen. Maar in de praktijk doe je ermee wat je wilt natuurlijk.
Ik schiet hier inderdaad in een afweermodus, ja. Niet omwille van ook maar iets dat te maken heeft met uw insinuaties richting mijn persoon, maar omdat mijn rechtvaardigheidsgevoel het niet zo aanvaard dat met vage beschuldigingen grote groepen mensen worden beklad of door het slijk gesleurd.

En afkeer van bepaalde bevolkingsgroepen heb ik niet hoor. Niet van alles wat hier leeft (ben een overtuigde Vlaming en doe nog steeds met plezier iets voor mijn Vlaamse medemens), en ook niet van die andere volkeren duizenden kilometers hier vandaan. Ik ben wel van mening dat wat je doet met goede intenties sowieso goed is, en dat een ander dan niet moet gaan zeuren dat je dan ook maar voor zoveel andere zaken tegelijk initiatief moet tonen, wat trouwens gewoon onmogelijk is.

De toon van uw bericht is verder een beetje zielig: veel insinuaties richting bepaalde vzw's (maar concrete feiten zijn teveel gevraagd), ook veel ongegronde insinuaties richting mijn persoon of persoonlijkheid. Empathie ken ik wel zeker trouwens. Of dat ook voor jou zo is betwijfel ik, gezien de grove manier waarop je spreekt over je medemens (vreemdelingen, moslims,...). Wat ik zie bij jou is veel zelfbeklag over je eigen moeilijke situatie maar heel weinig begrip of empathie voor de problemen van andere groepen mensen. Het verbaast mij dan ook niet dat je hier op het forum weinig sympathie kan opwekken voor je eigen problemen.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 21:46   #230
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.671
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zwijg me van Oxfam en wereldwinkels. Om de incompetentie en zakkenvullerij van "uitbaters" te verdoezelen werd er minstens door 1 filiaaluitbater een ferme hoop leugens verkocht en minderjarigen beschuldigd van diefstal.

En U probeerd weer rond de hete brei rond te fietsen. De echt grote NGO's, die in België zowiezo een VZW zijn, die hun toplui zijn CEO's in hart en ziel.
Met €100 000 per jaar bruttoloon officieel zit je aan de lage kant. En €100 000 brutto jaar, is €3900 netto maand.

En durf dat maar eens te ontkennen, da's gewoon de dagdagelijkse belastingswetgeving ivm aangegeven verdiensten uit arbeid.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 12:28   #231
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik zeg om dezelfde reden als jij niet over welke vzw's het gaat. Mijn privacy ligt ook mij na aan het hart.
Allemaal interessant (en tevens indrukwekkend) wat je verder allemaal over mij deduceert, maar het doet niets ter zake.(*)

Nochtans kan je ook googlen, er valt toch redelijk wat over te vinden. Over wat voor malafide praktijken er allemaal mogelijk zijn...


Oxfam breek me daar ook aub de bek niet over open ... Ik weet uit eerste hand dat ze kinderen tewerkstellen in de plantages. Net als ieder ander ...
En de winkels worden idd ook gevuld met vrijwilligers. Zoals bij al die organisaties ...
Heel die reutemeteut, please don't believe it. Ze hebben gewoon sluwere P.R. bureaus en spelen in op bepaalde behoeftes die mensen hebben. Maar of er werkelijk iets van waar is ...

Hoe mooier de oppervlakte, hoe meer er in de diepte te verbergen is ...
Mark my words.


(*) Wel als je het toch wil weten. Ik vind dat mensen evenwaardig zijn. Ik vind niet dat mensen met een kleurtje beter zijn dan die zonder. Niet dat Moslims beter zijn dan Viktor waar het hierover gaat, etc. Dus neen, ik begrijp zelfs niet dat mensen de keuze kunnen maken en over hun hart kunnen krijgen, aan iemand te schenken die onbekend is, ver weg, waarbij ze niet weten waar of hoe het geld terecht komt, dan aan een arme zieke jongen hier die geen kans krijgt. Maar ook met zekerheid nooit iemand iets echt heeft misdaan. Bijvoorbeeld.
Bovendien vind ik het wereldbeeld van de mensen die daaraan schenken nogal scheef en uit perspectief gerukt. Wat voor ego heb je, als je denkt dat jouw bedrag daar iets gaat uitmaken terwijl daar landen langs zitten waar de miljarden in het rond vloeien? :-/ Het toont vooral een zekere grootheidswaanzin aan. In het echt dienen dan ook al die ontwikkelingshulpcampagnes, grootschalig georganiseerd, om de wereld de indruk te blijven geven dat Europa de bovenhand heeft en vol zit met goede, warmhartige mensen ... P.R.
Niets meer of niets minder.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 mei 2013 om 12:40.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 14:08   #232
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik zeg om dezelfde reden als jij niet over welke vzw's het gaat. Mijn privacy ligt ook mij na aan het hart.
Nee hoor, dat is echt niet hetzelfde. Het verschil is dat jij hier de bewering lanceert dat "in 1000-en vzw's de top tonnen geld verdient, vaak zonder medeweten van de gewone medewerkers". Jij bent diegene die hier zware beschuldigingen lanceert en ofwel bewijs je die ofwel wil/kan je dat niet maar hou je dan ook op de vlakte, dan voorkom je op zijn minst dat je het positieve engagement van 1000-en andere mensen onterecht verdacht maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Oxfam breek me daar ook aub de bek niet over open ... Ik weet uit eerste hand dat ze kinderen tewerkstellen in de plantages. Net als ieder ander ...
Redelijk belachelijke redenering als je weet dat Oxfam zelf helemaal geen plantages uitbaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
En de winkels worden idd ook gevuld met vrijwilligers. Zoals bij al die organisaties ...
Maar die doen dat dan wel omdat ze met volle overtuiging achter die organisatie staan. Doe jij dat niet, mij niet gelaten maar zeur dan niet dat anderen wél in die organisatie geloven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Heel die reutemeteut, please don't believe it. Ze hebben gewoon sluwere P.R. bureaus en spelen in op bepaalde behoeftes die mensen hebben. Maar of er werkelijk iets van waar is ...
Hoe mooier de oppervlakte, hoe meer er in de diepte te verbergen is ...
Mark my words.
Weer hetzelfde zoals het merendeel van uw reacties hiervoor: veel beweren, maar bewijs niks.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Bovendien vind ik het wereldbeeld van de mensen die daaraan schenken nogal scheef en uit perspectief gerukt. Wat voor ego heb je, als je denkt dat jouw bedrag daar iets gaat uitmaken terwijl daar landen langs zitten waar de miljarden in het rond vloeien? :-/ Het toont vooral een zekere grootheidswaanzin aan. In het echt dienen dan ook al die ontwikkelingshulpcampagnes, grootschalig georganiseerd, om de wereld de indruk te blijven geven dat Europa de bovenhand heeft en vol zit met goede, warmhartige mensen ... P.R.
Niets meer of niets minder.
Nee hoor met ego heeft dat niks te maken: iemand die zoiets steunt weet heel goed dat die kleine bijdrage op zich de wereld niet gaat veranderen. Maar het helpt wel iets: hier een kind minder dat crepeert aan die ene ziekte, daar iemand die toch de mogelijkheid heeft om in oorlogstijd zijn studies af te maken, daar een slachtoffer dat toch de nodige verpleging krijgt, ... maar voor jou is dat blijkbaar helemaal niet belangrijk. Het lost niet alle wereldproblemen op, dus betaal maar niks en laat creperen maar... Triest en bijzonder negatief wereldbeeld heb je daar wel mee.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 16:03   #233
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dus neen, ik begrijp zelfs niet dat mensen de keuze kunnen maken en over hun hart kunnen krijgen, aan iemand te schenken die onbekend is, ver weg, waarbij ze niet weten waar of hoe het geld terecht komt...
...
Bovendien vind ik het wereldbeeld van de mensen die daaraan schenken nogal scheef en uit perspectief gerukt. Wat voor ego heb je, als je denkt dat jouw bedrag daar iets gaat uitmaken terwijl daar landen langs zitten waar de miljarden in het rond vloeien?
...
Het toont vooral een zekere grootheidswaanzin aan. In het echt dienen dan ook al die ontwikkelingshulpcampagnes, grootschalig georganiseerd, om de wereld de indruk te blijven geven dat Europa de bovenhand heeft en vol zit met goede, warmhartige mensen ... Niets meer en niets minder.
En waarom mensen het over hun hart kunnen verkrijgen om geld te schenken aan iemand die onbekend is en ver weg? Omdat dat ook mensen zijn, natuurlijk.

Maar dit soort commentaren zegt weer iets over uw egoïstische wereldbeeld: veel zelfbeklag over je eigen situatie maar enig medeleven tonen tegenover anderen die het evenzeer moeilijk hebben dat kan je niet.

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 10 mei 2013 om 16:06.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be